Andemone

.

1,440 posts in this topic

Annonce ♥

Nej der var desværre ikke noget hos Sofie-Louise der fangede min interesse.

Fandt denne på nettet:

post-48514-0-71861300-1308589045.jpg

Sød og enkelt brudekjole i silkesatin med spænde i Rhinstene.

Jeg måtte prøve den, og var sikker på jeg havde fundet drømmekjolen, som så så sådan ud i virkeligheden:

post-48514-0-82347500-1308589335.jpg

Rhinstenene glimrede i deres fravær, der var ikke en skammel så man kunne se hvordan den rigtig ville falde. Jeg var, desværre, ikke imponeret over forretningen, der reklamerede med eget design, men udfra de meget forskellige billeder på hjemmesiden tydeligvis udvælger fra andre kollektioner og får syet i Kina som så mange andre. sad.gif Ekspedienten var ung (som jeg selv), og var ikke selv gift, og derfor ikke nogen idé om hvor meget det betyder med en god kjoleprøvning. Hun virkede heller ikke til at have super meget forstand i pasform, materialer osv.

Men men, det betyder jo ikke at din drømmekjole ikke findes der og er super fantastisk! cheerleader3.gif De har flotte kjoler dernede, men for mig var der bare ikke den rigtige.

Ja kan godt se den er kedelig i forhold til billedet!!

Ved at hende der står bag disken er noget hjælp de har inde fordi de står og mangler en salgsassistent til at være der til daglig. Men ja de bestiller hjem fra Kina, men man kan komme med sine ønsker og så designer de noget efter det (hvertfald hvad de siger)

Og ja er ærgeligt de ikke lige har en skammel, jeg fik lov at låne et par sko så jeg kunne se lidt bedre hvordan den faldt.

0

Jeg synes du er smuk i alle kjolerne, men min favorit er kjole nr 2 :)

Det var skønt jeg lige fik lidt inspiration til, hvor jeg selv kunne prøve kjoler...

0

Øv. Jeg er ikke blevet klogere efter kjoleprøvning i Lilly i dag. De havde kun to kjoler i stilen, resten var skåret i det forkerte snit, eller lavet af taft, som jeg slet ikke bryder mig om. Desuden var det halvdårlig service, hun blev ved at hive kjoler frem af en stil, som jeg havde sagt det IKKE skulle være shooter.gif

Men men, i nødstilfælde har de udsalg i oktober, og så var der en kjole som var rigtig fin og meget lig de andre jeg har prøvet, bare med perlebroderier. Og en fin kjole til 2500,- er vel ikke det værste biggrin.gif

Derudover har vi lidt problemer med tidsplanen. Vi skal have taget fotos ca. 15-20 min. kørsel fra receptionsstedet, på to forskellige locations. Umiddelbart tænker jeg flg. tidsplan:

kl. 13.15 - gæsterne er på plads i kirken.

kl. 13.30 til ca. 14.30 - vielse.

kl. 15.00 reception hos svigerforældrene (der bor max 1 km. fra kirken)

Men her er jeg så ikke så sikker længere. For hvor lang tid skal brudeparret blive til receptionen? Tænker 1-1½ time, og så smutter vi til fotografering. Så har vi 1½ - 2 timer til fotograferingen, inden jeg forestiller mig velkomst på Hostrup kl. 18.00 - er det for meget? Vi kommer til at bruge min. 45 min. på transport fra reception til foto til feststed. Er det for lang tid der er sat af til fotografering? Og kan gæsterne hygge sig nok med dem selv men vi er væk?

Har brug for hjæælp help.gif

0

Annonce ♥

Et aller andet sted syntes jeg måske at 2 timer er lige overkanten til fotografering. Det er muligt der er nogle fotografer der er uenige men jeg syntes måske at det virker lidt overkill at bruge dobbelt så lang på fotograferingen som selve vielsen tager (1 time passer nok meget til vielsen og efterfølgende riskastning m.v). Jeg kan godt se det med transporten men er der ikke mulighed for at finde nogle locationer lidt tættere på. Jeg tænker også på gæsterne som du selv er inde på. Nu taler du om 45 minutters kørsel men gælder det også gæsternes kørsel fra reception til feststed (så hjælper det jo på det). For mig at se bør en reception ikke vare meget mere end 2-3 timer. Ellers bør der ihvertfald være en form for aktiviteter for gæsterne.

Alternativet kunne måske vare at rykke middagen frem. Med velkomst på stedet kl. 18 kommer I tidligst til bords kl. 18.30-18.45. Det kunne man med fordel rykke frem så middagen måske startede kl. 18. Blot et indspark.

0

Et aller andet sted syntes jeg måske at 2 timer er lige overkanten til fotografering. Det er muligt der er nogle fotografer der er uenige men jeg syntes måske at det virker lidt overkill at bruge dobbelt så lang på fotograferingen som selve vielsen tager (1 time passer nok meget til vielsen og efterfølgende riskastning m.v). Jeg kan godt se det med transporten men er der ikke mulighed for at finde nogle locationer lidt tættere på. Jeg tænker også på gæsterne som du selv er inde på. Nu taler du om 45 minutters kørsel men gælder det også gæsternes kørsel fra reception til feststed (så hjælper det jo på det). For mig at se bør en reception ikke vare meget mere end 2-3 timer. Ellers bør der ihvertfald være en form for aktiviteter for gæsterne.

Alternativet kunne måske vare at rykke middagen frem. Med velkomst på stedet kl. 18 kommer I tidligst til bords kl. 18.30-18.45. Det kunne man med fordel rykke frem så middagen måske startede kl. 18. Blot et indspark.

TAK for dit indput, alt kan bruges pt. Har slet ikke snakket med fotografen om hvor lang tid det tager endnu, så det kunne jeg jo lige gøre. Han er jo en erfaren herre, så mon ikke han også kan komme med nogle indspark. Hvor lang tid tager sådan en fotosession normalt? Det ene sted vi skal fotograferes er en p-plads, hvor vi havde vores første "date" i hans forældres bil, så det kan jo ikke tage så lang tid. Det andet sted er Flyndersø, hvor vi ofte går tur med hunden og hvor der er en del forskellige landskaber samlet indenfor kort afstand. P-pladsen ligger alligevel på vej til søen, så jeg er ikke sikker på vi ville spare synderlig meget tid på at droppe det, og fotos ved søen er et must. rolleyes.gif

Hvordan lyder det her:

kl. 13.15 - gæsterne er på plads i kirken.

kl. 13.30 til ca. 14.30 - vielse.

kl. 15.00 reception hos svigerforældrene (der bor max 1 km. fra kirken)

ml. kl. 16-17 smutter vi afsted til fotografering. Så er der 1½ - 2 timer til at skære kage for og hilse på gæsterne (nok primært dem der kun kommer til receptionen, de andre er der jo rig lejlighed til at snakke med senere smilie_flagge14.gif)

Fotoshoot fra vi forlader receptionen til kl. er ca. 17.30, hvor der er velkomstdrink på Hostrup. Det gør vel heller ikke noget hvis brudeparret er fashionably late? rolleyes.gif

0

Har ikke lige været forbi tror jeg :oops:

For det første syntes jeg den første Lucca-model du prøvede var/er såååå smuk til dig :toot: Men har også en meget stor forkærlighed for Luccakjolern, blev selv gift i en Luccamodel i lørdags :c166: Mht at finde sin kjole på dba mm så kan jeg kun anbefale det. Der er super mange smukke kjoler at vælge imellme. Mine forældre betalte min + tilbehør, så havde også relativt frit budget. Men alligevel valgte jeg at købe mit slør brugt for 500 kr, det havde fra nyt kostet 2000, man kunne overhovedet ikke se det var brugt. :)

Grunden til at jeg fortæller dette er, at der er rigtig mange andre ting man bruger penge på til sit bryllup, så personligt syntes jeg også det handler om at finde nogle ting til den rigtige pris. :wink:

Håber det giver mening :griner:-

Mht tidsplanen. Så havde vi sat 2 timer af til fotografering, inkl 30 min transport. Vi brugte en times tid til fotografering, og det var uden stress eller andet. Det var i en park, hvor vi også gik en del rundt. Så tror at en time eller halvanden er rigeligt. Vi gjorde det til vores bryllup, at der stod i invitationerne at receptionen sluttede kl. 15.30, og at der så var velkomstdrink kl. 17.30. Det gjorde at dem der ville kunne klæde om eller hvad de nu ville. Det var ret positivt hos vores gæster. Dem der ikke skulle noget hyggede sig enten der hvor vi holdt receptionen eller ved vores feststed.

Håber du kan bruge den kæmpe lange afhandling :oops::griner:-

0

Det kan jeg i hvert fald! Min største bekymring er nemlig også, om gæsterne kan få to timer til at gå, når vi har forladt festen. Ikke at de behøver os (hehe), men mere at de ikke kommer til at føle det er kedelig ventetid. Men rart at høre det kan lade sig gøre. Vi regner også med at invitere ca. 80-90 til reception + globryllupsgæster, så mon ikke snakken kommer til at gå. Vi har heller ikke fastlagt tiden med kirken endnu, så vi kan jo evt. rykke vielsen en halv time eller en time tilbage, det giver måske også lidt mere luft?

0

Annonce ♥

Og btw. med kjolerne, så er jeg helt med på hvad du mener med de rigtige ting til den rigtige pris. thumbsupsmileyanim.gif Jeg synes ikke jeg er nærig, men kommer selv på elevløn om lidt og A er på SU så der er ingen grund til at ødsle opsparingen væk. Og så er jeg desuden altid mere glad for de kup jeg laver, end når jeg køber noget dyrt. biggrin.gif

0

Hvor lang tid der normalt bruges på fotosessioner ved jeg faktisk ikke men mit bedste bud er 1 - 2 timer og nok hovedsageligt 1 1/2 time.

Nej det gør bestemt ikke noget at brudeparret ankommer senere til feststedet. Det er faktisk meget normalt ved de fester hvor gæsterne ankommer direkte til feststedet, at parret først kommer senere og jeg har også enkelte gange oplevet at en middag er blevet forsinket fordi brudeparret har været forsinket på grund af trafik.

0

Buketten

Jeg overladen "trygt" buketten til A. Men selvfølgelig har jeg fundet lidt inspirationsbilleder og lavet en collage, som han kan tage med til min gode veninde. Hun er lige blevet udlært blomsterbinder, og derfor er det selvfølgelig hende der skal lave min fantastiske brudebuket.

Jeg håber den kan komme til at ligne dette:

post-48514-0-82305200-1308862457.jpg

Hvad synes i?

Edited by eickhardt
1

Annonce ♥

Han er såå sød til sådan noget. Til vores 5 års dag sidste år skulle vi på wellness weekend, hvor han selv fik lov at arrangere det hele. han gik meget op i at det var et sted jeg gerne ville være og som levede op til det jeg gerne ville. Han lavede virkelig en perfekt weekend! thumbsupsmileyanim.gif

Når først han har sat næsen i et projekt går han helt amok, og med et bryllup hvor der er så relativt lidt han kan (læs: får lov) til at stå for går han all in på det kan kan/ måsuper.gif

Edited by eickhardt
0

Hvor lækkert!! Er nok blevet for Zilla til at lade ham stå for særlig meget uden at have bare en lille finger med over det :fløjt: . Har overvejet at lade ham bestemme topfiguren på kagen, men frygter for resultatet, såååå skal vist ha taget mig mod til først :griner:- .

Tror han kan få lov til at slikke på kuverterne uden min overvågning! :balloon:

1

Hvor lækkert!! Er nok blevet for Zilla til at lade ham stå for særlig meget uden at have bare en lille finger med over det whistling.gif . Har overvejet at lade ham bestemme topfiguren på kagen, men frygter for resultatet, såååå skal vist ha taget mig mod til først :griner:- .

Tror han kan få lov til at slikke på kuverterne uden min overvågning! :balloon:

Haha, jamen så er han da også lidt med cheerleader3.gif

Uh ja, Topfigur den har vi faktisk også købt. rolleyes.gif

Fandt dette billede tilfældigt på nettet, allerede inden han friede.

post-48514-0-52370400-1308900527.jpg

Jeg er så vild med den intimitet der ligger i figuren, og så kan man jo faktisk godt tillade sig at have den til at stå fremme i sit hjem efter brylluppet laugh.gif Købte den online for et par måneder siden og den lever fuldt op til billedet. Nu ligger den bare i skuffen og venter på det bliver Maj igen.

Edited by eickhardt
0

Annonce ♥

Jeg elsker den figur :heart: Den står hjemmei vores vindueskarm (men har så IKKE fortalt min kæreste, at den var topfigur til mit første bryllup :blush: ).

Buketter lige i min stil - og i god tråd med topfiguren; romantiske på den afdæmpede, lidt rustikke måde :loveboard:

0

Jeg elsker den figur :heart: Den står hjemmei vores vindueskarm (men har så IKKE fortalt min kæreste, at den var topfigur til mit første bryllup :blush: ).

Buketter lige i min stil - og i god tråd med topfiguren; romantiske på den afdæmpede, lidt rustikke måde :loveboard:

Det er nok godt nok at holde det som en lille hemmelighed.wink.gif Og ja den er helt fantastisk.

Er spændt på at se hvad A får ud af collagen, men jeg er sikker på det bliver godt, ligemeget hvad. biggrin.gif

0

Annonce ♥

Taak piger, jeg glæder mig også til at se det endelige resultat. cheerleader3.gif

Citronmåne, jeg ved faktisk ikke hvad det hedder, det figuren er lavet af. Men jeg vil tro det er noget gips/porcelæns-agtigt materiale. Så vidt jeg kan læse mig til, så laver kunsteneren alle originalerne i træ og så bliver de masseproduceret i det andet udefinerbare materiale. :)

0

Bryllupskagen

Skal laves af samme kok som skal lave maden til festmiddagen. Jeg har desværre endnu ikke set billeder af de kager han tidligere har lavet, men han er gammel konditor så det kan kun blive godt. Jeg håber jeg kan overtale ham til at dekorere vores kage ligesom disse:

post-48514-0-20573800-1309020969.jpg

Jeg elsker de flotte swirls, det giver et lidt romantisk præg uden en hel masse blomster.

Edited by eickhardt
0