esr

Eva og Bjørn 10. september 2011

249 posts in this topic

Annonce ♥

Annonce ♥

:cheerleader3: Stort tillykke :cheerleader3:

Sikke da en dejlig nyhed! :loveboard:

Og så vil jeg lige pointere at du jo på din bryllupsdag er forbi de 8 første kritiske uger - så hvis du bare undgår en alvorlig alkohol-forgiftning kan du sagtens drikke - i hvert fald et glas der passer til hver ret :balloon:

Hilsen den læge-studerende :fløjt:

0

Og så vil jeg lige pointere at du jo på din bryllupsdag er forbi de 8 første kritiske uger - så hvis du bare undgår en alvorlig alkohol-forgiftning kan du sagtens drikke - i hvert fald et glas der passer til hver ret :balloon:

Ja, havde også tænkte at jeg ville slække lidt på principperne denne dag. Det eneste problem er, at der er mange jordemødre i familien (inkllusiv min mor) og ved at de ikke vil bryde sig om det...

Måske skulle vi bare gemme hemligheden til efter brylluppet, så vi kan "nøjes" med at fejre brylluppet og så fejre baby en anden dag (hvis maven da kan skjules så længe...)

Kram

0

Ja, havde også tænkte at jeg ville slække lidt på principperne denne dag. Det eneste problem er, at der er mange jordemødre i familien (inkllusiv min mor) og ved at de ikke vil bryde sig om det...

Måske skulle vi bare gemme hemligheden til efter brylluppet, så vi kan "nøjes" med at fejre brylluppet og så fejre baby en anden dag (hvis maven da kan skjules så længe...)

Kram

Jeg vidste faktisk ikke at man godt måtte drikke alkohol i beskedne mængder når man var kommet over de første 8 uger. Men når det nu åbenbart er almen læge-viden, mon det så ikke også er almen jordemoder-viden? Så kan de da ikke tillade sig at blive sure på dig.....

Hvis maven kan skjules, så var det måske at foretrække. Så slipper du for bøvl og evt. sure miner på dagen. Men de vil nok efterfølgende kommentere "hov, hun drak da alkohol på bryllupsdagen, og der må hun da have vidst det..." Så der er nok ingen nemme løsninger.

Men stort kram og tillykke herfra :balloons:

0

Kram

Jeg vidste faktisk ikke at man godt måtte drikke alkohol i beskedne mængder når man var kommet over de første 8 uger. Men når det nu åbenbart er almen læge-viden, mon det så ikke også er almen jordemoder-viden? Så kan de da ikke tillade sig at blive sure på dig.....

Hvis maven kan skjules, så var det måske at foretrække. Så slipper du for bøvl og evt. sure miner på dagen. Men de vil nok efterfølgende kommentere "hov, hun drak da alkohol på bryllupsdagen, og der må hun da have vidst det..." Så der er nok ingen nemme løsninger.

Men stort kram og tillykke herfra :balloons:

Det er er højst sandsynligt også almen jordemor-viden, men de jordemødre som jeg kender (og har været i faget i mange år) har deres egen strikse holdning til den slags, og gidder bare ikke diskutere med dem på min bryllupsdag....så hellere tage diskussionen bagefter.

0

Annonce ♥

Måske man skulle holde sig til anbefalingerne??? Her er masser af god info

http://www.denbedstestart.dk/GraviditetOgAlkohol.aspx

Ikke at jeg vil være sippet og super moralsk, men det er da en rigtig, rigtig dum risiko at udsætte et foster for. Jeg er på mormors hold her... Og så vigtig er et godt glas vin da heller ikke

Edited by Miss-Lena
0

Måske man skulle holde sig til anbefalingerne??? Her er masser af god info

http://www.denbedstestart.dk/GraviditetOgAlkohol.aspx

Ikke at jeg vil være sippet og super moralsk, men det er da en rigtig, rigtig dum risiko at udsætte et foster for. Jeg er på mormors hold her... Og så vigtig er et godt glas vin da heller ikke

Det er lidt sjovt, for ved egentlig ikke hvornår jeg har ændret mening. Under min første graviditet drak jeg overhovedet ikke, selvom især min svigermor synes det var meget sipet og mærkeligt. og havde faktisk vildt dårlig samvittighed hvsi jeg var kommet til at indtage den mindste smule alkohol f.eks. i chokolade eller lign (ja, ja ved godt der ikke er meget alkohol i chokolade, men tror den der graviditetshjerne havde godt tag i mig).

Tror at jeg vil vil nøjes med at nyde et enkelt glas asti til bryllupskagen og det er det. Og når man nu alligevel ikke har drukket i flere måneder, så ville jeg sikkert også bare blive fuld meget, meget hurtigt.

0

Annonce ♥

Et STORT tillykke med spiren :cheerleader3: nu kan man jo købe alkoholfri vine, så dette var måske en mulighed for dig. Så kan du skåle i vin uden at møde løftede pegefingre eller øjenbryn.

Dernæst held og lykke med din kjole. Jeg kan godt følge dig i dine følelser for 50'er-stilen. Dem har jeg selv, men har dog mulighed for at følge stilen på et andet tidspunkt end mit bryllup. Vi har nemlig en amerikanerbil fra '64 og kan nemt forestille os, at vi engang (når bilen er shinet op) er klædt i tilhørende outfit :biggrin:

0

Havde helt glemt trætheden, og hvor tidligt den gjorde sit indtog :blink: !

Skal bide lige bide tænderne sammen til på tirsdag, hvor jeg har min allersidste eksamen!

0

Se hvad jeg har fået...

Af min fantastiske mor, fordi jeg har forsvaret mit speciale i dag, og nu er cand.scient i biologi og bioteknologi :balloons: !

Den er antik, og den findes kun denne ene specielt udvalgt til mig og købt for flere år siden. Min mor har simpelthen købt den på afbetaling og sparet så jeg kunne få denne når jeg blev færdiguddannet! Tænk at hve så fantastisk en mor...ih nu tuder jeg lidt :boohoo: er bare sååå rørt!

post-33927-0-45510600-1310489826.jpg

1

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor stort - TILLYKKE :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

Hvor må det være en fantastisk følelse at have lagt det hele endeligt bag sig - super godt gået (særligt at tænke på at der både har været en graviditet og ikke mindst bryllupsplanlægning i spil) :thumbsupsmileyanim:

Og det er da den skønneste mor du har dig - sikke en smuk smuk ring! Og en dejlig dreng du har dig også :wink:

Endnu en gang tillykke - Kom an september, kom!!!! :c166:

0

Stort tillykke :denmarkflag:

Min gravide veninde ventede til midnat nytaarsaften med at skaale i et glas champagne, fordi hun elsker champagne, ligesom mig :) Min gravide soester drak alkoholfri vin til min PA og skaalede i et lille glas spumante til vores bryllup. Min gravide svigerinde drak derimod naesten dagligt et halvt glas roedvin under sin graviditet. Nu er jeg ikke mor og (nok) endnu ikke gravid, men jeg tror man maa gaa efter sin intuition, hvis man da ellers er nogenlunde fornuftig med hensyn til sit ufoedte barn.

Jeg tror dog, at jeg selv vil have det som min veninde og min soester og IKKE som min svigerinde... :)

0