Frk Bertram

Giftes for anden gang...

19 indlæg i dette emne

Hej med jer

Er ganske ny i forum (og helt uøvet) Plejer at bevæge mig i et andet forum - nemlig for sammenbragte familier. Men det virker til at være hyggeligt herinde og anledningen er jo også i den grad glædelig :)

Jeg har som overskriften siger været gift før - det har min kæreste også, og vi har 4 sammenbragte børn. Altså et helt andet udgangspunkt end som førstegangsbrud. For mig noget præget af dårlig samvittighed, da jeg som værdigrundlag absolut har at man ikke bliver skilt, når man har børn. Men men men - sådan er det så alligevel blevet. Heldigvis fredeligt og med fint samarbejde, men jo alligevel aldrig noget man ønsker for sine børn.

Nok om det svære - nu har min kæreste friet, og det er dejligt, stort, overvældende og en smule uvirkeligt. Og som nævnt anderledes....

Drømmen er jo ikke hvid kjole, slør og kæmpe stor og dyr fest (been there, done that :)) - men fejre det vil vi jo gerne alligevel. Og herinde bliver man hurtigt grebet af stemningen og tænker "aarh - man kunne da også lige...." ;)) Men ønsker noget intimt med focus på det indre og vores kærlighed og ikke alt det ydre og hvordan det tager sig ud. Og alligevel vil man jo gerne være bare en lille smule smuk denne dag...

Er der mon andre end jeg, som har prøvet det før eller forstår hvordan jeg tænker?

Mange hilsener og tillykker til alle jer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloons: Velkommen til :balloons:

Er godt selv blevet gift for 1. gang for kort tid siden, men kan sagtens sætte mig ind i nogle af de tanker du gør dig. Men er sikker på I nok skal få planlagt det perfekte bryllup, som passer til lige jer :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg blev også gift for anden gang for en måned siden. Da jeg blev gift første gang blev min far alvorlig syg lige efter forretten og han måtte på hospitalet. Min mor, min svigermor og 3 andre bryllupsgæster fulgte med ham og det påvirkede dagen meget. Da jeg stadig var gift med min daværende mand var vi enige om at holde et ordentlig kobberbryllup og da jeg senere blev skilt var jeg ikke i tvivl om at jeg gerne ville giftes igen.

Min nuværende mand har aldrig været gift og vores bryllup blev holdt som et nærmest helt traditionelt kirkebryllup - dog med det tvist at vi sorterede mellem traditionerne og gjorde dagen helt til vores. Jeg var også MEGET mere rolig omkring hvad jeg var "NØDT" til at ha - fra mit første bryllup vidste jeg, at det vigtigste var at vi fik hinanden og ikke om brudebuketten matchede bordpynten og den slags som jeg gik vældig meget op i den gang.

Mine børn er i dag 5 og 7 og jeg synes det var en stor glæde at have dem med - og det var også en rigtig stor dag for dem.

Held og lykke med det hele.

Kh Karina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal giftes for 2. gang.

Første gang var i hvid kjole og jeg synes at både billederne og jeg selv var meget opstablet den dag.

Her anden gang foregår vielsen på rådhuset og jeg skal være i en lilla kjole, som på ingen måde ligner en brudekjole.

Jeg synes det er dejligt at sidde og kigge på brudekjoler herinde og se de smukke brude. Jeg var også selv smuk i min hvide brudekjole, men jeg kan bare ikke se mig selv sådan igen.

Jeg synes det var en farce at gå op af kirkegulvet, at det virkede kulisseagtigt at køre væk i fin bil og være i det store skrud. Sessionen med fotografen var "underholdende", men føltes show-agtig og sådan lidt "for sjov". Første gang snakkede jeg meget om mit bryllup, viste kjole frem til kolleger - det var sådan et slags projekt nærmest.

2. gang er for mig mere vielsen og fejringen af kærligheden og samhørigheden, end det er alt det andet dér.

Her 2. gang er det en mere privat begivenhed, hvor vi vies uden globryllupsgæster og hvor vi holder en stor fest bagefter for 50-60 stks familie og venner - men ikke reception for kolleger, naboer og fjernere familie som første gang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til! :) Jeg er også selv forholdsvis nybegynder her, hehe ...... og kan godt forstå, at du måske ikke har lyst til den helt store omgang igen :)

Er sjovt hvordan der bliver skrevet fra 2. gangs brudene, hvordan man fokuserer mere på selve vielsen nu og hvordan der er forskellige meninger omkring, at det er et show, der bliver stablet på benene 1. gang og hvordan man måske går mere op i udførelsen der også end så meget andet, hehe.

Altså er jo egentlig meget sjovt, for jeg er selv af den opfattelse ,at det måske godt kan blive lidt show-agtigt med en forfærdelig masse mennesker osv, hehe - men altså....tror måske bare, at man har nogen andre lyster, når det er 1. gang..... :)

Men kan godt forstå, at man måske gerne vil have en ceremoni i 2. omgang ..... måske noget lidt mere privat. Altså dunno om jeg ville bryde mig om hvid kjole og kirke igen .... men man kunne måske godt lave en mindre ceremoni ud af det .... det er jo kun fantasien, der sætter grænser :) Men tror det er meget naturligt, at man går mere op i at fejre kærligheden i 2. omgang end at sætte det helt store show op ..... for det vil måske i andres øjne se lidt underligt ud, at man blæser det op igen - så mon man ikke går ligeså meget op i andre folks opfattelse og meninger i 2. omgang, som i første ? ;) hehehe.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal selv giftes for 2. gang om 4 uger.

Første gang blev jeg gift på rådhuset, uden festliggørelse på nogen måde. Det var en ren formalitet.

Denne gang gang skal jeg giftes i kirke. Og glæder mig helt utolig meget.

Vi har 4 sammenbragte børn i alderen 9-18, og alle 4 glæder sig.

Vi skal holde festen i telt hjemme i haven for familie og venner, ingen reception.

Vi håber på en skøn fest, og går måske ikke så højt op i de små detaljer. Det er kærligheden, vi vil fejre.

Held og lykke, og god planlægning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære allesammen

Mange tak for jeres søde velkomst og gode bidrag til mine tanker - I har jo ret hver og een ;)

Dejligt også at høre fra andre, som skal giftes eller er blevet gift for anden gang - og interessant at se at I alligevel også gør det helt forskellig måde... Der er jo så mange muligheder og ingen er mere rigtige end andre. Der er dog to ting jeg lige må kommentere på.

Kirke - skal jeg faktisk vies i igen. Af den enkle årsag at jeg er troende og opfatter mig selv som kristen - derfor er dette valg det rigtige for mig langt indeni.

Børnene - glæder jeg mig også meget til at have med på dagen. De er jo mit eet og alt, og det er derfor så dejligt og vigtigt at de også kan få en god dag.

Flere bidrag vil blive modtaget med stor glæde :)

Kh Frk Bertram

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes slet ikke der behøver at være forskel eller at det er noget man behøver at tænke over i forhold til hvad man skal/kan og ikke kan. Derimod kan man selv have nogle ønsker/ideer om hvad retning det skal være fordi det nu er 2. gang.

Når man bliver gift 2. gang er det jo netop udtryk for at man er startet på en frisk med et nyt liv med en ny parter (for hvem det måske er 1. gang). De 2. gangs bryllupsfester er så dem hvor folk har valgt at det ikke bare skal være stille og roligt. De holdes helt som alle andre fester. MÅske er folk lidt ældre men jeg skal ikke kunne sige det for der kan meget vel være nogle af de "unge" bryllupsfester hvor en af parterne har været gift før uden at det kommer frem på nogen måde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Frk Bertram,

<3 -lig tillykke med kærlighede og det forstående bryllup - jeg glæder mig til at følge med i hvordan I vælger at fejre det.

Jeg er også ny herinde og i præcis sammen situation som dig.

Vi har dog ikke fastsat nogen dato endnu - der er noget med nogle kg. der skal tabes og nogle kr. der skal samles.....

Jeg har jo så været gift før - først på rådhuset helt alene uden et vidne og siden en kirkelig velsinelse med hele bryllupsshowet.

Det blev desværre også til en skilsmisse - selvom jeg sagde, at det ville aldrig overgå mine børn.... Jeg blev det sorte får både i familie og vennekredsen -idet det var mig der træf beslutningen om skilsmissen. Det viste sig hurtigt hvem der var venner og hvem der enten er ude af vores liv eller på fjernt bekendtlisten (hvis vi af andre årsager ikke kan sende dem helt ud af vores liv).

Sket er sket og det vigtigeste er at vi nu har et fantastik liv. Jeg har mødet en vidunderlig mand, som jeg elsker over alt på jorden og som mine drenge elsker over alt på jorden. Han behandler mig som en prinsesse og han elsker drengene - han har faktisk takket nej til tilbudet om, at vi skal have børn - som han siger så har han fået hvad ham drømte om - 2 dejlige knejter (han har ikke selv nogen børn). Drengene bor fast hos os og min kæreste deltager aktivt i deres skole, fodbold osv. Deres far ser de hver anden weekend.

Når det blev en lang præsentation....

Mine tanker om et kommende bryllup er også meget vendt ind ad - vi ønsker at fejre; vores kærlighed, at vi fik hinanden og at vi ønsker at dele fremtiden sammen - jeg har intet ønske om stort kirkebryllup, hvid kjole, flot bil osv. Jeg ønsker, at vi får mulighed for officielt at bekræfte vores kærlighed, jeg ønsker at sende signal til hele verden om, at det er ham her jeg har valgt, han er min - for altid!

Det er så herfra at det bliver mere kompliceret....

For måske vil en cermoni bare for os og drengene faktisk være det der betød mest for os.

Men på den anden siden, signalere vi så er vi går lidt stille med dørerne fordi vi skammer os? og familien vil blive ked af at blvier snydt.

Alternativt er en fest hvor familie og venner kan være med til at dele vores gælde.

Men så bliver vi mange mennesker (store familier) og så bliver vi "nød" til at invitere nogen af dem som har haft/nok stadigvæk har svært ved at dele vores glæde.

Så hvis nogen har en fantastik ide til hvordan vi løser den goltiske knude - så er input velkomne.

<3 <3 <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis en af Jer snart har rund fødselsdag kunne man måske klare det på den måde og så enten skrive i invitationen eller lade det komme frem inden at I selv har markeret den runde lejlighed ved en lille højtidelighed som også inkluderer at I er blevet gift.

Alternativt kunne man - hvad jeg har været ude til en del gange lave det som surprisebryllup, hvor gæsterne først finder ud af at det er en bryllupsfest inde i festen. Ved en fødselsdagsfest er I alt andet lige ikke forpligtet til at invitere gud og hver mand (Er I faktisk heller ikke når vi taler bryllup).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men kan godt forstå, at man måske gerne vil have en ceremoni i 2. omgang ..... måske noget lidt mere privat. Altså dunno om jeg ville bryde mig om hvid kjole og kirke igen .... men man kunne måske godt lave en mindre ceremoni ud af det .... det er jo kun fantasien, der sætter grænser :) Men tror det er meget naturligt, at man går mere op i at fejre kærligheden i 2. omgang end at sætte det helt store show op ..... for det vil måske i andres øjne se lidt underligt ud, at man blæser det op igen - så mon man ikke går ligeså meget op i andre folks opfattelse og meninger i 2. omgang, som i første ? ;) hehehe.

Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg synes ikke så meget lige dét med folks meninger handler om at blæse brylluppet op - og føle sig dum fordi "ja, ja, ja - det sagde du også første gang" - her tænker jeg mere, at jeg vil føle mig som en idiot hvis jeg skal skilles for 2. gang. Jeg synes ikke det er giftemålet jeg krummer tæer over, hvis du forstår.

Selve mit bryllup er større 2. gang, det er simpelthen en større fest med flere mennesker. Det er bare "showet" og "skruddet" der er mindre end første gang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej,

Jeg synes ikke det betyder noget om det er første eller anden gang man bliver gift - fordi det som sagt er en fest hvor man skal fejre to der elsker hinanden :o) og selv om amn første gang man blev gift troede det var den man skulle være med for evigt - kan man ikke selv vælge hvordan ens liv skal være. Og netop derfor er festen jo ikke mindre vigtig fordi det er anden gang.

Jeg skal selv giftes for første gang, og vores fest skal ikke være et kæmpe traditionelt bryllup.

Vi bliver 60 og det er de nærmeste - jeg kommer selv af en stor familie, hvor jeg ikke har noget med halvdelen af dem at gøre.. Så jeg har skåret hårdt og brutalt igennem med hensyn til hvem der skal inviteres.. For vores vedkommende handler det om at vi vil have en fest hvor vi vil fejre vores kærlighed sammen med venner og familie(altså den familie vi har noget med at gøre) og det skal være en fest hvor man kan hygge sig og slappe af. Vi er ikke interesseret i et eller andet stift set up - det er bare slet ikke sådan vi er.

Jeg synes det er vigtigt at man i alle de her overvejelser husker at det er vores - bryllupsparrets- dag og at den skal være lige som man selv ønsker det og ikke hvad andre forventer den burde være..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :thumbsupsmileyanim:

Er selv en 2.gangs brud - men ved du hvad, glem alt om been there done that ! Du har jo af forskellige årsager ikke været lykkelig med mand nr.1 og derfor alt hvad du gjorde med ham på jeres bryllupsdag - det betyder intet i forhold til det du skal nu, for NU har du jo fundet manden i dit liv :loveshower:

Min mor mente jeg skulle gribe chancen og have en farvet brudekjole på, nu her anden gang ... øhhh nej søde mor hvorfor i alverden skulle jeg det :rolleyes:

Ham jeg skal giftes med nu er en HELT anden person end ham jeg er blevet skilt fra - hans værdier og prioteter ligger et ganske andet sted og derfor bliver det et bryllup i den stik modsatte retning af det tidligere. Nu er jeg så "heldig" at jeg ikke før har haft et stort bryllup med fest og reception, men havde dog brudekjole osv. Men min ex. gad ikke bruge penge på den slags - det gør min H2B tilgengæld og derfor sætter vi alle sejl til ! Det er også 2.gang for ham - men som han siger, nu gælder det jo rigtigt for han har fundet kvinden han vil leve med til han dør :iloveyou:

Min pointe er at I skal gøre PRÆCIS som I vil og opfør jer som om det er første gang i jeres liv at I skal giftes ! Og så tror jeg du vil opdage at der er mange ting hvor du bare tænker "åh gud nej det gider jeg ikke bekymrer mig om" - mine prioteter har flyttet sig voldsomt og jeg tænker meget mere på at bruge kuvertkroner på gode venner der har betydet noget for os, end at lave favourbokse og hvad man ellers kan kaste sig over :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er flere som skal eller er blevet gift for 2. gang

Jeg havde det på samme måde, da kæresten friet til mig.... Men herinde er der en masse dejlige kvinder, som ikke er bare for at sige sin mening.

Det er måske 2. gang vi skal giftes, men for mig følelse det mere rigtigt end første gang.

Min pointe : nyd det, og gør det lige præcis som I lyster, så kan det kun blive godt

:thumbsupsmileyanim:

Redigeret af fanja
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan sagtens følge dig, har godt nok ikke været gift med min "eks", men er i dag 45 år og skal giftes med min kæreste gennem de seneste 7 år. Har halvstore børn på 12 og 16 år, hvor den yngste skal være brudepige, men var sammen med min eks i 12 år og selvom vi ikke var gift, var det jo et "ægteskab" på godt og ondt.

Jeg skal selv stå hvid brud med hele molevitten :-) men personligt har jeg den holdning, at man skal have det bryllup man selv føler er rigtigt. Altså hvis du brænder for brudekjole mv. så gør det og hvis ikke, så lad være. Men lad for guds skyld ikke andres meninger påvirke dig. Og mht. kirke er jeg helt enig. Er selv troende og vil derfor giftes i kirke. Og havde det været for 2. gang havde jeg også gjort det i en kirke igen. Dog måske ikke som hvid brud :-) Under alle omstændigheder held og lykke med det. Tæller selv ned til den store dag om kun 37 dage :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer