Guest vif

Ideer til en skuffet 2012 brud

24 indlæg i dette emne

Føler mig virkelig skuffet og følt jeg har spildt min tid , var ked af det da jeg gik i seng igår . For at gøre en lang historie kort, jeg skulle holde rund fødselsdag og har i flere måneder forberedt mig . Det skulle være med telt i haven , fadøl og masser af mad , ugen op til blev der handlet ind . Lavet mad fra om torsdagen , festen var om lørdagen bagt masser af forskellige kager hele fredagen. Pyntet telt som i øvrigt blev sat op ugen før. Kørt rundt fra herodes til pilatus efter ting vi skulle bruge til festen. Og jeg glædede mig helt vildt. Før alt dette Indbydelsen blev sendt ud 2 måneder før med svar frist 3 uger før. Den 20 efter fristen manglede 20 stadig at give svar. 64 inviterede. Inden festen nærmede sig havde jeg fået 30 afbud. Nå pyt tænkte jeg vi kunne godt hygge os 34 mennesker. Gæsterne kom kl. 14. Inden desserten med alle de forskellige kager jeg havde brugt hele dagen på ca kl 16.15 kom på bordet. Var 5 gæster gået. Da kl slog 20. Var vi 6 mennesker tilbage. Og der stod jeg med al oprydningen og mange timers arbejde. For max 6 timers fødselsdag. Jeg er så ked af det at jeg lå og tænkte igår at jeg faktisk ikke havde lyst til at holde det bryllup næste år. Så det jeg har brug for fra jer tøser er ideer. Umiddelbart tænkte jeg rådhus kl 11 derefter måske billeder og så lettere buffet og slut af med kage og så kunne vi tage afsted kl 17 og så tage på forlænget weekend med vores børn og hygge istedet. For hvorfor bruge krudt på nogle som endelig ikke har lyst alligevel. Jeg vil gerne høre super ideer eller forslag til hvordan vi kunne holde vores bryllup Snøft.......... Tak

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op - uden overhovedet at kende dine gæster - så synes jeg godt nok det lyder som om du kunne bruge en udskifting af vennekredsen! :bearhug:

Hvis man undlader at svare på en indbydelse, så er man da ualmindelig uhøflig.. Hvis man vælger at komme til fest - og gå efter 3 timer - så skulle man måske have overvejet om man skulle være kommet.. Medmindre der selvfølgelig er omstændigheder der ikke kunne laves om..

Jeg ville under ingen omstændigheder bruge tid og penge på at holde bryllup for den forsamling mennesker.. :pokey::pokey:

Synes i skal bruge pengene på jer selv istedet.. Blev gift på rådhuset omgivet af dem i holder af og som i ved holder af jer - inviter på restaurant i nærheden og forkæl gæsterne med lækker mad og samvær - og så smut på ferie med familien! :heart:

0

Del dette indlæg

Man forstår godt at du er skuffet.

Hvis vi taler om i lørdags kan jeg måske forstå de mange afbud for der blev holdt rigtig mange bryllupsfester i lørdags. Jeg vil mene at det var årets største bryllupsdag. Dertil kommer at mange kan have været på ferie.

Hvad det andet angår tænker jeg at nogle af gæsterne måske kan have opfattet det som en invitation til eftermiddags kaffe og som noget der skulle slutte inden aftensmad. Det hænger bare ikke sammen med at de jo tilsyneladende har fået mad og at nogle er gået inden desserten, hvilket for mig at se er uhørt medmindre det ligesom lå klart fra start at de skulle noget andet (eksempelvis et bryllup).

Havde du i invitationerne eller i din snak med gæsterne inden lagt det op som en slags eftermiddagsbrunch eller som det helt store brag af en fest. Det kan også have noget at sige. Jeg har ihvertfald aldrig oplevet noget i den stil men når jeg er der ved folk jo også at der er lagt op til fest :thumbsupsmileyanim:

Det næste er så bryllupet. Her er der ingen som siger at man skal holde stor fest m.v. Det kan også være en hyggelig middag for de nærmeste, eller en slags reception/ brunch efter vielsen. Vel at mærke hvis det er det I helst vil for er I mere til en stor fest så ville jeg da tage en snak med de forskellige.

0

Del dette indlæg

WOW kan godt forstå du er skuffet :bearhug:

Jeg ville skære grundigt ned på gæstelisten og invitere få men nære venner og familie og så holde en intim bryllupsfest med fantastisk mad og måske en overnatning... tja eller tage rådhuset, en lille middag for de nærmeste og så en rejse til et eksotisk sted for dig og manden???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først og fremmest vil jeg lige sige, at jeg fuldt ud forstår, at du er MEGET skuffet ..

Det havde jeg eddermame også været ..

Vil også lige sige, at da jeg læste dit indlæg op for H2B, sagde han, at han godt ville holde en giga fødselsdagsfest for dig :cheerleader3:

Jeg synes rådhusbryllup og forlænget weekend med familien lyder fantastisk ..

Det lyder dejligt af-stressende og afslappende, istedet for "herodes til pilatus", som du jo selv så fint sagde det ..

Jeg håber virkelig inderligt, at i finder en løsning, som i begge kan være glade for ..

Redigeret af jeanettejuul
0

Del dette indlæg

Allerførst et kæmpe kram. Synes godt nok det er tarveligt af folk.

Jeg ved godt at de fleste drømmer om den helt store fest, hvor den ikke får for lidt. Selv holdt h2b og jeg "kun" reception for de allernærmeste i en meget lille lejlighed med lille have med en masse hjemmebagte desserter og frugt + drikkelse. Det var SÅ hyggeligt og lige det vi gerne ville. Men bare fordi vi ikke holdt det helt store blev vi alligevel gift i kirken.

Synes ikke i skal gå på kompromis med det i gerne vil. Der er jo ikke nogen grund til f.eks. at fravælge kirke bare fordi der ikke kommer 100 mennesker - hvis kirke altså er det I gerne vil. Lad være med at prøve at please alle andre for det er JERES dag.

Vi havde også overvejet at blive gift i kirken og så bagefter invitere nogle få af de allernærmeste på restaurant. Det er jo også en mulighed.

0

Del dette indlæg

Øv hvor surt.. Ved hvordan du har det..

Min 18 års fødselsdag var der 20 der meldte afbud dagen før og samme dag.. så vi sad mig og min kæreste og 2 gæster.. øv!

Synes du skal vælge at lade være med at inviterer dem, der tilsyneladende ikke er til noget alligevel.. og havde det været mig havde jeg også meldt ud i sådan en rigtig hård tone på Facebook eller noget, at folk havde skuffet dig grumt!

Stort :bearhug: til dig!

0

Del dette indlæg

Uh, jeg kan godt forstå skuffelsen. Jeg havde lidt samme oplevelse, da jeg skulle holde min 30 års. Vi kunne have blevet 60 og invitationerne var sendt ud 4 måneder før. Godt nok lå det i påsken, men synes alligevel, at det var lidt vildt, at vi kun blev halvdelen og at jeg måtte hive og trække for at få svar fra flere af dem.

Når det så er sagt, så ved jeg jo godt, at folk har det med at lave planer i påsken, og det samme gælder nu. Mange planlægger jo sommerferie (og svarer ja til at tage til bryllup) mere end 3 måneder før. Så jeg kan godt forstå - selvom det er ærgerligt - at I får nogle afbud. Og som diskobil er inde på, så kan der måske også være nogle, der ikke helt havde fanget, hvor meget du havde planlagt? Men der hvor folk er virkeligt tarvelige, det er sgu når de ikke kan melde tilbage. Det sætter virkeligt mit pis i kog. Øv. Stor kram til dig og uanset om du vælger low key bryllup eller det helt store, så håber jeg, at det bliver et godt et af slagen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg kan mærke at jeg føler mig virkelig brændt af og der var lagt op til fest og drikkelse i Indbydelsen og der var ikke nogle der skulle til bryllup. 1 par var i sommerhus og et andet var ude og rejse. Resten sagde bare at de ikke kunne komme. Men pyt men dem der ikke kom , men hvordan kan man finde på at gå efter 2 timer og kun 6 tilbage efter kl 8 om aften. Der stod jeg med 30 liter fadøl tilbage og tons vis af mad

0

Del dette indlæg

Øv øv øv for dig, ville også selv have været ked af det.

Er enig med de andre dog, gør som du helt selv vil den dag. I kan sagtens blive viet i kirken hvis det er det i ønsker, selv uden mange gæster.

Selv holdt vi en lille intim middag om aftenen for kun de 9 nærmeste personer på selve bryllupsdagen og det var noget så hyggeligt. Du kunne overveje at gøre noget lignende. Det var meget mere afslappet, og man havde tid til at nyde det og tale med de personer som man rent faktisk virkelig gerne ville dele den store dag med.

Og hvis i spare nogle penge, så er en forlænget weekend som mand og kone med jeres børn da en fantastisk idé!

Bare husk, hellere lidt men godt :) Det er ikke antallet af personer der gør det til en god dag, det er de rigtige personer!

0

Del dette indlæg

Kan godt forstå du er skuffet - havde selv en oplevelse der mindede lidt om for ikke så længe siden. Men gør kort proces - skær de mennesker ud af dit liv - dem kan du jo ikke bruge til noget. Og ja, det kan være rigtigt hårdt at skulle skære folk fra man troede var venner - men venner opfører sig altså ikke sådan!

Og så inviter dine rigtige venner / veninder - og familie - dem der kan finde ud af at melde til/fra - og inviter dem til den slags fest I gerne vil have - en lille intim middag eller et brag af en fest der varer i flere dage.

Lad ikke de der usle mennesker dikterer hvordan jeres bryllup skal være - hold det præcis som I har lyst til - uden de mennesker :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med sådanne venner behøver man da ingen fjender...

Din stakkel, forstår din skuffelse og sender mange opmuntrende tanker og krammere!

Hold jeres bryllup på den måde I bedst kunne tænke jer - rejs væk med jeres børn og bliv viet på stranden, bliv viet på rådhuset og hyg jer efterfølgende med reception for de nærmeste, eller bliv viet i jeres egen have og få det lige som I ønsker. Men inviter ikke de ligeglade typer som har gjort dig ked af det!

0

Del dette indlæg

Der er mange andre der har givet dig et rigtig godt svar allerede, men jeg vil også gerne give mit besyv med :bearhug:

Sikke en elendig vennekreds... Ja undskyld mit sprog, men det er bare for dårligt af folk. Når man bliver inviteret til fest, så har man som gæst en vis pligt til at bidrage til festen. Både mht. at svare på invitationen, og at være til stede ved festen, både fysisk og mentalt. Det nytter altså ikke noget at gå efter to timer, sikke nogle ucharmerende mennesker :blink:

Mht. jeres kommende bryllup, så kan du sagtens skære alle de gæster fra, der har svigtet dig til din runde fødselsdag. Inviter du bare den nærmeste familie samt de gæster der rent faktisk godt gad bidrage til din fødselsdag (det var så desværre bare et par stykker). På den måde får I formentlig råd til at at servere en luksusmiddag, og i det hele taget tænke lidt mere på jer selv :17:

0

Del dette indlæg

Lige en masse :bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug: til dig...

Kan virkelig følge dig.. man føler man gør en masse for sine gæster og de virker som om de egentlig er rørende ligeglade!

Jeg tænker lidt det samme som de andre! En reception og måske inviterer de nærmeste til en middag. Min kusine gjorde det at de inviterede deres forældre, bedsteforældre og søskende på en lækker restaurant og fejrede det hvorefter de tog afsted ved 22 tiden på bryllupsrejse! Så stadig få festen bare på jeres egen måde og med de personer som virkelig betyder noget for jer!!

Håber du finder frem til noget så du kan glæde dig til jeres store dag... :loveshower:

0

Del dette indlæg

:heart: Du får lige lots of love din vej!! :loveboard:

Hvor er det da et klart eksempel på manglende pli, og jeg er da ingen Emma Gad - men hvad blider de sig ind!! Det er simpelthen for dårligt, virkelig virkelig dårlig opførsel, andet er der ikke at sige, og nej de fortjener ikke at komme med til dit bryllup!

Nå det så er sagt, skal du også se på, hvad du og din H2B gerne vil på jeres vidunderlige dag.. Hvis I gerne vil have en brag af en fest, ville jeg nok bruge sensommeren, vinter og forår på at finde nye venner.. :rolleyes:

Det er jo svært, hvis man gerne ville have været centrum i en skare af mennesker, som man troede ville skabe de bedste rammer for et skønt bryllup, for selv med al verdens planlægning, er festens stemning og vellykkethed (hvis det da er et ord.. :lol: ) op til gæsterne, og det er ens pligt som gæst at gøre sit bedste for at skabe en god fest!! Bare se på din fødselsdag.. Jeg ville gerne have været der, og jeg ville have været den bedste gæst: glæde, grin, fadøl og var ikke gået kl. 20.. måske kl.8 :griner:-

Men tænkt jer godt om, og mærk efter... :a1221:

Jeg synes, at de idéer der er kommet, er super gode, men når alt kommer til alt, så er det jo, hvad I ønsker! Og der skal ikke være et :pokey: hævntogt(forstå mig ret), som du/I måske vil komme til at fortryde..

Alt det bedste.. Sarah :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes allerede du har fået mange gode råd.

Men jeg vil lige fortælle lidt om hvad jeg har oplevet. Min mand og jeg holdt 30 års fødselsdag for et par år siden. Vi holdt hawaii fest og havde lagt mange kræfter i at pynte telt og skaffe de rigtige blomster etc. så der blev virkelig gjort noget ud af at temaet var hawaii og dertilhørene bastskørt, blomsterkranse, hawaii skjorter mm. Alle vidste at vi havde lagt op til et brag af en fest. Og vi var vildt klar på at danse,drikke hygge og hvad der ellers hører med til sådan en fest. :cheerleader3:

Det viste sig at gæsterne slet ikke var lige så klar på fest som os. Folk sad stille og roligt og snakkede sammen. Dans var der ikke noget af selvom vi havde supergod dansemusik på anlægget. Selvom vi prøvede selv at danse og gøre lidt for at få gang i folk skete der ingenting. :td: Da gæsterne var gået hjem var jeg mildest talt rasende og grædefærdig. Alt vores arbejde havde bare været spildt. (y)

Så jeg kan sagtens sætte mig ind i dine følelser.

Efterfølgende har jeg også sagt til nogle af gæsterne at jeg var skuffet over festen men ikke gået i detaljer hvad det var jeg var blevet skuffet over. Nogle undskyldte med at de lige havde født og fair nok. Men man behøver jo ikke at være fuldstændig død og kedelig fordi man har et barn på 3-4 mdr. Jeg har selv to små børn.

Efter festen blev min mand og jeg enige om at vi aldrig ville holde fest igen og bruge så meget tid og penge på noget som alligevel endte i skuffelse. :(

Så kom dagen hvor min mand friede til mig. Vi var meget i tvivl om hvordan vi skulle holde brylluppet. Det endte med at vi blev viet i kirke og så holdt vi en uformel fest bagefter.Det var stort set de samme gæster der var inviteret med til brylluppet som til fødselsdagen. Vi havde valgt at få en DJ til at komme og spille da det var billigere end et band. Vi ville simpelthen ikke bruge mange penge på musikken hvis vores venner alligevel ikke gad at danse.

Vores bryllup var helt fantastisk. Alle var i godt humør, alle dansede og alle hyggede sig. Vi var SÅ glade da dagen var omme for folk havde virkelig været med til at gøre vores bryllupsdag til noget helt specielt. :heart:

Jeg tror at bryllupper er noget helt særligt. Alle vil gøre alt for at brudeparret skal have en god dag. :heart:

Uanset hvor umage værstparret gør sig med at alt skal være perfekt er det i sidste ende gæsterne det kommer an på. Det er dem der skaber stemningen til festen. Og netop til et bryllup tror jeg gæsterne gør sig ekstra umage.

Jeg har ikke fortrudt at vi holdt en fest på trods af vores dårlige erfaring.

Held og lykke med jeres beslutning.

:bestwishes:

0

Del dette indlæg

Hej.

Puha..... Jeg har prøvet det et par gange.

Når vi holder fester bruger vi mange timer mm på det. Så alt er 100% ok. Men øv hvor er det bare surt at folk ikke værsætter ens arb.

Vores bryllup som var kl 14.30 i kirken og videre til festen.

Den første gæst gik kl 22.00. Vi havde lige fået desserten.( skulle på arb dagen efter) Kl 24.00 var der gået 10 personer ud af 50 personer.

Alle var i et godt humør mm. Så det var ikke fordi festen var dårlig " i ved ". Men jeg blev sku skuffet og ked af at folk ikke engang blev til nat maden.

Jeg har talt med flere af de gæster der gik tidligt (ved 23.30 tide) De har fortalt at de syntes at det var en super dejlig fest.

Flere af vores venner og fam. Har fortalt os hvor en vellykket og dejlig fest vi holdte.

Jeg ved ikke rigtigt hvorfor folk er sådan. Men tro mig jeg kan godt forstå at du har det på den måde.

Tal måske med et par af gæsterne hvorfor de gik så tidligt!

Ps. Vores sidste gæst gik kl 03.45.

Takner og Knus

Susan.

0

Del dette indlæg

Til mit bryllup sluttede festen ved 1-tiden. Jeg var sådan lidt, hm. Men ret beset så havde vi festet siden kl. 14.30 om eftermiddagen, så det var en rigtig lang dag. Festen endte også mere i hygge og snak - der blev stort set ikke danset. Men det er sådan nogle ting, man ikke rigtig kan styre... Man kan sige, var folk blevet inviteret til "normal" middag/fest-tid - sådan 18.30 agtig, så ville det svare til at festen varede til kl. - ja meget sent!!!

Jeg er ked af at høre, at du er blevet så ked af det. Jeg var nok også selv blevet skuffet, især når man har forestillet sig en helt anden type dag.

Jeg skal ikke tage stilling til, om du skal skifte ud i vennekredsen. Det ved kun du. Jeg har tænkt mig om, og det bedste råd, jeg synes, jeg kan give dig er, at når du holder bryllup, så skal det ikke være i trods. Hold det bryllup som ligger dit hjerte nær - om det er stor fest, intim middag eller på stranden i Thailand. Det skal være en dag fyldt af glæde og store vidunderlige følelser. Den skal ikke skæmmes af hævn og "så er de også bare selv uden om det". Det ville være så synd, at sidde og dybest sidde og ønske sig en anden fest end den man holder. Så - al mulig held og lykke med at arrangere den dag, der gør dig allermest glad helt ind i hjertet.

1

Del dette indlæg

Kan godt forstå du er ked af det, over den fest. Det er da en kæmpe skuffelse.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage mand og børn og rejse til et eksotisk land i en uges tid, og blive gift der. UDEN alle dem som egtenlig ikke har lyst til at komme til fest alligevel.

Det kunne være så utroligt romantisk :iloveyou:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kom over skuffelsen og drop de mennesker ..... de er ikke værd at samle på alligevel. Der er mange, der har haft lignende oplevelser og jeg selv blir faktisk 30 på mandag.... whoop, hehe .... og havde planlagt det helt store skrud, men har valgt at vi spiser middag med de nærmeste - vi blir 10 - og så gir vi den gas til bryllup næste år.

Men ift de resterende 10 - det er forældre der er skilt og det handler om at please begge parter ... men i fredags fik jeg bare nok.... så jeg tog en tudetur og så blev jeg ligeså egoistisk, som de har været ift at det faktisk er MIN fødselsdag ..... og du skal gøre det samme .... men har det super godt bagefter :)

Så tag et stille roligt bryllup..... rådhuset eller kirken.....det bestemmer I selv .... I kan også tage væk og blive gift på en strand nede sydpå :) Jeg ville ihvertfald kun holde det for mennesker, der bekymrede sig om mig og så glemme alle de andre :) Om det så ikke blir liiige det, man havde forestillet sig .... ved du hvad .... så får man bare noget andet, som i sidste ende sikkert er ligeså godt - måske endda meget bedre :)

Held og lykke herfra og op med humøret ! Livet er for kort til at beskæftige sig med skuffelser! :)

0

Del dette indlæg

Er der nogle der vil anbefale et godt sted i Aalborg. Evt Nordjylland. Hvor der evt kunne holdes reception. Måske med buffet. Som er super godt og romantisk , går lige nu med ideen og droppe den store bryllupsfest og så tage afsted efter reception

Redigeret af vif
0

Del dette indlæg

Jeg har nok gjort noget jeg ikke skulle. Og det var måske også dumt , men lige nu føler jeg mig alene og har brug for råd. Efterfølgende efter festen har jeg været ked af det og skrev på facebook. Mange timers arbejde og al den mad og nu er det endelig overstået. Hvortil der er en der skriver. Men en god og hyggelig fest. Hvortil jeg kun svare ... Og der er en anden der sætter en sur smiley ind Og hun så skriver. Hvorfor ikke og jeg der efterfølgende ikke svare. Havde snakket med manden efter festen og sagt at jeg var skuffet over festen og det kunne han godt forstå pga at nogle var gået så tidlig. Igår ser han så min kommentar på facebook og bliver skide sur. Over at jeg har skrevet det . Det kunne jo værre at de skulle noget siger ( det er nemlig hans familie) lige nu har jeg ikke hans støtte og vi har været oppe og skændes. Det med facebook , var nok forkert. Men er jeg forkert med festen. , kunne jeg virkelig ikke forlange at folk blev længere. Og det var helt fint at de kun blev knap 6 timer. Sidder og er ked af det og har brug for andres råd. Han syntes jeg er helt forkert på den .

0

Del dette indlæg

Det med facebook var nok ikke det smarteste du kunne gøre, det er så svært at se præcis hvad folk mener når man ikke kan se kropssprog og tone fald. En sur smiley : ( kan vel også være ment som en "det er jeg ked af at høre" smiley.

Jeg kan godt forstå at du er ked af det og skuffet over festen. Når du/I har lagt så meget tid, penge og tanker ind på at det skulle blive den perfekt (eller i hvert fald sjov og vare længet end til kl 20.) fest, bliver man helt automatisk skuffet når det ikke sker. Men der er ikke meget at gøre ved det nu andet end at til næste fest I holder (måske jeres bryllup) at fortælle folk hvad I forventer af festen.

Til min 30 års fest (som jeg også havde brugt meget tid på og glædet mig til) begynte folk at gå kl. 00.30 og det blev jeg også skuffet over, så op til vores bryllup fortalte vi til folk at vi (selvfølgelig) glædet og at vi havde bestilt musik til kl 05. for nu skulle der festes. Det var ikke sådan at vi sag: "I har bare at blive og feste til den lyse morgen" bare at vi ville feste natten lang. Vi have dog også skrevet ivores invitation "dans til den lyse morgen" så viste folk også hvad vi lage op til.

Jeg håber kan kan bruge noget af det og så får du lige en række af dem her :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer