Mightystar

M&M 30.06.2012 (aflyst) - Farvel herfra....!

1,463 indlæg i dette emne

Krise med bordplan og en meget bestemt mor!

I dag måtte jeg så kontakte min mor angående bordplan.. Vi er så småt gået i gang, da det er NOGET af et puslespil med vores rent ud sagt "fucked up" familie forhold.. :griner:-

Problemet er at jeg kun har min mor og hendes kæreste med som forældre, hvor H2B har sin mor+mand og sin far+kone. problemet er at hans forældre helst vil undgå hinanden.

Så med planer om et "hovedbord" kunne vi lynhurtigt se at vores bord ville blive meget præget af stilhed.. og det er ikke lige det vi ønsker at huske vores bryllup for.. :unsure:

Jeg ringer til min mor og hører hvordan hun vil have det med at sidde ved bord sammen med hendes søster og mor, da vores plan så var at sprede forældreparrene ud.

Hun går totalt i baglås og føler at hun vil blive valgt fra hvis ikke hun sidder ved hovedbordet og at hun slet ikke vil komme så... :o

Det skal lige siges at min mor er MEGET dobbeltmoralsk for hun går ikke ind for giftemål, men hvis endeligt det skal være, så skal det være traditionelt og alligevel gerne være gardenparty da man ikke kan tillade sig at give sig ud for at være noget man ikke er. (hentydning til at vi udstråler rigdom da hun synes vi forfiner vores bryllup alt alt for meget)

Hun er godt nok ikke nem at stille tilfreds :td:

Vi ender op med at sætte hende og kæresten ved vores bord og ringer så til H2Bs ældste søster for at høre om hun tror hans forældre vil have det ligeledes.. Nu er det så endt med en start på en bordplan hvor alle er spredt ud parvis til borde, så vi er sikre på at folk kan med alle og vil have noget at snakke om.

Dernæst mener hun så at jeg træder ind på hendes enemærker.. WHAT?!?!?! :huh:

Ja det havde jo hele tiden været planen at hun ville betale receptionen der skal holdes i deres have.. (det vidste jeg så intet om, og tog det jo derfor ikke som en selvfølge)

Og så var der æresporten! Det var jo også dem der skulle stå for det.. -Øhh.. I giver den bare gas, for vi havde ærlig talt ikke forventet en..

Og så kunne jeg ikke tillade mig at ringe og høre hende om hun ville undersøge priser på transport til og fra kirke!! :angry: For det er altså noget forældrene står for..

Der måtte jeg lige op og markere mig lidt og fortælle at det altså ikke er noget der er normalt mere.. Mange brudepar sørger selv for det, og nogle gange som overraskelse for den anden osv. Men hun synes jeg ødelægger det hele fordi jeg blander mig i de ting DE skal sørge for..

Jamen well well.. Som jeg ser det, så jeg har ikke været uhøflig, tværtimod, for jeg ville da være noget så uhøflig hvis jeg forventede at de betalte reception, sørge for transport OG æresport..

Min mor er sq bare lige underlig nogle gange.. Jeg trækker på skuldrene og tænker, tja.. det går jo nok..

Men jeg ville bare lige lufte det.. Det var rart lige at få skrevet ned :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha den dumme bordplan, den volder sku mange problemer, netop pga skilsmisser osv. Vi får samme problem, og har derfor allerede nu fravalgt højbord, der bliver i stedet 8 borde.

Stakkels dig, det virker ikke nemt at gøre din mor tilfreds :unsure: men mon ikke det går alligevel. Hæhæh

Vi har også 6 runde borde :)

Ja hun er sq lidt besværlig, lige meget hvordan jeg vender og drejer det.. enten så tager jeg hendes poster, eller også så forventer jeg intet..

0

Del dette indlæg

Puha den dumme bordplan, den volder sku mange problemer, netop pga skilsmisser osv. Vi får samme problem, og har derfor allerede nu fravalgt højbord, der bliver i stedet 8 borde.

Stakkels dig, det virker ikke nemt at gøre din mor tilfreds :unsure: men mon ikke det går alligevel. Hæhæh

Vi har også 6 runde borde :)

Ja hun er sq lidt besværlig, lige meget hvordan jeg vender og drejer det.. enten så tager jeg hendes poster, eller også så forventer jeg intet..

Puha det er skisme da ikke nemt. Både at tage noget fra hende eller forvente noget. Måske skal I ha jer en lille snak om forventninger og opgaver?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var det vi havde her til aften.. :) Måtte lige fortælle at jeg jo ikke vidste at hun havde planlagt kørsel.. Så må hun jo sige det.. Og altså vi regnede jo også automatisk med at vi også skulle lægge penge til side til receptionen.. Nu må vi se hvordan det kommer til at forløbe.. Hun sys allerede nu at der er for meget bryllup. Så jeg måtte lige forklare hende at jeg gerne vil have alt det praktiske på plads inden april er slut for så skal jeg til at bruge alt min tid på eksamener.. Der havde hun da lidt forståelse..

0

Del dette indlæg

:td:

Vi ender op med at sætte hende og kæresten ved vores bord og ringer så til H2Bs ældste søster for at høre om hun tror hans forældre vil have det ligeledes.. Nu er det så endt med en start på en bordplan hvor alle er spredt ud parvis til borde, så vi er sikre på at folk kan med alle og vil have noget at snakke om.

I kunne måske overveje at gøre det som nogle andre gør: At I skifter plads og bord i de to pauser under middagen. Har også oplevet nogle der har gjort det oftere men med mindre man har et halvt rundbord der lige kan stødes til en ende som jeg så nogle gjorde det i år så kan det nemt give meget forvirring.

0

Del dette indlæg

Det er jo lidt sådan et luksus problem - hun brokker sig over at du IKKE forventer de skal betale/stå for en hel masse :blink::lol: Det er da den omvendte verden.. Hehe..

Men vil jo 100% mene det er dig der har "ret" her - det er lidt gammeldags det der med at det er forældrene der sørger for transport osv osv.. Det er da noget man snakker om idag (synes jeg) :)

Lyder til i trods alt fik jer en god snak om forventninger og indfrielser af selvsamme...? :) Familie er vist bare pr definition nogle tunge størrelser og danse med.. :lol:

0

Del dette indlæg

Øv med din mor - det er ikke nemt med det bordplan halløj, men jeg siger gør som I vil (det er selvfølgelig træls at blive uvenner med nogle, men kan godt forstå I ikke gider sidde ved et stille bord)

Hun behøver da heller ikke blive gnaven over at I forventer at betale det hele selv, men fedt at hun gider at stå for de ting, det er da rigtig sødt.

Man kan godt få brug for at få luftet ud engang imellem :xmas:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh suk! Øv hvor træls, når man bare ikke kan gøre tilfreds lige meget hvordan man vender og drejer den.. Det er da ikke noget din mor behøver at hidse sig op over, men noget hun kunne sige stille og roligt... men ja mødre er ikke altid normale. Min flippede over at jeg ville have min svigermor med til kjoleprøvning! :pokey: 1; MIN dag, 2: skal du ikke bestemme og 3: hvad fanden sker der for at sætte skide ultimatummer op??? Kan man ikke bare sige fra stille og roligt?

Sorry, jeg hidser mig helt op på dine vegne, men jeg kan SÅ nemt følge dig! For hvad er det egentlig hun vil? Og hvorfor kan hun ikke bare sige det i stedet for at bebrejde? ... Nå men AARGG og øv og helt klart et stort :tunge: til hende og et :bearhug: til dig! :biggrin:

0

Del dette indlæg

:td:

I kunne måske overveje at gøre det som nogle andre gør: At I skifter plads og bord i de to pauser under middagen. Har også oplevet nogle der har gjort det oftere men med mindre man har et halvt rundbord der lige kan stødes til en ende som jeg så nogle gjorde det i år så kan det nemt give meget forvirring.

Jeg tror ikke vi kommer til at skifte pladser. Det vil blive for rodet, og vi sidder ved lige netop det bord længst nede, så vi har overblik over alle de andre borde :)

Det er jo lidt sådan et luksus problem - hun brokker sig over at du IKKE forventer de skal betale/stå for en hel masse :blink::lol: Det er da den omvendte verden.. Hehe..

Men vil jo 100% mene det er dig der har "ret" her - det er lidt gammeldags det der med at det er forældrene der sørger for transport osv osv.. Det er da noget man snakker om idag (synes jeg) :)

Lyder til i trods alt fik jer en god snak om forventninger og indfrielser af selvsamme...? :) Familie er vist bare pr definition nogle tunge størrelser og danse med.. :lol:

Det er rigtig meget et luksusproblem.. Som om du bare skulle have et eller andet at brokke sig over..

Øv med din mor - det er ikke nemt med det bordplan halløj, men jeg siger gør som I vil (det er selvfølgelig træls at blive uvenner med nogle, men kan godt forstå I ikke gider sidde ved et stille bord)

Hun behøver da heller ikke blive gnaven over at I forventer at betale det hele selv, men fedt at hun gider at stå for de ting, det er da rigtig sødt.

Man kan godt få brug for at få luftet ud engang imellem :xmas:

Ja jeg er jo vildt taknemmelig for at hun vil stå for de ting, men ved ikke om hun forventer at jeg er tankelæser.. For det var jo forkert at blande mig, men hvordan, skulle jeg så vide at hun står for de ting.. Det hjælper jo heller ikke at vi kommer til dagen og så er der ingen transport. (y)

Åh suk! Øv hvor træls, når man bare ikke kan gøre tilfreds lige meget hvordan man vender og drejer den.. Det er da ikke noget din mor behøver at hidse sig op over, men noget hun kunne sige stille og roligt... men ja mødre er ikke altid normale. Min flippede over at jeg ville have min svigermor med til kjoleprøvning! :pokey: 1; MIN dag, 2: skal du ikke bestemme og 3: hvad fanden sker der for at sætte skide ultimatummer op??? Kan man ikke bare sige fra stille og roligt?

Sorry, jeg hidser mig helt op på dine vegne, men jeg kan SÅ nemt følge dig! For hvad er det egentlig hun vil? Og hvorfor kan hun ikke bare sige det i stedet for at bebrejde? ... Nå men AARGG og øv og helt klart et stort :tunge: til hende og et :bearhug: til dig! :biggrin:

Det er helt oki.. Jeg sad selv mere som et spørgsmål fordi jeg ville hvad det var hun ville have af mig.. Men jeg har det sådan lidt.. Det er hendes problem. Hun har fået sin vilje og sidder ved siden af mig, så nu gider jeg ikke mere brok..

Men fatter bare ikke den der med at hun er sikker på vores bryllup ikke bliver personligt.. Øhh.. Hvis hun vidste hvor meget jeg laver selv.. Det gør da netop det hele personligt.. Kunne jo bare have købt nogle indbydelser nede i bog og idé og have sendt ud.. købt brudebuket osv. Jeg synes da netop det bliver personligt fordi jeg tager nogle valg der faktisk giver mig, ja måske 50-60 timers arbejde med de indbydelser.. Men vidste der var nogle som ville tage dem for givet, og vidste at det ville blive min familie.. Suk.. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

*SUK*... det er da vildt irriterende at voksne mennesker ikke kan opføre sig voksent. JEg ved godt, at man selvfølgelig måske ikke altid er BEDSTEVENNER med sin eksmand/kone, men man burde da være så "store", at man kunne være i lokale sammen uden at ryge i totterne på hinanden - og specielt da til ens barns bryllup!!!!

Herhjemme er H2B's forældre også skilt, men kan godt være i rum sammen og snakker fint sammen... nej de er ikke bedstevenner, men det lader de sig heldigvis ikke mærke med :)

Mht. bordplan, så sætter jeg folk til mit bryllup, som jeg ønsker... der bliver jeg altså egoist... det er jo min (og H2b's) fest :biggrin:

0

Del dette indlæg

*SUK*... det er da vildt irriterende at voksne mennesker ikke kan opføre sig voksent. JEg ved godt, at man selvfølgelig måske ikke altid er BEDSTEVENNER med sin eksmand/kone, men man burde da være så "store", at man kunne være i lokale sammen uden at ryge i totterne på hinanden - og specielt da til ens barns bryllup!!!!

Herhjemme er H2B's forældre også skilt, men kan godt være i rum sammen og snakker fint sammen... nej de er ikke bedstevenner, men det lader de sig heldigvis ikke mærke med :)

Mht. bordplan, så sætter jeg folk til mit bryllup, som jeg ønsker... der bliver jeg altså egoist... det er jo min (og H2b's) fest :biggrin:

H2B's mor og far vil ikke ryge i totterne på hinanden, men det vil give en trykket stemning hvis de skulle sidde ved samme bord hele aftenen. Og ja.. Jeg mener jo også at det er vores fest = os der bestemmer..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

H2B's mor og far vil ikke ryge i totterne på hinanden, men det vil give en trykket stemning hvis de skulle sidde ved samme bord hele aftenen. Og ja.. Jeg mener jo også at det er vores fest = os der bestemmer..

NEMLIG!! :biggrin:

0

Del dette indlæg

Uuutroligt så mærkelige folk kan blive i forhold til andres bryllup :huh: Kender det alt for godt... håber I bliver glade for de kompromisser I må indgå for din mors skyld :) det bliver jo et godt bryllup alligevel..

0

Del dette indlæg

Uuutroligt så mærkelige folk kan blive i forhold til andres bryllup :huh: Kender det alt for godt... håber I bliver glade for de kompromisser I må indgå for din mors skyld :) det bliver jo et godt bryllup alligevel..

Jamen jeg synes igen og igen at jeg læser om familie og venner der teer sig åndssvagt over nogles bryllupper og de planer de har.. Ved ikke hvad der sker med folks lyst til at skulle have medbestemmelse.. :shooter:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Én ting er at forældre, svigermødre m.v. måske har deres meninger om hvad man skal og hvad man ikke skal men noget andet og værre er når man hører om voksne mennesker som ikke kan tåle at sidde ved samme bord ved deres barns/børns eget bryllup. Jeg kan godt se at det ikke er tilfældet her. Det er muligt de ikke taler så godt sammen men man skulle jo tro at de stadig har nogle fælles minder som de kan samles om :)

0

Del dette indlæg

Hehe, den værste jeg læste herinde, var dog en første-brudepige, der havde købt brudens drømme-louboutins og en stor tylkjole, som hun ville have på til brylluppet.. haha..

Ja det er ganske forfærdeligt at nogle har det sådan.. Mine brudepiger får sort på.. Har frabedt mig kjoler med hvidt i og da der var 2 mulige kjoler og der var hvide blomster på den ene, jamen så blev det den sorte.. Hellere sort end hvidt! :)

Én ting er at forældre, svigermødre m.v. måske har deres meninger om hvad man skal og hvad man ikke skal men noget andet og værre er når man hører om voksne mennesker som ikke kan tåle at sidde ved samme bord ved deres barns/børns eget bryllup. Jeg kan godt se at det ikke er tilfældet her. Det er muligt de ikke taler så godt sammen men man skulle jo tro at de stadig har nogle fælles minder som de kan samles om :)

Ja det ville jeg jo også mene.. Jeg er glad for at min søns far og jeg er ved at være på bølgelængde igen og kan tage i svømmehal sammen osv. Da jeg siden bruddet har håbet at vi stadig ville kunne få familie minder sammen. Og det er endeligt lykkes, så jeg synes det er så skønt at kunne være sammen om sit barn! :)

0

Del dette indlæg

SHAME ON ME! Jeg har ikke været forbi din tråd før nu! Skammer mig meget.

Men hvor ser det hele altså bare fantastisk ud, hvem der kunne være flue på væggen.

Må indrømme at jeg er misundelig over du vandt Tina Liv-billeder men jeg GLÆDER mig til at se resultatet.

Fuld respekt for de invitationer!

Kjolen er flottere på dig end på modellen.

Må indrømme at jeg har syndet lidt siden side 18 og kun læst nogle indlæg, men er da øv med den bordplan! Har heldigvis ikke den slags problemer her i familien!

Glæder mig til at følge med på sidelinien det næste halve år (+/-)

0

Del dette indlæg

SHAME ON ME! Jeg har ikke været forbi din tråd før nu! Skammer mig meget.

Men hvor ser det hele altså bare fantastisk ud, hvem der kunne være flue på væggen.

Må indrømme at jeg er misundelig over du vandt Tina Liv-billeder men jeg GLÆDER mig til at se resultatet.

Fuld respekt for de invitationer!

Kjolen er flottere på dig end på modellen.

Må indrømme at jeg har syndet lidt siden side 18 og kun læst nogle indlæg, men er da øv med den bordplan! Har heldigvis ikke den slags problemer her i familien!

Glæder mig til at følge med på sidelinien det næste halve år (+/-)

Hahaha.. Jamen bedre sent end aldrig :wink:

Er glad for at du kan lide indbydelserne.. De har gjort lykke hos venner og H2B's familie.. (regner ikke med at få synderligt meget ros fra min, de sætter ikke pris på sådan noget) :rolleyes:

Og det var da dejligt at vide, at du synes kjolen er flottere på mig end på modellen.. :cheerleader3:

Ja der var vist mange der var ret misundelige på mig, da jeg løb med præmien. hehe.. Jeg glæder mig også rigtig meget til at se resultaterne.. :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan skal du have håret? :-)

Hvor er den bare smuk til dig!! :-)

Tak skal du have :) Jeg ved endnu ikke helt hvordan jeg skal have sat mit hår.. Men regner med at have noget knold agtigt noget hvor sløret går ud neden under og så med min hvide fashinator :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer