Bm2012

Vores bryllup august 2012 - Gift i 3 uger i dag

361 indlæg i dette emne

Kan se du prøvede mudcake bunden :) Syntes du ikke bare den er lækker ? Dejligt med noget hyggelig med din datter, og en rigtig fin kage :)

Ja jeg måtte jo lige prøve, det så super lækkert ud på dine billeder. Jeg fik bagt den af to omgange, fordi den første jeg lavede fik alt for meget. Selvom jeg havde fuldt opskriften - jeg tror vores ovn varmer for meget :blink: Men anden gang fik den mindre tid og blev helt perfekt. Jeg tror den er et must i mine kager nu :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at have fundet de ting du skulle bruge til at lave kage og hvor blev den bare fin og ser super lækker ud :thumbsupsmileyanim:

Ja, det er godt nok noget af en ændring i planerne ligepludselig, kan godt forstå det er noget af et valg at tage, kan i godt have råd til begge dele? Synes da det kunne være fantastisk for dig, at få det bedste af begge verdener, selvom Vegas brylluppet selvfølgelig ikke ville bliver helt det samme, men det ville da stadigvæk blive specielt og en stor oplevelse? :loveflag:

Altså ja, vi kan nok godt få råd til begge dele - men så bliver det nok en lille bryllupsfest og mindre lommepenge til Vegas. Men du har ret i det ville være dejligt med det bedste af begge dele :thumbsupsmileyanim: og det ender nok også med det bliver sådan. Før vi tager en beslutning skal der bare lige lægges et nyt budget :wink:

0

Del dette indlæg

Tak.. for jeres søde kommentarer omkring kagen! Jeg er glad for at man kan se fremskridt siden sidst :biggrin: Kagen vil skulle blive til omkring de 60 mennesker til selve dagen. Det vil blive noget af en udfordring for mig, jeg bliver ALT for let stresset. Så jeg kan lige forestille mig at det er noget af et projekt at stå med dagene op til brylluppet. Men lige nu er jeg bare glad for jeg har noget bryllups relateret at tage mig til, mens jeg går og venter på at kunne tage fat på de andre forberedelser :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at have fundet de ting du skulle bruge til at lave kage og hvor blev den bare fin og ser super lækker ud :thumbsupsmileyanim:

Ja, det er godt nok noget af en ændring i planerne ligepludselig, kan godt forstå det er noget af et valg at tage, kan i godt have råd til begge dele? Synes da det kunne være fantastisk for dig, at få det bedste af begge verdener, selvom Vegas brylluppet selvfølgelig ikke ville bliver helt det samme, men det ville da stadigvæk blive specielt og en stor oplevelse? :loveflag:

Altså ja, vi kan nok godt få råd til begge dele - men så bliver det nok en lille bryllupsfest og mindre lommepenge til Vegas. Men du har ret i det ville være dejligt med det bedste af begge dele :thumbsupsmileyanim: og det ender nok også med det bliver sådan. Før vi tager en beslutning skal der bare lige lægges et nyt budget :wink:

He he. Ja et nyt budget er nok nødvendigt, men dejligt i kan have råd til begge dele :7himmel:

0

Del dette indlæg

Ændringer i bryllupsplanerne

Så blev det besluttet! Planerne er ændret :) Drømmen om et Las Vegas bryllup er skiftet ud med et traditionelt kirkebryllup hjemme her i Danmark. OG nu sidder jeg heldigvis tilbage med..... en rigtig god mavefornemmelse :thumbsupsmileyanim:

Jeg har ellers i lang tid gået og ventet (og planlagt, sammen med en veninde) på mit Vegas bryllup. Men jeg kunne mærke som tiden nærmede sig, at jeg begyndte at få lidt kolde fødder :unsure: Pludselig virkede det bare ikke som om at det var det rigtige at gøre - smutte fra familien, og ikke have den oplevelse med dem :( Specielt at vores datter ikke skulle være til stede, var begyndt at påvirke os begge. Så nu føler jeg mig rigtig lettet, og klar til at planlægge :loveshower:

Redigeret af Bm2012
0

Del dette indlæg

Kirken

Allerede for en uge siden, tog vi beslutningen om et kirkebryllup og begyndte at snakke/vælge kirke. Vi havde følgende muligheder:

- Den kirke vi hører til, som vi intet forhold har til - og så er kirken heller ikke særlig pæn.

- Odense Domkirke, som jeg er konfirmeret i og som vores datter er døbt i. Rigtig smuk og stor kirke! Vi er virkelige heldige at vi har den mulighed... Men.. kirken har jo et langt langt kirkegulv. Måske det ville gå hen og bliver lidt for upersonligt, når vores gæster ikke ville kunne fylde kirken op.

- Ringe Kirke. H2B er oprindeligt ikke fra Fyn, men har en gammel farmor der bor her på Fyn i Ringe. Vi har som sådan ikke et forhold til kirken (eller jeg har ikke), men min H2B farfar ligger begravet på kirkegården. Jeg har aldrig mødt ham, men jeg ved han betød rigtig meget for H2B. Så jeg gav det et forsøg og ringede til kirkekontoret. Kordegnen ville lige drøfte det med præsterne - om det var okay når vi nu ikke hører til sognet. Han ringede så tilbage i går, og sagde... at det var helt i orden :loveshower:

Så nu skal vi giftes i Ringe Kirke d. 25 august kl. 14

Her er kirken

post-53968-0-74346800-1322049630.jpg

post-53968-0-78254300-1322049641.jpg

post-53968-0-92739400-1322049659.jpg

Redigeret af Bm2012
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold op en flot kage. Gad vide hvorfor jeg ikke har været her forbi noget før :metteholm

Hvis det var mig så ville jeg holde bryllup herhjemme og dele den fantastiske dag som det er med hele familien. Vegas er meget fedt, men jeg synes ikke det er super romantisk, så derfor ville jeg hellere giftes herhjemme, og bare nyde en bryllupsrejse med vegas på menuen i stedet :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det bare dejligt at høre, at i har fået truffet den rigtige beslutning for jer begge, må være en dejlig følelse :loveflag:

Sikke en smuk kirke :cheerleader3: jeg havde slet ikke tænkt på at en domkirke måske er for stor, det har vi også snakket lidt om at blive gift i, men det er da klart en overvejelse værd om det bliver mindre hyggeligt, når den er så stor :blink:

0

Del dette indlæg

Tak allesammen :bearhug: Det er bare så dejligt at det nu er besluttet, så skal jeg ikke længere spekulere på det :) Jeg er allerede i sidste uge, efter at have snakket med kirken, gået i gang med at forsøge mig med nogle STD. Sååå dejligt at være rigtigt i gang med planlægningen :loveshower:

Redigeret af Bm2012
0

Del dette indlæg

Hvor er det bare dejligt at høre, at i har fået truffet den rigtige beslutning for jer begge, må være en dejlig følelse :loveflag:

Sikke en smuk kirke :cheerleader3: jeg havde slet ikke tænkt på at en domkirke måske er for stor, det har vi også snakket lidt om at blive gift i, men det er da klart en overvejelse værd om det bliver mindre hyggeligt, når den er så stor :blink:

Vi holdte jo barnedåb i domkirken, og det var rigtig hyggeligt! Men det var også en søndag, så der var oveni almindelig Gudstjeneste - så kirken var fyldt op :wink:

Men det kommer nok meget an på hvad man er til. Jeg tror nemlig også der kan være noget rigtig smukt over, at komme gående ned gennem sådan en stor kirke :loveflag: og lyden/musikken er bare helt fantastisk!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holdte jo barnedåb i domkirken, og det var rigtig hyggeligt! Men det var også en søndag, så der var oveni almindelig Gudstjeneste - så kirken var fyldt op :wink:

Men det kommer nok meget an på hvad man er til. Jeg tror nemlig også der kan være noget rigtig smukt over, at komme gående ned gennem sådan en stor kirke :loveflag: og lyden/musikken er bare helt fantastisk!

Ja, det er helt sikkert rigtig, kunne være rart lige at se hvordan et bryllup foregår i en domkirke, for synes også at der er noget lidt specielt ved en domkirke, jeg har bare altid selv hørt til en lille landsby kirke, og det synes jeg virkelig også er hyggeligt :)

0

Del dette indlæg

Lyder til I begge har valgt den bedste løsning for jer og jeres familie. Et bryllup er vel også meget en familiefest, hvor man viser sin kærlighed for alle.

Rigtig flot kirke.

Ja det har du helt ret i. Det bliver så dejligt, at min familie alligevel skal være der, især min mor og min datter :loveboard:

Dejligt I fandt ud af hvordan brylluppet bliver rigtigt for jer.. Det er så dejligt når man får ændret på noget, og man kan mærke i maven, at det bare var det rigtige.. tak mavefornemmelse :blush:

Ja hvor er det skønt :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stort tillykke med milepælen og hvor dejligt, at i har fundet ind til det der er rigtigst for jer :) Mavefornemmelsen er en god en at følge :wink: Når det nu er sagt, så må jeg lige sige... smuk smuk og hyggelig landsbykirke :a1221: Ikke for lille, ikke for stor og virkelig smuk!

Og så selvfølgelig et stort velkommen til :biggrin:

0

Del dette indlæg

STD

Nu sker der endelig lidt! Jeg har fået lavet STD invitationer :biggrin: Det tog mig en kæmpe krig, men nu er de færdige! og sendt afsted i lørdags.

Min inspiration

post-53968-0-98888800-1324540357.jpg

Her er mit færdige resultat

post-53968-0-08099200-1324540537.jpg

Monogrammet har jeg ikke lavet selv, det er fundet på nettet...

og så lige en blærerække :loveshower:

post-53968-0-18208000-1324540791.jpg

post-53968-0-02758000-1324540798.jpg

og så lige i kunverterne

post-53968-0-78273200-1324540806.jpg

PRISEN

7 pakker C6 kuverter ivory: 111,3 kr

2 ruller satinbång: 43,8 kr

20 stk. karton ivory: 78 kr

1 pakke sort karton: 25 kr

4 stk. ekstra sort karton: 15,60

31 stk. frimærker: 248 kr

1 stk. frimærke til Frankrig: 20 kr

1 stk. papirskærer: 209 kr

I alt: 750,7 kr (og så fik jeg også liiige købt en ny printer oveni, men den skulle jo købes :fløjt: )

Det blev lidt dyrere end jeg havde regnet med, men jeg har elsket at sidde og bruge tid på dem :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Bm2012
1

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer