.* Brud20aug2011 *.

Hvad virkede og hvad virkede ikk...

167 indlæg i dette emne

Må hellere skynde mig at få skrevet det ned, mens det er friskt i erindringen...

Hvad virkede:

  • Jeg havde lavet lister til herrerne og damerne, udspecificerede til fredag og lørdag, det virkede helt optimalt.
  • Borddækning og hygge med mor, søs, svigermor og Adrian dagen før (Kim, best man og far smuttede 14.50, så der var godt et døgn til vi så hinanden)
  • Havde hyret en pianist/sangerinde til at komme og spille til vielsen, da vi ikke skulle giftes i kirke men udendørs, og hun var fantastisk!
  • Vi kendte vores fotograf, og har fået nogle fine, lidt skæve og hyggelige billeder. Hun var der 14.45-19.
  • Bandet var booket fra 23-04, og blev endda lidt længere, mindre kunne ikke gøre det. De spillede brudevalsen live, det var super fedt :loveshower:
  • Toiletkurvene var folk vilde med, selv om der var masser tilbage deri. Især de separat indpakkede tandstikker m tandtråd på, indpakkede pastiller, sikkerhedsnåle, håndcreme og vabelplaster var et hit!
  • Vi havde selv hentet bordpynt ved stranden og kogt af i god tid, sandet var også et hit som bort med skaller, sten og drivtømmer strøet i, så fint.
  • Blondeglas med sand, sten og fyrfadslys var også et hit og vildt hyggeligt, mange gæster fik et glas med hjem dagen derpå.
  • Vi gik til stranden og lavede buketter om formiddagen, vildt hyggeligt og afstressende.
  • Buketterne blev også delt ud til gæster og bedsternes gravsteder om søndagen, det var så fint at dreje vej dem på turen hjemad. Kims bedster fik blomsterkransen og min mormor og morfar fik buketten.
  • Vi holdt festen i spejderhytte, og det var SÅ hyggeligt. De fleste blev og overnattede og der var både plads og masser af muligheder for ungerne.
  • Vi bestilte mad herfra: https://www.facebook.com/pages/MadmedK%C3%A6rlighed/303033269859780?fref=ts Det hedder Mad med kærlighed og har hovedsæde i Gistrup Nordjylland, og kan meget varmt anbefales :cheerleader3:
  • Børneposerne: Det virkede over al forventning. Jeg hyggede med at lave dem og ungerne havde masser at tage sig til. Jeg puttede nogenlunde de samme ting i poserne, men i forskellige former og farver, og så byttede de ellers små dyr, pixibøger, glansbilleder, hoppebolde og hånddukker i et væk :wink:
  • Vi havde stillet kroket, stangtennis og kongespil udenfor. Det blev ikke brugt meget, men gav mulighed for de knap så socialt anlagte for på lovlig vis at "stikke af", når de havde brug for luft.
  • Vi havde købt lækker vin til toastmasteren, et smykke til min søster og pæretræer til min veninde, som hjalp med kjolen og blomsterne, det var så lækkert at få sagt tak med en lille gave.
  • Buffet: Vejen frem for os! Masser af lækre ting at vælge imellem, alle fik minglet og strukket ben og imens dansede ungerne til Pippi langstrømpe på dansegulvet ved siden af, det var super hyggeligt.
  • Temaet var helt gennemført med blåmuslinger i buketten, sand, skaller osv. på bordene, kirkehæfter med strandbilleder af os, billeder taget i første klitrække, bryllupskage med strandtema og topper og jeg fik lynhurtigt bare tæer :biggrin: Dejligt, lige som vi kunne tænke os.
  • Slikbuffeten var også et hit, alle var oppe og blande i løbet af aftenen... Det var især et hit fordi der var masser af rester, som vi tog med hjem igen :floejt:
  • Polaroidkameraet var sjovt, mange fede billeder er det blevet til.
  • Morgenmad dagen derpå. Min far er morgenmenneske, så han stænkede og lunede rundstykker, lavede kaffe og dækkede bord... SÅ hyggeligt!
  • Vi ventede med nogle af gaverne til dagen derpå, mange overnattede alligevel.

Hvad virkede ikke:

  • Vejret! Det øs sjask regnede imens vielsen stod på, så godt at vi kunne trække indendørs.
  • Ville ønske vi havde booket fotograf til trash the dress billederne, da de polaroidbilleder vi fik taget ikke blev lagt mørkt hurtigt nok, og de derfor ikke er så tydelige.
  • Ville ønsket vi havde sagt højt, at folk gerne måtte skrive en hilsen på polaroidbillederne, da vi havde fravalgt gæstebogen.
  • Svigermor skulle hjælpe Adrian i tøjet, og han ville ikke (3½år og LIDT stædig), så den sidste ½ time før vielsen lyttede jeg på svigermor og mor, der forsøgte at overtale ungen til at få det pæne tøj på. Til sidst var de ved at snakke om, at så måtte Kim få ham i tøjet, men han var ligesom ved at tage imod gæster, og skulle ikke stå med en umulig dreng, der var på tværs! Jeg skred ind ca. 10 minutter før vielsen og sagde, at de var to voksne kvinder, og nu fik de ham i det tøj, det kunne ikke diskurteres... Adrian tog selv sit tøj på og gik stolt ud til sin far og sagde: SE! Jeg har butterfly på ligesom dig!!! Hvorfor skar jeg ikke igennem noget før i stedet for at sidde og irritere mig? Nåh jo, var ved at få sat hår :lol:

Vil sige at vi fik lige den fest vi drømte om. Masser af glade gæster, rørende sange og taler, lækker musik, fantastisk vin og mad i italiensk stil, legende børn og kærlighed til op over begge ører. En helt vidunderlig fest, som vist ikke kunne passe bedre til os.

post-72758-0-05714800-1415043825_thumb.j

post-72758-0-30343500-1415043862_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det "virkede":

- vores bordopdækning, den havde jeg lagt mange kræfter og ikke mindst penge - i skulle være fantastisk.. Og det var den, og den var med til at skabe en dejlig stemning med lyskæderne og de store troldegrene.. Fik meget ros for det hele...

- kysseklokker.. Vi frabedte os klirren på tallerkner og glas og der blev taget rigtig fint imod kysseklokkerne som stod ved hver plads..

- favorboxe med personlige chokolader.. Nemt og forholdsvis billig personlig detalje som 85% af selskabet tog med sig hjem..

- heldagsfotografering! Alle pengene værd.. Er SÅ glad for vi valgte at prioritere det.. Har nu ca.2000 FANTASTISKE billeder som minde om den mest fantastiske dag i vores liv...

Hvad "virkede" ikke:

- børnehjørnet, som jeg havde brugt forholdsvist lang tid på at samle ting til - legetøj og diverse.. Ungerne brugte det overhovedet ikke.. De havde deres egne ting med og tullede rundt og hyggede sig.. :)

- gæstebogen.. Kom i tanke om den kl.1 - den havde lagt synligt fremme hele aftenen men folk havde ikke taget initiativ til at skrive i den..

- menukort på bordene. Folk kiggede ikke på dem...

Hvad "fortryder" jeg:

- at jeg ikke havde tænkt over at lave en aftale med fotografen om præcis hvad gruppebilleder der skulle tages.. Det havde jeg glemt - og det blev lidt "tilfældigt" og vi glemte mange... Ikke hans skyld overhovedet - udelukkende min egen skyld at jeg ikke havde tænkt over det..

- at vi ikke havde aftalt med fest stedet hvordan bordene skulle ryddes af og dermed også være stillet op - da der skulle danses brude vals... Det gav anledning til aftenens første zilla udbrud og frustration da de stillede bordene midt i det hele.. En klar aftale havde været bedst!

- at jeg ikke havde fundet på en anden form for gæstebog..

- at vi tog direkte ud og fik taget billeder efter kirkenså gæsterne selv skulle indfinde sig til receptionen.. Det var gået fint - men ingen havde "turdet" tage af boblevandet før vi kom.. Det synes jeg var en skam..

Dagens "øv":

- min kjole gled mere og mere ned efter så mange timers vigør og da den ikke længere kunne strammes mere end blev den bare lidt træls og gå og hive op i... :(

- jeg følte ikke jeg nåede at snakke med alle! Og jeg ved godt det ikke kan lade sig gøre at snakke lige meget med alle, men bagefter kom jeg i tanke om flere personer jeg ikke havde været så meget mere omkring end "bare" velkomst og så videre.. Synes den er svær - for man vil jo gerne snakke med alle, men middagen varede fra 18-23 - og der sidder man jo på sin plads.. :) Har dog ikke fået noget brok fra nogen - så det er udelukkende min egen følelse af at have "overset" nogle..

Hvad gav i for heldags fotograf?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Virkede:

Først og fremmest kagen - den fik jeg SÅ meget ros for og folk synes det var fedt, at jeg lavede den selv..

Favorboxene, især tyggegummiet og panodilerne var et hit

Menuhæfterne med "Sjove regler" og "Kærligheden er..." - det fik snakken på borderne til at gå og brud isen hos mange af dem der ikke kendte hinanden

Pap skæg og briller - samme som ovenfor. De blev brugt utrolig meget...

Skiftesko - især min ene sko nagede ret meget

At vi ikke havde sange (undtagen én, som svigerfar havde fået lov til) - folk havde i stedet lavet andre ting som var sjovere (synes vi!)

Restauranten - vi skulle bare komme og nyde dagen

DJ'en - han styrrede dansegulvet så godt, langt bedre end hvis vi kun havde haft en spilleliste

At vores gæster havde deres kameraer med og vi lagde CD'er ud på borderne de kunne overfører billederne til

HTB elskede mit fine undertøj og synes det var en dejlig tanke at jeg havde set så godt ud for hans skyld hele dagen (under kjolen selvfølgelig - men han fik lige et sneak peek inden fotograferingen og jeg tror han levede højt på det!)

Virkede ikke så godt

Vi glemte gæstebogen

Tidsplanen skred fordi ingen af os havde ure på eller nogle ting lige at huske os på klokken - så vi nåede kun en location i stedet for to

Kunne måske godt have tænkt mig en fotograf frem til brudevalsen (men heldigvis har gæsterne taget mange billeder, så det går)

Min fine natkjole var sådan set ligemeget - vi faldt i søvn da hovederne ramte puden (men vi valgte også at feste sammen med vores gæster hele natten i stedet for at gå tidligt hjem)

Fedt med så mange brugbare erfaringer!

Lige et spørgsmål:

Hvad indeholdt kirkehæfterne som flere af jer nævner? :)

Er ikke viet endnu, men kirkehæfterne er næsten klar, skal bare lige have printet og klippe-klistret :wink:

Men de kommer til at indeholde et stykke tyl med et lille digt "Pynt jeres bil med dette stykke, og brudeparret får held og lykke", en kleenex også med et lille digt "Skulle en tåre falde af glæde, brug da dette lommetørklæde", så er der de fire salmer, et vielsesprogram, en lille reminder om, at der ikke må fotograferes under vielsen, regler for riskastning, og på bagsiden lidt historisk fakta om kirken der er tilbage fra 1200-tallet.

Alt sammen ganske overflødigt - man kan sagtens undvære. Men jeg ELSKER at lave den slags små detaljer. Og bliver ved med at finde på nyt :badgirl:

Har du et lille digt der kan bruges til at lægge ved en cola og en pose chips som skal ligge på de overnattenes værelser? :) Redigeret af Rocco
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den 14. februar er det 14 måneder siden vi blev gift (får man så en gave???) Vi taler stadig om hvor dejlig dagen var og hvor glade vi var for at holde vores store dag uden "rigtig" fest, men med reception og lille middag.

Vores "dos":

Selve vielsen fandt sted kl 16, det var meget stemningsfuldt at ankomme til kirken i tusmørket og se alle lysene.

Bryllupskage og brudevals til receptionen.

I stedet for favourboxe fik alle gæsterne en hjerteformet magnet med bryllupsdatoen og vores initialer - et hit.

Jeg overraskede min mand med sangkor i kirken. Det var SÅ godt.

Vi havde fravalgt traditionel bryllupsfest, og havde bare inviteret den allernærmeste familie til middag bagefter, det var hyggeligt og rigtig rart.

Brunch dagen efter for gæster der kom langvejs fra, vores nærmeste venner og tætte familie, det var en god måde at runde bryllupet af på

Vi pakkede gaver op dagen efter i ro og mag hjemme hos os selv

Ting jeg bagefter har savnet:

Mere opstillede billeder, vi havde ikke fotograf og det mangler jeg som sådan ikke, men jeg ville ønske jeg havde de traditionelle billeder med familie og venner.

Vi skulle have inviteret mange flere til receptionen, vi havde inviteret ca 70 og de kom stort set alle sammen, men der var både kage, sandwich og drikkevarer i overskud, så vi havde ikke behøvet bekymre os om der nu var nok til 5 eller 10 mere.

Og det jeg stadig får gådehud over:

Den fyldte kirke, jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at der ville være SÅ mange mennesker

Min bror der sørgede for transport - i en Packard fra 1920, var det lige fint?!

Min brudebuket - og den matchende pynt i kirken

Brudepigen - min mands datter som på det tidspunkt var 14 - hun var bare så fin og smuk i sin blondekjole

Sangkoret der sang "Du er" - WOW siger jeg bare.

Og jeg er stadig vild med min brudekjole i babyfløjl og med lomme foran, for ikke at tale om mine guldstøvletter.

Held og lykke til jer heldige asner der stadig har dagen til gode!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er det tid til min liste!

Hvad virkede ikke:

De mange timer mellem vielse og middag. Vi blev viet lidt over 11 og havde inviteret til middag kl. 18.00. Men da vi havde en del gæster der kom langvejs fra, så var vi nødt til at have noget mad og underholdning til dem i mellemtiden, hvad vi også havde, og det var egentlig fint nok, men der var lidt for mange timer imellem.

Thomas snakker her bagefter om, at han er lidt ked af, at vi tog afsted på bryllupsrejse så hurtigt efter brylluppet, fordi han ikke føler han ordentligt fik tid til at nyde at vi lige var blevet gift, det røg en smule i baggrunden fordi rejsen bare var så fantastisk.

At lave så meget selv. Eftersom jeg var stresset over at skulle overleve selve dagen, var det ikke nogen smart beslutning at stå for al pynt, kager, hår, makeup osv. på egen hånd. Og så også have både en gom og gommens far som ikke kan binde slips (og jeg er ikke ret god til det heller). Men det gik alt sammen, og selvom bryllupskagerne drillede og ikke blev som jeg ville, så smagte de faktisk ret godt.

Hvad virkede:

Vores bordopsætning, som var en kombination af hestesko og sweetheart table. Dvs. at det kun var Thomas og jeg der sad i "bunden" af hesteskoen og alle andre sad ved "benene" i hesteskoen. Det fungerede fordi vi fik lidt alenetid, men stadig sad tæt nok på gæsterne til at vi kunne snakke med dem uden problemer.

At vi ikke var flere end vi var. Faktisk synes jeg næsten at vi, trods et par sidste øjebliks aflysninger, var flere end jeg føler jeg havde tid til at snakke med.

Min ekskæreste som fotograf. Jeg slappede helt af med ham som fotograf. Han er ikke prof., men han er god nok til mig, og jeg følte mig tryg ved at det ikke var en fremmed som tog billeder.

Min kollega som lavede mad til os leverede bare SÅ lækker mad! Og han var rolig og afslappet og formåede at få lidt ro på mig bare ved at være der, med sit rolige væsen.

Turen i cykeltaxa fra rådhuset og ud til vores bopæl var helt perfekt. Den time bare mig, min mand og vores ven som chauffør, det var lige det jeg havde brug for.

Det fungerede også rigtig fint at blive gift på rådhuset selvom programmet var forsinket, så klokken var nok i hvert fald kvart over 11 inden vi kom til. Det med tiden stressede min mor en del, men da vi så kom ind var stemningen dejligt afslappet og nede på jorden.

Buffet som hovedret fungerede fantastisk, for det gjorde at man kom til at snakke med nogle af dem som ikke lige sad i nærheden, og det gav lidt at snakke om, og der var større sandsynlighed for at der var noget mad alle kunne lide.

De elektriske LED fyrfadslys fungerede SÅ godt! Vi fik sat dem fast i nogle små rispapirslamper jeg har overtaget efter Rikke Rapand, og hængt dem op over bordene, så der var "levende" lys i svævende rispapirslamper, det var super cool! Og med den mængde papirpynt vi havde var det super at der ikke var rigtige fyrfadslys.

Der er sikkert flere ting, men det er lige hvad jeg kan komme i tanke om lige nu.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift d. 15-08-15.

Jeg skal prøve at huske alt som virkede/ikke virkede, men i min erindring så var alt jo perfekt... :loveshower: ... Ok, måske ikke alt. :huh:

Hvad virkede:

Vores toiletkurv - Hold da op en masse ros vi fik for den. Både af folk under receptionen og af folk under middagen. Der var taget godt af den og stort set alt var taget hul på eller faktisk blevet brugt. Selv kondomerne som var ment som en joke. (Min nevø indrømmede senere at han havde stjålet pakken :lol: :biggrin: )

Vores gratis aircondition - alle vifterne blev snuppet og jeg kunne snildt have købt flere, for det var en dejlig lun dag, så folk ved bordene deltes om de 20 vifter, jeg havde købt.

Vores Tudeprinsesser/tudeprinser kurv - Vores fine kurv med papirlommetørklæder. Den var et stort hit. Tror som sådan ikke der var nogle som fældede en tåre, men den fik meget ros og mange tog en for at have den ved hånden. Just in case

Vores "gæstebog" - Min dejlige dygtige niece havde malet et smukt maleri til os, hvor vi pænt bad folk om at skrive deres navne på. Er ikke helt sikker på alle nåede det (har ikke lige talt autograferne), men den fik meget ros.

Vores personlige chokolader under receptionen - Mange bemærkede dem og tog også godt for sig. Vi havde købt 200 stk og alle som en var væk.

Vores vandflasker med monogram - Som sagt var det en super varm dag og folk drak meget væske. At vi havde champagnebowlere med 2 forskellige slags vand på is, blev bemærket og flittigt brugt, hvilket var fedt. Også at folk kommenterede det. :loveboard:
Vores drinkdispensere med saft under receptionen - Igen, det var varmt, så der gik en del væske og safterne, vi havde lavet, var et hit. Folk kom hen til os og kommenterede dem tit.

Vores bordplansramme - Under fordrinken kunne folk roligt stå og kigge hvor de skulle sidde. Det var et stort hit. Vi havde kun skrevet navne på ved bordet de skulle sidde, men ikke hvor de skulle sidde ved det bord eller hvem de skulle sidde ved siden af. Det virkede som en god måde at få folk minglede på.

Vores favourboks - Faktisk hører den her til i gråzonen. Nogle kommenterede den, andre var indifferent. Min ene nevø var vild med sin og jeg ved at nogle andre også så humoren i den.

Vores kysseklokker - Folk ringede med dem tit og ofte.

Vores Tømmermænds kit - Folk synes de var fantastiske og sjove. Dem som havde fået dem på værelserne, synes de var sjove. Desværre glemte vi at udlevere til dem som kørte hjem, så tror kun halvdelen af dem der kørte hjem, fik en med. Øv øv.Vi havde ihvert fald mange tilbage.

Stedet, serveringen og kokken i køkkenet - Christina havde bare været fantastisk og selvom der var run på hende hele tiden, så var der overskud til smil og sjov med gæsterne også. Serveringen var fantastisk og lod intet tilbage at ønske. Vores kok i køkkenet, som jo "bare" skulle anrette, gjorde det helt uden guide fra os. Han fik frie tøjler og alligevel lykkedes det for ham at lave det præcis som vi havde set det i vores hoved.

Min tale til manden - Nu er jeg sådan en meget følelseladet person, så jeg havde forventet at tude mig igennem talen, men det gjorde jeg ikke. Jeg var cool og calm, måtte holde pauser for lige at holde på tårerne, men alt i alt var den en succes. Og manden som er stortaler, sagde selv til mig bagefter at den var super god og at han nu frygtede lidt at skulle holde sin. :loveshower: Det er store ros.

Vores løfter - Vi blev jo lovformeligt gift på rådhuset om morgen, men for os var vi gift da vi afgav vores løfter foran alle menneskerne i haven på Humleore Hus.

Hvad virkede ikke:

Kysseklokkerne - Folk beklagede sig over at vi ikke rejste os op på stolene eller satte os under bordet. Manden min har dårlig hofte og at skulle rejse sig op og ned, ville ikke have gjort noget godt. Jeg selv lider af dårlige knæ, så under bordet, så var jeg aldrig kommet op igen uden en kran. Især ikke med den kjole på :lol: og vi er begge sygt højdeskræk. Men det syntes folk var underligt og manglede.

Favourboksene - Som jeg nævnte under virkede, så er den her en gråzone. Ved ikke helt om den virkede eller ej. Der var delte meninger.

Bandet under receptionen - Bandet var skide godt, no doubt der. Men folk hørte dem ikke ordentligt fordi de havde stillet op indenfor, pga der kom lidt regn (og jeg mener virkelig LIDT regn. Synes selv de var for hysteriske) og når folk skulle ind og have drikkevarer, var det mega højt derinde selvom bandet havde skruet så langt ned de kunne

.

Gavebordet (vi åbnede gaver under receptionen)- Vi havde ikke taget højde for at bandet var så forsigtige at de ville stille op indenfor, så vores gavebord blev rykket og det samme gjorde bordet med kagen. Det gjorde at der simpelthen ikke var plads til at folk kunne se os pakke op. Det var ærgerligt.

Åbning af gaver under receptionen - NEJ NEJ NEJ.. det var en katastrofe set med mine øjne. Folk kunne ikke se os pakke op ordentligt. Manden insisterede på at vi takkede hvert enkelt for gaverne (hvilket der bare ikke var tid til) og det var først dagen efter, da jeg pakkede gaverne ned at jeg sådan rigtigt så hvad folk egentlig havde givet os. Det var kikset.

Borddekorationerne - DONT GET ME WRONG, de var flotte, men at bede Hubbys søster om at lave dem, var helt klart en fejl. Hun brokkede sig hele tiden og skulle hele tiden rettes ind på vores vision og ikke hvordan hun ville have dem og lave dem. Selve blomsterdelen var smuk, men lyset i midten med stenene, not so much. Det var øv.

Bryllupskagen - Denne post gør mig så ondt at skrive, faktisk. Vi havde valgt selv at lave den. Vores første fejl. Den smagte godt og vi fik også ros for den, men da vi ikke er de store bagemennesker, var den da flot at se på da den stod på køl, men vi havde rullet fondanten for tynd, så den smeltede da den blev samlet og stilt frem før vi overhovedet nåede at skære den. Det var så trist.

Frisuren - Ej, hvor var jeg ærgerlig. Min frisure var SÅ fin og flot at se på, men efter krammerunde ved receptionen, begyndte den langsomt at "trævle" op. Vi prøvede flere gange at redde den, men det var en umulighed. Øv øv. Jeg endte med at tage 104 hårnåle ud af håret inden sengetid. :td:

Ting jeg fortryder:

At vi lavede maden selv - Til trods for stor ros fra folk, så var det en sygt stressende uge at jeg havde, fordi manden jo havde fået arbejde og kun havde fri fredag inden brylluppet. Jeg fulgte andre herinde som slappede af med veninder, fik lagt negle, hyggede sig med småting og bare havde en dejlig uge med at vente på deres dag.

At vi lavede kagen selv - Som jeg nævnte under virkede ikke, så var jeg ikke lykkelig for denne post. Især ikke fordi jeg stressede rundt hele ugen op til med maden der skulle laves og først sent fredag aften blev kagen færdig. Det var for hårdt. Ingen tvivl der. :blush:

Fotografen - Til trods for at vi havde snakket med ham om hvad vi ville have og vi havde snakket om alt muligt, så opfyldte han ikke sin pligt. Godt nok er han en ven, men billederne vi havde aftalt at tage, blev ikke til noget overhovedet. Ud af de 300 billeder han nåede at tage inden han smuttede, kunne vi måske bruge 20-25 stk. Min far havde overtaget hans kamera og gjorde virkelig hvad han kunne for at de blev gode, men det er jo svært når man er en gammel mand, med dårlige arme som ryster og ikke lige har det skarpe øje til den slags. Så selvom nogle af billederne er gode, så er det en post jeg FORTYDER vi ikke brugte penge på, til trods for den diskussion manden og jeg var igennem ang fotograf. Og han er enig med mig nu.

Kjolen - Ej det lyder forkert. Jeg fortryder ikke min kjole helt. Slæbet, det var nede lige i starten, men så måtte det op at hænge. Blonden på slæbet blev ved med at falde ned, så jeg trådte på det tit og det samme gjorde andre, hvilket gav grimme pletter på blonden. At der var stivere i kjolen. Hold nu op, hvor sad jeg ubehageligt til tider, når jeg bemærkede det. Faktisk er det så slemt at jeg har blå mærker på maven af det. Men for fanden hvor så jeg godt ud :biggrin:

Ugen op til - At jeg havde det så stressende og var alene om det hele, følte jeg. Det var en hård uge. Ja vi nåede alt, men jeg var også smadret hele sidste uge. Jeg havde ikke engang krafter til at rydde op eller pakke gaver ud og stille frem. Nu er jeg jo så også sygemeldt med svær depression, så der skal ikke meget til at stresse mig, men da manden fik job, var vi lykkelige. Da vi fandt ud af, han kun kunne få fri fredag, var vi stressede.

At jeg ikke fortalte mine forældre at vi blev gift på rådhuset - Tjah, den her kræver vel ikke så meget forklaring.

Selve dagens øvser :

Bordplanen - UTROLIG mange kom og brokkede sig over bordplanen. At de havde forventet at sidde ved siden af den og den, eller deres kærester eller what ever. Plus en veninde vælger at fortælle mig til festen at hun bare sidder skide dårligt og ingen af hendes bordherrer snakker med hende. (Og sjovt nok hører vi så modsat fra BEGGE bordherrer, at de virkelig havde prøvet, men hun havde bare lukket af)

Natmaden - Der var ikke videre mange, der åbentbart kan lide forloren skildpadde, så vi havde lavet ALT for meget og kunne smide det ud dagen efter. Det var øv.

Baren - Vi havde seriøst sørget for at der kunne festes. Vi havde drinkskort med 14 drinks på og håbede folk ville feste. Men det var lige modsat. Der var ingen som dansede, ingen der drank sådan noget videre og vi endte med at have sygt meget sprut, juice og sodavand med hjem igen.

Da vi går til kaffen /frie borde - Mine "veninder" legede total 6. klasse bitches og satte sig sammen og hviskede og fnisede. Selvom folk prøvede, lukkede de ligesom folk ude. Totalt barneligt. Og de hang sammen som ærtehalm. Det var bræk at se på. :td:

Her hører fotografen, kjolen og små andre ting også under, men når folk spørger mig, så er det SÅ små bagateller, for jeg husker dagen som perfekt, smuk og jeg er så forelsket i min dejlige mand, at dagen kunne havde været et totalt flop og alligevel havde jeg nok også elsket det.

Der er sikkert mange ting, hvor jeg tænker at jeg godt ville gøre det om, men alt i alt, så NEJ. Det var en dejlig dag, selvom den gik ALT for hurtigt. :a1221:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det med bordplanen og veninderne siger mere om dem end det gør om jer. Èn ting er at nogle ikke er tilfredse med bordplanen og dem de sidder sammen med, men direkte at give udtryk for det på selve dagen overfor brudeparret, eller for den sags skyld andre er direkte mangel på respekt og situationsfornemmelse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

W-A tusind tak for at dele dine erfaringer med os, jeg er sikker på det kommer rigtig mange kommende brude til gode. Så dejligt at du havde en fantastisk dag og at der var så mange ting der spillede. Er ked af at læse der desværre var brok fra dine veninder - det kan de ikke være bekendt og de andre ting der kunne have været bedre. Men er sikker på de i det lange løb ikke betyder noget og at alt det gode nok skal blive husket.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige om et øjeblik rammer vi vores 1 års bryllupsdag så det var måske på tide jeg fik taget mig sammen til at skrive her, men nu er det meget gennemtænkt ;-)

Mindre gode ting:

STRESS: dette var 98 pct begrundet i at vi 2 uger inden brylluppet stod med 1,5 meter vand i halvdelen af vores lejlighed, så jeg gik fra at have et afslappet hygge program de sidste par uger til total kaos hvor jeg brugte størstedelen af tiden på vandskaden og så stod jeg 2 dage før med alle de sidste DIY projekter så jeg havde gang i 20 forskellige projekter og jeg sad kl 4 om natten før brylluppet og samlede bordhæfterne....

Derfor er mit råd at man minimere mængden af projekter lige op til for der kan jo ske noget som man ikke selv er herre over....

TÆNDSTIKKER: jeg havde købt tændstikker til vores himmellanterner fordi jeg synes det var pænere... Det holdt bare slet slet ikke i praksis og det endte med at folk måtte sende lightere fra rygerne og hotellet rundt for at få dem tændt.

KOMMUNIKATION MED KIRKETJENER: på dagen og dagen før var der ingen problemer og hun var rigtig sød, men en del herinde husker måske mine store frustrationer i planlægningsfasen hvor jeg havde mere end svært ved at få svar på de mest lavpraktiske spørgsmål hvilket gjorde at stort set alt til receptionen blev indkøbt på gefüll da vi først så lokalet, kunne tælle borde osv osv dagen før brylluppet da vi fik nøglerne.

Alt gik jo op i en større helhed, men for min egen skyld så skulle jeg have insisteret på at se det før.

MANGLENDE PRÆST: Vi valgte jo en kirke der lige var blevet præsteløs og jeg havde nok ikke kunnet forestille mig at tidsrammen for præstebytte var sååååå lang, min tålmodighed blev virkelig sat på prøve og der var en vis usikkerhed i ikke at vide hvem der skal vie en. Nu endte det jo godt og vores præst var helt helt fantastisk og vi har allerede nu fået ham til at love at døbe Leonora.

SLIKBUFFET: det var i sig selv en kæmpe succes, jeg havde bare ikke fået forklaret personalet godt nok hvordan den skulle sættes op... Gæsterne vidste det jo ikke og det fyldte virkelig ikke meget på dagen, men til en anden gang ville jeg lave en prøveopstilling og tage et billede som personalet kunne gå ud fra...igen meget meget lille ting...

Hvad virkede super godt:

FEST MED OVERNATNING: vi holdt jo bryllupsfest med betalt overnatning for alle gæster og det var absolut den aller aller bedste beslutning (indrømmet den ære tilfalder faktisk Sune). Vores gæster taler stadig om hvor fantastisk det var at der var den fleksibilitet at par kunne gå i seng på forskellige tidspunkter og der kom ikke det der store opbrud hvor halvdelen af gæsterne forsvinder på en gang. Det var også vanvittigt godt at vi havde morgenmad sammen dagen efter hvor alle kendte hinanden lidt bedre og der var casual snak på kryds og tværs.

RECEPTION: vi har også fået stor ros for vores reception, både for det vi serverede og især receptionsgæsterne synes det var super fedt at vi var med hele tiden (vi tog først billeder bagefter). vi havde hyret to af min lillesøsters veninder til at stå for alt det praktiske og de var bare guld værd, min mor var "kontaktperson" som de kunne ringe til hvis der var noget og ellers fandt de selv løsningerne hvilket gjorde at jeg ikke skulle tage stilling til noget som helst og bare kunne nyde det sammen med gæsterne helt tryg over at der blev taget hånd om tingene.

Jeg vil også varmt anbefale at man har et boblefrit alternativ, vi serverede hjemmelavet hyldrblomstsaft og lemonade og selv om jeg havde lavet meget blev alt næsten drukket, til gengæld var der vist kun lige åbnet for 2 sodavand. Vi har også fået positive tilbagemeldinger for at der var "rigtig" mad som fylde lidt mere end bare kage, mange af vores gæster havde været i gang i mange timer og havde måske ikke fået så meget til morgenmad så det var perfekt at få lidt at spise og de spiste også imponerende meget ;-)

INGEN TRANSPORT: Vi holdt absolut alt i den samme lille landsby og det var simpelthen et kæmpe hit, vi brugte stort set intet tid på transport og vores gæster der i forvejen havde brugt meget tid på transport fra forskellige landsdele slap for at sætte sig i deres bil før de skulle hjem søndag.

DIY PROJEKTER: Jeg havde rigtig rigtig mange, men de fik alle super respons fra gæsterne og de var hele arbejdet værd.

Jeg vil lige fremhæve den fantastiske Hvem er hvem plakat som jeg selv fandt på, men som jeg fik lidt hjælp til af dejlige Daisy. Det var en kæmpe kæmpe succes, der stod nogen oppe ved den i alle pauser og det var en fantastisk icebreaker der blev brugt betydeligt mere end de hæfter som jeg tidligere har set til fester fordi den "blandede" folk mere end et hæfte som folk kan læse "for sig selv". Vores goodiebags som stod på værelserne da folk checkede ind var også mega populære og vi har her i løbet af sommeren modtaget en masse fine billeder af vores kærlighedsblomster der er kommet op af vores flowerbombs.

BORDPLAN: Altid en udfordring når man skal blande tre grupper mennesker der for de flestes tilfælde aldrig har mødt hinanden, vi blandede godt imellem familier og venner, men satte par nogenlunde sammen og det var en kæmpe succes, der var så meget snak på kryds og tværs og flere af gæsterne fra de to forskellige familier har faktisk set hinanden efterfølgende fordi de hyggede sig så meget. Sunes onkel og tante var nærmest på decideret familiebesøg da de var på Bornholm i sommerferien og hele den gode stemning har bare skabt en fantastisk grobund for alle de fremtidige fester vi kommer til at holde, ikke mindst nu med den snart forstående familieudvidelse... Folk glæder sig allerede til hendes dåb.

FOTOGRAF: vores fantastiske freelance fotograf gjorde det bare så godt, hun var over det hele uden at blive bemærket og hun har taget så mange fantastiske naturlige og "reportage agtige" billeder... Hver en krone værd...

OVERNATNING PÅ HOTELLET NATTEN FØR: nu havde vi jo pænt meget transport hjemmefra til Jørlunde og det at mig og min mor sov på hotellet natten før var bare fantastisk, vi havde en fast base, skulle ikke bruge tid på transport på dagen og jeg fik nøglen til bryllupssuiten allerede om morgenen så jeg fik sat hår og make-up der helt uden stress og jag.... Den overnatning gjorde formiddagen meget meget mindre stresset, især når ens egen bolig er helt fyldt op af kasser og bunker efter en vandskade.

Alt i alt en helt igennem fantastisk dag som vi kun ser tilbage på med glæde og store smil.... En dyr dag, men hver en øre værd

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 26/8/2011 at 6:30 PM, Meggers said:

Jeg tror at det med favourbokse afhænger meget af hvem man er, og hvor gennemført, men laver det. Vores bokse var nydelige (synes jeg selv :rolleyes: ) men der var ikke andet i end lakridskarameller og chokolade. Så der var måske ikke "så meget at råbe hurra for". Jeg tror vi havde fået kommentarer for det, hvis jeg havde lavet nogle mere gennemførte æsker, som f.eks. metteholms. Og så er det et spørgsmål om, hvilke gæster man har. Jeg er selv vild med detaljer og ville ELSKE favourbokse (selv hvis der kun var chokolade og lakridser i), men vi inviterede jo primært familie, og for min grandmoster Rita, der tror jeg altså bare det var et stort bordkort :wink: Min mormor har dog taget sin boks med hjem og stillet den på hylden, kommer jeg lige i tanke om. Så selvom jeg har betragtet dem som ligegyldige til vores bryllup, så tror jeg nu nok at man kan blive rigtig glad for at have lavet dem :)

Jeg har faktisk fravalgt egentlige favourbokse fordi jeg synes det virker lidt overflødigt at give folk en æske med slik i - når der nu kommer masser af slik og kage på bordene :-) Men til gengæld har jeg istedet valgt at lave et paillet hjerte til hver gæst (og pyha godt vi kun bliver 25 for det tager mellem 1,5-2 timer pr hjerte) - altså et flamingohjerte dækket af pailletter og så med en snor i så folk kan bruge den som juletræs pynt. På den måde for de en "favour" gave som er et minde for livet. Og jeg er blevet bekræftet i at det nok er det rigtige valg når jeg læser at din historie :-) Favour tingen skal være noget der kan gemmes og danne minder :-) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 28/8/2015 at 0:46 PM, diskobil said:

Det med bordplanen og veninderne siger mere om dem end det gør om jer. Èn ting er at nogle ikke er tilfredse med bordplanen og dem de sidder sammen med, men direkte at give udtryk for det på selve dagen overfor brudeparret, eller for den sags skyld andre er direkte mangel på respekt og situationsfornemmelse.

Lige min tanke! Man brokker sig da ikke til et brylup - er man utilfreds bider man tænderne sammen og står igennem. Det er en skændsel at folk ikke tænker sig om - det er jo ikke deres dag men din.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer