JanneHoe

Fotograf erfaringer...

34 indlæg i dette emne

Så er jagten startet på at finde en dygtig fotograf. En som tager nogle fede og gerne lidt utraditionelle bryllupsbilleder, samt gode og ikke opstillede stemningsbilleder til selve festen. Men hvordan finder man den perfekte fotograf?? Hvad har I andre gjort? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fået min bedste fotograf buddy til at komme og tage billeder på dagen.. Har selv lavet et par serier med ham og han er vildt god til at fange øjeblikket og især i naturen hvor vi jo skal have taget location billeder :)

Men ellers så ville jeg da google lidt rundt og finde nogle der har billeder i den stil som jeg godt selv kan lide.. :) Hvor skal i holde bryllup henne af i landet? :)

0

Del dette indlæg

ja tjek en masse hjemmesider ud og find en stil du synes er god. vælg aldrig en fotograf hvor du ikke har set eksempler.

Tina Liv er vildt dygtig til at tage smukke bryllupsbilleder der ikke er traditionelle. hun har virkelig et godt øje for lækkerhed ;)

0

Del dette indlæg

tænkte selv i går at jeg ville oprette sådanher en tråd...

Jeg har haft kig på disse fotografer

http://bobrinch.dk - men ved ikke, hvorfra han er i landet

http://photo1.dk

http://nicolajkristensen.dk

http://fotoa.dk

og så ham har http://www.foto-lab.dk/ , synes billederne er fantastiske, men priserne er også vilde... 17.000 for en mappe med 20 fotos :pokey: det synes jeg simpelhen er for vildt :angry::(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan anbefale UnderCoverService hvis det skal være lidt utraditionelt men der stadig skal tages nogle fede billeder.

Fotografen laver sjov med folk og gør sig selv til grin uden at folk ved/opfatter at det er med vilje, og det er stensikkert at det vil fremkalde en masse grin i løbet af aftenen. En del af billederne vil være præget af grinende mennesker, sjove ansigtsudtryk mv. grundet fotografens aparte optræden.

Hvis det er "lidt for" utraditionelt ville jeg sørge for at tjekke en masse fotografers hjemmesider ud - det vigtigste er at I ser de respektive fotografers portfolio.. Så kan I ud fra disse vælge den fotograf som I stilmæssigt synes passer bedst til jeres krav og forventninger :)

0

Del dette indlæg

Vi har bestilt denstoredag.dk. Vi synes at prisen er rimelig og kan godt lide den lidt eventyr-agtige stemning, der er over billederne. Vi skal give 6100 + 700 i transport :)

dem har jeg så lige læst rigtig dårligt om på bryllup.dk, noget med at der er mange forskellige fotografer og kvaliteten derfor svinger meget, da der både er proff. og næsten amatøre... men at priser er den samme. Også noget med at deres CVR nummer fører tilbage til en person der har mange forskellige fotograf-hjemmesider osv...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har bestilt denstoredag.dk. Vi synes at prisen er rimelig og kan godt lide den lidt eventyr-agtige stemning, der er over billederne. Vi skal give 6100 + 700 i transport :)

dem har jeg så lige læst rigtig dårligt om på bryllup.dk, noget med at der er mange forskellige fotografer og kvaliteten derfor svinger meget, da der både er proff. og næsten amatøre... men at priser er den samme. Også noget med at deres CVR nummer fører tilbage til en person der har mange forskellige fotograf-hjemmesider osv...

OK. Jamen det er da rart at vide... De er bestilt og vi skal betale halvdelen af prisen, hvis vi springer fra :td:

0

Del dette indlæg

OK. Jamen det er da rart at vide... De er bestilt og vi skal betale halvdelen af prisen, hvis vi springer fra :td:

jeg har lige været inde og læse det du hentyder til og som andre påpeger, så behøver det ikke at være negativt at det er samme person, der har flere sider. Men sagen er jo, at man aldrig helt kan vide noget, før man får billederne. Jeg ville nok også have bestilt Tina Liv i dag, men nu er det gjort og så må vi krydse fingre for, at vi får en af de gode fotografer :)

En anden tanke er også: Ville BK reklamere for et firma, som ikke har et godt ry?? De har vel nogle standarter :) Ej jeg sidder og bliver helt svedt!

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg

Jeg kender ikke foretagendet men jeg ved at kritik og ikke mindst negativ kritik kan være meget subjektiv og nej det at man har flere websider behøver ikke at være negativt, sålænge man ikke prøver at kalde varen noget andet end det den er. Anderledes er det hvis de enkelte hjemmesider fremstår som at der er tale om flere uafhængige firmaer. Det er ikke god stil i mine øjne men det behøver ikke at have noget at sige med hensyn til resultatet. Det er måske bare lidt "billigt" købt bare at krydse fingre for at fotografen er den rette. Kan I ikke tage fat i firmaet og spørge ind til - evt. ønske - hvilken fotograf I får.

0

Del dette indlæg

Jeg har lige skrevet til dem, for at høre hvem vores fotograf bliver, for så må han jo stå i et fotografregister. Om det er billigt ved jeg ikke, men hvis vi nu bestilte en ny fotograf, så skulle vi jo stadig betale de 3000,- i gebyr til de andre for at springe fra... Og det er trods alt mange penge i et budget :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til vores bryllup havde vi bestilt voresstoredag.dk. Her kan man heller ikke vide hvilken fotograf der kommer ud, før kort tid inden. Hvilket jeg synes var lidt en stressfaktor. Men ham der kom og tog billeder til vores bryllup var super fantastisk. Han ringede en i ugen op til, så vi lige kunne afstemme hvordan det hele forløb og om ve havde nogle specielle ønsker. Vi klikkede rigtig godt med ham på selve dagen, og han var rigtig god til at få os til at føle os godt tilpas til fotosession. Mange gæster har også siden sagt til os at det er utroligt alle de gode billeder han fik taget før og efter vielsen, for de opdagede slet ikke at han var der.

0

Del dette indlæg

:oops::( sorry

0

Del dette indlæg

Til vores bryllup havde vi bestilt voresstoredag.dk. Her kan man heller ikke vide hvilken fotograf der kommer ud, før kort tid inden. Hvilket jeg synes var lidt en stressfaktor. Men ham der kom og tog billeder til vores bryllup var super fantastisk. Han ringede en i ugen op til, så vi lige kunne afstemme hvordan det hele forløb og om ve havde nogle specielle ønsker. Vi klikkede rigtig godt med ham på selve dagen, og han var rigtig god til at få os til at føle os godt tilpas til fotosession. Mange gæster har også siden sagt til os at det er utroligt alle de gode billeder han fik taget før og efter vielsen, for de opdagede slet ikke at han var der.

Det var da rart, med et positivt feedback! :) Jeg har skrevet til dem og ca en måned før, ved de hvilken fotograf det bliver, så der regner jeg med at kontakte dem igen, spørge hvem det bliver og så lige tjekke ham op. Så er man da på den sikre side. Som sagt, så er det rigtigt som Diskobil skriver, at så kan kritik ofte være subjektivt :) Men tak fordi du lige skrev din erfaring :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

En anden tanke er også: Ville BK reklamere for et firma, som ikke har et godt ry?? De har vel nogle standarter :) Ej jeg sidder og bliver helt svedt!

Formoder du her tænker på det førende bryllupssite i Danmark som vi befinder os på lige p.t. :) Det er jo ikke sådan at man direkte reklamerer for firmaer. Firmaer kan tegne en annonce og får deres banner vist + en annonce men har ikke fantasi til at forestille mig - eller hørt om - at man går ind og vurderer om et firma nu er gode nok til at blive annoncører eller "hælder" firmaer ud som har et dårligt ry (siger jeg bestemt ikke at pågældende firma har). Derimod har jeg oplevet at man sætter ind overfor misbrug, herunder fake-anbefalinger m.v. eller i yderste konsekvens hvis man oplever mange klager over manglende tilbagemeldinger/respons fra firmaet på spørgsmål mv. men det er noget helt andet.

Umiddelbart har jeg også svært ved at set at det er nødvendigt. Det er ikke helt billigt at annoncere og det sætter i sig selv nogle naturlige grænser. For firmaer som har noget at have det i - Dvs. et godt ry, gode anbefalinger og er kendt for at levere varen - er udbyttet ofte højere end udgiften men for firmaer som har et dårligt ry og får dårlige anbefalinger er det nok meget begrænset hvad man får ud af sin annoncering. Den vej rundt får man hurtigt "skilt fårene fra bukken". Jeg plejer selv at sige at der skal mindst 10 succes-historier til at redde en fiasko og det er nok lidt det samme her. Et firma som ovenstående kan slet ikke leve med et dårligt ry og derfor vil man naturligvis ikke sende mindre kvalificerede fotografer ud. Den skal "sidde i skabet" og kundene skal være tilfredse gang. Ellers graver man sin egen grav. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg plejer selv at sige at der skal mindst 10 succes-historier til at redde en fiasko og det er nok lidt det samme her. Et firma som ovenstående kan slet ikke leve med et dårligt ry og derfor vil man naturligvis ikke sende mindre kvalificerede fotografer ud. Den skal "sidde i skabet" og kundene skal være tilfredse gang. Ellers graver man sin egen grav. :rolleyes:

Ja det har du så evigt ret i! Mund til mund er den bedste reklame og dårlig omtale er svært at få rettet op på igen. Nu ved jeg ikke noget om at annoncere, men det var bare en tanke, og du har nok ret i det med at man jo skal have en vis kapital, for at det kan betale sig at købe sig til annonceplads :)

0

Del dette indlæg

Vi har booket Martin fra Applepark Photography som heldagsfotograf. Vi har undersøgt flere forskellige muligheder men endte med Martin baseret på gode anmeldelser fra andre BK zillaer, hans smukke billeder på hjemmesiden, professionalisme samt et indtryk af, at han er en behagelig personlighed, som ikke fylder for meget på dagen selvom det er en heldagsfotografering. Vi får 300-600 redigerede billeder som vi frit kan fremkalde og til en totalpris på 6000 kr. :)

0

Del dette indlæg

Lad os sige det sådan at du betaler en løbende annonceudgift og den skal du selvfølgelig - ihvertfald på sigt - kunne hente hjem tillige med dine øvrige udgifter for at det kan svare sig at annoncere. For vores del er bryllupsklar i dag det eneste sted hvor vi bruger penge på annoncering mv. (bortset fra vores webdomæner) og jeg tror ikke de annoncepenge kunne investeres bedre :) Samtidig taler vi om et bryllupssite som vi selv kan stå inde for og vil "lægge navn" til og den del er lige så vigtig for os. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er svært at sige. Vi får jo også mange fra google og via mund til mund som du siger. Den firmafest jeg lavede i fredags og den jeg skal lave i morgen er begge nogle vi har fået ind i kraft af nogle bryllupsfester vi tidligere har lavet. Det er en slags kædereaktion kan man vel kalde det. Derudover er der da mange ting hvor jeg tænker "er det nu også smart at gå ind i det" men omvendt er der ikke noget jeg gør med det formål at vi skal være synlige og tjene penge. Hvis det var penge det handlede om kunne jeg tjene mere i min anden virksomhed.

Nok om det - Nu var det jo fotograferne det handlede om. Der kan man lidt i forlængelse af ovenstående sige at man generelt næppe går galt i byen via annoncørlisterne, jf. min ovenstående begrundelse men der kan være nogle fotografer som man syntes man har en bedre kemi med end andre og I fornemmer at vedkommende "kan læse jer" så man kan ikke bare vælge ud fra en liste.

0

Del dette indlæg

Vi ville ha hyret Albrechtsen Foto herindefra, men desværre var han optaget på datoen. Så nu satser vi på at få min gode vens kammerat til at tage billeder... han tog bryllupsbilleder til deres dag vi var med til, og de blev rigtig gode, og så kan vi nok få ham billigt ( max 2000 kr ) da vi kender ham lidt og han kun er hobby fotograf :-)

Må indrømme at jeg synes det er alt for dyrt med de fotografer ( altså på den måde at det er for mange penge i forhold til hvad jeg vil bruge på billeder) , man får jo ikke ret meget for 5000 nogen steder, og jeg syntes selv 5000 er rigtig mange penge :-) fandt faktisk en i jylland som for 5000 tog billeder af hele dagen frem til brudevals, lavede ca 200 billeder klar til udprint, lavede en hardcover fotobog med min. 300 billeder samt 4 A4 udprint og nogle små samt flere andre ting, OG hans billeder så rigtig gode ud.... meeen desværre var han også optaget på lige vores bryllupsdag :-(

0

Del dette indlæg

Vi har hyret Mørkøv Foto, hele dagen for 6.000 kr. inkl. transport.

Det synes jeg er billigt og indtil videre har jeg kun rosende ord til overs for Palle.

Han skrev til mig, om der var adgang til slottes park (hvor vi skal have taget billederne) i efterårsferien, da ham og familien skulle på ferie i nærheden.

Det var der og jeg fik senere en mail fra ham, at han havde været ude og se parken for at kunne forberede sig. Dét synes jeg er professionelt!! :wink:

Palle har også bedt om inspirationsliste og liste over de ting vi særligt ønsker at han får med på den store dag.

Vi får 1.200 billeder på en CD.

0

Del dette indlæg

Jeg har fået min bedste fotograf buddy til at komme og tage billeder på dagen.. Har selv lavet et par serier med ham og han er vildt god til at fange øjeblikket og især i naturen hvor vi jo skal have taget location billeder :)

Men ellers så ville jeg da google lidt rundt og finde nogle der har billeder i den stil som jeg godt selv kan lide.. :) Hvor skal i holde bryllup henne af i landet? :)

En af mine gode veninder er også fotograf, men hun skal med som gæst.. Men ellers er det en god ide :) Vi skal holde bryllup på Hotel Prindsen i Roskilde :)

0

Del dette indlæg

Så er jagten startet på at finde en dygtig fotograf. En som tager nogle fede og gerne lidt utraditionelle bryllupsbilleder, samt gode og ikke opstillede stemningsbilleder til selve festen. Men hvordan finder man den perfekte fotograf?? Hvad har I andre gjort? :)

Hvad er Jeres budget til fotografering? Vi bryllupsfotografer fås i virkelig mange forskellige prisklasser :c)

Jeg kan foreslå at kigge på annoncørlisten og se rigtig godt på de billeder der vises på de forskellige sider. Der finder I måske lige præcis den stil der er utraditionel på en måde som passer Jer bedst. Dernæst kommer prisen selvfølgelig.

Mvh

Jesper

Ja, der er mange fotografer at vælge imellem - hvilket også gør det ekstra svært at vælge!!

Men altså vi er blevet enige om, at fotografen på selve dagen er SUPER vigtig, for man får ikke lige mulighed for at tage hele dagen om. Derfor er dette en post vi har sat højt på budgettet..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer