Wendla

Fyld til bryllupskage til sommerbryllup?

47 posts in this topic

Er der nogen der har et godt bud på fyldet til en sommer bryllupskage, som meget gerne må have en frisk smag. Og vil meget gerne modtage andre forslag end den traditionelle hindbærmousse og tobleronecreme.. ;) en anvender vi ofte til fødselsdage, så den er lidt slidt her hjemme.. Så gerne noget andet.. Frisk og frugt agtigt, men også meget gerne med chokolade. :)

0

Annonce ♥

Jeg har en af Odense Marcipan's bryllupskager i tankerne til vores eget bryllup, netop af samme grund. Har længe ledt efter en med noget syrligt, f.eks. passionsfrugt og noget sødt, f.eks. hvid chokolade og så var jeg så heldig, at jeg fandt lige netop den kombination på Odense Marcipans hjemmeside :wink:

0

Jeg har lidt overvejet om man kan lave en appelsin / cirtionmousse som fyld da jeg ikke vil ha en total sød kage,

men osse en der både er frisk / lidt sur, lidt sød, hvad det søde så skal være ved jeg ikke i nu :metteholm

0

Jeg har lidt overvejet om man kan lave en appelsin / cirtionmousse som fyld da jeg ikke vil ha en total sød kage,

men osse en der både er frisk / lidt sur, lidt sød, hvad det søde så skal være ved jeg ikke i nu :metteholm

0

Annonce ♥

0

0

0

0

Annonce ♥

Et familiemedlem laver kagen til os og er ret sikker på hun ender med at putte passionsfrugtmousse i, det smager super lækkert :)

0

Vi skal have Lime/citronfromage i og så evt. noget Hindbær eller kirsebær creme :)

0

Det her må jeg heller følge med i, da vi selv er på jagt efter lidt inspiration.

Følg min planlægningstråd her

348g8i.png

Edited by sgplcamilla
0

Vi har bl.a. lige smagt en kage hvor bunden var lavet med nødder, derefter et lag med karamel mouse og så et lag med passionsfrugtcreme, og den smager himmelsk, er rigtig frisk og lækker, og passer kanon godt til et sommer bryllup. Ellers har vi snakket om noget lime, vi vil nemlig også gerne have noget frisk og anderledes, så det nemlig ikke altid bliver himbærkagen, som du siger man altid vælger til fødselsdage.

Jeg fandt lige den her inde på kageriget.dk, og den kage vi smagte, er den der hedder passion.

Passion:

Let og luftig marcipanbund med ristede hasselnødder, chokolademousse lavet på flødechokolade og karamel, samt et lag forfriskende passionscreme, omkranset af rørte lagkagebunde. Fyldig og frisk, med dejlig eftersmag af hasselnødder

Jamaica:

Mokkamousse lavet på flødechokolade samt creme af Jamaicarom med hakket flødechokolade, med et tyndt lag forfriskende passionspuré. Står på en let og luftig mandelbund.

Trippel:

Svampet chokoladekage bagt med marcipan og mørk Callebaut chokolade. Hvid chokolademousse af belgisk Callebaut, smagt til med Haiti vanilje. Mild skovbærcreme, afsluttet med lys lagkagebund. Særdeles velegnet som dessertkage.

Sommer:

Består af to slags frugtmousse. En med jordbær tilsmagt med lime. En anden af lime tilsmagt med vanilje og vendt med citruskandiserede hasselnøddebrud. Omkranset af lyse lagkagebunde. En let og frisk smag af sommer... med let knas.

Royal:

Flødechokolade konfektbund, flødechokolade mousse lavet på belgiske chokolade. Fromage lavet med hjemmekogt jordbær/rabarber kompot. Øverst en mandelbund. En mild og let kage.

Klassisk:

Mørk chokolade mousse, af den gode belgiske chokolade. Frisk hindbærfromage og afsluttet med en lys lagkagebund. Klassikeren, de fleste kan lide.

Håber det kunne give lidt ide'er.

Følg min planlægningstråd her

348g8i.png

Edited by sgplcamilla
0

Annonce ♥

Min veninde siger at den bedste bryllupskage hun nogensinde har smagt, var med fyld af pære/champagne mousse. Jeg ved ikke om der også var en anden slags mousse i. Hun sagde bare det var SÅ lækkert, så jeg er helt nysgerrig efter at smage...

0

Vores kage bliver i 3 lag bunde og 2 med mousse. Smørcremme rundt om og 40 % macipan og 60% fondandt til sidst. På toppen skal der der være hotenciaer lavet af fondent.

Vi skal have chocolade mudcake bunde og moussen skal være med Asti mousseog chocolademousse. Og så blander vi passionsfrugt i smørcremen for at pifte det lidt op så det ikke bliver så tungt...

Men som i nok har gættet så ELSKER jeg chocolade!!! :metteholm

0

Passionsfrugt med chokolade stykker kan klart anbefales!!

Edited by miss-nille
0

Vi har lidt overvejet lakrids/chokolade og lime, men det er stadig på skrivebordet pt :) Min søster skal lave vores kage, så vi har aftalt at Thomas og jeg tager derud en dag og så laver vi alle mulige forskellige slags fyld og tager den derfra :)

0

Annonce ♥

Vi skal selv lave vores bryllupskage og er i dag (endelig) blevet enige om hvid chokolade og passionsfrugt. Det er bare rigtig svært at finde opskrifter, så det bliver noget med noget mix-and-match og prøve sig frem.

0

Her skal vi have hvid chokolade og jordbærmousse :biggrin:

0

Vores bliver med lys chokolade mousse, asti mousse og citron mousse... :) Og så bliver den overtrukket med mørk chokolade ganache.... Mhmmmm.... :metteholm:

0

Jeg lavede også vores kage selv.

Vi testede både. Lime -jordbær og hindbær - chokolade.

Men vi synes det var svært at ramme, så der ikke var for meget af det ene frem for det andet.

Så vi endte med fra toppen og ned :chokolade bund - hindbærmousse - mandelbund - hindbærmousse - chokolade bund.

Den var fantastisk og alle var vilde med den :-)

0

Annonce ♥

limemousse, hyldeblomstmousse og hvid chokolade er fantastisk sammmen! især hyldeblomst og lime... noget af det bedste jeg har smagt :) Super sødt og friskt!

0

Champagnemousse med små stykker Jordbær i hmmmmmmmmm :loveshower:

0

Jeg bliver nødt til at spørge....er der nogen af jer der har opskrifter? Synes limemousse, hyldeblomstmousse og hvid chokolade lyder rigtig lækkert, evt. vores første ide, passionsfrugt og hvid chokolade...?

0

limemousse, hyldeblomstmousse og hvid chokolade er fantastisk sammmen! især hyldeblomst og lime... noget af det bedste jeg har smagt :) Super sødt og friskt!

Det lyder også fantastisk. Hvor får du det fra?

0

ja det kan du tro :) de er her:

Hyldeblomst mousse Hyldeblomst mousse

(opskrift fra http://www.kageportalen.dk/)

8 plader husblas

4 pasteuriserede æg

250 g sukker

3 dl koncentreret hyldeblomst saft 1⁄2 l piskefløde

Tilbered husblas som anvist på pakken. Pisk æg og sukker meget stift.

Opblød gelatine/husblas i hyldeblomst saften og pisk det ved lav hastighed sammen med æg- og sukkerblandingen. Sættes på køl nogle timer eller natten over.

Pisk fløden meget stiv. Pisk hyldeblomst moussen. Bland begge dele sammen og pisk til moussen er helt opløst og du har en cremet konsistens.

Limemousse

Ingredienser:

• 5 dl piskefløde
  • 2 dl cremefraiche
  • 2 dl yoghurt naturel
  • 1 1/2 dl sukker
  • 2 tsk. revet limeskal
  • 1 dl limesaft (ca. 4 frugter)
  • 6 blade husblas

Fremgangsmåde:

1. Pisk fløden til let skum
  2. Pisk cremefraiche, yoghurt og sukker, indtil sukkeret er opløst
  3. Læg husblas i blød i koldt vand i 5 min. (de skal være dækket af vand), og smelt dem i en gryde med limesaften + skal
  4. Rør det ikke for varme husblas hurtigt ned i cremefraicheblandingen, og vend den piskede fløde i.
  5. Stilles på køl i ca. 6-8 timer, inden den lægges sammen med bunde.

Jeg har kun haft lavet ½ portion – så bliver der til et enkelt lag i en rund kage på ca. 24 cm i diameter.

Hvid Chokolademousse:

200 g. odense hvid chokolade

1/2 dl. appelsinsaft

25 g. smør

4 past. æggeblommer

4 dl. piskefløde

kom hakket chokolade i en skål og smelt chokoladen langsomt over vandbad. Fjern skålen og rør appelsinsaft samt smør i den smeltede chokolademasse.

Rør æggeblommerne i lidt af gangen i den afkølede chokolademasse. Put moussen i en skål og sæt den til afkøling i køleskabet i et par timer. Når den tages ud

plejer jeg at røre den rundt for at få en mousse konsistens.

Undskyld det rodede indlæg, men håber du kan bruge det til noget :)

0