Hullahop

I byen efter brylluppet?

53 indlæg i dette emne

Hey igen piger...

endnu et spørgsmål! Vi har siddet og kigget på vores budget, og vi har fundet ud af at vi som sådan ikke kan trække festen (rent økonomisk) til mere end kl. 01!

Så siger vores venner (og ja også min HB2) at vi da bare kan tage i byen bagefter :huh: hmmm... den tanke har jeg det ikke helt nemt ved! Både fordi jeg synes det ødelægger dagen på en måde, at alle måske glæder sig til det der skal ske bagefter og så det at jeg sgu da ikke kan tage i byen i kbh. i brudekjole (nu er det jo ikke ligefrem en lille kjole... og det med at skulle skifte kjole på min bryllupsdag tiltaler mig heller ikke... er jeg umulig?)

Har I selv planer om at tage i byen?

Kunne I finde på det?

Har I været til et bryllup hvor I tog af sted bagefter?

Nå det så er sagt, vil jeg jo rigtig gerne feste til den lyse morgen med vores unge del af festen (vores venner)... hmm er følelses-forvirret

KNUUUUS

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså det ville slet ikke være mig, men nu er jeg så heller ikke typen der går i byen... Vi har også et ret lavt budget, men da vi holder det i et selskabslokale, som vi lejer fredag til og med søndag , så kan vi feste ligeså lang tid som vi ønsker.. Jeg regner dog ikke med at vi fester til næste morgen, det er stort set kun familie der skal med, vi har lige 5 venner, og så deres partnere ( dem der har en partner) . Og tror ikke vores gæster ville værdsætte en bytur..

Men hvis det er noget der tiltaler jer ( hvilket det måske ikke lige helt lyder til det gør hos dig) , så er det da det i skal gøre.. Man skal jo gøre præcis som man selv ønsker..

0

Del dette indlæg

Altså det ville slet ikke være mig, men nu er jeg så heller ikke typen der går i byen... Vi har også et ret lavt budget, men da vi holder det i et selskabslokale, som vi lejer fredag til og med søndag , så kan vi feste ligeså lang tid som vi ønsker.. Jeg regner dog ikke med at vi fester til næste morgen, det er stort set kun familie der skal med, vi har lige 5 venner, og så deres partnere ( dem der har en partner) . Og tror ikke vores gæster ville værdsætte en bytur..

Men hvis det er noget der tiltaler jer ( hvilket det måske ikke lige helt lyder til det gør hos dig) , så er det da det i skal gøre.. Man skal jo gøre præcis som man selv ønsker..

Ja du har helt ret. Jeg har været bytypen i mange år, men det er 2 børn siden ;) og nu prioriterer jeg anerledes! Men det er jo VORES dag og derfor prøver jeg virkelig også at lytte til, hvad manden gerne vil.

0

Del dette indlæg

Ja du har helt ret. Jeg har været bytypen i mange år, men det er 2 børn siden ;) og nu prioriterer jeg anerledes! Men det er jo VORES dag og derfor prøver jeg virkelig også at lytte til, hvad manden gerne vil.

Ja det gælder jo også om at begge er glade, men måske man kunne finde et kompromis så i begge blev glade og fik hvad i ville?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til min brors bryllup var vi nogle stykker der tog i byen bagefter - men for brudeparret - jeg tror det vil gøre oplevelsen flad. Kl 1 er også en lang dag - så tag og nyd jeres frirum denne nat.. Lange byture kan I tage en anden dag.. en del af festen er da også at gå hjem sammen :)

0

Del dette indlæg

Jeg ville ikke selv tage i byen bagefter. Hvad resten af selskabet gør - det er deres sag. Men var det mig, ville jeg vælge så at holde traditionen i hævd og smutte tidligt og så have en fantastisk bryllupsnat, som man måske så rent faktisk har energi til at gøre lidt ud af ;-)

0

Del dette indlæg

Jeg går ud fra at I har barnepige til jeres børn, siden i sankker bytur :) og per, kan jeg godt se det sjove i at forsætte festen ude i byen, men er enig med dig i at det nok ikke bliver så fedt i din brudekjole :unsure: så derfor er jeg enig med Røde i at I skal tag hjem og nyde jeres første nat som ægtefolk :a1093: for det er jo en nat I ikke kan få igen :iloveyou: så nyd hinanden og hvis de små skal sove hjemme, så hør noget familie/venner om de evt, vil tag dem natten over, så I begge kan svæge på sky næste dag :7himmel: I kan altid tag en fed og sjov bytur med jeres venner :)

Held og lykke med det, håber at I får en dejlig bryllupsdag :loveshower:

0

Del dette indlæg

Vil nok ikk ta i byen i min store brude kjole men vil heller ikk stoppe festen kl.1. Så hvis resten af selskabet tager i byen ville jeg da helt klart hoppe i en hvid danse kjolen og med vennerne i byen og feste til dem lyse morgen.

Har planer om at når vi har danset brudevals at skifte til en mere danse venlig kjole. Den har stået mig i 150kr.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå, hvis du ikke rigtig har lyst til at tage i byen bagefter. Hvad med jeres forældre, onkler, tanter og bedsteforældre? Skal de også smide hinanden rundt på dansegulvet til Moves like Jagger resten af natten?

Undskyld, men en bytur var da VIRKELIG det sidste jeg kunne tænke mig på min bryllupsdag/nat!

Jeg forstår godt problemet, da det jo koster at fortsætte diverse arrangementer hos hoteller, restauranter eller hvor man nu holder sit bryllup. men er der virkelig ingen andre løsninger?

0

Del dette indlæg

Jeg holder med Janina her. Synes en bytur er komplet malplaceret på en bryllupsdag! Det her er jo ikke bare en fest som alle andre, men et bryllup! I kan altid tage i byen, men jeres bryllupsnat er once in a life time. Har i tænkt på at holde den gamle tradition i hævd, og så stikke af? Det er jo også en del af oplevelsen, og så kan gæsterne jo selv styre hvad de gør bagefter. Personligt ville jeg blive møg skuffet, hvis min h2b ville i byen... I min verden skal vi slet ikke være berusede den dag. Den skal huskes og nydes...

0

Del dette indlæg

Jeg står i den situation at de af mine klassekammerater der skal med til festen, regner med at når festen slutter ved 3 tiden eller hvornår, at de så skal i byen efter :blink:

Jeg er SLET ikke med på idéen og har sagt at jeg ikke synes ret meget om idéen, da vi skal spise fælles morgenmad kl 9. og ærlig talt ikke gider at glo på nogle der kom i seng for 3 timer siden og er pisse fulde.. :rolleyes: Det virker som om de tror at vores bryllup er den vildeste drukfest, men personligt synes jeg ikke at jeg forbinder et bryllup med drukfest. Personligt skal jeg kunne huske ALT på min dag, gider ikke at gå glip af noget og vælte døddrukken rundt.

Jeg har sagt at byen frabedes, men kan jo ikke rigtig tvinge dem til at blive på hotellet. :unsure:

Så på dette punkt kan jeg sagtens forstå din bekymring! Synes heller ikke at byen hænger sammen med et bryllup

0

Del dette indlæg

Vores fest slutter kl 02, og det bliver meldt ud til gæsterne ( på en pæn måde selvfølgelig). Vi holder også festen ude i byen, og vi vil ikke betale for, at feststedet holder længere åbent. Synes også det er helt okay, når man allerede er startet kl 13 i kirken - det er alligevel 13 timer.

Vi har en del unge fætre og kusiner, og de kunne formentlig godt finde på at tage i byen, men det bliver altså uden os ( vi skal hjem og nyde hinanden).

Tror, at jeg bagerst i vores bordhæfte indsætter information ala "her kunne i fortsætte festen efter kl 02.00: ..." :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg ville aldrig tage i byen efter mit bryllup - men bum bum, kl 1 er godt nok meget tidlig at stoppe, først der vores fest rigtig gik i gang, så kan godt se det er lidt surt... hmm....

men altså, hvis festen stoppede der så tror jeg sq jeg ville tage væk sammen med manden der og hygge lidt ekstra på bryllupsnatten istedet for at tage videre med i byen. førhen tog brudeparret jo altid hjem som de første ;)

0

Del dette indlæg

Jeg vil heller ikke overveje at tage i byen efter vores bryllup. Vi kan forsætte så længe vi ønsker.

Nu ved jeg ikke, hvordan og hvor jeres bryllup skal holdes. Kunne det være en mulighed, at I inviterede hjem til jer selv kl 1, hvor I så kunne byde på lidt at drikke osv?

0

Del dette indlæg

Altså jeg ville ikke selv tage i byen efter mit bryllup. Hvad mine gæster gør, må de selv om, det er ikke noget jeg hverken kan eller vil bestemme.

Men selvfølgelig ser jeg da helst at de slutter, når festen slutter, netop pga. fælles morgenmas :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå, hvis du ikke rigtig har lyst til at tage i byen bagefter. Hvad med jeres forældre, onkler, tanter og bedsteforældre? Skal de også smide hinanden rundt på dansegulvet til Moves like Jagger resten af natten?

Undskyld, men en bytur var da VIRKELIG det sidste jeg kunne tænke mig på min bryllupsdag/nat!

Jeg forstår godt problemet, da det jo koster at fortsætte diverse arrangementer hos hoteller, restauranter eller hvor man nu holder sit bryllup. men er der virkelig ingen andre løsninger?

Enig - Jeg ville heller ikke have lyst til at tage i byen efter mit livs fest. Men ville have fuld forståelse for at mine gæster tog afsted i samlet flok. Jeg ville have lyst til at nyde den nye følelse aff at være gift - alene - sammen med min mand.

Håber du finder en løsning der passer jer begge.

0

Del dette indlæg

Hey igen piger...

endnu et spørgsmål! Vi har siddet og kigget på vores budget, og vi har fundet ud af at vi som sådan ikke kan trække festen (rent økonomisk) til mere end kl. 01!

KNUUUUS

Man kan sige at det er prisen for at holde festen et sted som eksempelvis Nimg og desværre er det meget udbredt på flere feststeder i København og Frederiksberg at det koster "en krig" hvis festen skal fortsætte udover kl. 1 eller 2. Det er formentlig også årsagen til at det er begrænset hvor meget vi er ude på disse steder: Folk prioriterer ganske enkelt anderledes.

Om kl 1. er meget tidligt afhænger helt af hvor lang tid middagen trækker ud. Taler vi om en middag som lige knap nok slutter så man kan nå kaffe og brudevals inden 24 men taler vi om en middag der allerede er afsluttet ved 22 tiden hvor brudevalsen så kan fremrykkes er det noget andet.

Jeg kan dårligt forestille mig at der er nogle ved de bryllupsfester vi er ude til som tager i bryllup efterfølgende. Det kan de ofte slet ikke gøre for der er lukket :rolleyes: Men i din situation var det ikke noget jeg ville bekymre mig om eller prøve at organisere på nogen måde. Det er jo ofte heller ikke noget folk planlægger men noget der opstår spontant

0

Del dette indlæg

Jeg har været i byen efter et bryllup, ville hellere have festet videre privat, men festen sluttede efter min smag for tidligt (kl 2). Som brudepar ville jeg slet ikke have lyst til at tage i byen. Tænker også om i ikke kunne invitere vennerne hjem bagefter?

Redigeret af maisoe
0

Del dette indlæg

Jeg ville ALDRIG i livet have ønske om nogen som helst bytur efter mit bryllup.

Det er en dag med min inderkreds, og ikke en drukfest på et diskotek i indre by. (dem kan man altid få).

Nu ved jeg ikke hvor i skal holde jeres fest, men vi har øl, vand og vin ad libitum og sprut m.m. kommer ved siden af. Vi har fået lov til selv at tage nogle flaser med til de som gerne vil have en drink - måske i kunne gøre det samme eller spørge om i på forhånd kunne købe nogle billige flasker af fest stedet.. Det holder alt andet lige drinks omkostningerne betydelig nede.

By tur nej tak - intim fest med familie og venner det er klart at foretrække :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker, at man, som med alt andet, skal gøre dét, man føler for. Hvis der er lagt op til druk og dans natten lang, og brud og gom har lyst til at tage videre på diskotek, - jamen fred være med det for mig! Har man ikke lyst, skal man lade være.

Jeg tilhører nok den sidste gruppe. Jeg vil gerne feste med alle dem, jeg holder af på min bryllupsdag. Gerne til den lyse morgen, hvis stemningen er til det. Det er noget, vi vægter meget, når vi kigger på feststeder. At muligheden for at blive er der, - uden at det koster kassen! Så hellere mindre luksuiøse omgivelser... Men alt sammen er jo en prioritering.

Jeg tænker også, at kl. 1.00 er ret tidligt. Kan I evt. finde et sted at spare lidt yderligere, og så køre til kl. 2.00! Den time gør meget i mit hoved... Og så ville jeg stikke af med manden min, og nyde vores første nat som ægtefolk. Og som en anden foreslår, ville jeg gøre gæsterne opmærksomme på, på en fin måde, at festen slutter kl. 2.00, og at festen kan fortsættes på brudens gamle stamsted XXX, der hvor kærlighedens slog ned XXX eller gommens "kontor" XXX eller sådan et eller andet. Men nej, - jeg ville ikke tage med.

0

Del dette indlæg

Nej, jeg ville heller ikke tage på bytur bag efter. Jeg vil heller prøve at se om det ikke kunne lade sig gøre, at holde festen til kl 02.

Ellers ville jeg hygge med min nygifte mand fra kl 01.

En bytur ville ødelægge mit bryllup, da dagen / aften handler om bryllup lige den dag.

Held og lykke med det hele :heart:

0

Del dette indlæg

Jeg fik lige en idé. Hvis I slutter festen kl. 1.00, og du og din mand ikke har lyst til at slutte dagen der, - kunne I så gøre noget kun for jer efterfølgende: Tage ud i den københavnske sommernat i cykeltaxa med en flaske champagne? Tage hjem i jeres lejlighed, hvor I måske får en violinist / harmonikaspiller, a capella sanger eller lignende til at komme og spille / synge for jer mens I danser kinddans, finde et sted i byen, som betyder noget for jer, hvor I kan nyde en "picnickurv" (jeg ved ikke, om man kan komme ind nogen steder, hvor man kan være uforstyrrede efter kl. 1.00, - men tanken er skøn, synes jeg). Osv. Tænke lidt kreativt...

0

Del dette indlæg

Det kommer jo meget an på, hvad man prioriterer ved sin bryllupsfest. Og vigtigst af alt, skal du og H2B jo være enige, eller i hvertfald gøre et kompromis som I begge kan gå ind for.

Nu har I jo valgt et sted, der lukker/koster *kassen* efter kl. 01.00, -tænkte I over det da I valgte det? For når I har valgt det sted, lugter det jo lidt af, at I IKKE prioriterer "druk-festen" bagefter....

Vi går specifikt udenom alle steder, der har et lukketidspunkt eller som vil levere alt sprut selv og derfor er mega dyre, fordi vi ved, at vi vil ha en FEST når alt det traditionelle bryllupstamtam er overstået omkring midnat,- med alt hvad det indebærer af dans og fulde-glade mennesker lige ind til folk ikke gider mere :balloon:

Men vi har heller ingen børn, og det har vores venner heller ikke (endnu), så vi synes stadig vi er så "unge" at alt andet ville være kedeligt.

:back2topic: Men når nu I har valgt det sted I har, og I alligevel synes det kunne være fedt at fortsætte festen efter kl. 01.00, så er det da kun fantasien, der sætter grænser! Der er kommet mange fantastiske bud allerede:

- Jeres stamsted (hvis I siger til dem, at I elsker det sted og kommer med en folk bryllupsgæster kl. 01.00, vil de sikkert også hjælpe med at gøre lidt ud af det)

- Jeres eget eller jeres forældres hus.

- Hvis I kender én, der bor på et kollegie, kan man måske låne deres festrum.

Men hvis jeg var jer ville jeg nok lave det lidt organiseret hvis I tager i byen, som fx at sige til stedet at I kommer, så der evt. er reserveret lidt plads (hvis man kan det), da man så hurtigt bliver væk fra hinanden i byen, og det ville da være ærgerligt.

Og, som det også er foreslået, er der jo en del brude, der skifter til en kortere model efter brudevalsen (Ja, selv Kate i England). Og der kan du jo selv vælge, om man stadig skal kunne se, at du er bruden - for så køber du jo bare en hvid/tyl dansekjole. (fås billigt i Kina).

Men: mærk efter og tal med din kommende mand om det først :denmarkflag: Håber I finder en god løsning!

0

Del dette indlæg

Uha - det er lidt svært. Vi er slet ikke til natteræs, så jeg synes jo at kl 1 er meget fint - men jeg kan godt se at det er der mange andre der ikke synes.

Jeg ville måske nok også prøve at se om det kunne strækkes til kl 2 - og så trække jer tilbage - og nyde bryllupsnatten :wink:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer