Nessie

Nessie & Gubbens bryllup

1,851 indlæg i dette emne

Hurra for overspringshandlinger!

Altså, du har jo sparet masser af penge på stort set alle poster udover selve festen så vidt jeg kan se. Godt gået!

Glemte lige at sige noget mht. om du også skal fri til ham... Det synes jeg ikke du skal, eller, jeg ville selv synes det blev for kunstigt. I stedet kan du jo lave en super romantisk dag/aften ud af det, og hellere gøre et nummer ud af, hvor glad du er for at du skal være hans resten af dit liv.

Det jeg mener er, at du absolut burde holde fast i din plan om at overraske ham, men at frieriet, i mine øjne, bliver lidt 'jeg vil gøre det samme for dig som du gjorde for mig', og det synes jeg ikke er hensigtsmæssigt i den her situation. Han er mand, han har friet, det er HANS ting. Til gengæld får du lov til at arrangere det hele :biggrin: Ej, jeg synes bare at et frieri er ret magisk og ikke skal gengældes. Men at arrangere noget særligt for jer to ville da være super!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du har en rigtig god pointe der msmountains... Jeg ville heller ikke gøre det til noget stort, det skulle være en mere afslappet kærlighedserklæring, bare at han så får hans ring. Jeg har nuppet kvitteringerne, så han kan uanset ikke hente den selv, men butikken har kun hans nummer. Tænkte på om jeg skulle forbi i morgen og be dem om at ringe til mig istedet for når den er klar. I næste uge skal vi ud i Danmarks Akvarium (vi er tossede med fisk efter vores snorkleture i Tanzania), og har en masse interne jokes omkring det. Så jeg tænkte at jeg ville gøre det meget afslappet mens vi står og kigger på vores hovedattraktion, som er søpølsen (ja jeg ved det godt. den ligger stille, og tisser når man trykker på den. Det er alt hvad den gør - hvilket gør det til en oplagt joke) - han skal jo være min søpølse for altid. Bare en lille sød ting? Eller skal jeg lade ham beholde det?

0

Del dette indlæg

Hm, det er åbenbart lykkedes mig at læse en del indlæg i din tråd og så alligevel aldrig lægge en hilsen. Shame on me :blush: Men tak for din søde hilsen. Jeg synes, du er sej, at du har brugt tid og energi på at undersøge så mange muligheder med festlokaler, og det lyder som, at du har fundet en god løsning. Hvor er det spændende med kjolen. Med lidt held kommer den måske i dag. Det er fedt, at den er lidt anderledes, og jeg håber, at den er lige så flot på, som du drømmer om :loveshower: Og 500 kr.....det er jo et vildt kup! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg ville nok stadig lade ham beholde selve frieriet... men ja, be' forretningen om at ringe til dig i stedet og overrask ham med ringene foran søpølsen (now THERE'S something I thought I'd never say!!), du kan jo fokusere på at du glæder dig til at blive hans kone og vil være stolt over at bære ringen... et eller andet.

Men altså, det er jo trods alt dig, der kender ham! :)

Redigeret af msmountains
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hehe Det lyder også meeeget besynderligt når man siger det til andre! Men ja, det var sådan noget jeg havde forestillet mig. Jeg har jo fået min ring da han friede til mig, og vi var så henne og vælge hans ring sammen. I ligestillingens navn betalte jeg for den. Så selve Frieriet med stort F er jo overstået, og han ved godt han skal have en ring. Den stående joke lige nu er, at det kun er mig der er forlovet med ham, ikke omvendt. Så noget skal der jo ske!

Sommer2012 - når nu du siger det, så har jeg faktisk brugt enormt meget krudt på at tilfredsstille min indre Joakim von and :p Nu skal det bare gå op i en højere enhed. Jeg satser på manden kan holde nalderne fra kjolen hvis den bliver leveret mens jeg er ude i dag... pyha.

0

Del dette indlæg

Krise! Gik lige ind på hjemmesiden for at se kjolen igen, og nu har de lagt nye billeder ud... jeg ville ikke have købt den hvis de havde været der da jeg så den første gang. Øv øv øv. Og oveni det er den kjole jeg oprindeligt forelskede mig i, men som hele tiden har kostet 10,000kr, kommet på outlet. Der er ingen pris på, men de fleste på outletten koster under 3000kr, så det ville have været muligt. Is i maven indtil jeg får kjolen i posten går jeg ud fra, men det er bare ikke sjovt!

0

Del dette indlæg

Krise! Gik lige ind på hjemmesiden for at se kjolen igen, og nu har de lagt nye billeder ud... jeg ville ikke have købt den hvis de havde været der da jeg så den første gang. Øv øv øv. Og oveni det er den kjole jeg oprindeligt forelskede mig i, men som hele tiden har kostet 10,000kr, kommet på outlet. Der er ingen pris på, men de fleste på outletten koster under 3000kr, så det ville have været muligt. Is i maven indtil jeg får kjolen i posten går jeg ud fra, men det er bare ikke sjovt!

Ah, men så betyder det jo, at du kan prøve lykken igen, hvis den, der er på vej, ikke duer? Men når det er sagt, så havde jeg nok også været et nervevrag :wink:

0

Del dette indlæg

Lige præcis! Har haft en rigtig lorteuge generelt, og har virkelig ikke brug for det her oveni... Dyyybe vejrtrækninger. Det skal nok gå. Ringede lige for at tjekke pris på den anden, og hun mente bestemt det var max 2500kr. Hun skulle lige dobbeltjekke og ringe tilbage igen. 2500kr er også indenfor budgettet, så hvis den anden ikke duger, sælger jeg den.

Men altså... Ugh. Orker ikke det her lige nu!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjolen ligger ved siden af mig på sofaen. I en papæske, med plastik rundtom. Umiddelbart ligner den ikke billedet, og ser ikke synderlig godt ud. Hmm. Min veninde kommer om et øjeblik og hjælper mig med at prøve den... så må jeg komme med den endelige dom der. Men jeg er skeptisk.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er den prøvet. Jeg er ret meget i tvivl, men har besluttet at det er en kandidat. Ikke et nej og ikke et ja - endnu. Synes den er for blank, og ikke gør det rigtige for min figur. Det sagt... It's growing on me. illeder kommer i morgen, jeg skal til at gå og paint vil ikke lige samarbejde med mig om at gøre billederne mindre.

0

Del dette indlæg

Kjolen minder overhovedet ikke om billedet på hjemmesiden piger... Der er nogle underlige fjærdimser der stikker ud, den er helt blank... Noget med draperingerne gør, at jeg ser ret meget bredere ud end jeg er, især bagfra. Også er den, selv med høje hæle, 20cm for lang. Slæbet og noget af længden skal ihvertfald væk. Andre stylingideer?

Redigeret af Nessie
0

Del dette indlæg

Hmm, BK tror åbenbart at jeg gerne vil poste det samme flere gange. Altså, jeg vil gerne have hjælp, men det kommer vel ikke hurtigere af, at man poster billederne flere gange...?

post-52278-0-58596100-1348262320.jpg

post-52278-0-15017400-1348262414.jpg

Redigeret af Nessie
0

Del dette indlæg

Godmorgen. Hm, bum bum. Jeg synes, du har en rigtig flot figur, og det har du også i kjolen. For mig ser det lidt rodet ud med flæseting, der er på kjolen. At dømme ud fra billederne, der synes jeg, at der "sker" lidt for meget på kjolen. Til gengæld ser pasformen fin ud. Hvis nu du fandt en billig skrædder, kunne du så ikke evt. tage kjolen forbi hende og høre, om hun mener, den kan ændres, så den bliver fin. Når grundprisen kun er 500, så kan man vel godt smide fx. 2000 kr. i tilretninger, hvis den så til gengæld bliver perfekt!? På den anden side, hvis kjolen aldrig kan blive andet end ok og hvis du allerede drømmer om at skifte den ud, så er det bare med at komme videre...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen det er lige det. Hvis jeg skulle giftes i næste uge, ville jeg ikke græde over det hvis denne var det eneste alternativ (med nogen småændringer). Jeg skal bare lige finde ud af om jeg bare stiller mig tilfreds pga. prisen, eller om jeg egentlig skal ud og have noget andet. Jeg prøvede så godt jeg ku at skrue ned for forventningerne, men jeg havde selvfølgelig et lille håb om, at det ville være kjolen. Hvor ville det have været rart hvis den bare var perfekt. Så lidt skuffet ja...

0

Del dette indlæg

Hmm, BK tror åbenbart at jeg gerne vil poste det samme flere gange. Altså, jeg vil gerne have hjælp, men det kommer vel ikke hurtigere af, at man poster billederne flere gange...?

hmm, jeg ville først og fremmest se om man ikke kan få nogle af tingene af!

Dernæst så ligner det for mig på billedet at det problem du har med hoften skyldes at snittet hvor kjolen får mere vidde sidder for lavt. Prøv at tage kjolen på, stå foran spejlet og hiv en lille smule op i kjolen ud fra hoften og se om det ikke hjælper? Hvis det gør det vil jeg mene at en rimelig simpel tilretning, da der allerede er "rynk" i kjolen, måske kan hjælpe dig. Eventuelt hvis du har nogle gode håndarbejdere i familien? :wink:

Nu er det svært at sige om det er din stil, men hvis du tager alt pyntet af, bliver kjolen ret simpel, så tænker om du måske skulle prøve med et "bælte" / bånd, der bare bindes rundt om taljen for at give en lille smule detalje? Evt. helt ensfarvet bredt måske med nogle stofblomster på? :)

Redigeret af namibianbride
0

Del dette indlæg

Hmm... Jeg kan egentlig godt lide at der sker nogen ting. Lige nu sidder jeg bare og tænker på, om det egentlig kan reddes. Kjolen ser jo ud som om den er lavet af plastfolie?

Tror et ordentlig skørt, der gjorde at bredden startede højere op, kunne gøre meget ved formen. Detaljerne er nemme nok at gøre noget ved. Altså, grundkjolen er rigtig god, jeg kan godt lide formen, og den er rigtig behagelig. Egentlig kan jeg også godt lide toppen. Nederdelen er bare så blank og voldsom. Mon man kan skifte stoffet ud? Lave en form for overgang ved hoften, også have et andet stof, der er mindre skinnende? Kan vel ikke være så svært...

0

Del dette indlæg

Jeg tænker lidt som på dette billedet. Ikke ligeså skarpt adskilt, og ikke nødvendigvis tyl - tænker blonde eller bare et mat stof uden mønster. Så ville sømmene i underskørtet måske også blive lidt mindre synlige igennem stoffet.

post-52278-0-76253200-1348324713.jpg

Redigeret af Nessie
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

... Nu har jeg altså lagt den ud på dba. Så må jeg tænke igen hvis ingen gidder købe den. Nårh, nogen der kender gode udsalgssteder for brudekjoler? Max 3000kr.

Men altså hjemmesiden har 14 dages fuld returret fra den dag du modtager den? Så kan du vel bare sende kjolen retur og få dine penge tilbage? :)

Redigeret af namibianbride
0

Del dette indlæg

Også på udsalgskjoler? Troede jeg ikke gjaldt. Men altså - det koster lidt i forsendelse. Jeg gav 120kr, regner med mere når jeg sender tilbage. Så er overskuddet jo næsten væk. Men jeg kigger lige - tak!

Jeg skrev lige til Luccabride for at høre, om det kunne være rigtigt at den ikke ligner billedet. Hun skriver så, at kjolen laves i to versioner, en i blonde og en i taft. Jeg har fået den i taft, og den på hjemmesiden er i blonde. Det kunne hun da godt have sagt noget før!

Redigeret af Nessie
0

Del dette indlæg

Også på udsalgskjoler? Troede jeg ikke gjaldt. Men altså - det koster lidt i forsendelse. Jeg gav 120kr, regner med mere når jeg sender tilbage. Så er overskuddet jo næsten væk. Men jeg kigger lige - tak!

Jeg skrev lige til Luccabride for at høre, om det kunne være rigtigt at den ikke ligner billedet. Hun skriver så, at kjolen laves i to versioner, en i blonde og en i taft. Jeg har fået den i taft, og den på hjemmesiden er i blonde. Det kunne hun da godt have sagt noget før!

Ej så må de da bytte den og dække forsendelsen for det! De kan jo ikke sende noget andet end det der er på billedet!

0

Del dette indlæg

Jeg spurgte godt nok, hvad den var lavet af - hun skrev taft. Men hvordan skulle jeg vide at det var jo forskellige kjoler der var tale om? Det er bare for dumt. Spørgsmålet er om jeg tør give pengene og satse på, at den i blonde er god nok.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer