Nessie

Nessie & Gubbens bryllup

1,847 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Tak I to :) Nu er vi i hvertfald godt udhvilet til at gå igang igen! Var desværre fra hindanden på "årsdagen", manden havde ikke ferie tilbage og jeg ville så inderlig gerne i sommerhus... men det gik nu alligevel. Fik snakket godt og grundigt meget bryllup med mor og lillesøster, der trods alt er noget mere interesserede end manden i servietfarver.

Men nu må jeg jo i gang med at opdatere mig på jeres tråde! Giv mig lige nogen dage...

0

Del dette indlæg

Jeg tror jeg har fundet en fotograf! Helt gratis!

Jeg kommer meget i Den Norske Kirke, fordi der er en læsesal, en masse arrangementer for studerende, og jeg sidder i studenterrådet. Snakkede lidt med en af dem der arbejder der, som er ved at blive en god veninde efterhånden, og hun minder mig så om, at en af hendes arbejdsopgaver er at tage billeder til vielser. Jeg kommer så til at spørge, om hun også har tid til at tage nogle ude på trappen, til receptionen lige udenfor e.l. Hvorpå damen så siger, at for en god middag vil hun da gerne være fotograf hele aftenen!

Har det lidt skidt med at invitere en "arbejdende gæst", hvis nu hun tænkte at jeg alligevel ville have inviteret hende til det hele... eller føle sig udnyttet. Så skal lige vende det med mig selv og hende en dag vi har bedre tid. Men altså! Heldagsfotograf for prisen af en kuvert!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal bare lige sortere nogle tanker. Daniels Brud blev gift i "vores" selskabslokaler, og har delt en del om lokalerne, så jeg ved mere om, hvad jeg har at arbejde med. Tør ikke helt spamme stedet med mails når det stadig er et år tilbage, selv om jeg godt gad vide *alt* så jeg kan detaljplanlægge lidt mere!

Vi var til bryllup i Rumænien i sommers, og det var selvfølgelig noget anderledes end vi er vandt til. Men det var bare så afslappet og skønt! Misforstå mig ret, omgivelserne var meget højtidelige - masser af gamle traditioner og ceremonier, 160 gæster, lokalet var pyntet til gallafest og lå på toppen af en bakke med udsigt over Transylvanien. Men alligevel var det afslappet.

Vi startede dagen ud med, at gommen skulle "overtale" forældrene til at give slip på bruden hjemme i deres lejlighed, som var fyldt med familie og et halvt orkester. Derefter juridisk vielse, med efterfølgende ortodoks vielse. Så op til feststedet, med vanvittige mængder mad og drikkelse. Jeg tror forskellen bestod i, at det meste foregik stående! Ceremonierne inden var stoleløse, og til selve festen var der dans og underholdning mellem hver ret, og det blev bare så skøn en stemning! Selv sprogproblemerne - hun er fra Rumænien, han fra Slovakiet, og mange af gæsterne fra Danmark og Spanien, og udover de unge der kunne engelsk var der nul kommunikation - var overhovedet ikke i vejen for noget! Gad vide om man kunne genskabe noget af den stemning hos os... pauser mellem retterne var ihvertfald et hit.

Dagen efter var det "restefest" for de nærmeste i forældrenes sommerhus udenfor byen, hvor rester af mad og drikke blev serveret og der blev danset under æbletræerne. Højdepunktet var da parrets fædre, som ikke overhovedet kan snakke sammen, valgte at danse rundt iført afroparykker akkompagneret af gommens bedstefar der spillede improviseret rumænsk folkemusik på saxofon. Det var så sejt!

Sammenlignet med det, er jeg bange for at vores kommer til at blive kedelig. Så nu leder jeg med lys og lygte efter måder at "af-formalisere" festen på. Tænker jeg vil prøve at finde nogen sjove, utraditionelle indskud. Min søster foreslog mig at have fakler og marshmellows til selv-grill ude i rygerteltet, og det er da helt klart noget i den ånd jeg er ude efter. Der skal bare være flere!

Skal til bryllup i morgen, hvor parret er meget hemmelighedsfulde omkring planerne (en af mine bedste veninder, og det eneste jeg ved er kirken og antal gæster!) - tror de har nogle overraskelser på lager. Måske kunne man blive inspireret!

0

Del dette indlæg

uh, hvor lyder det spændende med det hemmelighedsfulde bryllup i morgen. :wink:

Jeg synes det lyder som en god idé med nogle sjove indskud. Er der ikke noget fra brylluppet I var til der kan bruges hos jer også?

Lige på stående fod er jeg lidt blank for hvad man kan lave (måske der pludselig popper noget op), men jeg vil da klart følge med og se om andre har forslag. Jeg går da også og tænker lidt at det skal være en sjov fest, hvor stemningen er festlig og ikke for formel, og hvor folk har det sjovt. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Glæder mig også helt vildt :)

Altså. Det ville blive lidt svært og lidt underlig, hvis vi ændrede hele festens struktur, både i forhold til lokaler og traditioner. Men der burde alligevel være nogen måder at løsne stemningen på. Vores reception kommer til at være meget afslappet, på plænen ned mod Stadsgraven. Tænker det skal være noget med tæpper at sidde på, og kongespil til dem der vil det. Plastglas og paptallerkener. Der burde stemningen så være sat til noget afslappet.

Ved feststedet... Daniels Brud havde en vildt varm dag, og det er jo perfekt til is, så hvis budgettet er til det kunne vi måske få en isvogn med italiensk is forbi til velkomstdrinks. Men så er det selve festen. Vi har to rum, på stuen og førstesal. Velkomst bliver på stuen, middag på første, så kaffe på stuen mens der gøres klar til dans ovenpå. Der er så også en bowlingbane i kælderen (en fancy en, med mahognypaneler og det hele - det er jo en frimurerloge), den kan måske inddrages på en eller anden måde. Ved så ikke hvordan man gør det, uden selskabet bliver for opdelt?

Idelisten til uformalitet er altså, udover receptionen:

Skumfidusgrill

Isvogn

Bowling

Bordkort i cootiecatchers med conversationsstarters i

Bordpynt... prøvede at lave en prøveopsætning med vinglas i forskellig størrelse, stående op og ned med blomster/småting fra vores liv indeni og lys ovenpå

Landeopdeling ... vi har gæster fra over det hele, og tænkte vi kunne lave noget med, at hvert bord var et "land", uden dog at have gæster fra det land ved bordet, også lave noget sjov ud af det - quiz eller noget med at afdække/gøre grin med folks fordomme (vil bare gerne høre min meget norske onkel præsentere forreten med påtaget tysk accent hehe

Partytelt udenfor med behagelige møbler til rygerne/dem der skal have lidt luft ... igen, lidt bekymret for opdelt selskab

Toiletkurve ... måske ikke så originalt igen, men jeg synes altid det er meget praktisk når det er der

Og så håber jeg at vores gæster vil bidrage, selvfølgelig. Dem vi var i bryllup til i sommers kunne fx. arrangere at vi - på rigtig rumænsk vis - skal knuse tallerkener sammen for ligesom at tage hul på skænderierne. Det ville være underligt hvis vi selv introducerede det, men sjovt hvis de gjorde. Ligeledes med alle mulige underlige tyske og danske traditioner, som vi ikke rigtig har styr på, men som vi dog har mere belæg for at introducere. Der er desværre ikke så mange sjove norske traditioner, udover særlige madretter (fx. er der en suppe, folk traditionelt plejer at servere som forret, som jeg vurderer at få dem til at lave som natmad).

0

Del dette indlæg

Hov, så kom jeg lige til at kigge på kjoler igen. Lucca har udsalg i Aalborg, men man kan også få dem i netbutikken. Jeg var jo ude og prøvede Luccakjoler ved Marie D'ete i Roskilde og de passede perfekt og var behagelige alle sammen, så jeg er ikke ligeså skeptisk som til kinakjoler. Og... hvis nogen kan huske blomsterkjolen jeg forelskede mig i ved Beluga, hvor det blev lige en tand for sødt med lyserøde blomster? Lucca har en der ligner rigtig meget, bare med hvide blomster, til 500kr. FEM HUNDREDE KRONER. Det er jo ingenting! De havde ingen billeder af dne bagfra, men det er vidst almindelig snøreryg. Halternecken kan tages af evt. Der er selvfølgelig ingen blonde, men... 500kr. Og hvis den er helt slem kan den formentlig sælges igen. Også er det uanset 500kr. For en Luccakjole. Se lige:

post-52278-0-80270800-1347808101.jpg

Redigeret af Nessie
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis den er for "flydende" nederst kan du vel altid prøve med et underskørt. :)

Hvis der er plads i budgettet, så synes jeg du skal gøre det. Det burde være penge man kan leve med at tabe. Men var det over nettet? har du ikke mulighedfor at prøve den først og være sikker? eller returnere den, hvis det viser sig ikke at skulle være den, når du prøver den?

0

Del dette indlæg

Det er på nettet, så det er uden at prøve først. Tror ikke den kan byttes, men altså... tror du ikke jeg kan få solgt en ubrugt Luccakjole videre hvis det var? 500kr har jeg råd til at tabe uanset. Tænker at stroppen skal ændres eller fjernes, og måske nogle af blomsterne... har lige skrevet og sagt jeg gerne vil have den. Det med flydende var mere fordi det er tyl, tror ikke jeg vil have den er større som sådan. Men når tyllen har sådan nogen søde polkadots tror jeg det går fint.

Alt andet lige, og forventningerne sat lidt i bero... Iiih! Jeg køber brudekjole AS WE SPEAK! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Sidder og bliver helt irriteret over at damen ikke svarer hehehe. Hun har svaret indenfor ti minutter på mine sidste seks mails (ja jeg ved det godt, men havde nogle spørgsmål), på en søndag aften! Netbutikken (luccabride.com) er ikke helt oppe at køre endnu, da den egentlig først åbner 1. oktober, så det skal vidst foregå på en anden måde.

Så kom der svar lige da jeg postet! En meget sød mail om, at modellen er opkaldt efter hendes datter, og lykkeønskninger til bryllupet. Bogholderen kontakter mig i morgen om betaling, og kjolen er lagt til side. Iiih!

Redigeret af Nessie
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at høre! :thumbsupsmileyanim:

Jo, jeg tror godt du kan få solgt den. Om ikke andet kan man altid prøve. Men i første omgang håber vi jo at det er DIN KJOLE! :cheerleader3: Det skal nok blive godt. Husk vi vil se billeder af den og af dig i den, når den ankommer. :wink:

0

Del dette indlæg

Har det helt underligt nu, næsten tudeklar og urolig i kroppen. Skøøøøønt. Jeg køber brudekjole! Og satser meget på, at det er Kjolen, eventuelt med visse tilretninger. :c166: <-- Det' mig! I får selvfølgelig billeder så snart jeg får den!

Kjolen har kostet 13,000kr oprindeligt, og min søster gjorde mig lige opmærksom på at det var så 12,500kr jeg kan bruge på noget andet, hvis det er den rigtige -s-

Så var det lige jeg skulle læse 120 sider om indlæringsvansker og børnepædagogik... Hvorfor kan jeg ikke lige huske. Nårh ja forelæsning i morgen. Men jeg har jo købt brudekjole, så skal/kan man jo ikke læse? Forstår ikke.

0

Del dette indlæg

Velkommen til CilleTX! Og tak! Jeg krydser, hvad jeg har for at den er helt rigtig. Fandt den brugt på dba også, hvor der er lidt flere billeder. Tror jeg vil pille halternecken af, der er for meget blomsterværk på. Men nu må vi se.

Det er jo perfekt for en bargainhunter som mig at finde en så billig kjole! Hopper og danser rundt på køkkengulvet nu :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er I søde :)

Fik mail idag - nu har de sendt kjolen! Glæder mig vildt til at se om den er rigtig. Men jeg føler det allerede... lige efter jeg besluttede mig, tænkte jeg om det nu også var kjolen og ikke blot prisen jeg var forelsket i. Men den føles bare som min kjole. Har allerede mere følelse for den end alle kjoler jeg har prøvet. Så mon ikke det går - uanset hvilken underlig psykologisk proces der har forårsaget at kjolen blev min og jeg blev glad for den, om end måske ikke i den traditionelle rækkefølge.

On a different note... Vi bestilte ring til manden lørdag for halvanden uge siden. Han var så forbi i mandags, hvor de sagde, at så hurtige til at bestille var de altså ikke - hun var overbevst om, at det var to dage siden vi var der. Irriterende, men ok. Vi har god tid, og selv om den skal bestilles fra Filippinerne, skulle det kun tage en uges tid. Også koster den 800kr selvom den er speciallavet, fordi titanium er sejt :)MEN tøser... I ligestillingens navn, er det så ikke på tide han får et frieri også? Er det ikke mig der skal hente den ring, også finde en passende anledning til et rigtigt frieri?

0

Del dette indlæg

Sidder og hygger med at finde invitationsinspiration, og tror nok jeg kan få lavet dem alle sammen til under 200kr (minus forsendelse, men regner med at levere dem personligt). Også kom jeg til at tænke på, at det trods alt er ret mange ting vi sparer på, i forhold til hvad jeg troede! I udgangspunktet tænkte jeg jo, at når nu vi begge to er ret nye i Danmark, og ikke umiddelbart har nogen kontakter vi kunne trække på, så ville vi ikke kunne spare penge på alle de vennetjenester osv. som andre gør. Men så er der jo dukket en masse ting op undervejs! Så en lille blæreliste for mig selv:

Kjolen - obviously. Hvis den altså er rigtig, koster den 500kr + 120kr i forsendelse. Skal formentlig kun lægges lidt op.

Kagen - har to venner der konkurrerer om at få lov til at lave den, til ingredienspris!

Hår - min kusine er frisørelev, og tager opsætninger som valgfag i semesteret op til bryllupet. Helt gratis får hun lov til at øve sig -s-

Makeup/hud - min kommende svigerinde er beautician (hvad det nu end hedder på dansk) så hun hjælper til - også gratis

Invitationerne - kan jeg vidst lave selv til 200kr, leveres personligt eller sendes til en i det pågældende land som så deler ud

Reception - kirken stiller borde, stoler, glas og tallerkener (og kæleskab til kagen!) til rådighed, også holder vi det på deres plæne

Fotograf - kirkens fotograf har sagt hun gerne vil udvide fra kun vielsen til at være med hele dagen - mod en god middag!

Blomster - h2bs tante har 39 typer præmieroser i sin have, som jeg må plukke hvad jeg vil af - min mors kæreste er blomsterdekoratør, så det skal nok blive pænt - og gratis!

Transport - der er otte meter fra kirketrappen til receptionsstedet, så gåben. Derfra til fotos og videre, kan vi bruge min fars bil eller vores nabos ladcykel. Gratis!

Derudover... feststedet er en ok pris synes jeg - 725kr for alt fra velkomstdrink til blomsterdekorationer til natmad. Vi vil dog gerne have noget belgisk øl og ost med, og det tager svigermor så med derfra når hun kommer. Så ikke rigtig en udgift. Hvad er der så tilbage? Kirken koster 2500kr, og så er der en del småting. Og mandens tøj, resten af mit tøj... men altså. Wee!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer