Nessie

Nessie & Gubbens bryllup

1,851 indlæg i dette emne

Spændende tråd du har lavet, jeg må indrømme jeg ikke har læst den hele igennem, den er jo vildt lang ;-) jeg håber hun vil bytte den, det er da frækt at sende en kjole i andet materiale end på billedet??? Jeg har også overvejet en kina kjole, jeg skal til bryllup i næste måned og har købt en prøv kjole og den sidder helt perfekt.. Vil dog sige at start prisen på 500 kr endte på 800kr med tilretning forsendelse osv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spændende tråd du har lavet, jeg må indrømme jeg ikke har læst den hele igennem, den er jo vildt lang ;-) jeg håber hun vil bytte den, det er da frækt at sende en kjole i andet materiale end på billedet??? Jeg har også overvejet en kina kjole, jeg skal til bryllup i næste måned og har købt en prøv kjole og den sidder helt perfekt.. Vil dog sige at start prisen på 500 kr endte på 800kr med tilretning forsendelse osv.

Hej og velkommen til! :) Jeg har også vurderet kinakjole, men når man kan få sådan et monstum fra en dansk, velkendt butik, ved jeg ikke lige hvad jeg kan forvente fra Kina. Men jo, hvis jeg ikke finder noget, har jeg da et par kjoler på lager! Jeg vil prøve at få den byttet til den rigtige kjole, og få redet trådene ud. De var bare enormt søde i købsprocessen, så det er underligt at skulle skrue bissen på.

0

Del dette indlæg

Også på udsalgskjoler? Troede jeg ikke gjaldt. Men altså - det koster lidt i forsendelse. Jeg gav 120kr, regner med mere når jeg sender tilbage. Så er overskuddet jo næsten væk. Men jeg kigger lige - tak!

Jeg skrev lige til Luccabride for at høre, om det kunne være rigtigt at den ikke ligner billedet. Hun skriver så, at kjolen laves i to versioner, en i blonde og en i taft. Jeg har fået den i taft, og den på hjemmesiden er i blonde. Det kunne hun da godt have sagt noget før!

Ej, det er sgu ikke i orden, at de ikke har gjort dig opmærksom på det med stoffet og sikret sig, at du så stadigvæk var interesseret. :o Det man man da ikke bare nævne i flæng, når du kontakter dem og er utilfreds...

0

Del dette indlæg

Hej og velkommen til! :) Jeg har også vurderet kinakjole, men når man kan få sådan et monstum fra en dansk, velkendt butik, ved jeg ikke lige hvad jeg kan forvente fra Kina. Men jo, hvis jeg ikke finder noget, har jeg da et par kjoler på lager! Jeg vil prøve at få den byttet til den rigtige kjole, og få redet trådene ud. De var bare enormt søde i købsprocessen, så det er underligt at skulle skrue bissen på.

Jeg vil heller ikke kaste mig ud i at købe min brudekjole, men efter jeg har købt en kjole fra dem tør jeg godt, det er overraskende god kvalitet og du kan skrive dine mål ind og få den syet efter.. Men med en uheldig oplevelse, forstår jeg dig godt.. Xxx for det lykkes

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg spurgte godt nok, hvad den var lavet af - hun skrev taft. Men hvordan skulle jeg vide at det var jo forskellige kjoler der var tale om? Det er bare for dumt. Spørgsmålet er om jeg tør give pengene og satse på, at den i blonde er god nok.

Ja det kan jeg godt se! :unsure:

Men altså når man spørger hvad kjolen er lavet af skal hun jo skrive at den på billedet er lavet af blonde, men de også har samme model i taft :blink:

0

Del dette indlæg

Jeg vil lige svare til dette.. Kina kjoler kan være rigtig fine og ligne dem på billedet 100 %

men når der kommer mange detaljer på skal man passe på. Min veninde har butik og bestilte en 5-6 Kina kjoler hjem. Dem der var mere enkle med perle/rhinsten/blonde besætning var fine, men dem der var pyntet med stofblomster og andet var det kun nogle få af dem der lignede billedet. :)

Jeg overvejede også Kina kjole, fordi de havde en kopi af min favorit kjole, men var så ude og prøve kjoler og fandt en helt anden. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Piger. Jeg synes ikke de svar jeg får fra butikken er betryggende - jeg kan returnere kjolen, ja, men hun påpeger at hun har sagt den var af taft - og at de ikke har haft success med blondeversionen, fordi den ser ud som den har girafmønster? Det ved jeg ikke om jeg tør ta chancen på. Samtidig er der interesse for kjolen på dba, hvor jeg har lagt den ud til 1000kr. Er det ikke bare der jeg sælger den så, og så starter jagten forfra?

Eventuelt med en kinakjole... det kunne være løsningen. En simpel blondekjole kan de måske finde ud af. Jer der har købt - hvor købte i fra? Ved, navnene bliver censureret, men hvis nogen gidder prøve en version af navnet også måske lægge nogen billeder og fortælle om processen?

0

Del dette indlæg

Piger. Jeg synes ikke de svar jeg får fra butikken er betryggende - jeg kan returnere kjolen, ja, men hun påpeger at hun har sagt den var af taft - og at de ikke har haft success med blondeversionen, fordi den ser ud som den har girafmønster? Det ved jeg ikke om jeg tør ta chancen på. Samtidig er der interesse for kjolen på dba, hvor jeg har lagt den ud til 1000kr. Er det ikke bare der jeg sælger den så, og så starter jagten forfra?

Eventuelt med en kinakjole... det kunne være løsningen. En simpel blondekjole kan de måske finde ud af. Jer der har købt - hvor købte i fra? Ved, navnene bliver censureret, men hvis nogen gidder prøve en version af navnet også måske lægge nogen billeder og fortælle om processen?

Nej det lyder godt nok ikke betryggende! Hvor meget gav du for den? i forhold til hvad du mister. Ja måske har hun sagt den er i taft, men hun har ikke sagt at det ikke er den kjole der er på billedet! :blink:

Jeg sender dig lige en PM.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen jeg har jo givet 500kr + 120 forsendelse, og har lagt den ud til 1000kr + forsendelse. Så jeg tjener jo på det faktisk.

Nårh okay, ja så er det en god idé. Sælg du den bare til en anden så, det er jo meget smartere! :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De har en i den kinabutik du sendte, som jeg har savlet over i et år nu... ABC har den samme kjole på ders hjemmeside, og jeg tror de også bestiller fra Kina. Måske skulle jeg tage ud og prøve den, og så bestille på nettet? 1600kr koster den så, men det er jo stadig billigt.

0

Del dette indlæg

De har en i den kinabutik du sendte, som jeg har savlet over i et år nu... ABC har den samme kjole på ders hjemmeside, og jeg tror de også bestiller fra Kina. Måske skulle jeg tage ud og prøve den, og så bestille på nettet? 1600kr koster den så, men det er jo stadig billigt.

Det er stadig meget billigt for en kjole syntes jeg! :)

0

Del dette indlæg

Jep - hvis den så er god nok :p

Nårh. Ingen svar fra Lucca, ABC eller dba-interessenten i dag, det er jo også søndag. Måske skulle jeg faktisk lave noget på den der eksamensopgave jeg egentlig skal have gang i. Underligt hvordan brudekjoler trumfer socialkonstruktionistisk gruppedynamik...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg drømme også om en blonde kjole, i min tråd (rune og annette) har jeg sat et billed ind af min drømme kjole, de havde også flere andre jeg syntes er fine, men den her har farven jeg går efter..

Den er bare så smuk den kjole du har fundet! Er ikke så meget til blonde over skuldrene selv (tror jeg nok), men den er bare smuk.

Lucca har ikke blondeversionen, og damens svar til min skuffelse over at have fået den forkerte kjole var "Det er jeg ked af". Nåh! Nu må vi se hvordan salget går på dba.

Jeg ved det her er et bryllupsforum, men lad mig lige lufte lidt tanker... Jeg har eksamen, og det her med brudekjolen har gået mig lidt på. Men det er som en flekket negl mens man er omringet af sultne løver på den metaforiske problemskala.

Den sidste uge har været... hård. Jeg er vant til drama, det bliver man med min familie (som jeg elsker over alt på jord, og har det rigtig godt med). Der sker altid noget - intet er nogensinde i ro, og bare velfungerende. Det sidste halve år er mandens familie også blevet problematisk - ikke i forholdet til ham/os, men der sker en masse, lige pludselig. Mig og manden ruster også lidt lige i øjeblikket, og har hver især vore helt egne ting at arbejde med. Jeg ved godt, at det ikke er mit ansvar at passe alle, at jeg skal huske at sætte grænser, passe mig selv osv. Men for helvede da - hvad gør man når der kommer fem grædende telefoner på en dag? Hvad gør man, når man lige pludselig får en husgæst på ubestemt tid - når man borpå 50kvm? Hvad gør man, når familien ber om hjælp, eller bare helt åbenlyst har brug for den, og man er den eneste der kan gøre noget? Jeg plejer at tage det på strak arm, og gøre det bedste ud af situationen, men altså... gik lige listen igennem med min dejlige søster, som er den eneste normalfungerende i dette, og den var edermeme lang. Det blev bare for meget lige pludselig :blink: Og selv om jeg melder mig ud, og ikke tager de praktiske opgaver, ikke tager mig tid til timer i telefon som støtteterapeut, så bruger jeg energi på at bekymre mig - endnu mere, fordi jeg så ikke ved, hvad der foregår, og vedkommende ikke får den hjælp og støtte, h*n har brug for. Kunne de ikke bare have brug for mig sådan lidt forskudt af hinanden?

I bryllupsgave vil jeg ønske mig en måned uden drama. Jeg kan ikke huske det er sket før.

Redigeret af Nessie
0

Del dette indlæg

pyha, sikke noget. Pas på, at du ikke sætte alle andre før dig selv. Selvfølgelig er det godt, hvis der er nogle, der vil træde til med hjælp, men jeg kan genkende mig selv i det, du skriver, og det slider på én at påtage sig andres problemer og bekymringer. Der er ikke nogen nem løsning, men pas på dig selv!

0

Del dette indlæg

Iiih, hvor træls med den kjole altså... Du har jo en flot figur, så det er ikke fordi det ser helt forkert ud eller noget, jeg synes bare heller ikke kjolen i sig sig er så fantastisk. Det virker lidt forvirrende med de der blomster, og som du selv siger er stoffet lidt for skinnende - også for min smag. HELDIGVIS har du jo kun givet 500 kr for den :thumbsupsmileyanim: Du må ud og finde en anden og meget bedre kjole :)

Mht familieproblemerne, så lyder det ikke så sjovt :( Håber du og H2B kan støtte hinanden i det, så du ikke skal bære det hele og så i samtidig ikke ender med, at det også kommer til at påvirke jeres forhold.

Lige en krammer at sove på :bearhug:

0

Del dette indlæg

Tak søde mennesker! Jeg ved jo det er sådan det skal gøres, det med at passe mig selv altså, det er bare meget svært at sige nej en gang i mellem. Sad lige og blev chokeret over, hvor meget der egentlig sker rundt om os og med os for tiden - det er ikke så underligt at det halter lidt med humøret herhjemme. Det er fuldstændig cirkus!

Kjolen skal nok gå. Vil lige ud i ABC og prøve en kjole jeg måske gerne vil bestille fra Kina, og så er der en masse billige kjoler ved Kjoledrømme som jeg skal forbi. Ooog... så læser jeg jo i Roskilde. Det ville være synd hvis Marie D'etes tilbudskjoler forblev ubesøgt. Kunne bare have været så rart hvis den jeg fik var Kjolen, til den pris. Havde sådan brug for noget positivt!

Redigeret af Nessie
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Surt med kjolen :td: Synes heller ikke den ligner og gør ikke det vilde for sin ellers rigtig flotte figur.. Håber du hører mere fra den interesserede på dba så du kan koncentrere dig om at finde en ny kjole. Puh, lyder ikke sjovt med din familie. Husk at passe på dig selv :bearhug: :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg

Surt med kjolen :td: Synes heller ikke den ligner og gør ikke det vilde for sin ellers rigtig flotte figur.. Håber du hører mere fra den interesserede på dba så du kan koncentrere dig om at finde en ny kjole. Puh, lyder ikke sjovt med din familie. Husk at passe på dig selv :bearhug: :bearhug: :bearhug:

Tak for din indbagte kompliment Rose! :) De fleste kjoler passer i standard størrelse 36, men er så bare lige en halv meter for lange og ser underlige ud fordi jeg er så lille. Virker som om, jeg burde have været enten en halv meter højere eller en halv metere smallere for at passe til proportionerne! Meeen... som sagt. Et problem på niveau med en flekket negl når man er omringet af løver.

0

Del dette indlæg

Ih, sikke noget med den kjole der... Det er bare om at komme ud igen og se om du ikke kan finde kjolen et andet sted (en flot kjole på tilbud fra Marie D'ete, lyder da tillokkende :thumbsupsmileyanim: )

Og så får du lige den her med :hug: ift. familie problemerne. Håber din h2b kan støtte dig og at du også passer på dig selv.

0

Del dette indlæg

Så er eksamen overstået, så man kan komme tilbage til vigtigere ting, som fx. bryllupsplanlægning! Planen de næste par uger er at besøge nogle brudekjolebutikker, og forsøge at få solgt plastikkjolen :fløjt: Kjoledrømme, ABC og Marie D'ete. Også er der vidstnok udsalg hos House of Brides i Taastrup, så selv om jeg ikke ved hvad deres kjoler ligger på verken før eller efter de 50%, ku' det jo være en mulighed. Så genstår bare at finde nogen til at komme med rundt... Nogen der vil lave kombo-prøvning?

0

Del dette indlæg

Så er eksamen overstået, så man kan komme tilbage til vigtigere ting, som fx. bryllupsplanlægning! Planen de næste par uger er at besøge nogle brudekjolebutikker, og forsøge at få solgt plastikkjolen :fløjt: Kjoledrømme, ABC og Marie D'ete. Også er der vidstnok udsalg hos House of Brides i Taastrup, så selv om jeg ikke ved hvad deres kjoler ligger på verken før eller efter de 50%, ku' det jo være en mulighed. Så genstår bare at finde nogen til at komme med rundt... Nogen der vil lave kombo-prøvning?

tillykke, hvordan gik eksamen? :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer