Nessie

Nessie & Gubbens bryllup

1,851 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Nej det er rigtig nok, det er jo et kæmpeslør der lige skal sidde pænt... det tror jeg måske ikke vil fungere, i hvertfald ikke efter at kyssesløret er væk. Men jeg forventer også lidt at sløret bliver smidt ret hurtigt. Hmmm.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså... mon ikke to og en halv meter slør kommer til at blive lagt væk rimelig hurtig af en brud der ikke en gang kan holde ud at have tørklæder eller armbånd på, fordi de er i vejen...? Så hvis der var et lidt "usynligt" eller flerpunkts-feste gik det måske an? Jeg er af en eller anden besynderlig grund ret fascineret af det her, så hvis man syede sløret fast i begge, og fik det danderet på en eller anden måde...? Sløret er ret stift nu, men det er vidst muligt at gøre det blødere, og så skal det foran ansigtet i kirken.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så måske en lidt høj knold af fletninger, muligvis med noget hår der stikker ud/er krøllet/noget andet, også de kamme strategisk placeret med sløret syet fast. Også noget fletningsværk foran. Ideen med at have det hele opsat lyder mere og mere fristende må jeg indrømme - opsat for en gangs skyld, og væk fra ansigtet. Men kan man det, uden det bliver for stift? Eller skulle der fx være noget hår der ikke var sat op - eller en eller anden anden måde at gøre det blødere på?

0

Del dette indlæg

Manden påstod tidligere at han var ligeglad. Men har nu kommenteret på samtlige frisurer på otte siders google image search. Han har skam nogen hårde meninger alligevel. Heldigvis er vi ret enige - og jeg bestemmer uanset :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, min mand er for det meste også ret ligeglad - i hvert fald hvis man spørger ham overordnet, men lige så snart vi snakker konkret, så har han også nogen gange nogle lidt stærke meninger!! Også nogle gange med nogle ting, hvor jeg bagefter sidder og undrer mig over, hvorfor det lige var den ting, han reagerede på!?! :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Mænd er underlige! Min reagerer også på de underligste ting. Det første jakkesæt han prøvede synes han ikke lige ku gå an, fordi det minnede ham om tømmermændsmave... og den var altså grøn. :blink:

Har egentlig tænkt fletninger i begge sider ja, men ikke nødvendigvis ens - det skal ikke være stramme fletninger. Kan rigtig godt li den frisure du viser Webmor - har selv kigget på den! Men nu må vi se hvad kusinen siger... måske bliver jeg nødt til at smutte til Norge en tur og prøve (god undskyldning for ferie ik??)

Har lidt gang i bordpynt-tanker. Har skrevet til feststedet for at høre hvad de har af vaser osv, og hvad slags blomsterdekoration de egentlig inkluderer i prisen. Hvis det er en enkel blomst i et glas er det jo lidt fesent. Bliver ved med at tænke på de der glas der står på hovedet, som på billedet. Tre-fire forskellige af dem måske, nogen den rigtige vej med flydeys/cognacglas med vilde blomster, og nogen med blomster indenunder og lys på toppen? Der skal jo også alt muligt andet på bordet - vinflasker, salt&peber, brødkurv, menu... så så meget plads er der jo heller ikke. I det rumænske bryllup vi var til sidste år stod der alt mulig mad på bordet - småkager, frugt osv. - og det var egentlig ret flot. Så tænker måske noget frugt, bare vindruer fx? Ville også passe med vores grønne og rødlige farver.

Nedenunder kan ses min mesterlige Paint-gengivelse af, hvordan det kunne placeres. De små farvedimser er vinglassene, de store er brød/frugt, de grønne er vinflasker og trekanten er menuen. Kun to tallerkener har fået serviet - grøn med lyserødt bånd - men det er kun fordi man ikke kan vende ting om i Paint... båndet er en underlig ide jeg fik fordi jeg har dummet mig og købt for tynde bånd til brudebuketten. Jeg ved godt det er vanvittig smukt, så prøv at se fordi jalouxien over mit overvældende talent :lol:

post-52278-0-75660700-1362176019.jpg

post-52278-0-38763500-1362176246.png

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ooog... så blev man lige snotforvirret i det hele. Stemning, farver... gah. Vi vil jo have det er lidt afslappet, quirky og sjovt. Men vi skal giftes i en kirke, og holder fest i en loge. Så det lægger jo op til noget ret traditionelt. Vores invitationer var ret meget... øko-vintage/rejseagtige, og vores bordkort/menuer kommer i samme stil. Der skal nok vilde blomster på bordene og i buketterne, og nogen ikke så traditionelle sange i kirken. Transport bliver nok en ladcykel. Kagen er ikke rigtig en bryllupskage, og vores tøj er heller ikke så traditionelt. Men vi bliver ved med at vende tilbage til de sarte, romantiske lysegrønne/gammelrosa farver - og nu ser det ud til at manden gerne vil have Tiger-jakkesættet, der er mørkeblåt og cool. Det kommer jo ikke til at harmonere??? Hvordan får jeg det til at opleves som en helhed?? (og gerne en helhed der er rar, får alle vores udlændinge og sære tanter til at snakke sammen og hygge til lang på nat, og mig til at føle at jeg har gjort det godt nok??)

0

Del dette indlæg

Jeg må ærligt erkende, at jeg ikke kan huske hvordan loge-lokalerne ser ud, men umiddelbart lyder dine bordpynts- og farveideer da til at passe både til kirke- og logebryllup, men også passer rigtig godt til øko-vintage (sejt udtryk, btw) menuerne og invitationerne! Og rejse-delen kommer jo fint ind, både i invitationerne og jeres fine billede. Og var der ikke noget med, at I også ville have nogle (vintage) kufferter også, til kort og lignende (eller er det noget, jeg har drømt??)

Mht. det cool, mørkeblå suit, så synes jeg på ingen måde det clasher med resten, så det synes jeg ikke du behøver være nervøs for. Men det er jo selvfølgelig bare min mening - og det er jo jeres, der tæller :)

Mht. at folk skal synes det er rart og gerne snakke sammen på tværs af lande- og sproggrænser, familier og venner, så har vi haft det samme dilemma (dog i meget mindre skala!), så jeg har overvejet at have små "lege" til receptionen, som folk kan hygge sig med og som forhåbentligt kan være med til at ryste folk lidt sammen; fx. har jeg fundet en "mad lips" om brudeparret, som de kan løse - og som jeg tænker er ret hyggelige for os at gemme sidenhen - og vil have en ramme som "photo booth", som folk kan hygge sig ved, samt noget vikingespil og lign.

Det sidste havde de til et bryllup vi var til for nogle år siden og det rystede virkeligt folk sammen, det var så hyggeligt :)

Ved ikke om sådan noget ville fungere til jeres?

0

Del dette indlæg

Oki ikke to ens fletninger, det kunne også være fedt, men så ville jeg stadig have dem på én side, hvis det var mig..

Men det er jo min mening at det andet (en i hver side) kan blive lidt for pige agtig :happy: Men det er bare min mening.. hehe

Jeg har efterhånden også krise over vores bordpynt, da vi endnu ikke har snakket med feststedet siden vi reserverede det i september, men det er fordi vi først skal ringe her til foråret, og vi regner med at få en tid til en snak i løbet af marts måned, hvor vi også skal snakke bordpynt, farver osv :unsure: For pludselig lidt krise, synes det hele er lidt tæt på nu! :biggrin: En god ting, men uha stress, haha!

Jeg forventer selv lidt at kunne få vaser med vand i, og farvet tyl osv, og lys i toppen, dem har de nogle af rundt omkring på hotellet, og synes det er så hyggeligt! :happy: Jeg elsker farver, blomster og levende lys, så hvis alle tre kan samles ville det være perfekt! :) Minder lidt om de billeder du har vist. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores net er oppe efter fire dages fravær, garanteret i nøjagtig fem minutter, så jeg ville bare lige vise jer noget!

Vi har booket skønheden på billedet som brudetransport til/fra kirken - helt gratis! Der er åbenbart en masse steder i Kbh for man kan leje ladcykel helt gratis! Takken for denne går til Miljøpunkt Amager, der viste vej til en cykeludlejedims ved Prismen. Så skal den bare pyntes med noget så trashy (for det skal jo være for sjov det her) som falske blomster, tyl rundt om og små bjælder i bånd ned af siderne så vi kan larme lidt selv om vi ikke kan få de klassiske tin cans hængende efter. Manden har lige foreslået at der skal stå "Bride-in-box" på siden -s- Skal bare huske nogen store puder eller en lille stol jeg kan sidde på i den.

Wee!

post-52278-0-98354400-1362517232.jpg

0

Del dette indlæg

Har lidt gang i bordpynt-tanker. Har skrevet til feststedet for at høre hvad de har af vaser osv, og hvad slags blomsterdekoration de egentlig inkluderer i prisen. Hvis det er en enkel blomst i et glas er det jo lidt fesent. Bliver ved med at tænke på de der glas der står på hovedet, som på billedet. Tre-fire forskellige af dem måske, nogen den rigtige vej med flydeys/cognacglas med vilde blomster, og nogen med blomster indenunder og lys på toppen? Der skal jo også alt muligt andet på bordet - vinflasker, salt&peber, brødkurv, menu... så så meget plads er der jo heller ikke. I det rumænske bryllup vi var til sidste år stod der alt mulig mad på bordet - småkager, frugt osv. - og det var egentlig ret flot. Så tænker måske noget frugt, bare vindruer fx? Ville også passe med vores grønne og rødlige farver.

Nedenunder kan ses min mesterlige Paint-gengivelse af, hvordan det kunne placeres. De små farvedimser er vinglassene, de store er brød/frugt, de grønne er vinflasker og trekanten er menuen. Kun to tallerkener har fået serviet - grøn med lyserødt bånd - men det er kun fordi man ikke kan vende ting om i Paint... båndet er en underlig ide jeg fik fordi jeg har dummet mig og købt for tynde bånd til brudebuketten. Jeg ved godt det er vanvittig smukt, så prøv at se fordi jalouxien over mit overvældende talent :lol:

Idéen med "omvendte" vinglas som bordpynt er simpelthen SÅ sød - den nupper jeg!! :loveshower:

Redigeret af KamillaJensen
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer