Janina

Mor i sort kjole!

51 indlæg i dette emne

Nå jamen så er det jo bare mig der er tosset! Jeg sagde til min mor at jeg ville blive glad hvis hun valgte noget andet, men at det var fint hvis hun ville have den kjole på hun nu havde købt. Det viste sig så derefter at min kæreste åbenbart er endnu mere tosset, for helt uden at kende min reaktion, var hans ord da han hørte om mors sorte kjole

Med meget bedrøvet stemme: Nooo babe, please ask her if she can find another dress! How can she wear a black dress at our wedding?

Jeg ved ikke hvad hun beslutter sig for, men jeg håber stadig hun ikke kommer i sort. Jeg har som sagt ikke spor imod at andre kommer i sort, men ikke min mor.

Hvilken farve brudekjole skal I giftes i og hvorfor? Hvor mange svarer hvid? Er vi da så jomfruelige of uskyldsrene allesammen, eller gør vi det fordi det hører sig til og er en smuk tradition? Vi kunne da allesammen være lige så smukke i alle mulige andre farver, så hvorfor skal 90% af os giftes i hvide kjoler?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må jeg spørge om noget personligt?

Her goes i hvert fald, har din mor haft noget "imod" din kommende mand? Har de haft lidt opstartsproblemer eller er der lidt i kile dér?

For så kan jeg godt forstå, at du sys det virker totalt malplaceret, at hun kommer i sort... Som om det er en sorgens dag, at hendes datter skal giftes væk... :(

0

Del dette indlæg

Jeg kan faktisk godt forstå dig og jeg synes bestemt ikke det er at være bridezilla agtig.

For som du selv skriver så er det jo ikke just os alle sammen der er jomfruelige og de fleste bliver jo stadig gift i hvidt. Og selvom mange kvinder jo ejer en LBD (Little black dress/den lille sorte) til byture og andre festlige lejligheder, ja så ville jeg godt nok også reagere som du gør, hvis en tog en sort kjole på til mit bryllup.

Jeg ville kunne se bort fra det hvis det var en af gæsterne, men hvis det var min mor, ja så ville jeg blive ked af det.

Det synes jeg slet ikke er at være bridezilla agtig, men blot at give udtryk for sin mening. Alle har jo ret til hver deres mening, og min mening er så at jeg intet bridezilla agtigt ser ved din situation. Og hvis det gør dig tosset, ja så er vi to i tosseklubben nu :heart:

0

Del dette indlæg

Jeg må erklære mig enig med størstedelen her i tråden, jeg kan heller ikke se noget problem i det.. Jeg er personlig ligeglad med hvilken farve tøj folk kommer i til vores bryllup, ligesom folk også må komme i jogginbukser, hvis det er det de har lyst til. Det vigtigste for mig er at folk føler sig tilpas i det tøj de har på, jeg forventer ikke folk går ud og køber nyt tøj til mit bryllup, de har i forvejen brugt penge på gave og evt. transport osv, det der er vigtigt er at fejre vores kærlighed..

Jeg kunne godt forstille mig der er nogle stykker der kommer i sort til vores bryllup, og min mor kunne også godt finde på at have noget sort på, og så med noget mere farvestrålene over/til.. Min mor og jeg har haft et meget turbulent forhold, men jeg ved godt at hun glæder sig over vi skal giftes, og at hun ikke tager sort på for at symbolisere hun er i sorg..

Til en begravelse er det i dag også langt fra alle der kommer i sort fra top til tå, mange kommer i forskellige farver tøj, men undgår bare de vilde pangfarver, og det symbolisere jo heller ikke at de ikke er i sorg..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå jamen så er det jo bare mig der er tosset!

Ej det tror jeg bestemt ikke du er.. :) Du har bare nogle forventninger til din mor, som hun ikke opfylder med en sort kjole.. :) Det er ikke tosset, det er at have en holdning.. Det havde måske været bedst hvis du inden havde gjort klart at du ikke ville have hun kom i sort, men når nu "skaden er sket" så må i jo tackle det på bedste vis - røde sko, guldsmykker, en grøn bolero, lilla hårpynt - et eller andet der kan fjerne fokus fra den sorte kjole, eller også helt bede hende om at vælge en anden kjole - dog med den risiko at hun bliver fortørnet...

1

Del dette indlæg

Jeg synes ikke, at du er tosset. Det er ret "normalt" at moderen ikke klæder sig i sort på dagen! Så ja, nu går jeg imod de fleste i denne tråd, det er jeg godt klar over - jeg beklager :)

Jeg ville måske nok høre lidt mere om kjolen - og hele hendes outfit - har hun lidt farver på hist og her?

0

Del dette indlæg

jeg har ikke læst alle besvarelserne, så sorry for gentagelerne.

Jo jo selvfølgelig bliver du lidt trist over en sort kjole, som jo oftes symboliseres med død og begravelse på din glædens dag. Men så tænker jeg, at rigtig mange af gæsterne til de kongelige bryllupper kom også i sort, så når de kan, så kan din mor vel også :)

ej jeg tænker, at hun jo gerne har ville glæde dig med en flot kjole, som ikke tager alt for meget opmærksomhed fra dig. Så hvis du har mulighed for det, så tag ud og se hendes kjole, og find nogle farvestrålende assories, så hun bliver tonet noget op :)

0

Del dette indlæg

Nå jamen så er det jo bare mig der er tosset!

Ej det tror jeg bestemt ikke du er.. :) Du har bare nogle forventninger til din mor, som hun ikke opfylder med en sort kjole.. :) Det er ikke tosset, det er at have en holdning.. Det havde måske været bedst hvis du inden havde gjort klart at du ikke ville have hun kom i sort, men når nu "skaden er sket" så må i jo tackle det på bedste vis - røde sko, guldsmykker, en grøn bolero, lilla hårpynt - et eller andet der kan fjerne fokus fra den sorte kjole, eller også helt bede hende om at vælge en anden kjole - dog med den risiko at hun bliver fortørnet...

Jeg synes også, at din mor skal tage røde sko på, guldsmykker, en grøn bolero og lilla hårpynt

DET ville være festligt :)

Sorry shedevil, i farten fik jeg læst det således, at hun skal tage det hele på, og jeg kom sådan til at grine (Billedet i mit hoved = Harry potter film, hvor professor snape er nevilles bedstemor :) )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her goes i hvert fald, har din mor haft noget "imod" din kommende mand? Har de haft lidt opstartsproblemer eller er der lidt i kile dér?

For så kan jeg godt forstå, at du sys det virker totalt malplaceret, at hun kommer i sort... Som om det er en sorgens dag, at hendes datter skal giftes væk... :(

Nej det er slet ikke tilfældet. Hun er meget meget glad for både min kæreste og det, at vi skal giftes. Hun ser det ikke på samme måde som jeg, og jeg kan da lige nævne (som jeg før har skrevet et andet sted herinde) at min mor selv blev gift, iført blåt forklæde, brune trompet-fløjlsbukser og fodformede karrygule støvler :) Det er selvfølgelig et stykke tid siden, men hun har stadig ikke lyst til at være som alle andre. Hendes kjole er mere en tunika, som skal akkompagneres ad et par sorte gamacher. Jeg har altså svært ved at forstå at nogen som helst, synes det er det rigtige at gå til sommerbryllup i...

0

Del dette indlæg

Nej det er slet ikke tilfældet. Hun er meget meget glad for både min kæreste og det, at vi skal giftes. Hun ser det ikke på samme måde som jeg, og jeg kan da lige nævne (som jeg før har skrevet et andet sted herinde) at min mor selv blev gift, iført blåt forklæde, brune trompet-fløjlsbukser og fodformede karrygule støvler :) Det er selvfølgelig et stykke tid siden, men hun har stadig ikke lyst til at være som alle andre. Hendes kjole er mere en tunika, som skal akkompagneres ad et par sorte gamacher. Jeg har altså svært ved at forstå at nogen som helst, synes det er det rigtige at gå til sommerbryllup i...

Det er rigtigt dejligt at din mor er glad for kæresten og brylluppet :)

Jeg synes bare det der med andres påklædning er svært, for selv om man måske selv synes at det tøj de har valgt er helt fantastisk grimt, upassende o.l. så synes de jo formodentligt selv at det er det rigtige for dem, og din mor siger jo selv at hun har prøvet rigtigt mange kjoler inden hun fandt den rigtige for hende.

Jeg synes godt du kan snakke med din mor om dine forventninger til hendes tøj (selv om du nok burde have gjort det inden hun købte), men gør det forsigtigt, for det lyder som om hun har gjort sig umage for at finde noget tøj som hun synes er flot.

0

Del dette indlæg

Undskyld mig, men jeg kan ikke se problemet, hvorfor skal man gå så meget op i hvad ander har på?????

Er det vigtigst ikke at din mor er flot og at hun føler sig godt tilpas i sin kjole, frem for at købe en med farve for at gør dig tilpas, også at hun ikke har det godt i den???? :unsure:

Jeg gik slet ikke op i hvad min mor havde på til vores bryllup, men hun endet med en sort og hvis stribet kjole, som hun havde det rigtig godt i, og det er for mig det der er det vigtigst :) :)

0

Del dette indlæg

Først og fremmest tillykke med at I ska giftes.

Dernæst: Jeg mener helt sikkert det er din mor der er forkert på den! Sort kan bruges til alt - bare ikke bryllup! kald mig bare gammeldags og traditionsbunden, men det er jo sådan set også en af grundene til at min forlovede og jeg skal giftes i kirke og at I jo også skal det - vi kan et eller andet sted rigtig godt lide det traditionelle... derfor mener jeg også at din mor burde kunne se at det er forkert. kunne du ikke få noget familie (søster, far el. andet) til at tage den med hende+ så den ikke kun kommer fra dig? Håber I finde ud af det....

Mrs. West

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan ikke se problemet.. Og men min bryllupserfaring er det normalt der kommer folk i sort.. Jeg selv kom i sort/hvid til min brors. Sendte er billede af kjolen inden til bruden af hensyn til den lille smule hvid der var, men det var helt ok. Sort var også tidligere den farve pøblen brugte til brudekjole.. Og så lyder det virkelig til at din mor har brugt meget tid og energi på den kjole, hvis du har forbud må du melde dem ud inden..

1

Del dette indlæg

Min mor ringer og fortæller begejstret at nu har hun købt en kjole til brylluppet.

"Vil du høre hvordan den ser ud?" spørger hun.

"Ja da!" svarer jeg meget spændt.

Hun har prøvet 100 kjoler, så nu er det virkelig interessant at høre hvad hun så har belsuttet sig for.

Hun lægger ud med at sige

"Den er sort og ... "

Så hørte jeg ligesom ikke resten. SORT...?!

Min mor var aldeles uforstående overfor hvad problemet var - og jeg har svært ved at forstå at min mor ikke er klar over, at hun ikke kan komme til sin datters bryllup iført sort kjole! Jeg blev rigtig ked af det, men min mor synes bare jeg er skør.

"Det er jo ikke fordi jeg kommer i en lang hvid kjole, så kunne jeg forstå det" sagde hun.

Men helt ærligt, der er sgu nok ikke nogen der ville forveksle hende med en brud uanset hvor mange lange hvide kjoler hun tager på!!! Jeg forsøgte at forklare at sort er sorgens farve og at det svarede lidt til at komme i orange til en begravelse, men den sammenligning kunne hun heller ikke forstå.

Nu sidder jeg her og ved ikke hvad jeg skal tænke. Jeg kan åbenbart ikke give en ordentlig forklaring på hvorfor jeg føler det er forkert at brudens mor har sort tøj på. Hvis det havde været en anden gæst, som ikke var nær familie eller lign, så ville jeg faktisk være ligeglad. Men min MOR?

Er det mig eller min mor, der er tosset?

Jeg har det altså lidt ligesom dig, jeg syntes ikke folk bør møde op i sort til et bryllup. Har faktisk overvejet om man kan være bekendt at skrive i invitationen at man ikke ønsker folk møder op i sort. :sm:

0

Del dette indlæg

Min mor ringer og fortæller begejstret at nu har hun købt en kjole til brylluppet.

Hun har prøvet 100 kjoler, så nu er det virkelig interessant at høre hvad hun så har belsuttet sig for.

"Den er sort og ... "

Min mor var aldeles uforstående overfor hvad problemet var - og jeg har svært ved at forstå at min mor ikke er klar over, at hun ikke kan komme til sin datters bryllup iført sort kjole! Jeg blev rigtig ked af det, men min mor synes bare jeg er skør.

"Det er jo ikke fordi jeg kommer i en lang hvid kjole, så kunne jeg forstå det" sagde hun.

Men helt ærligt, der er sgu nok ikke nogen der ville forveksle hende med en brud uanset hvor mange lange hvide kjoler hun tager på!!! Jeg forsøgte at forklare at sort er sorgens farve og at det svarede lidt til at komme i orange til en begravelse, men den sammenligning kunne hun heller ikke forstå.

Nu sidder jeg her og ved ikke hvad jeg skal tænke. Jeg kan åbenbart ikke give en ordentlig forklaring på hvorfor jeg føler det er forkert at brudens mor har sort tøj på. Hvis det havde været en anden gæst, som ikke var nær familie eller lign, så ville jeg faktisk være ligeglad. Men min MOR?

Jeg har det altså lidt ligesom dig, jeg syntes ikke folk bør møde op i sort til et bryllup. Har faktisk overvejet om man kan være bekendt at skrive i invitationen at man ikke ønsker folk møder op i sort. :sm:

Nå, men det er da godt jeg ikke er den eneste som er tosset! :biggrin: Jeg ved ikke om du læste at jeg skrev, at min afrikaner sagde

Med meget bedrøvet stemme: Nooo babe, please ask her if she can find another dress! How can she wear a black dress at our wedding?

Han er overbevist om det er betyder ulykke hvis nogen kommer i sort til ens bryllup. Jeg synes godt man kan skrive i invitationen, som en venlig påmindelse at kvindelige gæster ikke bør bære sort eller hvidt. Jeg tror til gengæld at de fleste andre herinde, synes det ville være super strengt og ubehøvlet...

0

Del dette indlæg

Jamen så ville jeg, som i hvis det var min situation, nok accepterer min mor, som hun er... :) Selvom jeg godt kan høre på jer begge, at I sys det er møgærgerligt og mega mærkeligt, så handler det nok mere for mig om, at hun har gjort sit ypperste, for at finde noget... Og har nu fundet noget hun har det godt i, så ville jeg personligt, bare glædes derved... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

"Den er sort og ... "

Nå, men det er da godt jeg ikke er den eneste som er tosset! :biggrin: Jeg ved ikke om du læste at jeg skrev, at min afrikaner sagde

Han er overbevist om det er betyder ulykke hvis nogen kommer i sort til ens bryllup. Jeg synes godt man kan skrive i invitationen, som en venlig påmindelse at kvindelige gæster ikke bør bære sort eller hvidt. Jeg tror til gengæld at de fleste andre herinde, synes det ville være super strengt og ubehøvlet...

så kan vi både dele vores kærlighed til en afrikaner og vores holdning til sort tøj til bryllup :D

Er bare glad for ikke at være ene om at være tosset også!

0

Del dette indlæg

Min mor er typen der også til dagligt går meget i sort tøj (jeg selv også), så jeg ville da være fuldstændig ligeglad om hun dukker op i sort til mit bryllup... Det vil ikke ødelægge min glæde...

Nu ved jeg ikke hvordan din mor ser ud, men mange kvinder vælger sort fordi det virker slankende og fordi sort er en relativ neutral farve (mange vil ikke vælge for meget pangfarver da det måske ville fjerne lidt af fokus fra brudeparret, hvis der sad en i en skrigende pink kjole midt i kirken)... Men igen, det er din mors valg, og hvis hun først har prøvet så mange kjoler, og valget så falder på den sorte, så er det den hun føler sig bedst tilpas i og føler sig smukkest i, og så er det bare at se frem til dagen...

Tag evt hjem til din mor og se hende i kjolen....og husk at tilbehør kan gøre meget :)

0

Del dette indlæg

Jeg ville ikke have et problem med det - men jeg er også en sucker for sort :wink:

Jeg ved dog godt, at man siger at man ikke tager sort på til bryllup, men altså, en flot sort selskabskjole ville ikke være et problem i min bog, jeg ville til gengæld nok blive lidt muggen hvis nogen troppede op i en lang hvid kjole :pokey:

Jeg ville dog alligevel ikke komme i en sort kjole til et bryllup (uden at have spurgt om "lov"), af frygt for at komme til at fornærme nogen...for det er jo meget forskelligt hvor meget man går op i den slags.

Kan du ikke prøve at se din mor i kjolen - måske ændrer du så mening? Styling, tilbehør og diverse bling-bling kan jo sagtens dresse en sort kjole så meget op at alle glemmer at den er; sort :wink::)

Redigeret af Luciabruden
0

Del dette indlæg

Nu har jeg ikke lige læst forrige besvarelser igennem men altså...

Jeg forstå det udemærket! Jeg ville heller ikke have, at der var nogle i sort (ligeglad med hvem, sort hører sig ikke til et bryllup, i min verden) - men ved du hvad... Der findes faktisk noget værre... Min mor valgte, at iføre sig en LEOPARD PLETTET kjole! Så ville jeg hellere foretrække en sort kjole, med et fint sjal til eller noget i den dur ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mening er.... jeg vil være ligeglad med om nogle kommer i sort, men vi har også i indbydelsen skrevet ingen dresscode......men tænker hvis man helst ik ser sort tøj på bryllupsdagen skulle man måske ha nævnt det i indbydelsen

/VH Joysen

0

Del dette indlæg

Altså jeg bliver lige nødt til at høre.. Hvorfor har du ikke sagt fra start til din mor at hun ikke skulle vælge sort, er det fordi du lidt regnede med at hun kendte din holdning til det???

Jeg ville ikke selv have noget imod at min mor kom i sort, hvid eller grøn... Sort er for mig ikke sorges farve men stilens farve(hvis man kan sige det) men jeg kan da sagtens følge din frustration..

Tænker at det, imin verden, ville svare til at min far valgte at troppe op i jeans...

Så tilslutter mig flokken og mener at du skal prøve at snakke med din mor og se om du ikke kan pimpe det lidt op...

Nu siger du at det er tunika og leggins, måske heller ikke det mest festlige, uden at vide det selvfølgelig.. Men tag den på en pæn måde med din mor så er jeg sikker på at det nok skal løse sig..

0

Del dette indlæg

Altså jeg bliver lige nødt til at høre.. Hvorfor har du ikke sagt fra start til din mor at hun ikke skulle vælge sort, er det fordi du lidt regnede med at hun kendte din holdning til det???

Jeg ville ikke selv have noget imod at min mor kom i sort, hvid eller grøn... Sort er for mig ikke sorges farve men stilens farve(hvis man kan sige det) men jeg kan da sagtens følge din frustration..

Tænker at det, imin verden, ville svare til at min far valgte at troppe op i jeans...

Så tilslutter mig flokken og mener at du skal prøve at snakke med din mor og se om du ikke kan pimpe det lidt op...

Nu siger du at det er tunika og leggins, måske heller ikke det mest festlige, uden at vide det selvfølgelig.. Men tag den på en pæn måde med din mor så er jeg sikker på at det nok skal løse sig..

Men hvis nu moderen føler sig best tilpas i tunika og leggins? Det kunne jeg da sagtens finde på at troppe op i til bryllup, jeg ville f.eks aldrig troppe op i en galla/festkjole.. Jeg er 100 procent sikker på der er flere kvinder der til vores bryllup vil komme i bukser, og tror f.eks min mor kommer i en lang tunika, da det oftest er det hun har på, og ikke kjoler..

Jeg syntes at hvis man har bestemte "krav" til påklædningen, så skal man nævne det i indbydelsen, eller kan man i mit hovede ikke tillade sig at brokke sig over det bagefter, folk kan jo ikke læse ens tanker..

1

Del dette indlæg

Jeg har overhovedet ikke overvejet at tale med min mor om det for vi har brugt 10 timer (ja TI timer!) på at kigge på kjoler i Århus og det eneste hun gik efter var noget hun kaldte "sommerligt" hun prøvede alverdens sommmerkjoler og tunikaer i lyse farver og det havde på ingen måde strejfet min tankegang at hun ville ende med noget sort.

Jeg synes det er ok med tunika og gamacher (eller bluse og bukser), men udover at jeg ikke bryder mig om tanken om en mor i sort, synes jeg ikke sort-i-sort er super festligt til et sommerbryllup. Det var faktisk et svar på et indlæg fra en der havde svaret på tråden. Jeg går selv i sort tøj oftere end tit og synes det kan være rigtig flot, men til et sommerbryllup, ville jeg vælge noget mere let og lyst. Jeg forventer ikke at se hende (nogensinde) en i en balkjole, men jeg forstår ikke hvad der skete med det "sommerlige" look hun gik efter...

Men når alt det er sagt så er jeg rent faktisk glad for at hun ikke har valgt noget LEOPARD-PLETTET som Tidemanns mor! :biggrin:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer