zillaen2013

Havebryllup og dårligt vejr

22 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvornår på året i skal holde jeres bryllup.

Vi skal her til oktober og i telt i vores have, vi har lejet et telt der er lidt isoleret med gulv og varmeovne. Firmaet der sætter det op har lovet at sætte det fast sådan at det ikke flyver nogle steder.. Men nu er det også oktober måned vi skal holde bryllup i.

Alternativer til udendørs lokations i tilfælde af dårligt vejr kan være

Parkeringshus ( lidt råt)

Udsigten fra en bygning ( det var der en der brugte for nogle år siden, og det gav skønne billeder)

Eller botanisk have/Randers regnskov.

Vi har overvejet staldene hos Carlsberg eller de kongelige stalde på Christiansborg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm ja vi har også måtte tage vores forholdsregler. :) Vi skal spise indendørs men vielsen foregår udendørs, så vi har sørget for at der er et halvtag vi kan blive gift under og som også kan rumme gæsterne :) Med hensyn til billeder så kan det være super romantisk med billeder i regnen under en paraply :)

Nu ligger der heldigvis en masse smukke middelalderhuse der hvor vi skal have taget billeder, så det er ikke noget problem at tage fotograferingen indenfor

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved godt det ikke er et bryllup , men vi var til 60 års fødsesldag igår, og det regnede altså en del. Men vi sad i telte, og der kom ikke regn ind til os.. Det fungerede rigtig godt.. Det eneste der manglede var en overdækket mulighed til når man skulle ryge, eller paraplyer man kunne tage med sig ud og ryge, det var sgu en våd fornøjelse .. Men ellers var det en super fest, og det var faktisk lidt hyggeligt at høre regnen mod teltet..

Der er nogle inspirationsbilleder herinde et sted, med hvad man gør i regnvejr, f.eks med en fin/sjov paraply og gummistøvler , det syntes jeg faktisk ser smadder godt ud, det giver også noget modspil til det fine look man ellers har..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved godt det ikke er et bryllup , men vi var til 60 års fødsesldag igår, og det regnede altså en del. Men vi sad i telte, og der kom ikke regn ind til os.. Det fungerede rigtig godt.. Det eneste der manglede var en overdækket mulighed til når man skulle ryge, eller paraplyer man kunne tage med sig ud og ryge, det var sgu en våd fornøjelse .. Men ellers var det en super fest, og det var faktisk lidt hyggeligt at høre regnen mod teltet..

Der er nogle inspirationsbilleder herinde et sted, med hvad man gør i regnvejr, f.eks med en fin/sjov paraply og gummistøvler , det syntes jeg faktisk ser smadder godt ud, det giver også noget modspil til det fine look man ellers har..

Ej det lyder ellers fedt med gummistøvler og sjove paraplyer. Ved du evt hvor jeg skal kigge?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er så mange der elsker de der Lisbeth Dahl, nok fordi de er så romantiske

Fra toomuchtulle.dk

post-44861-0-10185000-1339940272.jpg

Mette har også skrevet et indlæg om regnvejrs fotografier

http://www.toomuchtulle.dk/bryllup/bryllup-diverse/2012/03/18/Regnvejrsbryllup-

Redigeret af Sunspirit
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan desværre ikke huske hvor det var jeg så de billeder herinde.. Der er nogen der vælger de romantiske paraplyer som sunspirit vælger, og så har jeg også set nogen med meget mere knal på farverne, f.eks i regnbuens farver osv...

Måske der kommer en i tråden der kan huske hvor det er de billeder befinder sig herinde..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde havebryllup på lørdag, og som det ser ud nu, kommer det til at regne en del. På Skt. Hans aften aften?! Det er da typisk :biggrin: Nåh, men vi har flg. forholdsregler:

- Først og fremmest lejet et ordentligt telt med gulv, så der ikke bliver vådt indenfor.

- Vi har købt 20 paraplyer i Tiger, som folk kan bruge når de skal på toilet/ud og ryge.

- Købt tæpper i Ikea, hvis det bliver lidt småkoldt af regnen.

- Vi lægger nogle planker på jorden med noget tæppelignende henover, så folk ikke får våde fødder af at gå på toilet eller hen til fotovæggen.

Tror det var det :)

Mht. locationsbilleder, så tror jeg, at der står det meste på toomuchtulle.dk, som de andre også henviser til :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde havebryllup på lørdag, og som det ser ud nu, kommer det til at regne en del. På Skt. Hans aften aften?! Det er da typisk :biggrin: Nåh, men vi har flg. forholdsregler:

- Først og fremmest lejet et ordentligt telt med gulv, så der ikke bliver vådt indenfor.

- Vi har købt 20 paraplyer i Tiger, som folk kan bruge når de skal på toilet/ud og ryge.

- Købt tæpper i Ikea, hvis det bliver lidt småkoldt af regnen.

- Vi lægger nogle planker på jorden med noget tæppelignende henover, så folk ikke får våde fødder af at gå på toilet eller hen til fotovæggen.

Tror det var det :)

Mht. locationsbilleder, så tror jeg, at der står det meste på toomuchtulle.dk, som de andre også henviser til :)

Super fedt i har tænkt på paraplyer til gæsterne, for det manglede vi godt nok igår, og vi var altså en del rygere, der så var våde stort set hele dagen, fordi vi jo skulle ud af teltet og ryge..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde havebryllup på lørdag, og som det ser ud nu, kommer det til at regne en del. På Skt. Hans aften aften?! Det er da typisk :biggrin: Nåh, men vi har flg. forholdsregler:

- Først og fremmest lejet et ordentligt telt med gulv, så der ikke bliver vådt indenfor.

- Vi har købt 20 paraplyer i Tiger, som folk kan bruge når de skal på toilet/ud og ryge.

- Købt tæpper i Ikea, hvis det bliver lidt småkoldt af regnen.

- Vi lægger nogle planker på jorden med noget tæppelignende henover, så folk ikke får våde fødder af at gå på toilet eller hen til fotovæggen.

Tror det var det :)

Mht. locationsbilleder, så tror jeg, at der står det meste på toomuchtulle.dk, som de andre også henviser til :)

Super fedt i har tænkt på paraplyer til gæsterne, for det manglede vi godt nok igår, og vi var altså en del rygere, der så var våde stort set hele dagen, fordi vi jo skulle ud af teltet og ryge..

Nu har jeg selv i tanke at ryge på dagen, så måske derfor jeg har været så "betænksom" :biggrin:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde havebryllup på lørdag, og som det ser ud nu, kommer det til at regne en del. På Skt. Hans aften aften?! Det er da typisk :biggrin: Nåh, men vi har flg. forholdsregler:

- Først og fremmest lejet et ordentligt telt med gulv, så der ikke bliver vådt indenfor.

- Vi har købt 20 paraplyer i Tiger, som folk kan bruge når de skal på toilet/ud og ryge.

- Købt tæpper i Ikea, hvis det bliver lidt småkoldt af regnen.

- Vi lægger nogle planker på jorden med noget tæppelignende henover, så folk ikke får våde fødder af at gå på toilet eller hen til fotovæggen.

Tror det var det :)

Mht. locationsbilleder, så tror jeg, at der står det meste på toomuchtulle.dk, som de andre også henviser til :)

Super fedt i har tænkt på paraplyer til gæsterne, for det manglede vi godt nok igår, og vi var altså en del rygere, der så var våde stort set hele dagen, fordi vi jo skulle ud af teltet og ryge..

Nu har jeg selv i tanke at ryge på dagen, så måske derfor jeg har været så "betænksom" :biggrin:

Det kan godt være, min svigermor og svigerfar er nemlig total anti rygere , så de har garanteret slet ikk tænkt over det..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også fuldstændig anti-ryger så godt i siger det så jeg kan have det med i mine overvejelser ;)

jeg syntes i hvert fald det er en god ide at gøre et eller andet, så rygerne ikke skal stå ude i regnen, om det så er paraplyer, en af de billige pavillioner eller hvad man nu vælger.. For det er altså ikke særlig rart at sidde under hele festen og være fugtig , som vi rygere var igår..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en nød plan om at have nogle pavillionner i baghånden til at sætte op så folk nemt kan komme fra teltet og til toiletter, bar osv.

Og mht til billeder er min plan at hvis det regner skal vi ha os en paraply fra Lisbeth Dahl, og så har jeg mig et par hvide Hunter gummistøvler som jeg tror kan ta sig ret godt ud på billeder.

Men fingers crossed! Det får vi jo sleeeeeet ikke brug for! :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ang. fotolocation i tilfælde af regn, talte vi med vores fotograf om, at vi kunne få taget billeder i en "staldport". Det tror vi også kunne se fedt ud. Men men men, det bliver jo absolut ikke aktuelt, da vejret selvfølgeligt bliver absolut fantastisk på vores bryllupsdage... :0)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi satser på at folk selv har paraplyer med, vi har ihvertfald opfordret til det på vores info-website, da vielsen finder sted under åben himmel. Vi sætter en pavillon op til borgmesteren hvis der er udsigt til regn. Skulle det gå HELT galt, med skybrud eller tordenstorm, tror jeg simpelthen vi klumper os sammen indendøre, det bliver da en vielse vi kan huske! :)

Vi skal have taget billeder udenfor ligemeget hvad (næsten...), og jeg regner med at bruge en paraply i alle regnbuens farver, og muligvis mine høje røde gummistøvler, hvis det bliver nødvendigt. Kan sagtens være at min kjole bliver møgbeskidt for neden, men det tager jeg ikke så tungt.

Vi har telte i vores forhave, med hus på to sider og 4m høj hæk til de andre to, så vi regner med at forblive tørre selv uden gulv og vægge. Men igen - vi går bare ind hvis det bliver krise, og så bliver det en anderledes og sandsynligvis ret kaotisk fest - men helt sikkert god!

Generelt - det eneste der kan ødelægge mit humør på min bryllupsdag, er hvis nogen kommer noget alvorligt til - eller at H2B siger nej :wink:

Hvis man har en idé om at alting skal køre på skinner, ned til hver mindste detalje, tror jeg simpelthen ikke man skal vælge at holde festen udendørs.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig og sådan tror jeg egentlig ikke der er nogle der har det: I såfald skulle de holde festen udendørs hvis de forventede at det blev meget varmt i vejret, hvor man er ved at gå til indendørs af varme. Uanset om vi taler om bagende varmt sommervejr eller regnvejrsfester så skal det nok blive vellykket. Der er fordele og ulemper ved begge dele. I regnvejr er man sikker på at selskaberne ikke bliver så spredt som det tit er tilfældet når det er rigtig godt vejr udenfor og meget varmt i teltet. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer