bruden  L 7-9-13

Bryllups brunch?

19 indlæg i dette emne

Hej alle i kloge mennesker.

Nu har min forlovede og jeg endelig fundet en dato for den stor dag (det har også "kun" taget syv et halv år) Der er over et år til, så jeg tænkte jeg var i god tid. Vi havde besluttet vi skulle have en reception efter vielsen, da ingen af os er vilde med alt for meget opmærksomhed. Da jeg kommer i kirken for at reservere dato og tid vi har valgt, har flere par har allerede meldt sig på banen. Vi får valget mellem kl 9.30 eller 14.30.

Nu kommer spørgsmålet. Kan man holde morgen/formiddags bryllup med brunch bagefter?

At finde en anden dag eller anden kirke er udelukket.

Håber i vil hjælpe mig lidt:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

7-9-13 er nok også om den mest populære dato i 2013 (hvorfor er der aldrig nogen som vælger 10-4).

Det kan man absolut godt ja. Man kan vælge at holde det som egentlig fest der bare starter tidligt eller som en egentlig brunch i form af en god middag/frokostbrunch. Sidstnævnte har jeg haft nogle stykker af gennem årene. Det har så ikke været med dans (og i givet fald kun meget begrænset), men meget hyggeligt. 9.30 er nok tidligt for en vielse men konfirmationer foretages jo ofte kl. 10 så hvorfor ikke. Taler vi 14.30 vil jeg ikke længere betegne det som en brunch.

Fordelen ved begge dele er at man er sikker på at alle er med til den sidste ende (medmindre vi taler om en meget langstrakt fest). Nogle vil måske føle sig"snydt" hvis I ikke holder en egentlig fest men det ville jeg da se flot på. I løber så heller ikke ind i det problem at nogle måske må melde afbud fordi de er afsat til anden side og I kan ofte også hente noget rabat i forhold til det sted hvor brunchen skal holdes, fordi det ikke afskærer dem fra at have et andet selskab om aftenen og det samme gælder jo umiddelbart for fotograf, evt musik mv.

0

Del dette indlæg

Tror bestemt også at det kunne blive godt. Jeg eeeeelsker brunch-hygge.

Spørgsmålet er måske nok bare, hvis du skal til frisør og have lagt make-up ude i byen om du kan nå det?

Men du er jo i god tid. Så måske kan du planlægge dig frem til den del. :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej alle i kloge mennesker.

Nu har min forlovede og jeg endelig fundet en dato for den stor dag (det har også "kun" taget syv et halv år) Der er over et år til, så jeg tænkte jeg var i god tid. Vi havde besluttet vi skulle have en reception efter vielsen, da ingen af os er vilde med alt for meget opmærksomhed. Da jeg kommer i kirken for at reservere dato og tid vi har valgt, har flere par har allerede meldt sig på banen. Vi får valget mellem kl 9.30 eller 14.30.

Nu kommer spørgsmålet. Kan man holde morgen/formiddags bryllup med brunch bagefter?

At finde en anden dag eller anden kirke er udelukket.

Håber i vil hjælpe mig lidt:-)

Ja da.. Jeg synes det lyder hyggeligt og anderledes :)

Jeg ville dog nok lige tænke på om det mon bliver for tidligt hvis du skal have det helt store skrud på og også have folk udefra til at hjælpe dig :)

En anden ting man skal tænke på (hvis det vel og mærket er meget for en) det er om der er folk langt væk der ville have svært ved at komme så tidligt?

Personligt er jeg selv blevet nød til at melde fra i kirken til en konfirmation som starter kl 10 (og lægger en times tid væk + at man skal være der lidt før) da jeg allerede ved 1-2 tiden vil være segnefærdig fordi jeg har været så tidligt oppe.

Det er nok ikke så mange af "os", som ikke kan stå tidligt op uden at skulle sove til middag, og man kan nok heller ikke planlægge det så tiden er ideel for alle gæsterne.

Men jeg ville umildbart lige tænke om der er noget nært familie som har et eller problem med at stå tidligt op og så lige tænke på en plan b.

Vi fik feks en speciel invitation til den konfirmation. Alle andre blev inviteret i kirken kl 10 med dertil hørende fest. Vi blev inviteret til fest kl 13 og hvis vi ville i kirke var det kl 10, men selve invitationen var primært fest..

0

Del dette indlæg

Hvis i ikke er vilde med opmærksomheden, så ville kl 9.30 være perfekt til brunch-bryllup :thumbsupsmileyanim: , men som tidligere skrevet - kan du så nå frisør og make-up (eller klare du selv dette??)

Vi skal vies kl 15.30, men skal allerede være ved frisør kl 11.30...

0

Del dette indlæg

Personligt ville jeg vælge tiden kl 14.30.

Jeg ville selv have svært ved at skulle stå op kl meget tidligt, når jeg med garanti har svært ved at sove dagen inden. Og det ville mine gæster garanteret også.

Det tager jo alligevel noget tid at gøre sig klar :)

Men det er jo en smagssag og I skal gøre det lige præsis som i har lyst til :)

Og når I nu ikke er til den helt store fest, så er det måske en fin måde at gøre det på :)

0

Del dette indlæg

Jeg ville vælge tiden kl. 14.30 og så have reception med bryllupskage og "pindemadder" evt. kunne man slutte af med "skrub-af-suppe" ved 19-20 tiden for ligesom at markere at nu slutter arrangementet. :) Så har man ihvertfald også beværtet gæsterne fint, når det er en reception.

Jeg synes personligt at kl. 9.30 er lige tidligt nok for et kirkebryllup, men 14.30 er da helt perfekt :thumbsupsmileyanim: Vi skal i øvrigt giftes kl 15 :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I kan gøre lige præcis som I har lyst! Det er det der er fantastisk ved at det er JERES dag, dermed er det også JER der bestemmer ALT!

Jeg synes helt sikkert at det lyder som en utroligt hyggelig idé med brunch-bryllup, er det det I har lyst til, jamen så go for it :thumbsupsmileyanim: Glæder mig til at følge jeres planlægning!

0

Del dette indlæg

Hej :-)

Vi er lidt nysgerrige på hvordan i løser det praktiske i at nå transport fra kirken og til festen samt fotograf inden jeres gæster er ved at spise hinanden ;-)

Vi overvejer nemlig også brunch vs frokost. Vi tænker at hvis vi både skal nå fotograf og transport så bliver det jo næsten frokost inden alle er tilstede og klar til at spise... :-)

0

Del dette indlæg

Hej :-)

Vi er lidt nysgerrige på hvordan i løser det praktiske i at nå transport fra kirken og til festen samt fotograf inden jeres gæster er ved at spise hinanden ;-)

Vi overvejer nemlig også brunch vs frokost. Vi tænker at hvis vi både skal nå fotograf og transport så bliver det jo næsten frokost inden alle er tilstede og klar til at spise... :-)

Regner med at vores gæster gider snakke sammen og hygge sig lidt indtil vi kommer :thumbsupsmileyanim:

På feststedet bliver der også serveret noget velkomst drink, og lidt tørt, så det kan de jo gå i krig med..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi holdt også festen som en brunch :-) vi blev ( af forskellige årsager) viet om fredagen. Lørdag var folk inviteret t brunch kl 11 - hvor vi inden havde været t frisør - makeup, afleveret hund i pension og kørt lidt over 1 t fest stedet.. Så det kan sagtens lade sig gøre.. Vi havde valgt nogle tillægs retter så det ik var helt traditionel brunch - det var så lækkert:-))

Fotograf tog vi om eftermiddagen hvor gæsterne hyggede sig v stranden, i skoven og på terrassen imens. Bagefter bryllupskagen og kaffe.

Om aftenen havde vi de nærmeste t 4 retters gourmet middag og de overnattende også på hotellet:-) en super skøn og uformel måde at holde dagen på :-))

0

Del dette indlæg

Det kunne man godt.

Jeg ville nok vælge 14.30 i stedet. Vi blev velsignet kl. 15 og det passede helt fint med så at spise kl. 18. Man kan jo bare sørge for lidt snacks sammen med velkomstdrinken, så folk ikke går til at sult inden middagen :)

0

Del dette indlæg

Æh - Jeg skal ikke kunne sige om det er sådan I gør men jeg har en klar fornemmelse af at når man holder sit bryllup som en meget tidlig brunch så er det på en anden måde. Bruden er i brudekjole og manden i fint tøj men det kan meget vel være at man springer frisøren og makeup'en over på selve dagen. og ellers skal man bare meget tidligt op :)

0

Del dette indlæg

Vi er ikke kommet så langt med planlægningen endnu, men jeg havde tænkt at vi kører direkte fra kirken til brunch. Når vi har spist går vi på stranden eller i skoven og får taget billede. Imens kan gæsterne hygge og evt. skrive i gæstebog. Når vi kommer retur danser vi brudevals og spiser bryllupskage. Herefter slutter festlighederne for alle, undtagen for de aller nærmeste

Jeg håber at finde en sød frisør der vil stå tidligt op for min skyld. Make-up kan jeg muligvis selv klare. Er det helt tosset at vente men at tage foto til vi har spist?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan i sagtens - det gjorde vi og det fungerede fint. Imens vi fik taget billeder hyggede gæsterne sig v stranden og på terrassen. Bagefter fik vi kagen og brudevalsen blev det også til.

Ang frisør: vær tidligt ude !! Jeg blev noget overrasket over hvor mange nej jeg fik fordi det skulle være ved 8 tiden :-(. Men det lykkedes og resultatet blev også rigti flot.

Mvh Anja

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer