Sunspirit

Cecilie og Roberts middelalderbryllup <3 Festen

100 posts in this topic

Endeligt skete det. Efter 2 års planlægning nåede jeg til de sidste sider af eventyrsbogen, til dagen hvor jeg skulle giftes med min ridder. :a1221:

post-44861-0-93251300-1347545212.jpg

Det blev en dag med mange tårer og smil, men jeg må hellere starte fra begyndelsen.

Edited by Sunspirit
3

Annonce ♥

Forberedelserne

Vi havde gjort meget i ugerne inden så vi havde ikke så travlt dagene op til. Robert skulle have skaffet noget vi kunne spille musik på til vielsen, og jeg skulle havde lavet sanghæfterne færdige. Jeg stressede alligevel, fordi jeg lige er startet på Bachelor på universitetet og fået nye opgaver på museet, hvilket var dumt lige op til bryllupet, det ved jeg nu.

Fredag: Robert tog afsted ned for at overnatte på hotellet på Nykøbing-falster. Han tog to af sine brødre med sig og det var ellers meningen at jeg skulle hygge med min kusine hjemme i vores lejlighed. Hun kom dog aldrig, for hun er mega allergisk overfor hunde, og hun kom først i tanke om at vi havde en aftnen før. Det var dog okay for jeg nød ret meget bare at slappe af, se en film og spise risret. :)

Min kusine Tanja er stylist og havde foreslået mig en hjemmelavet ansigtsmaske af yogurt natural og havregryn, så det skulle selvfølgelig prøves. Wow hvor så det dumt ud. Jeg havde lovet Robert at jeg ikke ville lave den mens han så det, for han frygtede han aldrig ville kunne finde mig se mig som sexet igen :tunge: Må også indrømme jeg ikke så kamp lækker ud :

post-44861-0-90166300-1347549132.jpg

Men det var så godt for min hud ! Jeg troede det var løgn da jeg vågnede op på min bryllupsdag helt uden bumser! Så heldig kan man bare ikke være :tunge:

Edited by Sunspirit
0

Annonce ♥

Om morgenen:

Jeg sov ca. 8 timer, men vågnede klokken 7 og havde så meget ondt i maven af nervøsitet. Jeg er typen der bliver påvirkes fysisk når jeg føler noget og det var desværre noget der fuglte mig hele dagen. Klokken 9.30 kom min kusine Tanja med toget og så blev der ellers rullet rå mængder af makeup ud på stuebordet. :wink: For en kvinde som mig der ikke ejer en foundation, var det lidt overvældende :fløjt:

post-44861-0-64127400-1347550802.jpg

Et lille før efter billedet :

post-44861-0-56013800-1347551522.jpg

Så gik vi ellers i gang med krøllejernet :tunge:det er selvfølgelig da jeg har alt sat op i fåreduller på hovedet at det ringer på døren. Udenfor står Roberts kollega med gaver fra hans afdeling og griner til mig. Jeg blev helt overvældet, især fordi mit hår sad sådan her

post-44861-0-52493500-1347551934.jpg

Det hjalp lidt på det da vi tog krøllerne ud :) I mens hang min dejlige kjole i døren til "spisestuen"

post-44861-0-25354200-1347552179.jpg

post-44861-0-65241300-1347552259.jpg

Der kommmer et billede her når jeg har fået min kusines billeder af det færdige hår :biggrin:

0

Wauuu Et stort tillykke med dagen. Har virkelig glædet mig til din beretning, så vil du så se at komme igang med fortsættelsen - smiler. Håber at I havde en fantaqstisk dag der var alle forberedelserne værd !!!!

0

Annonce ♥

Tænkte jeg lige ville komme med lidt flere detajlebilleder af kjolen :) Til jer der ikke har læst min planlægningstråd så købte jeg jo en kjole jeg ikke var helt tilfreds med, den sad bare ikke helt på mig og havde den wow-effekt jeg ønskede:post-44861-0-07994500-1347561751.jpg

Min mor tryllede med den og simsalabim-perler og guld an mass

post-44861-0-46744300-1347562133.jpg

Hun lavede også mit slør og satte det på mit købte gyldne pandebånd sammen med noget af den gyldne blonde vi lavede bæltet af.

post-44861-0-39362500-1347562242.jpg

post-44861-0-73151400-1347562290.jpg

Fik så megen ros for den på dagen at jeg blev helt forlegen :) - jeg er ikke den store spotlight-elsker

1

Roberts forberedelse

Imens jeg hyggede med Tanja, så havde Robert travlt med at snakke med restaurenten for at få styr på hvor på middelaldercentret vi skulle vies, hvordan alle mine DIY projekter skulle placeres, haha stakkels mand. De havde dog også tid til at prøve deres tøj, hvilket viste sig at være meget smart, for roberts bukser faldt ned om hans numsi (y):griner:- han havde ikke kunnet prøve buskerne før dagen før, da de var lejet. Det kunne dog fixes med en sikkerhedsnål, var altså ikke gået med mig hvis det var min kjole :shooter:

De fjollede vist også ret meget, :huh: som i Roberts bror hoppede den kjole svigermor skulle have på dagen efter :rolleyes: (2. billede til højre)

post-44861-0-54624900-1347564763.jpg

post-44861-0-10433300-1347564781.jpg

post-44861-0-02114100-1347564822.jpg

Nu må jeg hellere holde en pause indtil jeg har fået min søsters billeder i morgen :)

0

Annonce ♥

wuhu :loveshower: glæder mig til mangle flere billeder og fortællinger om brylluppet :biggrin: I ser super søde ud, og du er da toplækker med maske på. Var det en, der skal rense ud? Kom andet end de to ingredienser i masken?

0

Ihhh hvor fint altså!! :) Og hey .... makeup er ikke så farligt - heller ik selvom man ikke er vant til at blive dullet op til hverdag :P

PS: Hvis du har problemer med huden, så tag et besøg på pudderdåserne.dk (eeeeelsker den blog) .... der er masser af inspiration at hente ift. hvad du måske skal ha fat i :)

0

Annonce ♥

Smukt billede af jer... Glæder mig til at se mange flere... :7himmel:

Og mange flere skal du få :cheerleader3:

Jaaaaaaaa, beretning :loveshower: Hvor ser du bare SMUK ud!!! Også med havregrynsmaske :wink: Stort TILLYKKE igen!!!

Ih Elva så kom du alligevel forbi min beretning, selvom det er en del tid siden du er blevet gift :hug:

Wauuu Et stort tillykke med dagen. Har virkelig glædet mig til din beretning, så vil du så se at komme igang med fortsættelsen - smiler. Håber at I havde en fantaqstisk dag der var alle forberedelserne værd !!!!

Det var helt sikkert de mange forberedelser værd, men sjovt nok, så glemte jeg selv helt temaet på dagen. :) Der var middelalderen slet ikke så vigtig, men at vi skulle vies, det betød alverden :a1221:

wuhu :loveshower: glæder mig til mangle flere billeder og fortællinger om brylluppet :biggrin: I ser super søde ud, og du er da toplækker med maske på. Var det en, der skal rense ud? Kom andet end de to ingredienser i masken?

Den var hel fin at rense ud, og havregrynene fungerede lidt ligesom en scrub/peeling hvad det nu hedder :) puttede også en smule vand i, da jeg syntes det mindede mig lidt for meget om grød. Det skulle bare skyldes af med lidt vand efter 15 minutter.

Ihhh hvor fint altså!! :) Og hey .... makeup er ikke så farligt - heller ik selvom man ikke er vant til at blive dullet op til hverdag :P

PS: Hvis du har problemer med huden, så tag et besøg på pudderdåserne.dk (eeeeelsker den blog) .... der er masser af inspiration at hente ift. hvad du måske skal ha fat i :)

Har egentligt ikke problemer, men plejede min hud meget ugerne op til, for at se godt ud på dagen. Det virkede også sys jeg :lol: Kender ikke bloggen :)

Edited by Sunspirit
0

Annonce ♥

Oooh her skal jeg lige følge med! En brud er altid smuk siger de, men ansigtsgrød er et af de mere seriøse forsøg på at afkræfte det synes jeg :lol: Glæder mig til at se mere, især af dig i kjolen! SÅ spændt!

Og ja, jeg har altså smuglæst hele din planlægning selv om jeg ikke har skrevet så meget...

0

Jaaa... IIhh Cecilie.. har ventet på dette siden Februar...

Hvor er det et skønt billede af jer :loveshower:

Ser lidt mystisk ud med den havregryns maske hehe :biggrin:

Hvor der en dejlig beretning indtil videre, glæder mig så meget til at læse mere...

Godt at du havde en hyggelig aften, selvom din kusine ikke kunne komme..

Synes det er så fedt og gennemført jeres tema, jeg er vild med billederne af Robert og hans brødre i deres ridder tøj :lol:

Og igen, er jeg så glad for i fandt en løsning med kjolen :)

Nu, hvor du også er blevet gift, hvad skal vi dog så få vores tid til, at gå med??

Ikke mere Bryllupsklar og ikke mere planlægning.. altså :rolleyes:

Edited by Alexandra Worm Danbo
0