Calera

Bryllup uden børn... Hvordan får man det sagt?

14 indlæg i dette emne

Hejsa brude :denmarkflag:

Her kommer lige endnu et råb om hjælp fra min side...

Vi har valgt at til vores bryllup er det kun børn der ER blevet konfirmeret der skal være med til at fejre os (Ud over vores egen døtre på 8 og 12 år, men den mindste bliver hentet efter maden) Grunden til at vi har gjort det sådan (og ikke valgt kun for voksne over 18 år) er at både mig og min H2B begge har en lillesøster på hhv. 14 og 15 år, + min H2B har en kusine på 14, hvor både hendes tre søskende + forældre bliver inviteret...

Men hvordan får vi det sagt/skrevet til dem der har børn? Skal vi skrive det i invitationerne, og skal vi så evt, skrive at det kun er for børn som er blevet konfirmeret (så der ikke bliver nogen misforståelser) eller skal vi bare gå ud fra at når det kun er de voksnes navne der står på invitationen, at de så godt ved at det ikke er for børn?

Vi skal have sendt "sæt kryds i kaldeneren- kort" ud, men i dem står der ikke navne, så vi havde tænkt på om vi der skal ligge et lille ekstra kort hvor vi gør opmærksom på at det er en fest uden børn... Men hvad skal vi så skrive?

Hvad har I andre gjort, eller har I nogle foreslag til hvordan vi kan gøre? HJÆLP! :a1221:

Mange bryllupshilsner Calera :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde heller ikke børn med til vores bryllup. I indbydelsen skrev vi de navne der var inviteret med og navnene "på sæt kryds i kalenderen"

Der var ingen sure miner fra gæsterne eller andet! Vi havde vores 2 brude piger med til festen selv om de kun var 7 og 11 år.

0

Del dette indlæg

Vi har skrevet navne i invitaionen som er inviteret, altså ikke børnenes navne. Derudover har vi skrevet på vores bryllupshjemmeside under praktisk at børn er meget velkommen i kirker og reception men at vi frabeder os børn efter kl 18.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Vi har ikke sendt invitationer ud endnu, men jeg har lavet et udkast til teksten. Under vores "praktiske oplysninger" regner jeg med denne tekst:

Børn:

Børn er meget velkomne i kirken samt til receptionen. Bryllupsfesten om aftenen er kun for voksne.

Jeg ville nok vælge ikke at nævne det på STD-kort, men vente til den "rigtige" invitation. Den skal vel alligevel afsted nogle måneder før brylluppet, så gæsterne har masser af tid til at finde pasningsordning.

Jeg tror du skal passe på med at tro, at folk kan regne ud børn ikke er inviteret, når kun de voksnes navne står på invitationen. Folk er altså nogle gange lidt dumme (ja, undskyld udtrykket... :fløjt: ), men det er ikke altid at det, der er åbenlyst for nogen, er det for andre. Som et lille perspektiv har vi fået en bryllupsinvitation hvor kun vores navne fremgår. Jeg havde derfor helt naturligt regnet med, at det var en voksenfest. Lige indtil bruden selv nævner, at "så kan alle børnene lege inde i det rum der".... hvor jeg så er nødt til at spørge ind til, hvad hun egentlig mente med det. Det viste sig, at de regnede med alle tog deres børn, små som store, med :blink: Er da egentlig glad for vi kom til at snakke om det...

Pøj pøj med det :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skriver navne på de inviterede i invitationen, og så refererer vi til vores hjemmeside - hvor der står at børn er velkommen til vielse og reception, men festen er for voksne.

De par stykker der skal med under 18 har jo deres navne i invitationen, så regner med de forstår at de alligevel skal med! Regner ikke med nogen sure miner, har taget snakken med dem jeg var usikker på, og det var kun praktiske forhold der var problematiske.

Tror heller ikke man skal regne med at folk fatter det med navnene alene...

0

Del dette indlæg

Vi lagde fra starten ud m at sige at det var en voksen fest uden børn. Vores egne var heller ikke med. Kun min mands søster på 14 var inviteret med.

Vi havde skrevet navne på invitationerne og der giver det jo sig selv, hvis navnet ikke puls i invitationen ja så er de jo illoyal inviteret;-)

0

Del dette indlæg

Vi skrev også bare navnene på dem der var inviteret og på hjemmesiden skrev vi så at det var en voksenfest på nær særligt inviterede børn! Men at børnene selvfølgelig var velkommen til at komme med i kirke og kaste med ris !

0

Del dette indlæg

Vi skrev navne på i invitationen som andre også siger..

Derudover skrev vi også med lidt humor:

Det bliver en kedelig voksenfest, så vi anbefaler alle under 15 at søge tilflugt hos barnepige eller bedsteforældre :D

Haha det var en god måde at gøre det på :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for svar allesammen :bearhug:

Vi holder ikke reception, kirken ligger et godt stykke væk fra feststedet, og vi opretter ikke nogen hjemmeside... Dog ligger vi praktiske oplysninger med i invitationen, så jeg tror bare at vi skriver det i dér, så er der ingen misforståelser :loveshower:

0

Del dette indlæg

her har vi heldigvis ikke så mange med børn. men de få der er, får det af vide når vi ser dem, at deres mindste barn ikke er inviteret. min kæreste har 5 fætre - 3 over konfirmationsalderen og 2 under. de 2 under ikke inviteret, og der har vi bare skrevet navnene på de andre der er inviteret og så undladt det sidste barn. og så tror jeg vi siger det til dem, når de får invitationen..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer