lcmc

Hvor længe varede jeres fest?

14 posts in this topic

Der hvor vi skal holde festen skal vi beslutte på forhånd hvor længe festen skal vare eller i hvert fald hvor længe vi ønkser det. Baren er umiddelbart til kl. 3, så vi skal betale ekstra hvis det skal være længere. Jeg havde håbet at man bare kunne forlænge, hvis der var gang i den, men vi skal tage stilling på forhånd. Men jeg er meget i tvivl. Ville være surt hvis festen var godt i gang kl. 3 og så skulle smide folk hjem om vendt ville det også være surt at skulle betale for timer, hvor man ikke var der... Synes det er svært. Hvor længe varede jeres fest?

0

Annonce ♥

Det er godt nok heller ikke særlig fleksibelt. Størstedelen af vores gæster gik mellem kl. 3 - 4 men de sidste gik først 5.30. Vi havde bar til kl. 3 og herefter stk. betaling. Der var blot sat nogle flasker øl, de i forvejen åbne vinflasker og et par somersby og sodavand frem på et bord. Det var begrænset hvad der blev drukket de sidste timer

0

Vores 8 timer lukker kl. 1.30 :blink: Det syntes jeg er aaaalt for tidligt. Så vi starter kl. 17, men jeg syntes stadig det er aaaalt for tidligt. Baren lukker kl. 2, og så koster det ca. 2000 i timer for drikkevarer og tjener. Jeg er også så meget i tvivl, også mht. musik - hvornår skal de gå på osv.

0

Jeg vil tro at mellem 03-04 til størsteparten af et bryllups selskab trække sig - særligt med tanke på, at langt de fleste bryllupper starter op tidligt på eftermiddagen :) Dér til selvfølgelig altid være undtagelser ... De fleste selskaber har jo næsten altid én eller flere der altid bli'r hængende ;)

Og kan jo også endda være brudeparret selv :D

Men som skreven ovenfor, så bli'r der drukket knap så meget de sidste timer og derfor er det måske ikke nødvendigt med "åben bar", et bord med diverse kan sikkert dække behovet :)

Vores bryllup sluttede også omkring dét tidspunkt - vi selv trak os kl 02.30 .... Trods vores sene vielse, så startede dagen jo allerede kl 9 med frisør osv. og vi ville også gerne ha lidt "alene-nygifte-tid" inden vi gik omkuld af træthed .... Men vi er selvfølgelig også et par halv gamle nisser :)

Ej, vi tænkte såmænd ikke så meget over det og havde heller ikke på forhånd planlagt hvornår .... Fald som bare naturligt dér :)

0

Annonce ♥

Vi har fri drikkelse med i vores kurvertpris. Så det er ikke noget problem.

Musikken vil spille fra 18 til 02, og derefter kan DJ´en sagtens blive hvis festen stadig er i gang.

Hotellet har sagt vi kan feste til kl. 05, så det er også iorden.

Håber vi kan feste til kl. 5 på et højt humør og god stemning. :biggrin:

0

Jeg mener, musikken slukkede omkring 2.30, og så gik vi som de sidste en halv time senere.

Da musikken slukkede, var alle godt møre, og halvdelen var allerede gået hjem. Så det passede rigtig godt for os! Vi startede dog også allerede 13.30. :)

0

Vi spiste først dessert efter midnat (mange gæster, mange indslag), og vi dansede først brudevals kl 1.15! Vi fik natmad omkring kl 3, og de sidste gæster gik hjem kl 4-4.30.

Vi havde fri bar indtil kl 3, og betalte ikke det store bagefter (1500 kr tror jeg det var, for 80 gæster)

0

Da klokken var 3.30 sagde jeg til de sidste gæster, at de gerne måtte feste videre, men nu ville jeg gå i seng - så gik de hjem i solopgangen :rolleyes: - Jeg var vågnet kl. 4.30, så derfor var jeg lidt brugt. :tunge:

Største delen af gæsterne var dog gået omkring kl. 2 - men jeg er glad for at vi kunne blive ved lige så længe som vi ville, da både vi og flere af gæsterne syntes det var dejligt at danse og drikke resterne af champagnen fra receptionen :bunny_4:

0

Annonce ♥

Vi blev viet kl. 14 og lukkede og slukkede kl. 5 om morgenen, men der var vi også trætte! Musikken havde vi hyret i 11 timer - 18-05.. alle hyggede sig grovmeget, men musikken var langsom om at finde det rette musikvalg, så der gik faktisk for lang tid, før folk dansede, så vi var glade for, at vi kunne blive ved så længe.. så der faktisk nåede at blive festet og danset lidt - for vi ELSKER at danse :biggrin:

0

Det med det naturlige sluttidspunkt for fester oplever vi netop i og med at vi spiller til festen slutter. Dvs. der slutter festerne når feststedet lukker eller brudeparret siger stop. Det er meget forskelligt fra fest til og fest men generelt holder bryllupsfesterne længere end eksempelvis firmafesterne, fordi middagen fylder mere tidsmæssigt. Bortset fra de steder hvor festen skal slutte kl. 2 er det typisk et sted mellem kl. 3 - 5 og for de fester der slutter kl. 5 er der typisk ikke så mange tilbage i den sidste time hvor man så også samtidig går og pakker lidt ned (lyden er altid det sidste der bliver pakket ned). Derfor er det som det bliver sagt ufleksibelt hvis man skal beslutte sig inden og for mig at se er det noget som man skal tage med i betragtning når man vælger feststedsløsning, hvis man vel at mærke ønsker at have mulighed for at fortsætte. Man kan jo også sige at det ikke er nogen skam at stoppe festen mens den er på toppen (oplever vi blandt andet ved mange af firmafesterne).

Hvis feststedets løsning er til kl. 3 syntes jeg egentlig det er meget passende. På det tidspunkt vil der være mange som alligevel er på vej hjem. Hvis det er til at betale kan I overveje at købe en time mere til kl. 4.

0

ved os gik de fleste i seng omkring kl 2-3 stykker tror jeg.... sad oppe med 8-10 stykker og så solopgang og gik vel i seng omkring 4.30-5... nogle blev oppe længere endnu ;). Musikken spillede til kl 4.

0

vi har fået det arrengeret sådan at der er fri bar indtil kl 1, og derefter er det stk betaling + betaling af personale (ca 1000 i timen), DJ spiller fra kl 18:00 til kl 02:00 og kan forlænges hvis det er nødvendigt.

men hvis jeg skulle bestille til på forhånd så skulle det være til kl 03:30 der plejer festerne hos os a slutte og folk smutte hjem :)

0

Annonce ♥

Vi blev viet kl 14 og havde middag kl 18.30. DJ til kl 03 og de sidste gæster samt os selv tog en taxa hjem kl 5! Men vi ku godt have sluttet kl 4 uden det havde betydet noget!! De fleste gæster gik hjem ml 02 og 03!

0

Til min søsters bryllup sluttede festen omkring kl. 5, men der var selvfølgelig også mange, der var taget hjem inden da.

0