Dannemand

Maj bryllup.. Andre?

26 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej,

Jeg tænkte om der var andre kommende brude med bryllup i maj? Tænkte det kunne være rartmed nogle at spejle sig ii forholdtil planlægning osv! Bliverjo helt stresset når jeg ser, hvor langt mange af Jer allerede er.. :)/>

Kh. A

4. Maj her <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

VI holder også bryllup til maj. Og jeg får også lidt stress af de andre :lol:

Synes vi mangler rigtig meget, men synes samtidig også der er så lang tid til, at jeg ikke ved hvad jeg skal give mig til.

Vi har:

Booket kirke - skal så til samtale engang og vælge sange?? Ved ikke om man gør det her

Booket feststed - skal bestille møde om en måned, hvor vi skal bestemme menu, duge, servietter osv

Kjole - skal til skrædder snart

Sko til brud - er lige bestilt idag (eller dvs par nr 2, for par nr 1, var vist ikke de helt rigtige)

Slør - men ved ikke om jeg skal have det på

Invitationer er vi begyndt at dele ud.

Bestilt tid hos frisør

Så mangler vi:

Tøj til gom

Sko til gom

lingeri til mig

Strømpebånd (vil nok lave selv)

Brudepigekjoler + sko

Bestille tid til makeup + alt det andet brudeluksus (bestilles påtorsdag, når jeg skal have ordnet bryn)

Menu/bordkort

Gæstebog (begynder jeg på i aften)

Midtimellem:

Øreringe - Kan låne et par af min søster, men ved ikke omd e skal bruges - afhænger af hårpynt

Så kan jeg ikke lige komme på mere lige nu. Må hellere lige ind og kigge på den laaaange liste :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha... :) der er noget mere i det end jeg troede.. -eller nok nærmere, hvad jeg forventede af mig selv.. Er egentlig slet ikke til det store halløj, men glæder mig bare til at få en skøn fest med min søde mand og dem vi elsker. Herinde er der debat om ting jeg end ikke anede skulle overvejes!! Men bryllupper er jo forskellige og man skal vel vigtigst af alt bevare sig selv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes 4. maj også. :-) :-) :-) Men ro på nu - for jeg tror det vigtigste er at man kan følge med, og at man får overblikket over hvad der skal gøres til at starte med.

De fleste store ting omkring vores bryllup er på plads:

- kirke

- budget lagt

- feststed (restaurant) booket

- gæsteliste lavet

- std sendt ud for 1 måned siden

- forlover på plads

- toastmaster på plads

- gavekoordinator på plads

- DJ til fest booket

- har kigget på vielsesringe, men venter lidt med at købe dem

- kjolekigning i gang

- invitation er skrevet, mangler at blive lavet endeligt. Sendes ud i starten af februar.

- ønskeliste er skrevet

- aftalt frisør/make-up

Vi mangler, sådan ca følgende:

  • Aftale møde med præsten
  • Bestille bryllupskage
  • Bestille blomster
  • Købe sko og undertøj samt evt. smykker til kjole
  • Vælge vidner til kirken

  • Bestille gommens (evt. best-mans) tøj, sko m.v
  • Købe morgengaver
  • Lave bordplan
  • Giv besked om endelig antal gæster til feststed
  • Skrive talen/taler
  • Bestem hvilke salmer der skal synges i kirken
  • Møde med præsten og evt. generalprøve
  • Øve brudevals
  • Aftale møde med præsten
  • Bestille menu

Pøj pøj med din planlægning - jeg er sikker på I får et fantastisk bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11. maj her :)

Hvad der er klar:

- kirke

- receptionssted

- feststed

- overnatning

- indbydelserne blev sendt for to måneders tid siden

- min kjole og slør

- håropsætning (både prøve og på dagen)

- make-up (både prøve og på dagen)

- fotograf

- konditor til kagen

- musik

- transport

- forlover

- toastmaster

- ønskeliste

- gavekoordinator

- mine sko, halskæde, strømpebånd

- vi begge ved hvad der skal købes til morgengave, men det er endnu ikke bestilt/købt

Vi mangler:

- vielsesringe (skal forhåbentlig købes i morgen til bryllupsmessen)

- mødes med præst

- mødes med feststed og aftale menu

- tøj til H2B

- købe toastmaster- og forlovergaver

- mit lingeri

- mit lånt og gammelt

- øve brudevals

- færdiggøre vores taler

- frisør til klip og farvning 1-2 uger før brylluppet

Hmm, synes heller ikke lige jeg kan komme på mere nu :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes den 18 maj :)

Vi har

Booket feststed

Bestilt kirken

Kjolen er købt

Skoene er købt

Lingeri er købt

Ringene er fundet (skal bare bestilles)

Fotograf er fundet og bestilt

Musik er også klar

Invitationerne er sendt afsted

Vi mangler

Brudepigekjole

Tøj til gom

Snakke med præst

Endeligt aftale maden med feststed

Få ægteskabserklæring

Så alt i alt er vi godt med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 maj her

Jeg går lidt amok så vi mangler kun:

Aftale møde med præst,

Sende diverse papirer til kommune

Aftale fuldkommen med feststed(mad, pynt osv)

Købe vin

Købe tøj til manden

Tilretning af kjole( har tid 7 feb)

Prøve håropsætn.( har tid 6 feb.)

Ellers er alt andet vist klaret. Jeg HADEr at skal stresse i sidste øjeblik, så er i dejlig god tid :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder det pinselørdag, 18. Maj, og undgår konfirmationer. Vi er rimeligt med.. Men tænker meget på det hele tiden.. :) kender i til om man kan lave en gruppe og dermed følges lidt til sparring? Vores bryllupper skal nok være forskellige, men jeg kunne godt bruge nogen at sparre med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad har I maj brude gjort mht. Konfirmationer og den slags? Vi er ved at finde dato og gider ikke kæmpe om kap med konfirmationer, men maj er så flot en måned!

Vi bookede resturant, hår/make-up og andre ting konfirmanderne også bruger i god tid. Ellers kunne jeg forstille mig at det ville være godt at vælge en lørdag frem for en søndag, for at lette presset. Det er selvfølgelig ikke altid muligt hvis man vil vies i en kirke..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bookede resturant, hår/make-up og andre ting konfirmanderne også bruger i god tid. Ellers kunne jeg forstille mig at det ville være godt at vælge en lørdag frem for en søndag, for at lette presset. Det er selvfølgelig ikke altid muligt hvis man vil vies i en kirke..

De fremhævede sætninger forstår jeg ikke lige :blink: Konfirmationer plejer at foregå om søndagen og vielser om lørdagen.

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde bryllup d. 11. maj og er rimelig godt med. Invitationerne er sendt ud så feststed, kirke, tidspunkt osv er på plads. Fotografen er også booket, kjolen er købt men mangler sko og slør og andet tilbehør. Er så småt gået i gang med bordhæfter og vil også lave kirkehæfter. Men uha...der er mange ting der skal nås inden d. 11. maj!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt stort telt i haven. Man kan finde mega meget flot inspiration på nettet til oppyntning. Vi ramlede desværre også lige ind i konfirmationstiden. :)

Vi mangler:

Samtale med præsten.

Bestille endelig mad.

Bestille drikkevarer.

Købe brudekjoler, samt brudepigekjoler.

Købe tøj til gommen.

Resterende pynt til teltet.

Alt andet er sådan set på plads.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Maj er nemlig også en konfirmationsmåned. Selvom mange konfirmationer holdes på søndage og på dage hvor der måske ikke holdes så mange bryllupsfester kan der stadig være et problem i forhold til feststeder med personale der skal have fri m.v. De sidste 3 år har jeg eksempelvis kørt 3 dage nonstop konfirmation/bryllup/konfirmation. Sidste år på Fyn med base på Hotel Nyborg Strand. Og "konfirmanderne" er også ude i god tid. Har man ikke på nuværende tidspunkt fundet et sted til festen så er det nok noget noget med at gå på kompromis og ikke være så kritisk. Det er man næsten nødt til.

Nu skriver mange af Jer at I mangler tøj til brudepiger etc. Der var det måske en ide at lægge vejen forbi her Jeg vil selv være derude begge dage

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bookede resturant, hår/make-up og andre ting konfirmanderne også bruger i god tid. Ellers kunne jeg forstille mig at det ville være godt at vælge en lørdag frem for en søndag, for at lette presset. Det er selvfølgelig ikke altid muligt hvis man vil vies i en kirke..

De fremhævede sætninger forstår jeg ikke lige :blink: Konfirmationer plejer at foregå om søndagen og vielser om lørdagen.

Vi skal ikke selv i kirke, så det har jeg ikke sat mig så meget ind. Det var bare en strøtanke om hvordan man undgik at vælte sammen med alle konfirmationerne. Men hvis det er tilfældet så er der vel ingen ko på isen. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er nogle som bliver gift og holder bryllupsfest om søndagen men det er godt nok ikke mange og lige i april og maj måned er det en direkte dårlig ide på grund af konfirmationerne. :rolleyes: Konfirmationerne ligger så ikke nødvendigvis på søndage. Der holdes også mange konfirmationer på helligdage, flere af vores konfirmationskunder vælger at holde festen på en tilstødende lørdag eller op til en helligdag for at få mulighed for at feste igennem (plejer nu nu ikke at være en hindring på søndagene da de jo starter tidligt) og dertil kommer alle "nonfirmationerne".

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bookede resturant, hår/make-up og andre ting konfirmanderne også bruger i god tid. Ellers kunne jeg forstille mig at det ville være godt at vælge en lørdag frem for en søndag, for at lette presset. Det er selvfølgelig ikke altid muligt hvis man vil vies i en kirke..

De fremhævede sætninger forstår jeg ikke lige :blink: Konfirmationer plejer at foregå om søndagen og vielser om lørdagen.

Vi skal ikke selv i kirke, så det har jeg ikke sat mig så meget ind. Det var bare en strøtanke om hvordan man undgik at vælte sammen med alle konfirmationerne. Men hvis det er tilfældet så er der vel ingen ko på isen. :lol:

Det er nu heller ikke noget, man som sådan skal have sat sig ind. Det er bare tradition her i landet, at bryllupper (både kirkelige og borgerlige) i 95-98% af gangene ligger på en lørdag :) I skal vel også selv giftes på en lørdag, ik´? :wink:

Der er nogle som bliver gift og holder bryllupsfest om søndagen men det er godt nok ikke mange og lige i april og maj måned er det en direkte dårlig ide på grund af konfirmationerne. :rolleyes: Konfirmationerne ligger så ikke nødvendigvis på søndage. Der holdes også mange konfirmationer på helligdage, flere af vores konfirmationskunder vælger at holde festen på en tilstødende lørdag eller op til en helligdag for at få mulighed for at feste igennem (plejer nu nu ikke at være en hindring på søndagene da de jo starter tidligt) og dertil kommer alle "nonfirmationerne".

Ja, der er efterhånden tradition for at inddrage både St. Bededag og Kristi Himmelfart til konfirmationer, men ellers synes jeg nu, at de plejer at ligge på søndagene efter påske :) Men ja, der er mange, der vælger at holde en lille familiefrokost på selve dagen og så festen ugen efter om lørdagen :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer