Sign in to follow this  
Followers 0
Lafelina

Fotograf

62 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg syntes der er mange flotte billeder af jer og så er der nogle jeg syntes at det er lidt synd at der er skåret hovedet af, jeg kan godt lide at man kan se omgivelserne omkring, men der er vi jo så forskellige , du lyder skuffet , da du skriver det var alt

0

synes at vielsen er fint fanget, også med kærlige blikke imellem jer to.Jeres kys er taget fra forkert vinkel, synes jeg. Ved forberedelserne, er der er lækkert billede af dig i et spejl. mangler måske flere location billeder. er 150 billeder ikke lidt i underkanten for en hel dag?

Alt i alt er billederne da OK, men hvis jeg skal finde fejl, er det at nogle gange er de taget fra en "forkert" vinkel, hvor man ikke ser menneskerne optimalt.

er du selv glad for dem?

og bortset far det, så er du meget smuk i din kjole, og i er et flot par sammen.

0

Annonce ♥

Tak Ida :-)

Jeg er meget skuffet over vinklerne - mange afskårede hoveder og ben - jeg ville i al fald ikke selv have taget dem sådan.

Der er nogle få gode, hvor hovederne ikke er skåret af, og hvor blikket er fanget godt. Det skal han ha.

Men jo, 150 er i underkanten for en hel dag. vi skal have talt op, hvor mange gode der egentlig er, men det er ikke over 15, tror jeg. Men har ikke selv lyst at kigge på dem mere, da jeg er skuffet.

Og 7 lokationsbilleder ud af den portion er også lidt - kun 2 i helfigur - også lidt.

så alt i alt er jeg skuffet...

Mvh

0

Han er ved at uddanne sig. Vi kendte ham ikke på forhånd, men blev tippet. Vi faldt for prisen 4000 kr. Fotografen virkede også flink nok og sådan, så havde ingen dårlig fornemmelse forud for dagen, heller ikke på dagen.

0

Annonce ♥

Jeg er selv amatørfotograf og tager også omkring samme pris for en heldags - jeg giver dog nærmest samtlige billeder til parret (ca. 1500-1800 billeder), resten slettes pga. teknisk kvalitet. Hvis de 150 I har fået er niveau'et, synes jeg kvaliteten er lav, for at være helt ærlig. Det kan jeg sagtens lave noget bedre, hvis I vil på ny location shoot.

Havde I ikke set hvad han kunne inden på en hjemmeside?

0

puha - jeg kan godt forstå at du er skuffet...

godt nok er 4000 billigt - men i forhold til kvalitet og de få billeder bliver de 4000 mange penge.

Det er bare ikke i órden...jeg håber I kan få sagt til fotografen at I er skuffet over det...

0

Jeg er selv amatørfotograf og tager også omkring samme pris for en heldags - jeg giver dog nærmest samtlige billeder til parret (ca. 1500-1800 billeder), resten slettes pga. teknisk kvalitet. Hvis de 150 I har fået er niveau'et, synes jeg kvaliteten er lav, for at være helt ærlig. Det kan jeg sagtens lave noget bedre, hvis I vil på ny location shoot.

Havde I ikke set hvad han kunne inden på en hjemmeside?

Hej

Hans hjemmeside er her http://roaproduction.com/

- billederne der er betydeligt bedre... vores er ufatteligt ringe...

0

Annonce ♥

puha - jeg kan godt forstå at du er skuffet...

godt nok er 4000 billigt - men i forhold til kvalitet og de få billeder bliver de 4000 mange penge.

Det er bare ikke i órden...jeg håber I kan få sagt til fotografen at I er skuffet over det...

Hej,

Jo, vi har sagt, at vi var skuffede, vi har tilbudt flere penge for at få lov at se resten, for at se, om der dog ikke skulle være mere at komme efter. Vi blev faktisk lovet på bryllupsdagen at vi måtte se alle billeder.

Men der var ikke noget at gøre, han ville faktisk ikke tale med os.

Da jeg så skrev om det herinde, hvad vi havde fået, at jeg ikke synes det var nok, aj heller godt nok at få sølle 7 billeder fra skoven, hvor vi skød billeder i 1,5 time, fik det en til at skrive til ham, at hun var bekymret, da hun havde en aftale med ham om bryllupsfotos, og så brød helvede løs - så fik jeg besked om, at han ville melde mig til politiet for injurier... ja, nemlig INJURIER.

Man skal se meget skrammel, før øjnene falder ud... :shooter:

Kh

0

Uden og lyde alt for kritiserende så syntes jeg de kunne være bedre. Forholdende har i hvert fald været der til at tage bedre billeder.

150 billeder er ikke meget for en helt dag. Jeg vil så også mene at 1500+ er for mange :-) Kvalitet frem for kvantitet. Der er ingen der frivilligt vil sidde og se så mange billeder igennem, og det skal ikke være brudeparrets job at sortere de dårlige fra. Jeg tror normalt jeg levere 4-500 billeder efter en heldags-seance.

Modsat er 4000,- ikke meget for en hel dag, så jeg tror heller ikke du kan forvente meget mere.

/ Thomas

Bryllupsfotograf CPH

Jeg synes godt, man kan forvente mere end 150 billeder, hvoraf en stor part er meget underligt beskåret, for 4000 kr...

Kh

0

Uden og lyde alt for kritiserende så syntes jeg de kunne være bedre. Forholdende har i hvert fald været der til at tage bedre billeder.

150 billeder er ikke meget for en helt dag. Jeg vil så også mene at 1500+ er for mange :-) Kvalitet frem for kvantitet. Der er ingen der frivilligt vil sidde og se så mange billeder igennem, og det skal ikke være brudeparrets job at sortere de dårlige fra. Jeg tror normalt jeg levere 4-500 billeder efter en heldags-seance.

Modsat er 4000,- ikke meget for en hel dag, så jeg tror heller ikke du kan forvente meget mere.

/ Thomas

Bryllupsfotograf CPH

Jeg synes godt, man kan forvente mere end 150 billeder, hvoraf en stor part er meget underligt beskåret, for 4000 kr...

Kh

Og som du selv siger - du plejer at levere 400-500 fotos - der er langt op til det fra 150... (hvoraf nogle er dubletter)

Tak for dit indlæg :-)

0

Hm ja, jeg må indrømme at jeg godt kan forstå at i er skuffede. Jeg havde Aldrig gættet at de var taget af en pros fotograf. De er slørede, ufokuserede og med mange mærkelige skæringer. Men omvendt.. MEn 4000 for en heldagsfotograf, det er heller ikke meget.... Så måske i har fået hvad i har betalt for??

0

Annonce ♥

Hm ja, jeg må indrømme at jeg godt kan forstå at i er skuffede. Jeg havde Aldrig gættet at de var taget af en pros fotograf. De er slørede, ufokuserede og med mange mærkelige skæringer. Men omvendt.. MEn 4000 for en heldagsfotograf, det er heller ikke meget.... Så måske i har fået hvad i har betalt for??

Jeg synes ikke det er 4000 værd. Jeg havde gerne givet ham 4000 for at blive væk, så vi havde fået en bedre fotograf. Jeg mener ikke at en lav pris er en undskyldning for at have så dårligt et blik for vinkel og beskæring - hvem lader være en meter luft under kagen, mens begge vores hoveder er skåret væk?

Vores gæsters billeder er væsentligt bedre beskæringsmæssigt. De har så selvfølgelig ikke et tilsvarende kamera, men de kunne bruge det de havde

Desuden var det sort (ja, ved godt det ikke er noget jeg skal være stolt af), men det betyder altså, at han fik det der svarer til ca. 7000 hvis han havde betalt skat. Det synes jeg godt, man kan lave et ordentligt arbejde for.

HVis jeg selv lavede billeder af den kvalitet, ville jeg da ikke tilbyde mig som bryllupsfotograf. Det mener jeg er tegn på mangel på selverkendelse...

Kh

0

Som du siger - du havde aldrig gættet at de var taget af en prof...

0

Jeg kan sagtens forstå at du er skuffet!

Jeg synes det er helt til grin at levere sølle 150 billeder fra en heldagsfotografering 500-600 burde være hvad i havde fået. Location billederne synes jeg er pinlige i kvaliteten og hvorfor så få?

Det er da rigtigt at 4000 kr. ikke er mange penge for en hel dag, men med det resultat ville jeg synes at 1000 kr. havde været for meget. Jeg er selv freelance fotograf og har fotograferet mange bryllupper så jeg bliver ked af det på jeres vegne over det produkt i har fået - måske I kunne overveje at få taget nogle nye billeder i tøjet igen? Selvom det jo desværre ikke er det samme.

0

Annonce ♥

Jeg ville godt nok være ked af dels at få så få billeder, dels at der er så få lokationsbilleder.

Hej, ja det er præcist det vi er kede af. Vi har spurgt om flere lokationsbilleder, hvor jeg bare fik at vide, at nu var han træt af os og der var ikke mere at hente.

Desuden påpegede han, at lokationsbilleder er alle andre steder end i studiet. Dvs. vi skulle have fået 140-150 "lokationsbilleder" i hans opfattelse. Jeg tror ikke nogen herinde deler den forståelse af ordet "lokationsbilleder"? I min opfattelse er det dem, der er taget i skoven, og det er 7, og de er ikke fantastiske (kun 2 i helfigur).

Dels er vi også kede af at kvaliteten på den smule vi har, lader en del tilbage at ønske. Jeg synes ikke, når man skærer halvdelen af hovedet af på "kageskærings"-billedet og en del andre billeder, at det vidner om almindelig æstetisk sans. Det er altså helt basalt, at det gør man ikke.

Det ligner, at han har fyret billeder af fuldstændig tilfældigt uden nogen form for umage eller minimal æstetisk sans. Det er simpelthen for ringe, og jeg havde aldrig forventet, at NOGEN kunne gøre det så dårligt. Det er faktisk en præstation i sig selv.

Jeg er helt sikker på, at jeg selv kunne have gjort det væsentligt bedre (i forhold til at få hele hovedet med hver gang og den slags) - af gode grunde kunne jeg bare ikke være både foran og bag kameraet :-)

KH

0

Jeg kan sagtens forstå at du er skuffet!

Jeg synes det er helt til grin at levere sølle 150 billeder fra en heldagsfotografering 500-600 burde være hvad i havde fået. Location billederne synes jeg er pinlige i kvaliteten og hvorfor så få?

Det er da rigtigt at 4000 kr. ikke er mange penge for en hel dag, men med det resultat ville jeg synes at 1000 kr. havde været for meget. Jeg er selv freelance fotograf og har fotograferet mange bryllupper så jeg bliver ked af det på jeres vegne over det produkt i har fået - måske I kunne overveje at få taget nogle nye billeder i tøjet igen? Selvom det jo desværre ikke er det samme.

Hej Felixia

Tak for dit indlæg, det er altså rart at få bekræftet at det vi har fået er latterligt lidt og alt for ringe.

Som jeg skrev til en anden, så har vi fået beskedet "er træt af jer" og "det var dét, der var".

Din prissættelse er PRÆCIST, hvad jeg har tænkt - 1000 kr. Dog ville jeg som tidligere nævnt i tråden godt have givet 4000 kr for at han blev væk så en bedre fotograf kunne have taget opgaven.

Jo, vi skal helt sikkert have nye billeder, selvom det ikke er det samme, men det her kan jeg simpelthen ikke leve med, det skal gøres om.

Som tidligere nævnt definerer vores fotograf "lokationsbilleder" som billeder taget alle andre steder end i studiet. Der er det galt med den definition, at jeg ikke havde den ringeste anelse om, at han mente dét - ingen andre mener dét, herinde er der konsensus om, at lokationsbilleder er de billeder du tager ved en skov/sø eller hvor det nu er, at parbillederne til et fint album skal tages. Vi har 7 af ringe kvalitet. Thats it.

Så jo, vi skal i gang igen.

Jeg sender dig en PM.

KH

0

Vi havde en fotograf til ca. 3 timer i alt og fik 175 billeder. Og de var dem i højest kvaliteten dvs. ikke de billeder hvor øjne var halv-lukket. Og alle var også redigeret.

Du har nogle fine billeder men jeg kan godt forstå din skuffelse over kvaliteten. Det ser ud fra billeder og også fra hans hjemmesiden at han arbejder bedst i studio og ikke når han skal ude og bruge naturligt lys eller indendørs til festen når han skal klar sig uden alle studio-udstyr. Mange af dem er sløret og jeg kan slet ikke forstå hvorfor han syntes at det var en god ide at alle skulle stå så at de kiggede i solen og havde lukket øjne til familie portræt udenfor kirken.

Og du har fuldstændig ret i at lokations-billeder (til en bryllupsopgave) er par billeder ude i naturen eller hvor som helst. Festen forstås ikke som lokation hvis hele opgaven er af ikke-studio typen.

Det ser også ude som han har brugt el-lys til nogle af skov-billeder? Det synes jeg ikke er behov for hvis man er prof-nok.

Og som Felixia anbefaler kan I godt få nogle sjove par billeder igen. Har I en fælles interesse? F.eks. vejret var meget urimelig for denne par så de tog ned til biffen: http://www.mrs2be.ie/wild-duck-wedding-by-gillian-higgins/

0

Som du siger - du havde aldrig gættet at de var taget af en prof...

Ja det gør jeg... Men 4000 kr for en heldags fotografering siger mig heller ikke at det er en professionel i har fået fat i. Der ville jeg have gættet på en amatør, som billederne afsløre...

Jeg kan GODT forstå at i er kede af det! Det er slet ikke det... Godt i har en masse gode billeder fra jeres familie og venner i det mindste!

0