Girl Next Door

De der efternavne...

70 indlæg i dette emne

Nej. Men nu har jeg også et helt almindeligt sen navn som jeg i øvrigt er gladere for end jeg troede.

Tror nu min far bliver bare en smule glad hvis jeg vælger at beholde mit efternavn.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der må jeg lige spørge om noget her.. Mit navn er Cecilie P..... Min h2b Kevin B.... og jeg ville så bare hedde Cecilie B... da både mig og min h2b er meget traditionelle. Jeg er enebarn og igår sagde min far så at det vil han blive RIGTIG ked af. det er selvfølgelig mit valg men ville bare lige høre om der er andre der har fået den besked fra deres mor/far?

Nope den besked har jeg ikke fået - og jeg skiller mig endda af med et specielt navn med meget historie. Men selvom de sagde sådan, ville det ikke ændre på at jeg stadig vil tage min kommende mands efternavn!

0

Del dette indlæg

Her tager vi en meget utraditionel løsning og tager halvdelen af vores to efternavne og sætter sammen til ét nyt efternavn :wink: vores begrundelse er at vi på den måde tager det bedste fra hver vores "familienavn" og sætter sammen til vores helt eget efternavn.

0

Del dette indlæg

Hmmm- interessant tråd.

Vi var enige om, at vi ikke er 'gammeldags', og jeg 'bare' skulle tage hans efternavn (som i øvrigt slet slet ikke passer til mit fornavn, da jeg er blandet!).

Vi kan ikke kombinere vores efternavne, da de ikke passer sammen- hans er pæredansk, mit er eksotisk og beskyttet. Jeg vil ikke 'af med' mine navne, da både min mors og fars efternavn er beskyttede og meget sjældne. Mit passer ikke til hans navn- und so wider!

Vi blev derfor enige om, at beholde hver vores nuværende navne som mellemnavne og finde et helt nyt navn sammen. Det har vist sig at være MEGET MEGET urimeligt besværligt herhjemme.

Man må ikke bare hedde hvad man vil... Desværre! Vi har lige fået afslag på det navn, vi havde søgt om at få- da Statsforvaltningen synes at 'det minder for meget om et eksisterende fornavn i udtalen' og at 'det bliver brugt både som fornavn og efternavn'. Nu er vores muligheder så, at vi enten klager over afgørelsen ELLER starter forfra med en ny ansøgning.

Jeg er ærlig talt ret træt af det, og synes dte er for dårligt, at andre skal bestemme, hvad vi skal hedde.

Håber, det lykkes i den anden ende på et tidspunkt.

Her kunne DK altså godt tage sig lidt sammen mht. lovgivning etc... Det er helt normalt i udlandet flere steder, og der er knap så mange restriktioner.

Anyways- synes at man skal gøre, hvad man føler er rigtigt!

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi hedder begge hansen så efternavnet er som ikke noget problem. Her har diskussionen mere stået på mellemnavnene men ingen af os kan rigtigt se os selv med hinandens mellemnavne og vi havde også snakket om at droppe hansen og tage mit mellemnavn som efternavn og så hans som mellemnavn, men det virker stadig underligt. Så vi er kommet frem til at beholde hver sit, og så må vores barn/børn komme til at hedde en kombination af det hele, eller også skifter vi til den tid.

0

Del dette indlæg

Jeg har altid været glad for at hedde Andersen, men kan ikke komme udenom, at jeg synes vi skal hedde det samme - det synes han heldigvis også.

Min kæreste hedder Krogsbøll Nielsen.

Vi er blevet enige om et kompromis, hvor vi smider begge vores efternavne og så tager Krogsbøll som endeligt efternavn. Så bliver det noget nyt for os begge og jeg slipper for at skifte Andersen ud med Nielsen :floejt:

0

Del dette indlæg

ja det er ikke nemt, jeg har valgt at beholde mit efternavn, jeg overvejer at tage hans som mellemnavn men jeg har ikke afgjort det endnu, han vil ikke have mit sen navn og det forstår jeg godt , jeg tror måske det for mig handler om at han har været gift før og hans ex hedder stadig hans navn , jeg er sikkert fjollet eller også er det en dårlig undskyldning for at beholde mit eget navn,

han sige også at det er mega besværligt at skifte navn for alle dokumenter skal jo laves om, men det gælder jo begge vej ikke :-)

0

Del dette indlæg

Meget spændende tråd, denne her :loveshower:

Keld og jeg har overvejet, at tage min mors pigenavn som vores kommende efternavn, så vi kommer til at hedde:

Rikke Marie og Keld Bjarnaa

Jeg synes dog, at vi skal tage hans mellemnavn begge to, så vi kommer til at hedde:

Rikke Marie Lund Bjarnaa og Keld Lund Bjarnaa

Jeg sidder så og får ideen om, at vi kan beholde vores massebetegnelsesefternavn som lyder:

Keld Lund Hansen og Rikke Marie Hansen

Hvad for en model synes I vi skal vælge :wink::unsure:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sludder - han kan sagtens tage dit efternavn.

Min svigerfar tog min svigermors efternavn, så han skal ikke være så sart (;

Her tager vi mandens efternavn og mit mellemnavn.
Ganske enkelt fordi manden ikke har noget mellemnavn, og et meget flot dansk efternavn.
Så ikke svært at beslutte. Jeg skal dog lige vende mig tíl at jeg skal ændre navn :b

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kunne slet ikke blive enig om efternavnet her hjemme, han hedder Jensen og jeg Jacobsen, altså 2 x sen :td:

Jeg synes absolut mit var bedrer end hans og omvendt.

Så derfor har vi valgt et helt nyt efternavn (lavet et nyt) så vi starter vores egen "lille" familie (2 voksne 3 børn) med et nyt efternavn ingen andre har ()()

P.S uuuuuuuu der er ikke længe til den store dag :c166:

0

Del dette indlæg

Vi har også diskuteret mellem- og efternavn her.

Vi har begge et barn fra tidligere forhold. Min datter hedder mit efternavn til mellemnavn, og hans datter hedder hans mellem navn til mellemnavn, så derfor vil vi selvfølgelig gerne beholde disse navne. Desuden er disse to navne også lidt specielle.

Vi er nu kommet frem til at mit efternavn bliver vores mellemnavn og hans mellemnavn bliver vores efternavn, da det lyder bedst. (og som lille sjov bonus bliver H2B's initialer JFK :lol: ).

0

Del dette indlæg

NÅ! Vi har, efter 3 afslag på nye efternavne vi gerne ville have, besluttet at min H2B tager min fars efternavn som mellemnavn, og vi så begge tager hans fars efternavn, som han har haft som mellemnavn indtil nu, til efternavn... Så må vi starte forfra med ansøgningerne efter brylluppet, hvis vi kommer på et navn vi hellere vil have.

Det svære bliver nemlig når der måske engang kommer et barn på banen- for man kan ikke sætte de to navne sammen med bindestreg desværre...

Puha! Synes godt nok det er svært det her navnehalløj.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hihi jeg synes det er frygtelig "moderne" at så mange kvinder ikke vil opgive deres navne.... :floejt:

Jeg er gammeldags, og går ind for traditioner. Så selvfølgelig tager man sin kommende mands efternavn :biggrin:

Dig gammeldags, Camilla?

Jeg er nu helt enig og gør det samme som Camilla ❤ også selvom jeg har et specielt efternavn selv - synes bare ikke jeg gider at have 4 navne

0

Del dette indlæg

Vi tager mit efternavn som mellemnavn og min kærestes mellemnavn som efternavn. Jeg vil ikke overtage både min kærestes mellem- og efternavn, da jeg så ville hedde det samme som min kærestes ekskone ;) Jeg er ellers af den gamle skole - at kvinden tager mandens efternavn. Men beholder man sit eget efter- eller mellemnavn kan det jo godt komme til at lyde rigtig træls hvis det ikke bliver vendt om så dit er sidst.

Mon vi kan høre hvilke navne det drejer sig om, så du måske kan få lidt online-medhold i din sag? ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var også dybt uenige - meget endda.. Men jeg har en datter fra tidligere forhold, som har sin fars efternavn til mellemnavn og mit efternavn - så jeg ville ikke skifte efternavn, da jeg vil beholde samme efternavn som min datter.

Det kunne han jo sådan set godt forstå, men han gav ikke sådan lige efter alligevel. Det endte så ud med efter et stykke tid, at han jo gerne ville hedde det samme som mig (og min datter), så han beholder sit efternavn som mellemnavn og det tager jeg så også og så får vi mit efternavn :)

Håber det gav mening?! :)

0

Del dette indlæg

Min kommende har et dobbelt efternavn med bindestreg og jeg har et alm sen efternavn. Vi har valgt at tage det første i hans og så bindestreg til mit. Det hedder vores børn også, så det var heldigvis oplagt. Man må jo tænke taktisk;-)

0

Del dette indlæg

Da jeg efter en skilsmisse har taget mit mellemnavn, Ebenhardt,som efternavn, har jeg valgt at beholde det som mit efternavn også efter brylluppet. Og da jeg fortalte H2B at jeg under ingen omstændigheder ønsker at hedde Ebenhardt Kristensen til efternavn var svaret lynhurtigt, Jamen så hedder vi da bare Ebenhardt :loveshower:

0

Del dette indlæg

Vi har allerede fået det samme efternavn. Vi tyvstartede lidt da vores datter kom til verden :heart:

Vi valgte begge at slette vores efternavne og så tage H2B´s mellemnavn til efternavn. Planen var egentlig oprindelig at vores børn, så skulle have mit efternavns navne version til mellemnavn. Det må ikke have betydet alverden for mig, for det havde jeg da glemt alt om, og kommer først i tanke om i skrivende stund.. hmm :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer