Pille

Dig og mig for altid-15.08.15.. Nye billeder 25/10-2015

1,176 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ååååhhh neeeej

Jeg er i syv sind lige nu.. Jeg var inde og kigge under "bryllupsforberedelser" og finder et indlæg vedr. feststeder omkring Kbh. og finder så link til "Tårnby selskabslokaler" og har lidt forelsket mig i ideen om at flytte festen dertil.. :blush:

Jeg tror næsten det bedre kan betale sig, at holde brylluppet dér..

  • Velkomst drink
  • 4 retters selskabsmenu + natmad
  • Vine ad libitum til middagen
  • Kaffe, te, chokolade, cognac, baileys
  • Chips under hele arrangementet
  • Fri bar med øl, vin, sodavand, alt spiritus og isvand.
  • Borddækning, samt lys, servietter og blomster (stilkblomster)
  • Servering, bartendere og oprydning dagen efter
  • Varighed af arrangement er 9 timer (ekstra timer koster kr. 70,- pr. gæst pr. time)

Dette kan vi få for 42.850 kr. (50 pers. + lokaleleje)

Hvis vi skulle holde det i forsamlingshuset, skulle vi jo ud i at have:

Kok

Serveringspersonale

Rengøringspersonale (vi nægter at stå op dagen efter og rydde op… :floejt: )

Velkomstdrinks, rødvin, hvidvin, øl, sodavand, spiritus

Duge, lys, servietter og andet til oppyntning

Selve turen til Tyskland, for at hente drikkevarer

Er det helt godnat, at jeg har forelsket mig i denne pakkeløsning? Og er 9 timer mon nok.. Jeg må lige have fat i dem og høre hvornår arrangementet starter i deres øjne - om det er når vi får velkomstdrinks, når vi sætter os til bords eller ...

Argh, jeg er i vildrede!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilslutter mig Dorte. Jeg så dit indlæg i går fra mobilen og glemte at skrive kommentar. Jeg synes det lyder som en meget let og god løsning og at slippe for at tænke over alt på dagen er så vigtigt. Test dem via trustpilot og undersøg hvad du kan og så book dem. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg er stor tilhænger af pakkeløsninger! Det skal helst være så let som muligt, for der er jo så mange andre ting der også skal ordnes. Der udover slipper man for at gå og tænke om nu der er drikkevarer nok, om serveringspersonalet når rundt til alle og selvfølgelig at ALT klargøring og oprydning er ude af dine hænder :)

Jeg kam ihvertfald finde mange fordele ved de her pakkeløsninger ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig med bobber111. Pakkeløsning er godt.

Jeg valgte selv at hyre serveringspiger og bestille maden udefra. For det første ringede restauranten jeg bestilte fra under vielsen. Da jeg ringede tilbage kl. 15 ville de høre om det var den dag det skulle leveres og til hvilken adresse og tid. Derudover kom det 45 min for sent og der var ikke nok suppe. Det sidste bord nåede ikke at få noget og næstsidste bord fik kun to skefulde hver.

Derudover havde jeg min mor og toastmasteren rendende hele tiden fordi de lige skulle høre om noget - også selvom begge havde fået en køreplan og gennemgået den med mig.

Så kan du komme uden om det ansvar synes jeg du bør gøre det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå, at du har forelsket dig i pakkeløsningen og især med de festlokaler, de er virkelig nydelige.

Vi har ikke selv en pakkeløsning, men er dog ikke i tvivl om, at det hele nok skal gå :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også meget hooked på denne idé, men så kommer mit dilemma.. Størstedelen af vores gæster kommer fra Vestegnen (hvor vi også selv er fra) - hvordan i alverden kommer de hjem? Vil de tage en taxa, holde sig ædru eller leje et værelse på et nærtliggende hotel.. Hvis vi holdt det i forsamlingshuset, ville de fleste kunne gå hjem.. Eller betale maks. 150 kr. for en taxa.. Ved godt, at det i bund og grund ikke er min hovedpine, hvordan de kommer hjem - men, ville blive så ked af det, hvis gæsterne (vennerne) gik tidligt fordi der var lang vej hjem.. Vi har dog lige selv været til bryllup i sept. (hvor lillebror var 10 dage gammel) hvor festen blev holdt i Sallingvejs festlokaler og kan se, at det tager lige lang tid som til Tårnby - vi gik først kl. 01.00 og der kørte jeg, da jeg jo ikke drak pga. Oliver..

Uhh, decisions - decisions - decisions..

Kæresten har sagt, at han gerne vil lave et excelark med forskellige tilbud, som vi kan indhente og se om det kan svare sig med pakkeløsningen!

OG SÅ ER DER KUN 8 DAGE TIL RINGENE BURDE VÆRE HER!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes det er klogt at indhente forskellige tilbud. Det vil som du siger, være trist hvis folk går for tidligt pga. transport. Kig jer omkring, men kig hurtigt, for meget er allerede booket allerede nu. (lyder helt sindsygt ved jeg godt, men folk er tidligt ude..)

-Og kom så hjem ringe så vi nysgerrigpelse kan kigge med.. :biggrin: En uge.. iiih det er for lææænge.. :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, må lige få skubbet lidt til kæresten - han har heldigvis lang weekend med mig i næste uge (fri fredag og mandag) og der må jeg sige til ham, at han skal kigge lidt, hvis det skal ende med lige præcis dét vi gerne vil have..

Og ringene: Har lige været inde på min order-plattform og kan se at produktionen er afsluttet.. Så nu varer det ikke længe.. :loveshower: Nøj, hvor jeg glæder mig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville også først have lejet et lokale og så ha' ordnet alt selv. Men hold op hvor er jeg glad for at jeg gik fra det igen. Som du selv skriver, så skal man selv sørge for ALT ned til mindste detalje såsom duge og måske endda service. Og hvad nu hvis stolene er grimme, så er der chaircovers eller leje af nye stole. Puuuuha nej tak!!! Den stress gider jeg ikke at have ugen op til.... Der vil jeg ha lov til at svæve på min lyserøde sky :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også først have lejet et lokale og så ha' ordnet alt selv. Men hold op hvor er jeg glad for at jeg gik fra det igen. Som du selv skriver, så skal man selv sørge for ALT ned til mindste detalje såsom duge og måske endda service. Og hvad nu hvis stolene er grimme, så er der chaircovers eller leje af nye stole. Puuuuha nej tak!!! Den stress gider jeg ikke at have ugen op til.... Der vil jeg ha lov til at svæve på min lyserøde sky :)

Præcis.. Hvis vi lejer forsamlingshuset, har vi det kun fra fredag - søndag (normalt er det fra kl. 10.00 til kl. 08.00 efterfølgende dag), så vi skal aftenen forinden sørge for at få pyntet op, dækket bord, slæbe alt hvad der skal bruges derover - og med to børn, som ikke skal med til festen, vil jeg ikke have dem passet mens vi pynter op, men kan heller ikke have to drenge på hhv. 2 og 5 år rendende rundt om benene mens vi gør det i stand.. Og jeg ved, at jeg garanteret vil ligge søvnløs over, om de vi hyrer til at gøre rent, gør det ordentligt.

Men, det tiltaler mig virkelig, at vi og mange af vores gæster kan gå hjem..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville også først have lejet et lokale og så ha' ordnet alt selv. Men hold op hvor er jeg glad for at jeg gik fra det igen. Som du selv skriver, så skal man selv sørge for ALT ned til mindste detalje såsom duge og måske endda service. Og hvad nu hvis stolene er grimme, så er der chaircovers eller leje af nye stole. Puuuuha nej tak!!! Den stress gider jeg ikke at have ugen op til.... Der vil jeg ha lov til at svæve på min lyserøde sky :)

Præcis.. Hvis vi lejer forsamlingshuset, har vi det kun fra fredag - søndag (normalt er det fra kl. 10.00 til kl. 08.00 efterfølgende dag), så vi skal aftenen forinden sørge for at få pyntet op, dækket bord, slæbe alt hvad der skal bruges derover - og med to børn, som ikke skal med til festen, vil jeg ikke have dem passet mens vi pynter op, men kan heller ikke have to drenge på hhv. 2 og 5 år rendende rundt om benene mens vi gør det i stand.. Og jeg ved, at jeg garanteret vil ligge søvnløs over, om de vi hyrer til at gøre rent, gør det ordentligt.

Men, det tiltaler mig virkelig, at vi og mange af vores gæster kan gå hjem..

Det er selvfølgelig rart for gæsterne at de kan gå hjem..... Men tror du ikke at der alligevel vil være nogen som tænker " jeg skal op tidlig og hente børn, eller badeværelset skal gøres rent"? Måske ikke lige de argumenter, men håber du ved hvad jeg mener! Og så kan det jo være et fedt om der er langt hjem...

Jeg ville selv være lidt zilla på dagen over om maden kommer tids nok ind, har de nu husket at tage isen ud af fryseren i go' tid og nu har de glemt isterningerne osv. Men hvis du har is i maven og det ikke er så formelt, så er et forsamlingshus/festlokale super intimt og afslappet. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige en tanke...

Kunne du ikke prøve at undersøge om der ligger et b&b i nærheden eller et vandrehjem eller et ( billigt) hotel? Så kunne du jo skrive i invitationerne at de kan overnatte der til den pris, og der til den pris???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er med på Frklulo's forslag.

Man kan da sagtens forhøre sig hos et nærliggende hotel, om de kan give et godt tilbud. Eller, hvis festen har et sluttidspunkt, kan man evt. leje en bus, og de gæster der ønsker det, kan betale en lille sjat og blive kørt i bus til en destination hvor de fleste har kort vej hjem fra.

Jeg var til et bryllup sidste år, hvor man fik tilbudt at blive kørt i bus fra receptionen til selve festen, og fra festen og hjem til brudeparret hvor folk kunne overnatte. Folk skulle bare selv betale en lille andel af prisen. Mener det var mellem 50-100kr pr. næse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har kigget lidt på nærliggende hoteller og har fundet et der koster 549 pr. nat. Det kunne man måske få forhandlet ned til 500,- hvis man ved, at der er flere der vil overnatte.. Jeg må prøve at stikke en finger i jorden hos vennerne (det er dem der betyder mest for os, at de bliver :wink: )

Det er selvfølgelig rart for gæsterne at de kan gå hjem..... Men tror du ikke at der alligevel vil være nogen som tænker " jeg skal op tidlig og hente børn, eller badeværelset skal gøres rent"? Måske ikke lige de argumenter, men håber du ved hvad jeg mener! Og så kan det jo være et fedt om der er langt hjem...
Jeg ville selv være lidt zilla på dagen over om maden kommer tids nok ind, har de nu husket at tage isen ud af fryseren i go' tid og nu har de glemt isterningerne osv. Men hvis du har is i maven og det ikke er så formelt, så er et forsamlingshus/festlokale super intimt og afslappet. :)

Jeg tror heller ikke helt jeg ville kunne slappe af - og med en pakkeløsning VED jeg at personalet har styr på det hele og ikke kommer og spørger mig om titusinde ting, som "hvornår skal jeg gøre dit og hvordan gør jeg dat"… Men, det skal helst være en sjov, afslappet (ikke for afslappet :lol: ) og hyggelig fest!

Jeg har sagt til H2B at han meget gerne må begynde at regne lidt sammen hvad det ville koste i forsamlingshus kontra selskabslokale med all included - for vi skal nok snart begynde at booke diverse ting (har nogle kloge damer fortalt mig :wink: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige fået en mail fra dem, om at de har modtaget dem i shoppen og de er klar til afsendelse, men at det kræver en underskrift fra mig.. Og SELVFØLGELIG er jeg ikke hjemme i morgen og onsdag (indsæt meget sur smiley!!) Så de er her først torsdag eller fredag.. Men, nu er det virkelig tæt på :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, laver ikke andet end at vente (drømmer om at blive gift allerede til næste år, men det mener vores pengepung og opsparing desværre ikke) Anyways - vil bare være HELT sikker på at jeg er hjemme til at modtage og savle over dem ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan altså godt forstå dig. Kunne du så ikke bare rykke et par mdr. hvis H2B er til at lokke bare lidt? :wink: Kunne jo være det kom tættere på uden at forstyrre økonomien alt for meget :biggrin:

Skal nok blive fedt med jeres ringe når de kommer. Som sagt jeg venter spæææændt også.. :lol::lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan jo på sin vis godt lide datoen (jeg er lidt OCD med datoer :wink: ) og så vidt jeg kan se på budget/opsparing, så kommer det ikke til at lade sig gøre medmindre vi vinder i Lotto, som vi så er holdt op med at spille :lol:

Kun to dage endnu..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

NYE PLANER

Jeg har fået H2B med på pakkeløsningen. Han vil hente nogle tilbud ind fra andre steder end Tårnby selskabslokaler, så vi måske kan få presset prisen lidt ned hos dem. Og så snakker vi med et hotel der ligger en km fra selskabslokalerne og hører om vi kan få lidt rabat, hvis vi kan skaffe x antal overnattende gæster. Han har også fået skaffet nogle gode priser på fotografer, hvis billeder falder lige i vores smag.. Jubii, det hele kommer meget tættere på nu!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer