lindaerik

Alkohol?

15 indlæg i dette emne

Hej

Jeg tåler ikke alkohol (altså jeg er allergisk og kan ikke engang spise rødvinssauce og har hørt kommentarerne om at ingen kan tåle det hvis de får for meget :wink: ) og H2B drikker det ikke særlig tit.

Der er derfor et tidspunkt til alle fester hvor folk efterhånden bliver så "fjollede" at det begynder ikke at være så sjovt for mig mere. Min største skræk er derfor at sidde og have det sådan til mig eget bryllup og ved der er nogen når vi før har været til familiefester, der skal ligges i seng kl 21-22 selv om det kun er øl der er i baren!!

Vi overvejer derfor et kompromis hvor der er øl og vin til maden, avec til kaffen og herefter alkoholfri cocktails, her mener vi lavet med lækker frisk frugt og juicer. Så kan folk få lidt at drikke så de er i godt humør men ikke så de vælter rundt. Hvad er jeres mening om det? Hvordan ville I synes om det hvis I var gæster?

2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Linaerik

Det er jo en smagssag. Mange forbinder jo alkohol og fester med hinanden, men omvendt er det jo jeres dag og hvad der betyder noget for jer der betyder allermest.

Derfor synes jeg det lyder som et yderst rimeligt kompromis med vin og øl og så alkoholfrie drinks bagefter. Dog vil jeg anbefale jer at få fat i nogle/en bartender der er super til at lave drinks for at folk ikke får en flad fornemmelse af de "mangler" alkoholen.

Jeg har været en del gange i Abu Dhabi og Dubai og da min H2B skulle med dertil første gange syntes han det var mega mærkeligt at man ikke kunne få vin alle steder eller alkohol, men hurtigt fandt han ud af at de lavede super lækre alkoholfrie drinks der smagte som de rigtige og hurtigt "glemte" han at han manglede alkoholen.

Så alt i alt synes jeg det er helt ok at I laver jeres bryllup på jeres måde og ikke går efter hvad gæsterne synes - de skal nok indordne sig :-) (vi har selv gjort det i nogle henseender til vores bryllup)

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er helt ok. Jeg kan ikke tåle ret meget alkohol selv så for mig ville det være helt fint. Det er lidt sjovt at fest i Dk for mange absolut skal være forbundet med at drikke sig mere eller mindre fuld.

0

Del dette indlæg

Kan de fleste ikke styre alkohol til en bryllupsfest. Der er da mange som godt kan nyde alkohol. Det er da min oplevelse (og drikker jo aldrig når jeg er ude til bryllupsfester). Hvis der er nogle som har for vane at drikke sig så meget i havnet at de skal ligges i seng allerede ved 21-22 tiden, skal de så overhovedet inviteres med. :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har I overvejet andet end en aftenfest?

Jeg må indrømme, at jeg som gæst ville finde det lidt underligt, hvis der udelukkende var alkoholfrie drinks i baren. Men jeg er selvfølgelig også glad for et par sjusser..... Så næsten hellere ingen bar ... men blot lækker vin. Og vil sige som diskobil, at de fleste styrer sig til netop bryllupper, hvor middagen jo også trækker længe ud.

0

Del dette indlæg

Har I overvejet andet end en aftenfest?

Jeg må indrømme, at jeg som gæst ville finde det lidt underligt, hvis der udelukkende var alkoholfrie drinks i baren. Men jeg er selvfølgelig også glad for et par sjusser..... Så næsten hellere ingen bar ... men blot lækker vin. Og vil sige som diskobil, at de fleste styrer sig til netop bryllupper, hvor middagen jo også trækker længe ud.

Enig :)

0

Del dette indlæg

Jeg har så oplevet mange bryllupsfester m.v. hvor der kun har været øl, vand og vin men om det er gangbart afhænger jo meget af selskabet og hvad de er til. Særligt til havefester, med stegt pattegris m.v. er det jo ideelt med fadøl hvis folk ellers er til det.

0

Del dette indlæg

Kan godt se at der er meget delte meninger. Men som JosephineL skriver, så er jeg også lidt træt af at en fest kun er ordentlig hvis det inkluderer alkohol, hvad skete der med god mad, hygge og god musik....... Sjusser har faktisk aldrig været på tale, det har hele tiden kun været øl, og vin også i baren. Men det bliver en aftenfest, på et slot, så synes måske heller ikke helt temaet lægger op til en fest hvor folk skal vælte rundt, som en kro eller havefest måske mere gør.

Men anyway, tak for jeres kommentarer, det vil nok svare nogenlunde til hvor blandende holdninger gæsterne har til alkohol eller mangel på samme :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

så er jeg også lidt træt af at en fest kun er ordentlig hvis det inkluderer alkohol, hvad skete der med god mad, hygge og god musik....... Sjusser har faktisk aldrig været på tale, det har hele tiden kun været øl, og vin også i baren. Men det bliver en aftenfest, på et slot, så synes måske heller ikke helt temaet lægger op til en fest hvor folk skal vælte rundt, som en kro eller havefest måske mere gør..

Jamen vælter folk da rundt til bryllupsfester der holdes på en kro eller i et havetelt. Det er ikke hvad jeg oplever. Naturligvis kan der være enkelte hvor der drikkes igennem men at folk direkte vælter rundt mindes jeg kun at have oplevet 2-3 gange og der taler vi mere end 500 bryllupsfester. Generelt drikker folk betydeligt mindre end de gør til fødselsdagsfesterne og - i i særdeleshed - firmafesterne. Det sidste kan nogle gange undre. Der er jo nogle kolleger som skal ses i øjnene om mandagen. :lol:

0

Del dette indlæg

jeg tænker at når det er jeres fest, og jer der inviterer, så bestemmer i jo også hvordan den skal holdes. Man kan sagtens holde en dejlig fest uden alkohol, så hvorfor ikke lave hele festen sådan? Hvis i /du har et rimeligt anstrengt forhold til folk der drikker, som det lyder til, hvorfor ikke undgå det helt? sørg for at der er lækre ting til velkomst drink, flere forskellige vand til madden( f.eks san pellegrino, vittel, perrier.) , og igen virgin cocktails til sidst..det værste for mig ville være en fest hvor alle fyldte sig med coca-cola. :td: men uden alkohol ville være helt fint, hvis der er et lækkert og sundt alternativ.

1

Del dette indlæg

Jeg forstår dig godt! Jeg nyder ofte alkohol til de fester jeg går til, men det kunne jeg af gode grunde ikke under mine graviditeter - og stemningen ændrer sig bare jo mere alkohol folk får. Man behøver skam ikke vælte rundt, bare fordi man er fuldt.. Men folk blir bare fjollede og i et andet humør.. Jeg kender det godt fra når jeg selv er fuld, men som ædru tilskuere er det ikke alle vigtigheden der er så sjove igen ;-) Det er dit bryllup og din dag - så det er vigtigt at I hygger her på lige fod med resten af selskabet. Jeg har arbejdet som tjener ved rigtig mange bryllupper og jeg oplever tit, at folk blir alt for fulde.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Diskobil: Nej, det behøver de ikke, men jeg synes sådanne steder ligger lidt mere op til det end på et slot.

Ida13C: Der bliver ikke kun coca cola for det synes jeg også selv ville være kedeligt. Der bliver alle mulige lækre juicer, forskellige former for frugtsaft og friske frugter.

TvillingTyr: Det må da egentlig være rart at have set det lidt fra begge sider :)

ByMummy: du kopierer bare alt det du har lyst til :biggrin:

0

Del dette indlæg

Selvom Keld og jeg skal have fri bar inkl. spiritus efter brudevalsen, synes jeg jeres ide lyder helt vidunderlig og personlig :cheerleader3: .

Jeg ville nyde, at være gæst til jeres fest, for intet er da værre, end at vågne op efter en fest og være hundesyg pga. for meget alkohol - taler af bitter erfaring :wink:

0

Del dette indlæg

Hvis jeg som professionel blev spurgt, om jeg synes det var en god ide med en alkoholfri bryllupsfest... så ville jeg til enhver tid svare nej, så længe konceptet stadig er traditionel aftenfest med dertil hørende middag.

Jeg har fuld respekt for, at I som brudepar gør jer nogle overvejelser, men modsat er man også nødt til at se sådan på det, at der nu engang er nogle ting, der uværgerligt hører sammen med en dansk fest... og her er et (lettere) alkoholindtag en af dem. Stemningen bliver nu engang lidt mere løssluppen, når der er lidt alkohol involveret - og jeg ville ud fra en professionel synsvinkel være bekymret for, om I kan skabe den samme stemning uden. Jeg er stærkt tvivlende, må jeg indrømme.

At der er et mindre alkoholindtag behøver på ingen måde ende op i, at folk vælter rundt og bliver så fulde, at de stripper midt på dansegulvet (men indrømmet, det er da set ved fester, jeg har spillet til :floejt:). Men ud af de 500+ bryllupsfester, vi gennem tiden har lagt navn til, er det også kun et fåtal, som bagefter huskes for at folk drak aaalt for meget.

Langt de fleste kan sagtens styre sig, og jeg synes personligt, at det er et forkert valg at beslutte sig for på forhånd, at "gæsterne nok ikke kan styre det, så derfor fjerner vi simpelthen muligheden". Jeg ville vælge et kompromis, altså med øl og vin og så droppe eventuel spiritus - på den måde er muligheden til stede, men bortset fra nogle få uheldige eksemplarer, så er det de færreste, der ikke kan styre sig i en øl- og vinbar. :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer