ajoajo

Gode råd?

14 posts in this topic

Hej skønne tøser

Jeg sidder her og tænker det hele igennem.

Vi havde møde med præsten i sidste uge og han kom med nogle ting jeg slet ikke havde tænkt på. Bare små bitte ting der gør det hele lidt nemmere eller som jeg ikke var klar over.

f.eks.

- At jeg skal gå på min fars højre side, så skal ham og Christian ikke krydse når Christian skal følge mig på plads.

- Hvis jeg lægger min bruket på stolen er jeg sikker på ikke at sætte mig der igen. Altså det er en lille reminder om at der skal Christian side :)

Jeg tror nemlig der er mange af sådan nogle små råd.

Hvad er jeres bedste råd? Og her mener jeg ikke - Nyd dagen, den går hurtigt. Jeg mener sådan helt lavpraktiske råd.

Måske disse også kan gøre det nemmere for vores kære mænd :wink:

Edited by ajoajo
0

Annonce ♥

Hmm.. Jeg forstår altså ikke det med at du skal gå din fars højre side.. Det er jo traditionelt set forkert, og jeg kan ikke se hvordan det skal hjælpe oppe ved alteret.. Vil du så sidde på samme side som din kommende mand allerede fra starten af? Ellers ser jeg slet ikke pointen..

Hvis der i kirken er små trappetrin op til alteret - som der var i vores - er det et godt råd at give sine brudebuket til sin far der og løfte op i sin kjole så man kan gå op ad trappen - ellers er falder man..

Af andre praktiske råd:

Hvis I har dj og ikke har aftalt på forhånd hvilke sange der skal spilles (det gjorde vi ikke), så hav på forhånd skrevet nogle sange ned du gerne vil have spillet.. Jeg kunne overhovedet ikke komme på nogle gode sange at sanse til som jeg ville høre, da det var tid til fest.

Sørg for at have fortalt andre (brudepige, forlover, toastmaster eller forældre) hvis der er ting skal nå eller huske i løbet af dagen.. F. Eks. Ville min mand gerne have haft samlet alle sine gidet jeg kammerater og få taget et gruppe billede, men med alt der forgik den dag, glemte vi desværre alt om det. Så sørg for at lave lister og giv andre ansvar for at minde jer om det..

Hav ekstra kontanter med på dagen. Man ved aldrig om det skulle blive brig for et eller andet ekstra.. Lad evt en anden holde dem, så I ikke skal koncentrere jer om det..

Det var lige hvad jeg kunne komme på lige nu, men det kan være jeg kommer i tanke om andet senere..

0

Hmm.. Jeg forstår altså ikke det med at du skal gå din fars højre side.. Det er jo traditionelt set forkert, og jeg kan ikke se hvordan det skal hjælpe oppe ved alteret.. Vil du så sidde på samme side som din kommende mand allerede fra starten af? Ellers ser jeg slet ikke pointen..

Hvis der i kirken er små trappetrin op til alteret - som der var i vores - er det et godt råd at give sine brudebuket til sin far der og løfte op i sin kjole så man kan gå op ad trappen - ellers er falder man..

Af andre praktiske råd:

Hvis I har dj og ikke har aftalt på forhånd hvilke sange der skal spilles (det gjorde vi ikke), så hav på forhånd skrevet nogle sange ned du gerne vil have spillet.. Jeg kunne overhovedet ikke komme på nogle gode sange at sanse til som jeg ville høre, da det var tid til fest.

Sørg for at have fortalt andre (brudepige, forlover, toastmaster eller forældre) hvis der er ting skal nå eller huske i løbet af dagen.. F. Eks. Ville min mand gerne have haft samlet alle sine gidet jeg kammerater og få taget et gruppe billede, men med alt der forgik den dag, glemte vi desværre alt om det. Så sørg for at lave lister og giv andre ansvar for at minde jer om det..

Hav ekstra kontanter med på dagen. Man ved aldrig om det skulle blive brig for et eller andet ekstra.. Lad evt en anden holde dem, så I ikke skal koncentrere jer om det..

Det var lige hvad jeg kunne komme på lige nu, men det kan være jeg kommer i tanke om andet senere..

Ja jeg tænkte også at det ikke er tradition, men det er tradition at Gommen tager i mod Bruden og følger hende til sin plads (red. overfor Gommen)

Så når Bruden går på den venstre side af ham (eller hende) der følger op, skal gommen ind foran den person for at nå til bruden.

Puha det lyder indviklet. Det lød meget logisk da præsten sagde det :pokey:

0

Annonce ♥

Vi skal giftes her på lørdag, og fik af vide af præsten at jeg skal gå op ved min fars venstre side, og når vi så er gift skal jeg gå ved min mands højre side. Grunden til det var at i gamle dage var højre arm mandens sværdarm så på den måde kunne han beskytte hans kone :)

0

Vi skal giftes her på lørdag, og fik af vide af præsten at jeg skal gå op ved min fars venstre side, og når vi så er gift skal jeg gå ved min mands højre side. Grunden til det var at i gamle dage var højre arm mandens sværdarm så på den måde kunne han beskytte hans kone :)

Århhh hvor fint :7himmel: Det har jeg slet ikke tænkt på. Det er da fedt at vide.

0

Hav skiftetøj med, just in case. Og tilbehør til det. Jeg havde skiftekjoler med, og jeg fik den ene på - og hundefrøs senere. Havde ikke strømpebukser, noget til over skuldrene eller noget. Det havde min veninde så, og det lånte jeg. Men så øm ud :D

Huske penge ja, og sørg for jeres fotograf under vejs. Eller hav aftalt på forhånd at han/hun kan tage det drikkelse mm. der er brug for.

Husk at bestille mad til personale/musikere, eller giv køkkenet besked - i lørdags havde brudeparret fået en kok ud, og de havde bestilt til deres 70 gæster, men ikke til deres 5 tjenere, og oveni skulle kokken også lave mad til de 5 musikere, hvilket han ikke vidste. Der var da nok mad, men det er pænest at have det aftalt.

Hav aftalt med "brudepiger" eller veninder hvem der skal hjælpe dig på dagen, og ikke mindst rette din kjole og hår når det er ved at falde ned - det ses jo på billederne, og man ser det ikke selv i løbet af dagen.

Hav æbler i hjemmet på dagen, og måske på feststedet. Er du dårlig og har mega kvalme (som jeg havde) så hjælper revet æble meget.

Det var lige det der faldt mig ind nu.

0

Få en til at skrive ned hvad i får i gave fra hvem, og ikke i kortene, men bag i gæstebogen ell. Så er det nemmere med takkekort bagefter.

Håber at i får en fantastisk dag!

Edited by Leras
0

Annonce ♥

Få en til at skrive ned hvad i får i gave fra hvem, og ikke i kortene, men bag i gæstebogen ell. Så er det nemmere med takkekort bagefter.

Fantastisk råd. :cheerleader3:

Ja man skriver det jo altid i kortet

0

Fantastisk råd. :cheerleader3:

Ja man skriver det jo altid i kortet

Ja og så bliver det noget værre rod, hvis der er nogen der ikke har haft kort med eller man mister et kort under oprydningen.

Og så synes jeg også at det er hyggeligt at man vha. f.eks. gæstebogen kan huske hvad det var man fik...

Edited by Leras
0

Annonce ♥

Hav æbler i hjemmet på dagen, og måske på feststedet. Er du dårlig og har mega kvalme (som jeg havde) så hjælper revet æble meget.

Bananer som endnu er lidt grønne er også godt til kvalme og nervøsitet. De beroliger maven.

0