Guest Nina1978

Favourbokse

22 posts in this topic

Synes alle herinde taler om favourbokse - er jeg den eneste der ikke skal have det til mit bryllup? Synes ikke det er nødvendigt. Vil også gerne høre hvorfor jer der har det har valgt det?

:-)

0

Annonce ♥

Vi skal have favourbokse. Vi har snakket en del om det, og er kommet frem til, at vi selv om det er komplet unødvendigt, så er det en virkelig sød gestus. Det er meget fint at man indirekte kan sige tak for at alle er kommet, med en lille gave. Jeg ville personligt blive rigtig glad for en favourboks hvis jeg var gæst til et bryllup, og der er jo intet bedre en glade gæster, og en god start på festen. Jeg synes sagtens det kan undværes, det er jo ikke fordi jeg selv ville blive sur hvis jeg kom til et bryllup uden favourbokse, men det er en gestus jeg selv ville blive glad for, og derfor har vi valgt at have dem med. :happy:

0

Vi skal ikke have dem. Har valgt at spare på det punkt og prioritere anderledes, og så gider jeg ærlig talt heller ikke sidde og lave dem. Jeg ved godt de kan købes men tror det er svært at finde i vores farver. Det er en rigtig sød tanke og jeg ville da nok også selv blive glad for det som gæst, men derfor må vores gæster stadig undvære. :wink: Jeg laver dog sjove små festregler som kommer til at ligge ved hver gæst, og det håber jeg starter snakken når vi sætter os til bords. Så kan de også tage dem med hjem som en souvenir.

0

Jeg har været både sådan lidt for og imod, men nu tror jeg, jeg ender med at lave dem alligevel, men det er der en lidt speciel grund til.

Vi har valgt at holde festen en god times kørsel fra kirken, så derfor har jeg besluttet mig for at lave en slags lille brun favor bag til hver gæst, som de kan tage med sammen med en rispose, når de forlader kirken. I den skal være et lille bitte hæfte med en "Hvem er hvem", word search og quiz om os, en lille blyant og så lidt sukker til hjernen, muligvis i form af hjemmelavede kyskager eller andet slik i papir.

Så er der lidt underholdning til køreturen nemlig, og derfor laver jeg dem alligevel :-)

Men jeg folder poserne selv ud af en rulle brun gavepapir (vores tema er rustic vintage) til en tier fra Tiger, så omkostningerne er meget lave.

Vedhæfter lige lidt inspiration, jeg har fundet.

post-65672-0-73868500-1375979685_thumb.j

post-65672-0-72298000-1375979698_thumb.j

post-65672-0-57449000-1375979713_thumb.j

0

Annonce ♥

Vi skal have dem, det har jeg enevældigt bestemt. For mig er de en del af dekorationen på bordet. Fyldet bliver ganske simpelt, bolsjer. Havde tænkt på bolscher fra Svaneke Boslcher med vores logo eller noget i den stil men det bliver aaaaaaalt for dyrt. Så nu bliver det bolscher fra bolsjeriet i Løkken, henholdsvist I Love You, hjertebolscher og Bryllup 2013 bolscher. Har købt ind så jeg også har til takkekortene, regner jeg da med. Er ikke så vild med ideen med tandstikkere og panodiler i æskerne (vi har også børn med til festen), jeg kan godt lide at holde det simpelt. Jeg har købt hvide æsker af en bruger herinde der havde købt for mange og så kommer der personlige bånd på. Det bliver fint tror jeg, og overkommeligt.

0

Vi skal også have dem, de bliver en del af dekorationen, og bordkort på samme tid... Du har helt ret, de er komplet unødvendige, men jeg synes det er en virkelig hyggelig ide... Og som med alt andet den dag, så skal du kun gøre det hvis I finder det nødvendigt... Det er jeres dag, og hvis ikke du ser den store grund til det, så brug hellere pengene andetsteds :-D

0

vi skal ikke have dem, da jeg ikke rigtigt kan se pointen i dem... for os er det bare spild af penge som vi så har valgt at bruge på andre områder, men skal have personlige chokolader på kaffebordet...

0

Vi skal heller ikke have dem, men laver risposer med navn på (bordkort) som så ligger på tallerken.

0

Annonce ♥

Vi skal have favourbokses fordi:

- Jeg husker som barn at være til kobberbryllup hos min fars kusine, hvor alle gæster fik en lille bamse som lå ved pladsen. Ved en senere fest hos de samme fik alle et penalhus med et bamsehoved. Jeg husker det tydeligt og syntes det var hyggeligt - dengang kendte man ikke til favourboxes i DK - i hvert fald ikke generelt..

- Jeg har set mange amerikanske film og serier hvor man bruger partyfavours og jeg har brugt det til børnene der var med ved begge mine børns barnedåbe, jeg bruger også at dele partyfavours ud når vi holder børnefødselsdag, fremfor slikposer

- Jeg synes det er hyggeligt, en sød gestus til gæsten og jeg bruger rigtig meget tid på at designe vores æsker og finde det helt rigtige at putte i - jeg elsker den slags og det betyder noget for mig at lave disse små gaver til vores gæster :) Jeg elsker at hygge og nusse om folk og de må gerne føle at vi værdsætter deres deltagelse :)

0

synes som dig også at det er meget overflødigt - endte dog med at skulle lave dem for hr. prinsessen herhjemme synes det var bedååårende :)

det var også pænt, og gæsterne synes det var skægt - men så var detheller ikke mere end det :)

Gør som du lyster :)

0

Jeg tænker også på at lave dem, dog i en lidt anden udgave. Vi skal holde vores bryllup på en båd og vil derfor lave en lille flaskepost ved hver kuvert. Der skal være et lille personligt brev i flaskeposten, lidt snold og så skal flasken også fungere som bordkort (binder et minillamærke på med navn).

Laver det fordi jeg gerne vil takke hver enkel gæst for at de er med til at gøre vores dag speciel og hvor meget pris vi sætter på dem. Plus jeg synes det er hyggeligt at lave, og ville selv elske at få en lille boks hvis jeg var til fest :)

0

Filisabell, de flaskeposter glæder vi os til at se! Har du inspirationsbilleder eller af prototyper, du vil dele?

0

Annonce ♥

Vi skal også have det til vores bryllup. Jeg laver dem selv. Så de vil samtidig fungere som bordkort. Jeg synes det er vildt sødt det med tændstikken, panodilen, plaster og en lille chokolade. De børn der kommer til vores bryllup (der er 5 som under 10 år) får deres egne specielle med nogle farveblyanter og chokolade og så laver jeg noget malebog til dem eller køber nogle det har jeg ikke bestemt mig for endnu... Bland de børn vil der være 2 drenge på 3 og 4,5 som er kærestens nevøer, mine 2 halv søstre på 9 som er brudepiger og så min kærestes niece på 10 men hun er multi handicappet....

0

Jeg har fundet nogle små glas med korkprop og købt nogle bolsjer som skal i.. og så kommer der er stickers på med vores navne og dato..

Vores bordkort får vi lavet af glas, som en fyrfadstage hvor navnet er brændt i.. vi skal kun være 24, ellers blev det for dyrt...

0

Filisabell, de flaskeposter glæder vi os til at se! Har du inspirationsbilleder eller af prototyper, du vil dele?

Har desværre ikke lige nogle billeder til inspiration, kun en idé inde i hovedet. Men tænker at brevet skal være brændt i kanten, krøllet og se gammelt ud. Slikket tænker jeg skulle være noget der ligner muslingeskaller, perler eller andre strandting...hvis man kan få det...!?!

0

Jeg er også for og imod.... Man skal vist kun gøre det, hvis man som brud (-epar) hygger sig med det. Ellers tror jeg at energien skal bruges på noget andet...

De brune papirsposer er jeg dog hel pjattet med.. Nogen der ved hvor man kan købe dem billigt?

0

Annonce ♥

Jeg overvejer det, men er først lige begyndt at planlægge (er jo sent ude i forhold til mange andre).

Her vil jeg altså købe boksene, for er slet ikke så overskuds agtig at jeg gider sidde og skære og folde osv ;)

Og så finder jeg et smukt bånd der passer til resten af pynten på bordene?

0

Jeg er også for og imod.... Man skal vist kun gøre det, hvis man som brud (-epar) hygger sig med det. Ellers tror jeg at energien skal bruges på noget andet...

De brune papirsposer er jeg dog hel pjattet med.. Nogen der ved hvor man kan købe dem billigt?

Dorte s., det kan faktisk godt betale sig at lave dem selv (der går selvfølgelig lidt tid med det, men de er nemme at lave).

Jeg har ikke fundet nogen i den rigtige lille fikse størrelse, men jeg har fundet en tutorial på nettet, hvor man nemt kan folde dem selv. Jeg har købt en rulle brunt indpakningspapir (10 meter) i Tiger til 10 kr., så den kan der laves et hav af poser af. Den er lige her: http://www.lavendersbluedesigns.com/diy-mini-paper-sacks-from-large-paper-sacks/

Jeg har lavet en prototype ud af et stykke på størrelse med et A5-ark, og de bliver fine i størrelsen.

0

Jeg er sgutte så snild på fingrene.. Ih.... Altså... Jeg bliver utålmodig stædig og sjusket .... Og er på samme tid pernitten... Ej altså kan man det???

0

Den er nem at folde :-) To stykker tape og en smule folden - dét skal du nok kunne klare. Men prøv at lave en prototype i almindeligt papir og se, om ikke det går fint :-) jeg har også købt en takket saks i Tiger til 10 kr. for at klippe kanten, så det ligner en rigtig pose - perfekt til pernitten-diy-bruden ;)

0

Annonce ♥

Vi skal heller ikke have dem, men laver risposer med navn på (bordkort) som så ligger på tallerken.

Men hvis folk får risposerne til middagen, er det så ikke lidt sent at bruge dem? Eller tænker du at folk skal have dem med hjem?

0

Vi skal formentlig have dem - Nok ikke som dekoration på bordet, for jeg tror folk har alt for meget andet i hovedet til at tænke på små mandel-æsker til festen, men som en lille take home treat! Formentlig bliver det med personlige små kort, med en lille hilsen og tak for brudeparret. Så laver jeg nogle æsker, formentlig, og kæresten og jeg laver noget lækkert fyld.

Det er da meget hyggeligt, og jeg har et helt år til at fikse det!

0