Namak

Line&Henrik 050714. Pas på hinanden. <3

2,401 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh ja... Som Gybbel glemte jeg da helt at skrive hvor fed morgengaven er!

Hvis det ikke var fordi vi vælter os i vinoplukkere og andet udstyr ville den passe perfekt til min H2B også - og endda også vores vintema... Jeg må dog samtidig også lige gennemtænke den fysiske størrelse af gaven - den skal jo rejse til Italien og tilbage igen, så det skal jo heller ikke blive for omstændigt.

Mange tak Signe :biggrin:

Jeg vil da lige fortælle at den altså ikke er kæmpe i størrelsen. Jeg har spekuleret lidt i hvad der er standerd mål for at beskrive str, men hmmm jeg aner ikke lige hvad der har samme str og jeg kan ikke lige måle den. Jeg vil sige 1½ cd i omkreds og ca 6-8 cm høj så den kan næsten være i håndbagage. :biggrin: Slet ikke noget vildt.

Ok - den så bare meget større ud, men det er jo også altid svært at se på billeder.

Selv om den er super god idé tror jeg ikke jeg hopper på den. Vi mangler i hvert fald på ingen måder vinoplukkere og lign.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja du må gerne agere mor og spørge hvad søren vi dog har brugt alle de penge på :pokey::tunge: Du skal være velkommen til at se mit budget igennem? Jeg har ingen ide om, hvor jeg ville kunne spare... og jeg har endda ret billige løsninger på mange ting, synes jeg selv... og det er uden bryllupsrejse..

Grunden til det er steget som det er, er fordi vi fra starten af ikke havde fået alle tingene med i budgettet og efterhånden som ting er kommet på, er det hele bare blevet rigtig dyrt. Derudover er gæstelisten også vokset, hvilket ikke ligefrem hjælper på det hele...
Jeg vil også angive dig som en dygtig, klog og prof. netshopper :) Der er jo en grund til jeg kommer og beder om gode fif! Det kan godt være det hele ikke går optimalt i din verden, men du har hovedet skruet rigtigt på :) (vi ser bort fra diverse fejlkøb og husker på at "af skade bliver man klog men sjældent rig" som min mor ville have sagt)
Er fuldstændig enig i dit skift af kjoler til pigerne! Selvfølgelig skal de have lilla kjoler! og de er super fine dem som du har fundet! Men pas nu på, du ikke bestiller dem for små igen, hvis de nu vokser så hurtigt som det lyder til. Jeg køber først mine kinakjoler (hvis ikke de bliver skåret fra) 2-3 mdr før brylluppet, det må være tidsnok tænker jeg?
og HELDIGT du slap så let fra at forklare hvorfor der skulle nye kjoler til :) - på den anden side, så stiller piger som oftest ikke så meget spørgsmålstegn hvis Moar kommer og vil give en mere tøj! Jeg gjorde i hvert fald ikke da jeg var teenager...
Dejligt du bare kunne nøjes med at true lidt, for at få noget ordenlig søvn. Det er fandme også vigtigt at få sovet ordenligt. Jeg bliver personligt en rigtig kælling uden søvn, hvis jeg ikke har sovet ordenligt i længere tid, så er det bedst folk holder sig lidt på afstand.. Kan slet ikke hænge sammen. Især dengang hvor jeg godt kunne falde i søvn men maks kunne sove 1 time for så at vågne med panikangst, gennemblødt af sved og med en puls som var jeg igang med at løbe en spurt... Hold da kæft det var hårdt. Især fordi jeg samtidigt blev bange for at falde i søvn igen...
Heldigvis fik jeg kommet ud af den bobbel og har det meget bedre den dag i dag... Faktisk hjælper min H2b meget... Jeg var i stand til at stoppe med min angst-medicin kort efter jeg mødte ham, noget jeg ellers ikke var i stand til at trappe helt ud af før jeg fik ham i mit liv :)
Anyways, er glad for du stadig har nok bevægelighed til at kunne lave nogle af dine små projekter, det er vigtigt, så man har noget at tage sig til der giver en noget glæde imellem alt bøvlet. Livet skal være en kamp, sådan er det vist bare. Vi må jo bare vælge hvordan vi vil takle det, med oprejst pande eller om vi vil synke sammen og give op. Og der har du jo tydeligvis valgt at kæmpe, selvom det til tider kan synes meget hårdt..
Men jeg synes du er super sej!!! :cheerleader3::bunny_4::thumbsupsmileyanim::respekt::sm::bearhug::heart::badgirl:
Redigeret af RikkeMy
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op hvor ser det hele bare mega godt ud … :)

Jeg er helt vild med dine ideer, morgengaven er da helt igennem perfekt.. Hvorfor har jeg slet ikke tænkt på det.. .I love it… :) Og fedt med hurtig levering - Det kan man jo ikke klage over :D

Stickers på skoene … Uh uh I love it.. Dem med navn .. Mega cool… Jeg fik købt mine Ido stickers i dec.. :D yay - og til H2B fik jeg købt nogle hvor er der står HELP ME! på fra CTI party - de kostede 11kr…. :D Det er jo genialt ..:D

Mega fede ting du har købt … :tunge::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh ja... Som Gybbel glemte jeg da helt at skrive hvor fed morgengaven er!

Hvis det ikke var fordi vi vælter os i vinoplukkere og andet udstyr ville den passe perfekt til min H2B også - og endda også vores vintema... Jeg må dog samtidig også lige gennemtænke den fysiske størrelse af gaven - den skal jo rejse til Italien og tilbage igen, så det skal jo heller ikke blive for omstændigt.

Mange tak Signe :biggrin:

Jeg vil da lige fortælle at den altså ikke er kæmpe i størrelsen. Jeg har spekuleret lidt i hvad der er standerd mål for at beskrive str, men hmmm jeg aner ikke lige hvad der har samme str og jeg kan ikke lige måle den. Jeg vil sige 1½ cd i omkreds og ca 6-8 cm høj så den kan næsten være i håndbagage. :biggrin: Slet ikke noget vildt.

Ok - den så bare meget større ud, men det er jo også altid svært at se på billeder.

Selv om den er super god idé tror jeg ikke jeg hopper på den. Vi mangler i hvert fald på ingen måder vinoplukkere og lign.

Ja det er svært at regne us hvad der er i hvilken str. når man ikke har set det med egen øjne. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja du må gerne agere mor og spørge hvad søren vi dog har brugt alle de penge på :pokey::tunge: Du skal være velkommen til at se mit budget igennem? Jeg har ingen ide om, hvor jeg ville kunne spare... og jeg har endda ret billige løsninger på mange ting, synes jeg selv... og det er uden bryllupsrejse..

Grunden til det er steget som det er, er fordi vi fra starten af ikke havde fået alle tingene med i budgettet og efterhånden som ting er kommet på, er det hele bare blevet rigtig dyrt. Derudover er gæstelisten også vokset, hvilket ikke ligefrem hjælper på det hele...
Jeg vil også angive dig som en dygtig, klog og prof. netshopper Der er jo en grund til jeg kommer og beder om gode fif! Det kan godt være det hele ikke går optimalt i din verden, men du har hovedet skruet rigtigt på (vi ser bort fra diverse fejlkøb og husker på at "af skade bliver man klog men sjældent rig" som min mor ville have sagt)
Er fuldstændig enig i dit skift af kjoler til pigerne! Selvfølgelig skal de have lilla kjoler! og de er super fine dem som du har fundet! Men pas nu på, du ikke bestiller dem for små igen, hvis de nu vokser så hurtigt som det lyder til. Jeg køber først mine kinakjoler (hvis ikke de bliver skåret fra) 2-3 mdr før brylluppet, det må være tidsnok tænker jeg?
og HELDIGT du slap så let fra at forklare hvorfor der skulle nye kjoler til :) - på den anden side, så stiller piger som oftest ikke så meget spørgsmålstegn hvis Moar kommer og vil give en mere tøj! Jeg gjorde i hvert fald ikke da jeg var teenager...
Dejligt du bare kunne nøjes med at true lidt, for at få noget ordenlig søvn. Det er fandme også vigtigt at få sovet ordenligt. Jeg bliver personligt en rigtig kælling uden søvn, hvis jeg ikke har sovet ordenligt i længere tid, så er det bedst folk holder sig lidt på afstand.. Kan slet ikke hænge sammen. Især dengang hvor jeg godt kunne falde i søvn men maks kunne sove 1 time for så at vågne med panikangst, gennemblødt af sved og med en puls som var jeg igang med at løbe en spurt... Hold da kæft det var hårdt. Især fordi jeg samtidigt blev bange for at falde i søvn igen...
Heldigvis fik jeg kommet ud af den bobbel og har det meget bedre den dag i dag... Faktisk hjælper min H2b meget... Jeg var i stand til at stoppe med min angst-medicin kort efter jeg mødte ham, noget jeg ellers ikke var i stand til at trappe helt ud af før jeg fik ham i mit liv.
Anyways, er glad for du stadig har nok bevægelighed til at kunne lave nogle af dine små projekter, det er vigtigt, så man har noget at tage sig til der giver en noget glæde imellem alt bøvlet. Livet skal være en kamp, sådan er det vist bare. Vi må jo bare vælge hvordan vi vil takle det, med oprejst pande eller om vi vil synke sammen og give op. Og der har du jo tydeligvis valgt at kæmpe, selvom det til tider kan synes meget hårdt..
Men jeg synes du er super sej!!! :cheerleader3::bunny_4::thumbsupsmileyanim::respekt::sm::bearhug::heart::badgirl:

Haha søde My..

Jeg tvivler på det ville gøre megen nytte at budgettere for dig. Ville jo være skidt hvis jeg fandt noget du kunne have sparet på, som du allerede har købt. Kors det ville være SÅ ærgerligt. Ud over det så skal en brud jo have det en brud VIL have, BASTA!

Det er samme årsag for os at det er lidt dyrere. Jeg har brugt et meget mindre beløb på de ting som jeg har købt end jeg regnede med, men der er kommet flere ting til undervejs. Dermed stiger prisen jo naturligt. (Det kan jo også være man skal købe en ting 2 gange *HOST* hvis man nu køber en forkert farvet kjole.. hmm... eller ungerne vokser ud af det købte... hmmm.. og div. andre ting, som man dummer sig med.

Jeg synes nu også at festen, kjole og maden er meget vigtigere end en bryllups rejse. Det er selvfølgelig fint at rejse, men jeg tror hellere jeg ville sige at rejsen kan findes når brylluppet er ovre og økonomien igen har luft. Evt. kan man jo rejse på sin 1. bryllupsdag. Ja der er mange muligheder, spørgsmålet er jo hvordan man tilpasser ønskerne til budgettet, så man kan få mest af det der betyder noget med i pakken. Vi har heller ikke bestilt bryllupsrejse, og gør det heller ikke. Jeg tror vi i stedet tager på (ja jeg vil jo så ikke kunne sige kæresteferie efter vi er blevet gift så.. ) "ægteskabsferie" når engang der er luft i budgettet igen.

Ja søvnen er heldigvis bedre, men ikke helt optimal endnu. Det tager jeg så roligt som jeg nu kan, for man kan jo heldigvis benytte sig af muligheden for at lave bryllups dimser uanset om det er nat eller dag. hihi.. :wink:

Desværre kan det dog også have den effekt at det er dyyyrt, for findes der noget bedre tidspunkt, at finde inspiration end midt i nattens mulm og mørke? Naaah I don´t think so.. haha..

Hvor er det dejligt for dig at du har det bedre og at du har bedre styr på din angst. Det er en absolut forfærdelig ting at lide af. Uanset hvad man fejler er det sq langt fra sjovt at være syg Lidt lykke hjælper heldigvis på en masse. :loveshower:

Sikke store komplimenter du giver, mange tak. Jeg gør som jeg bedst kan og så må det være "godt nok" og de der ikke synes det, ja de kan da bare fise af! Dejligt når nogen så synes det er lidt mere end "godt nok".

Det er svært at være syg og at skulle høre på fordømmelse for noget man ikke kan ændre eller måske endda "gøre for", så derfor lægger jeg hård linie i stedet. Jeg har allermest sympati for de der har det svært, i stedet for de som vil sætte fingre på andres "situation" selvom jeg også synes det er synd for dem, at de fatter hat!

Jeg var i går udsat for en skattemedarbejder som kommenterede at :" du er jo heller ikke så syg" og det var faktisk enormt svært ikke at bryde ud i åbenlys latter..

Du kan sq da ikke se på mig hvor syg jeg er tænkte jeg, og var lige ved at skælde hende ud fordi jeg syntes det var så flabet kommenteret. Jeg tog mig i stedet i nakken og ledte hende i stedet på rette vej. Jeg gav hende en venlig fortælling om at jeg jo lider af en "usynlig sygdom", som er kronisk, uhelbredelig og fremadskridende. At der ikke er behandling og at det har taget mange år fra 93-94 til 2008-09) at stille min diagnose, netop fordi det kommer og "går" og mange af symptomerne er usynlige udadtil.

Altså man siger så fint at ingen dør af MS, men der er nogle som dør af symptomerne, fordi hjerne for eks. siger til lungerne at de ikke skal trække vejret eller til hjertet at det ikke skal slå.. Så om jeg er lidt eller meget syg kan hun sq ikke vurdere ved at kigge på at jeg taler om skat med hende. Det svarer lidt til at sige "jeg kan ikke se din kræftknude i din hjerne, som er ved at slå dig ihjel, så derfor er du jo ikke så syg".

Nå men du kan jo konkludere at fordi jeg skriver om historien, så har det sat et ikke så kønt mærke på dagen i går. Jeg håber dog at jeg fik givet hende noget og at jeg gjorde hende bare en lille bitte smule klogere, så hun næste gang måske bare holder munden lukket. Man kan jo håbe, for sødt og venligt var det hele..

Jeg kæmper med næb og kløer, men jeg lægger faktisk ikke så meget mærke til det er mere end "andre", før nogen udpeger det. Jeg "tror" jo at det er normalt at alt er så f*cking besværligt, indtil jeg kommer i tanke om, at det er det ikke for de fleste raske. Det må være fordi jeg stadig er der hvor jeg "tror" at jeg er rask og kan alt, men at det hele er mere besværligt end det skal være, hvis det giver mening at sige.

Jeg har hørt at alt der er noget værd, er værd at kæmpe for - så jeg skal filme give tilværelsen kamp til stregen.. haha :hug: Ukrudt forgår ikke så let.

:heart:

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op hvor ser det hele bare mega godt ud … :)

Jeg er helt vild med dine ideer, morgengaven er da helt igennem perfekt.. Hvorfor har jeg slet ikke tænkt på det.. .I love it… :) Og fedt med hurtig levering - Det kan man jo ikke klage over :D

Stickers på skoene … Uh uh I love it.. Dem med navn .. Mega cool… Jeg fik købt mine Ido stickers i dec.. :D yay - og til H2B fik jeg købt nogle hvor er der står HELP ME! på fra CTI party - de kostede 11kr…. :D Det er jo genialt ..:D

Mega fede ting du har købt … :tunge::cheerleader3:

Mange tak for de flotte ord. Du er altid hjertelig velkommen til at napse ideer så bare go for it hvis du finder noget spændende i tråden. :wink:

Vi havde også en masse forskellige skoklistermærker i tankerne, for der findes rigtig mange forskellige. Jeg har set på ido & me2, game over, navne, help me og aye aye og en masse andre. H2B fik selv lov at vælge sine yes dear og så kan jeg jo få lov at drille og så at han lige så godt kan vænne sig til at stå ret og salutere, når han hvergang svarer på noget jeg siger.. haha.. Der skal trykkes på knapperne i sjov jo.. Dem med navne kan jeg ikke helt huske prisen for, men nu var det lige sådan en zilla ting som jeg bare skulle eje, så det var bare op med tegnedrengen. hihi :wink:

Jeg håber at jeg får købet en heeeel masse flere ting, for jeg er blevet så inspireret her de sidste dage at jeg er mere end almindeligvis bekymret for mit budget haha.. :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vildt søde kjoler til pigerne og farven... Waaau!

Pas nu på at du får købt dem så de kan passe dem til brylluppet, de vokser åbenbart for tiden. Det vil dælme være surt hvis de skal kasseres pga megavækst :)

Taak mormor..

Jeg håber at de snart holder en kort pause i det mindste så jeg har en mulighed for at få den rette størrelse. Kjolerne var for store da de fik dem, så jeg er virkelig overrasket over den vækst. Måske sover de i drivhus eller Substral i kosten? Det må være hjemme hos deres far, jeg har endnu ikke spædet mælken op med blomstergødning... haha. :wink:

Jeg har taget deres nuværende mål, og ville egentlig bestille med det samme, men jeg er kommet i tvivl om hvorvidt det er klogest at vente en mdr. mere med at bestille, selvom jeg ville bestille større end deres mål. hmm.. Jeg kan jo ikke vente så længe, da det er fra Kina. Nu må vi se om jeg kan vente en mdr med at bestille.. Det er jo sååå spændende.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så mens jeg lige har "hul i kalenderen vil jeg lige lægge et pat fotos op af mine nylige kreationer. Jeg blev inspireret af de skilte til at sætte på stolene med Mr & Mrs, men jeg synes det meget hurtigt bliver en dyr fornøjelse, så jeg har haft gang i egne evner og lavet lidt forskelligt.

Jeg har brugt samme karton som er brugt til vores STD. ses Her, hjerter i loftet her , bordkort her og vores invitationer. (som jeg også er færdig med at lave sådan ca. Jeg mangler at vedlægge ønskeliste, så fotos kommer først når det er helt done.)

Vi er jo lidt "skæve" og det skal festen også bære præg af, at vi ikke gør alt det man "skal", "bør" og hører sig til. Vi gør som vi vil i stedet. Det betyder også at jeg har flere muligheder for at lave lidt sjov både med gæsterne og min H2B .

Nedenfor er skiltene som skal sætte på stolene. De som H2B kender til, er de første. med fættes navnet og en sjov kommentar på bagsiden. De andre jeg har lavet kommer i poster herunder.. :biggrin:

post-64428-0-71588200-1391088132_thumb.j

post-64428-0-03847400-1391088160_thumb.j

post-64428-0-99492100-1391088181_thumb.j

post-64428-0-72757600-1391088200_thumb.j

Redigeret af Namak
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op hvor ser det hele bare mega godt ud … :)

Jeg er helt vild med dine ideer, morgengaven er da helt igennem perfekt.. Hvorfor har jeg slet ikke tænkt på det.. .I love it… :) Og fedt med hurtig levering - Det kan man jo ikke klage over :D

Stickers på skoene … Uh uh I love it.. Dem med navn .. Mega cool… Jeg fik købt mine Ido stickers i dec.. :D yay - og til H2B fik jeg købt nogle hvor er der står HELP ME! på fra CTI party - de kostede 11kr…. :D Det er jo genialt ..:D

Mega fede ting du har købt … :tunge::cheerleader3:

Mange tak for de flotte ord. Du er altid hjertelig velkommen til at napse ideer så bare go for it hvis du finder noget spændende i tråden. :wink:

Vi havde også en masse forskellige skoklistermærker i tankerne, for der findes rigtig mange forskellige. Jeg har set på ido & me2, game over, navne, help me og aye aye og en masse andre. H2B fik selv lov at vælge sine yes dear og så kan jeg jo få lov at drille og så at han lige så godt kan vænne sig til at stå ret og salutere, når han hvergang svarer på noget jeg siger.. haha.. Der skal trykkes på knapperne i sjov jo.. Dem med navne kan jeg ikke helt huske prisen for, men nu var det lige sådan en zilla ting som jeg bare skulle eje, så det var bare op med tegnedrengen. hihi :wink:

Jeg håber at jeg får købet en heeeel masse flere ting, for jeg er blevet så inspireret her de sidste dage at jeg er mere end almindeligvis bekymret for mit budget haha.. :tunge:

Årh tak… Det er jeg da glad for … Man kan jo ikke andet end at blive inspireret i alle jeres skønne tråde… :cheerleader3:

Ja det er jo helt vildt så mange forskellige de er.. Det er jo top nice.. Jeg har faktisk slet ikke spurgt H2B - Overvejer lidt bare at drille ham og sætte dem på :p hihi.

Det er jo farligt med alle de ideer man får… :tunge: Jeg synes også godt jeg kan mærke at min konto piver lidt nu… Specielt nu hvor uddannelsen bliver sat på pause… :)

Har du set de der fine manchet knapper man kan få til mænd? Hvor man selv kan få tekst i ? - Jeg har bestilt et par til dagen, som min h2b får, jeg tror jo godt nok at han køber sine egne, men synes alligevel det er lidt sødt med nogle "hjemme"lavet.. :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bordpynt samt pynt til vores telt :-)

Jeg har lavet nogle lys med hjerter som skal stå på bordene. Jeg har brugt lilla bånd i en mørkere nuance end vores tema da jeg synes der skal være lidt fravespil. Lysene valgte jeg at finde i hvide og "vores" lilla så der er lidt forskellighed uden det bliver for meget.

Oplukkerne har jeg sat sammen med de tilsvarende udskårne hatte og organzabånd som jeg har brugt til bordkort og lofts ophæng (hjerter) Båndene går igennem temaet og skal bruges til vejviserspyd og er allerede sendt med STD også.

Bordkort er et prøve billede da jeg ikke har taget af de færdige. Hvidt perlemorspapir med organzabånd i sløjfe og paillett (i stedet for "slør) og hat udskåret i 3D effekt papir (samme som bruges til STD + invitation)

Salt og perber har vi fundet fugle i sort hvid i Tiger. Jeg har sat organza bånd om halsen bare for at vise jeg gad hihi :-)

"strø" til bordet bliver "diamanter" og blomsterblade.

Det ser jo vildt godt ud …. :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du set de der fine manchet knapper man kan få til mænd? Hvor man selv kan få tekst i ? - Jeg har bestilt et par til dagen, som min h2b får, jeg tror jo godt nok at han køber sine egne, men synes alligevel det er lidt sødt med nogle "hjemme"lavet.. :D

Nej dem har jeg ikke set? link lik link hihi.. :wink: Meen jeg tror nu H2B er dækket ind efterhånden.

Og tak tak for de fine komplimenter. :biggrin:

Redigeret af Namak
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lidt sker der nu stadig selvom jeg er pænt sløv mht at få opdateret min tråd.

I morgen har jeg haft gang i at få styr på bryllupskage bla.

Det er lidt af et puslespil åbenbart fra konditorens side af. Jeg strikkede en samlet "det ønsker jeg mail" sammen efter at have talt med hende sidste sommer. Hun havde meget travlt lige omkring den tid hvor jeg mailede åbenbart. Efter en uge havde jeg intet hørt tilbage så jeg greb knoglen og gav hende et kald. Det viste sig så at jeg var havnet i spamfilteret. Det var lige op til bryllupsmessen, så om det var ok at hun kiggede på det når messen var ovre 3 dage senere. Jo det var da helt ok, så travlt har jeg nu ikke.. "det er det første jeg gør i næste uge." Ok..

1 uge efter messen ringede jeg igen for jeg havde INTET hørt. Det jeg udbad mig var en "kan det lade sig gøre" og "hvad er prisen?", størrelse på kagen samt selve bestillingen hvis jeg var tilfreds, så hvor svært er det lige at svare på?

Jeg fik fat i hende igen og hun sagde jeg har mailet dig, men det er svært noget af det du udbeder dig. Nå? Jeg havde ikke fået svar fra hende. En fotokage (hun havde sagt at det var det letteste og at hun ville foretrække det da hun CITAT: "kunne lave mit Danmarkskort lige så let." Efterhånden som snakken kørte kunne jeg høre at hun slet ikke havde nær læst og dermed heller ikke forstået hvad jeg vil have. Jeg skar ud i pap igen og hun lovede at maile mig igen.

Det er så nu en uge siden hun skulle have haft mailet en "kopi" af hendes "tidligere" mail med de ændringer som jeg talte med hende om.

Jeg har stadig intet hørt hvilket jeg allerede forudså i torsdags. Det irriterer mig rimelig meget, for de har godt ry hos Arlington, men jeg føler at jeg slet ikke bliver taget alvorligt som kunde. Det kan da godt være der er 5 mdr til brylluppet, men jeg vil da meget gerne have en pris ide og et reelt tilbud som jeg kan bruge til noget, i stedet for en ellers hyggelig sludder for en sladder.

I torsdags ringede jeg så til vores lokale bager i stedet. Her fik jeg en aftale i stand næsten øjeblikkeligt og i morgen skal jeg tale med dem. Nu står den på udprintning af papirer og så glæder jeg mig til at høre hvad de kan tilbyde mig. Bageren lød interesseret og kommenterede at det var utraditionelt hvad jeg ønskede.. Pyyh jeg håber han kan hjælpe, for Arlington tror jeg efterhånden er en spist kage for mig. hmprf. :metteholm:pokey:

Ellers skal jeg på konditor jagt ige og det gider jeg ikke helt. :wink:

Redigeret af Namak
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha søde My..

Jeg tvivler på det ville gøre megen nytte at budgettere for dig. Ville jo være skidt hvis jeg fandt noget du kunne have sparet på, som du allerede har købt. Kors det ville være SÅ ærgerligt. Ud over det så skal en brud jo have det en brud VIL have, BASTA!

Det er samme årsag for os at det er lidt dyrere. Jeg har brugt et meget mindre beløb på de ting som jeg har købt end jeg regnede med, men der er kommet flere ting til undervejs. Dermed stiger prisen jo naturligt. (Det kan jo også være man skal købe en ting 2 gange *HOST* hvis man nu køber en forkert farvet kjole.. hmm... eller ungerne vokser ud af det købte... hmmm.. og div. andre ting, som man dummer sig med.

Jeg synes nu også at festen, kjole og maden er meget vigtigere end en bryllups rejse. Det er selvfølgelig fint at rejse, men jeg tror hellere jeg ville sige at rejsen kan findes når brylluppet er ovre og økonomien igen har luft. Evt. kan man jo rejse på sin 1. bryllupsdag. Ja der er mange muligheder, spørgsmålet er jo hvordan man tilpasser ønskerne til budgettet, så man kan få mest af det der betyder noget med i pakken. Vi har heller ikke bestilt bryllupsrejse, og gør det heller ikke. Jeg tror vi i stedet tager på (ja jeg vil jo så ikke kunne sige kæresteferie efter vi er blevet gift så.. ) "ægteskabsferie" når engang der er luft i budgettet igen.

Ja søvnen er heldigvis bedre, men ikke helt optimal endnu. Det tager jeg så roligt som jeg nu kan, for man kan jo heldigvis benytte sig af muligheden for at lave bryllups dimser uanset om det er nat eller dag. hihi.. :wink:

Desværre kan det dog også have den effekt at det er dyyyrt, for findes der noget bedre tidspunkt, at finde inspiration end midt i nattens mulm og mørke? Naaah I don´t think so.. haha..

Hvor er det dejligt for dig at du har det bedre og at du har bedre styr på din angst. Det er en absolut forfærdelig ting at lide af. Uanset hvad man fejler er det sq langt fra sjovt at være syg Lidt lykke hjælper heldigvis på en masse. :loveshower:

Sikke store komplimenter du giver, mange tak. Jeg gør som jeg bedst kan og så må det være "godt nok" og de der ikke synes det, ja de kan da bare fise af! Dejligt når nogen så synes det er lidt mere end "godt nok".

Det er svært at være syg og at skulle høre på fordømmelse for noget man ikke kan ændre eller måske endda "gøre for", så derfor lægger jeg hård linie i stedet. Jeg har allermest sympati for de der har det svært, i stedet for de som vil sætte fingre på andres "situation" selvom jeg også synes det er synd for dem, at de fatter hat!

Jeg var i går udsat for en skattemedarbejder som kommenterede at :" du er jo heller ikke så syg" og det var faktisk enormt svært ikke at bryde ud i åbenlys latter..

Du kan sq da ikke se på mig hvor syg jeg er tænkte jeg, og var lige ved at skælde hende ud fordi jeg syntes det var så flabet kommenteret. Jeg tog mig i stedet i nakken og ledte hende i stedet på rette vej. Jeg gav hende en venlig fortælling om at jeg jo lider af en "usynlig sygdom", som er kronisk, uhelbredelig og fremadskridende. At der ikke er behandling og at det har taget mange år fra 93-94 til 2008-09) at stille min diagnose, netop fordi det kommer og "går" og mange af symptomerne er usynlige udadtil.

Altså man siger så fint at ingen dør af MS, men der er nogle som dør af symptomerne, fordi hjerne for eks. siger til lungerne at de ikke skal trække vejret eller til hjertet at det ikke skal slå.. Så om jeg er lidt eller meget syg kan hun sq ikke vurdere ved at kigge på at jeg taler om skat med hende. Det svarer lidt til at sige "jeg kan ikke se din kræftknude i din hjerne, som er ved at slå dig ihjel, så derfor er du jo ikke så syg".

Nå men du kan jo konkludere at fordi jeg skriver om historien, så har det sat et ikke så kønt mærke på dagen i går. Jeg håber dog at jeg fik givet hende noget og at jeg gjorde hende bare en lille bitte smule klogere, så hun næste gang måske bare holder munden lukket. Man kan jo håbe, for sødt og venligt var det hele..

Jeg kæmper med næb og kløer, men jeg lægger faktisk ikke så meget mærke til det er mere end "andre", før nogen udpeger det. Jeg "tror" jo at det er normalt at alt er så f*cking besværligt, indtil jeg kommer i tanke om, at det er det ikke for de fleste raske. Det må være fordi jeg stadig er der hvor jeg "tror" at jeg er rask og kan alt, men at det hele er mere besværligt end det skal være, hvis det giver mening at sige.

Jeg har hørt at alt der er noget værd, er værd at kæmpe for - så jeg skal filme give tilværelsen kamp til stregen.. haha :hug: Ukrudt forgår ikke så let.

:heart:

Havde faktisk slet ikke fået LÆST det her indlæg i farten.

Vel brølt, løvinde!! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik jeg "holdt møde" med bageren. Det skulle være helt fint at strikke mine ønsker sammen. Han vil ringe og give et reelt pristilbud en af de nærmeste dage, så jeg håber det er en fornuftig pris, så jeg kan sige afsluttet og bare kan betale så jeg er ovre al den ballade. :metteholm

Mit lilla sukker har jeg i øvrigt også fået hjem. Jeg overvejede om ikke de her 170g skulle kunne fylde sukkerskålen op. Det er en ret stor skål så jeg tænkte ok jeg tror jeg køber en ekstra bare for en sikkerheds skyld. Det var godt tænkt for det fylder ikke ret meget hvis det bare skulle have været en enkelt portion.

post-64428-0-42610000-1391525551_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer