Rialie

Mutual Weirdness Forever- Beretning: Eftermiddag

681 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Tilbehørs-overvejelser!

Nu da kjolen er i hus er jeg begyndt at tænke på tilbehør.. Skoene er jo på plads, men jeg vil gerne have nogle flotte øreringe til brylluppet. Jeg har selvfølgelig været igang med at google og jeg har en ret klar ide om at de skal være i guld eller rosa guld (hedder det det?) og varme farver som kjolen. Jeg vil gerne have nogle der er flotte og har lidt klassisk over sig, men som samtidig har lidt kant og er lidt anderledes/moderne/unge.. :lol:

Her er de første resultater fra min søgning:

attachicon.gifFotor0402114024 - Copy.jpg

nr. 4 er umiddelbart min favorit fordi jeg så godt kan lide faconen og enkeltheden - jeg ved dog ikke om farven er så god, men modellen findes også i alm. guld. Til gengæld er det også den dyreste af dem alle, og den er noget mere dyr end jeg har lyst til..

Anden favorit må være nr. 5, jeg synes egentlig de er meget søde og anderledes, og så ser det også ud til at farverne ville være perfekte med kjolen.. Bliver den for sød?

Det skal heller ikke blive alt for vintage eller pænt (med alle blonderne og farven på kjolen), der skal også være lidt moderne over det, synes jeg..

Måske nr. 6 i virkeligheden er et godt bud, de er enormt enkle og rene i linjerne, hvilket måske ville være en god kontrast til alle de fine og meget feminine blonder.

Arghh :blink: ... Input og ideer modtages gerne! :)

Tilbehørs-overvejelser!

Nu da kjolen er i hus er jeg begyndt at tænke på tilbehør.. Skoene er jo på plads, men jeg vil gerne have nogle flotte øreringe til brylluppet. Jeg har selvfølgelig været igang med at google og jeg har en ret klar ide om at de skal være i guld eller rosa guld (hedder det det?) og varme farver som kjolen. Jeg vil gerne have nogle der er flotte og har lidt klassisk over sig, men som samtidig har lidt kant og er lidt anderledes/moderne/unge.. :lol:

nr. 4 er umiddelbart min favorit fordi jeg så godt kan lide faconen og enkeltheden - jeg ved dog ikke om farven er så god, men modellen findes også i alm. guld. Til gengæld er det også den dyreste af dem alle, og den er noget mere dyr end jeg har lyst til..

Anden favorit må være nr. 5, jeg synes egentlig de er meget søde og anderledes, og så ser det også ud til at farverne ville være perfekte med kjolen.. Bliver den for sød?

Det skal heller ikke blive alt for vintage eller pænt (med alle blonderne og farven på kjolen), der skal også være lidt moderne over det, synes jeg..

Måske nr. 6 i virkeligheden er et godt bud, de er enormt enkle og rene i linjerne, hvilket måske ville være en god kontrast til alle de fine og meget feminine blonder.

Uuuhhh fine øreringe!

Hvor har du fundet nr. 3, nr. 6 og nr.7

Redigeret af catharina1212
0

Del dette indlæg

Super smukt look - Du bliver knaldhamrende lækker. Jeg eeelsker dit strømpebånd, det er så smukt!!!

Det ser virkelig godt ud! Er vild med håret!! :)

Det ser super godt ud

Tusind tak skal i have! :)

Hvordan gik connection meeting'en? :)

Du er alt for tidligt på den, det er først idag :lol: Men jeg skal nok berette om det.. Lige nu er jeg bare rigtigt spændt på det og glæder mig :)

0

Del dette indlæg

Tilbehørs-overvejelser!

Tilbehørs-overvejelser!

Uuuhhh fine øreringe!

Hvor har du fundet nr. 3, nr. 6 og nr.7

Tak! Jeg synes jo også at de alle er temmelig fine. Jeg er dog endt med at vælge nogle helt andre, men her er links til dem du spørger efter:

nr. 6: http://www.etsy.com/dk-en/listing/181880451/champagne-peach-marquise-bridal-glass?ref=sr_gallery_4&sref=sr_bb2ec7d81f59dc1ab163d831b9f4187278035c5c5bde502d738ede4afda2f8fc_1396423977_14109786_champagne&sref2=MTgxODgwNDUx%3AY2hhbXBhZ25l%3AMTQxMDk3ODY.%3AZ29sZCBjaGFtcGFnbmUgZWFycmluZ3M.%3AdzM.%3AMTM5NjQyMzk3Nw..%3AMjoxMzk2NDIzOTc3OmhwYXJOdVo5R0RkdFFfTlZoUVprdlp0YnFYdDg6NUhVTERrU0ZkQ3lLUmRtc0U2U2FlY1ZkVm14YjoyOWU5ZDE2OGE4MGFjNDUxMjc4M2M0NWU3Mzg3NzUxMWUyM2YyYzcw%3Af8469d268984640966acb7ceb632e3753682d69d&ga_search_query=gold+champagne+earrings&ga_order=most_relevant&ga_ship_to=DK&ga_page=2&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

nr. 3: http://www.etsy.com/dk-en/listing/168093553/dangle-earrings-gold-earrings-champagne?ref=shop_home_active_21

nr. 7: http://www.etsy.com/dk-en/listing/66943112/vintage-style-earrings-bridal-earrings?ref=sr_gallery_17&ga_search_query=bridal+earring&ga_ship_to=DK&ga_page=10&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Connection shoot og møde med fotograf

I søndags var kæresten og jeg forbi Odense for at møde vores fotograf Kim K. Sørensen. Vi startede med at holde et lille møde, hvor vi talte om forskellige spørgsmål vi havde og han fortalte lidt generelt om hvordan det kommer til at fungere på bryllupsdagen og om hans tilgang til fotografering. Kim var rigtig fin, nede på jorden og stille og rolig. Jeg tror at hans gemyt passer meget godt til hvordan mig og min kæreste er som personer, og samtidig føler jeg mig meget tryg ved at have ham til at fotografere vores bryllup.

Kims hjemmeside: http://kks.photoshelter.com/

Efter snakken kørte vi ud i "skovlige" omgivelser og begyndte på connection shootet. Til at starte med var jeg lidt nervøs for det, men jeg synes hurtigt at han fik os til at slappe af med det. Han var meget god til at instruere os i hvordan vi skulle stå/sidde/ lægge hænderne osv., så det var meget rart. Det var dog også lidt grænseoverskridende at skulle kigge sin dejlige kæreste dybt i øjnene foran en man lige har mødt, men jeg tror nu vi klarede det meget godt :lol: Han forklarede, at selv om det oftest er den naturlige reaktion at smile når der tages billeder, skulle vi også prøve bare at slappe af i ansigtet og ikke smile, for det gør at han også kan fange nogle andre, ærlige og (måske) dybere følelser. Så det prøvede jeg i hvert fald på (selv om det ikke altid lykkedes at lade være med at smile, når ens skønne fyr står og smiler til en). Jeg er virkelig spændt på at se hvordan de billeder er blevet, fordi jeg tit synes at jeg ser fjollet og sur ud, hvis ikke jeg smiler på billeder, så derfor er det blevet lidt af en refleks at smile når der tages billeder.

Efter den først location kørte vi videre til to andre locations, så han tog sig virkelig god tid til at få taget nogle gode billeder. Han instruerede faktisk alle de "poses" vi lavede (det var egentlig rart nok), men jeg tror at vi også til brylluppet skal huske at være afslappede og ikke være helt så bange for lige at bryde de poses, som han foreslår. Forhåbentlig kommer det helt af sig selv når man er helt høj på lige at være blevet gift :)

Men nu er der ikke andet at gøre end at vente på billederne og det gør jeg så i spænding. I forhold til at interagere med Kim, er jeg ganske tryg ved det, så hvis billederne også bare er i top, betyder det jo bare at jeg kan føle mig helt afslappet omkring fotografering til brylluppet, og det vil jo være skønt :biggrin:

Redigeret af Rialie
0

Del dette indlæg

Uh hvor dejligt, at det gik godt! Det er jeg glad for at høre - og jeg håber da, at vi får et lille snigkig herinde, når I får billederne :wink:

Det er jo også bare rart at føle sig tryg ved at det har han styr på. Om i får et smugkig - det kommer an på om billederne er blevet gode, haha :lol:

0

Del dette indlæg

100 dage til brylluppet!

Nøj, hvor det hele kommer tæt på nu! Og jeg føler at der er så meget der skal ordnes, heriblandt:

- Aftaler med folk (familie og venner) som gerne vil hjælpe os med forberedelserne op til

- Drikkevarer

- Møde med præst og feststed

- Tilretning af kjole og jakkesæt

- Lejes stole/bænke til den udendørs vielse

- Der skal laves bordkort, bordplan, kirkehæfter, doorhangers, skilte m.m.

Derudover er der også det der liv ved siden af brylluppet, hvor jeg også føler at der sker en del, som jeg skal bruge noget tid på :) Men det er egentlig meget godt, jeg er da ikke stresset endnu!

0

Del dette indlæg

Når jeg sidder og overspringshandler, ryger jeg tit ind og laver collager for at få mig et overblik. Så her kommer collager af oppyntningen i de forskellige rum:

Bar-pejsestuen:

post-67487-0-14855800-1398929726_thumb.j

Festsalen:

post-67487-0-79075100-1398929732_thumb.j

Kagebuffetten:

post-67487-0-17696100-1398929757_thumb.j

Der tegner sig vist lige så stille et tema :) Når jeg ser på collagerne, bliver jeg meget bevidst om at der skal nok grønt ind til at opveje alt træet og guldfarverne, til ligesom at balancere det hele...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sommerfugle-buket???

Hmmm, jeg troede egentlig at jeg havde bestemt mig for en brudebuket i ægte blomster i grønne og hvide farver, ala det her:

post-67487-0-71929100-1398936960_thumb.j

Jeg har tænkt mig at der skal bindes bånd om som så kan hænge ned fra buketten og flagre og til det formål har jeg købt disse:

post-67487-0-73195000-1398937129_thumb.j

Jeg synes båndene er så smukke og de skal HELT sikkert bruges til buketten. Men nu er jeg blevet lidt vild med ideen om en buket af (falske, selvfølgelig!) sommerfugle, a la det her:

post-67487-0-46503900-1398938468_thumb.j

Jeg synes egentlig at det er ret smukt, og især på det første billede hvor det ligner at de er på vej til at flyve afsted ud i den store verden :)

Det skulle selvfølgelig være i farvetemaet med grønne og hvide sommerfugle, og måske et par enkelte gyldne (og jeg har selvfølgelig allerede fundet en del kandidater, se her):

post-67487-0-52449800-1398937621_thumb.j

puh, nu skal jeg bare beslutte mig! Hvis jeg vil lave en sommerfuglebuket, skal jeg nemlig snart igang, så den kan blive færdig. Fordelene er at den er dejligt anderledes og speciel og at den kan laves på forhånd (=mindre stress op til brylluppet).. Tænke, tænke :huh: Gode råd modtages gerne :)

Redigeret af Rialie
0

Del dette indlæg

Jeg har vist fulgt med herinde et par gange, men aldrig fået kommenteret. Men nu går den vist ikke længere.

Jeg er helt vild med Jeres farver, tema og feststed. Det var virkelig sådan jeg kunne se mit eget bryllup, hvis vi var blevet herhjemme. Natur - træ og grønt - og guld er virkelig gode farver sammen - og særligt din kagebordscollage er jeg helt vild med. Jeg ser virkelig frem til det endelig resultat af alle Jeres anstrengelser.

Jeg synes bare du skal gå for idéen med "blomstergardinet" ned fra lærredet over kaminen, hvis det er ok med ejeren af stedet.

Din kjole er også virkelig flot. Jeg kan godt lide at den ikke bare er helt hvid - det giver et super fedt spil og så klæder den dig jo fantastisk godt. Så hvad mere kan man ønske.

Mht. til frisuren, kan jeg lide begge dine forslag, men hælder lidt til french twist - det er så flot!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er i hvert fald nogle virkelig smukke sommerfugle kandidater du har fundet der!

Det kunne jeg godt forestille mig ville blive rigtig fint! :)

Super fed idé med sommerfugle-buket!

Dejligt at høre at jeg ikke er blevet helt skør og andre også kan se det flotte i det! Nu har jeg også bestilt de første par sommerfugle hjem, så nu går jeg sørme efter sommerfuglebuketten!

0

Del dette indlæg

Jeg har vist fulgt med herinde et par gange, men aldrig fået kommenteret. Men nu går den vist ikke længere.

Jeg er helt vild med Jeres farver, tema og feststed. Det var virkelig sådan jeg kunne se mit eget bryllup, hvis vi var blevet herhjemme. Natur - træ og grønt - og guld er virkelig gode farver sammen - og særligt din kagebordscollage er jeg helt vild med. Jeg ser virkelig frem til det endelig resultat af alle Jeres anstrengelser.

Jeg synes bare du skal gå for idéen med "blomstergardinet" ned fra lærredet over kaminen, hvis det er ok med ejeren af stedet.

Din kjole er også virkelig flot. Jeg kan godt lide at den ikke bare er helt hvid - det giver et super fedt spil og så klæder den dig jo fantastisk godt. Så hvad mere kan man ønske.

Mht. til frisuren, kan jeg lide begge dine forslag, men hælder lidt til french twist - det er så flot!

Ej, altså, tusind tak skal du have! Jeg vil så også sige, at skulle vi have været udenlands, så kunne jeg bestemt godt snuppe jeres bryllup i Toscana! :lol:

Hvor er det dejligt med positiv feedback - nu får jeg helt lyst til rent faktisk at lave "blomstergardinet". Jeg havde ellers lagt det lidt på hylden igen, men det er jo egentlig super flot.

Tak for rosen af kjolen, jeg er også selv rigtig glad for hvordan den endte. Og mht. frisuren så ombestemmer jeg mig ca. dagligt, men er også ret vild med en french twist-frisure, der er altså bare noget over det :) Vi må se hvordan den beslutning ender :)

0

Del dette indlæg

Ej hvor ser det bare fantastisk gennemført ud med de kollager!!! WOW! Er også ret vild med de guld-dyppede fjer;) Har du fundet et sted at købe dem?

Tak! Det er et fantastisk redskab at lave de collager! Jeg havde lidt en ide om måske at skulle lave nogle af de fjer, men jeg tror allerede at jeg er gået fra det igen:) Ens mening kan hurtigt skifte! Men de er nu superflotte, og de ville da gå perfekt til jeres tema. Jeg har dog ikke set at man kan købe dem, så jeg tror man skulle lave dem selv... Mon ikke det er til at have med at gøre? Især hvis der ikke skal glitter på, men de bare skal være guldfarvede i enden, så er det vel bare igang med spraydåsen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg da også lige bestilt lidt sommerfugle! Det kan være at der skal nogle flere til i mørkere grønne farver, men det må jeg vurdere hen ad vejen:

post-67487-0-95002900-1399012517_thumb.j

Så nu er Projekt Sommerfuglebuket skudt igang!

0

Del dette indlæg

Ej hvor ser det bare fantastisk gennemført ud med de kollager!!! WOW! Er også ret vild med de guld-dyppede fjer;) Har du fundet et sted at købe dem?

Tak! Det er et fantastisk redskab at lave de collager! Jeg havde lidt en ide om måske at skulle lave nogle af de fjer, men jeg tror allerede at jeg er gået fra det igen:) Ens mening kan hurtigt skifte! Men de er nu superflotte, og de ville da gå perfekt til jeres tema. Jeg har dog ikke set at man kan købe dem, så jeg tror man skulle lave dem selv... Mon ikke det er til at have med at gøre? Især hvis der ikke skal glitter på, men de bare skal være guldfarvede i enden, så er det vel bare igang med spraydåsen :)

Har set flere, der sælger dem på etsy, men de er alle sammem fra USA. :( Så det bliver hurtigt dyrt!

Hvor er det en fed ide med buketten!!

0

Del dette indlæg

Sikke en sjov og anderledes ide med buketten. Ville ønske at jeg havde "noget" som jeg havde lyst til at lave en buket af.. Hmm er i tænkeboks.. :lol:

Der er så mange muligheder efterhånden; Brocher, sommerfugle, strikkede buketter, buketter af julekugler, buketter af papirsblomster lavet af nodepapir, tegneserier, gode bøger m.m. Sommerfugle er overhovedet ikke en del af vores tema, men jeg kan godt lide dem, både æstetisk og symbolsk.

Har set flere, der sælger dem på etsy, men de er alle sammem fra USA. :( Så det bliver hurtigt dyrt!

Hvor er det en fed ide med buketten!!

Tak! Det bliver nemlig alt for hurtigt dyrt at købe meget fra USA, desværre :( Jeg har ikke set dem nogle steder herhjemme heller...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De er jo ikke så svære at lave selv.

Hvide fjer ("indianerfjer" hedder de som regel i hobbybutikkernes sortiment), f.eks. disse: http://www.cchobby.dk/fjer-70-stk.aspx

Guldmaling. Hvis man vil have guldglitter, kan man snildt nøjes med billig hobbymaling i guld, f.eks.: http://www.pandurohobby.dk/Catalogue/80-Born-Junior/8050-Farvelagge/805011-Akrylfarve/1/246851-Prima-Color-150-ml-guld

som man kan hælde op i et engangskrus, dyppe spidsen af fjerene i og så drysse guldglitter på mens malingen stadig er våd, f.eks.: http://www.pandurohobby.dk/Catalogue/50-Skab-dekorer/5060-Dekorationsmateriale/506051/1/241013-Glitter-guld-06-mm-120-g (den er ret stor, en mindre bøtte kan nok sagtens gøre det, alt efter hvor mange fjer man vil lave).

Hvis man kun vil have dem med guld, ville jeg nok smide nogle flere penge efter at få en god metallisk maling, som får en flot finish i sig selv.

Alt efter hvor tyk malingen er, og hvad den er baseret på, kan man blande den en smule op med vand, så spidsen ikke bliver alt for tyk.

:)

0

Del dette indlæg

Det er helt sikkert også en metode man kan forsøge sig med. Jeg har dog selv opgivet guldfjerene (synes ikke de passer heelit ind, og vi har så mange andre fine ting), men det kan være AS2014 kan bruge ideen.. :)

0

Del dette indlæg

De er jo ikke så svære at lave selv.

Hvide fjer ("indianerfjer" hedder de som regel i hobbybutikkernes sortiment), f.eks. disse: http://www.cchobby.dk/fjer-70-stk.aspx

Guldmaling. Hvis man vil have guldglitter, kan man snildt nøjes med billig hobbymaling i guld, f.eks.: http://www.pandurohobby.dk/Catalogue/80-Born-Junior/8050-Farvelagge/805011-Akrylfarve/1/246851-Prima-Color-150-ml-guld

som man kan hælde op i et engangskrus, dyppe spidsen af fjerene i og så drysse guldglitter på mens malingen stadig er våd, f.eks.: http://www.pandurohobby.dk/Catalogue/50-Skab-dekorer/5060-Dekorationsmateriale/506051/1/241013-Glitter-guld-06-mm-120-g (den er ret stor, en mindre bøtte kan nok sagtens gøre det, alt efter hvor mange fjer man vil lave).

Hvis man kun vil have dem med guld, ville jeg nok smide nogle flere penge efter at få en god metallisk maling, som får en flot finish i sig selv.

Alt efter hvor tyk malingen er, og hvad den er baseret på, kan man blande den en smule op med vand, så spidsen ikke bliver alt for tyk.

:)

Hvor er du sej Gybbelgobbel! Tusinde tak:D

0

Del dette indlæg

Invitations-blærerække

Nu da invitationerne alle er sendt og folk (forhåbentlig) har modtaget dem, er det da på tide at flashe en blærerække af vores invitationer :) Jeg er rigtig glad for hvordan de endte (efter mange forskellige versioner forud for den endelige). Samtidig var det også et fælles projekt for mig og min kæreste, og det var meget sjovt at lave det sammen - ellers er det som om de fleste æstetiske projekter i forbindelse med brylluppet mest falder på mig :biggrin:

post-67487-0-58723500-1399281979_thumb.j

post-67487-0-45044000-1399282100_thumb.j

På bagsiden har vi så skrevet praktiske informationer omkring overnatning m.v.

Vi mangler stadig at høre fra mange af gæsterne, men der er jo også tid tilbage til svarfristen som vi har lagt d. 1. juni.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer