Rialie

Mutual Weirdness Forever- Beretning: Eftermiddag

681 indlæg i dette emne

Vi kommer til at bruge hil dig, frelser og forsoner til vores bryllup også. Det gør vi af flere grunde. En af grundene er, at det er min yndlingssalme. En anden grund er, at det var min mormors yndlingssalme. Vi sang den til hendes begravelse, og da jeg efterfølgende snakkede med min mor om salmevalget, så fortalte min mor mig, at min mormor havde ønsket at vi skulle synge den salme, da det var hendes yndlingssalme.

Jeg var godt klar over, at den er meget brugt til begravelser, men har valgt at tage den med alligevel, regner med at de andre salmer bliver knap så begravelsesagtige. Min umiddelbare tanke er, at det er vigtigere at salmerne har en betydning for os, end hvad de bliver brugt til normalt.

Jeg synes bestemt også godt, at man kan bruge Hil dig Frelser og Forsoner, hvis den kombineres med nogle ikke salmer, som ikke er "typisk begravelse". Generelt ville jeg styre udenom Dejlig er Jorden og Altid Frejdig til et bryllup. Jeg ville simpelthen komme til at tude til vielsen, og ikke af glæde......

Det kan også være du har en god pointe i at der skal være en balance og at der skal være nok klassiske bryllupssange. Men for mig er "Dejlig er Jorden" hovedsageligt en julesang, faktisk min yndlings... Jeg synes den er smuk, majestætisk og ja, livsbekræftende. Der hvor jeg har sunget i kirke, rejser man sig altid op når netop den sang synges til jul, og det er virkelig fint og smukt, så for mig er den faktisk bare positiv. Og jeg ville sikkert let kunne komme til at græde af den, men af glæde. Men det bunder selvfølgelig at jeg har forskellige erfaringer med den end du. Og det kan jo være at flere gæster netop deler din erfaring, så det tager jeg med i overvejelserne.. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej, det er jeg glad for at høre :) Det er netop også min yndlingssalme, så jeg synes at det ville være fint at bruge den...Som du siger, så kan man jo også "opveje" lidt ved at resten af salmerne er mere almindelige bryllupssalmer. Og det giver også mening at vælge dem der betyder noget. Jeg har talt med min mor om det (vi har nemlig også brugt "Hil dig, Frelser og Forsoner" til begravelser bl.a.) og hun har den samme mening som dig. Hun mener bare at vi skal vælge de salmer vi har lyst til og så skidt med om de egentlig er påskesalmer (eller begravelsessalmer, for den sags skyld)...

Jeg har dog ikke lyst til at alle gæsterne skal tænke begravelse, når de er til vores bryllup..? Men det kommer måske helt af sig selv at de ikke gør det når det netop er et bryllup :) .Og grunden til at man bruger salmerne til begravelser er vel netop at de har haft betydning i livet? Jeg synes da i hvert fald at både "Hil dig, Frelser og Forsoner" og "Dejlig er Jorden" er fantastisk smukke OG livsbekræftende...

Jeg tænker at det er meget forskelligt hvad man forbinder salmerne med, alt efter hvilken sammenhæng man har hørt/sunget dem i. Jeg tror faktisk at jeg har sunget "Dejlig er jorden" til samtlige af de begravelser jeg har været til. Men som yngre, inden jeg havde været til ret mange begravelser forbandt jeg den med jul.

Vi skal jo giftes til efteråret, så i modsætning til mange af dem, der bliver gift i forårs-/sommerperioden, så er en del af salmerne jo også salmer der bliver brugt til begravelser. Fx. går jeg i en meget stor bue udenom "Dybt hælder året".

Der er også det, at mange af de salmer der bliver brugt til begravelser egentlig også er livsbekræftende (efter min mening), da de jo også omhandler livets genfødsel.

0

Del dette indlæg

Ej, det er jeg glad for at høre :) Det er netop også min yndlingssalme, så jeg synes at det ville være fint at bruge den...Som du siger, så kan man jo også "opveje" lidt ved at resten af salmerne er mere almindelige bryllupssalmer. Og det giver også mening at vælge dem der betyder noget. Jeg har talt med min mor om det (vi har nemlig også brugt "Hil dig, Frelser og Forsoner" til begravelser bl.a.) og hun har den samme mening som dig. Hun mener bare at vi skal vælge de salmer vi har lyst til og så skidt med om de egentlig er påskesalmer (eller begravelsessalmer, for den sags skyld)...

Jeg har dog ikke lyst til at alle gæsterne skal tænke begravelse, når de er til vores bryllup..? Men det kommer måske helt af sig selv at de ikke gør det når det netop er et bryllup :) .Og grunden til at man bruger salmerne til begravelser er vel netop at de har haft betydning i livet? Jeg synes da i hvert fald at både "Hil dig, Frelser og Forsoner" og "Dejlig er Jorden" er fantastisk smukke OG livsbekræftende...

Jeg tænker at det er meget forskelligt hvad man forbinder salmerne med, alt efter hvilken sammenhæng man har hørt/sunget dem i. Jeg tror faktisk at jeg har sunget "Dejlig er jorden" til samtlige af de begravelser jeg har været til. Men som yngre, inden jeg havde været til ret mange begravelser forbandt jeg den med jul.

Vi skal jo giftes til efteråret, så i modsætning til mange af dem, der bliver gift i forårs-/sommerperioden, så er en del af salmerne jo også salmer der bliver brugt til begravelser. Fx. går jeg i en meget stor bue udenom "Dybt hælder året".

Der er også det, at mange af de salmer der bliver brugt til begravelser egentlig også er livsbekræftende (efter min mening), da de jo også omhandler livets genfødsel.

Du har ret i at det nok er ret individuelt hvad man forbinder salmerne med. Jeg er ret heldig ikke at have været til mange begravelser i mit liv indtil nu, så derfor har jeg slet ikke den kobling mellem "dejlig er jorden" og begravelser... Så det er da rart at vide på forhånd at andre har det. Jeg må lige finde ud af hvad jeg gør med den salme.

0

Del dette indlæg

Gæstebog

Så ankom vores gæstebog, og den er altså ret fin :) Det var min kæreste der valgte ugle-designet, og selv om jeg var liiidt skeptisk i starten, må jeg sige at det var et godt valg - de er bare rigtig kære :a1221:

post-67487-0-34788600-1401012738_thumb.j

På et tidspunkt havde vi en ide om at anskaffe os et polaroid kamera, så gæsterne kunne tage billeder og klistre i bogen ved siden af deres hilsner. Men det er jo pænt dyrt sådan et kamera og især filmen :( Så det er vi gået bort fra... Jeg ved ikke lige om vi skal finde på noget andet i stedet? Jeg synes nogle gange det som gæst kan være helt vildt svært at finde på noget godt at skrive når man står overfor en gæstebog, så jeg ville gerne have haft et et eller andet ekstra der gjorde gæstebogen lidt mere tilnærmelig. Måske laver jeg et skilt af en art med inspiration til dem, der slet ikke ved hvad de skal skrive.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pssssst! Fine billeder af jer fra connection shoot :)

(facebook sladrer :wink: )

Ah, det har jeg slet ikke set! Godt du siger det :) Vi har selv først fået de fysiske eksemplarer i weekenden og har så først set dem der. Jeg er rigtig glad for dem :biggrin: Jeg må også hellere lægge et par op her, skal bare liiige vælge :)

0

Del dette indlæg

Pssssst! Fine billeder af jer fra connection shoot :)

(facebook sladrer :wink: )

Ah, det har jeg slet ikke set! Godt du siger det :) Vi har selv først fået de fysiske eksemplarer i weekenden og har så først set dem der. Jeg er rigtig glad for dem :biggrin: Jeg må også hellere lægge et par op her, skal bare liiige vælge :)

:)

Der er faktisk kun ét motiv, jeg ikke er glad for hos ham. Og det er det, hvor den ene har sine hænder om den andens hoved og eventuelt flasher sine ringe (billedet er ligesom taget af baghovedet.........) Der har jeg det sådan lidt "find dog på et nyt motiv" hihi

Haha, sådan et fik vi også taget! Det er min kærestes hænder om mit hoved, så ingen ringe endnu... Men motivet var der. Det er næsten bedre uden ringe, så er det ikke så åbenlyst forsøg på at få ringene med i et billede :lol: Jeg synes tit de der "nu skal vi flashe vores ringe"-billeder kan blive lidt forcerede (dermed ikke sagt at man ikke gerne vil flashe dem eller at det ikke kan gøres på en god måde... men stadig :lol::) )

Men man kan tydeligt se at han ligesom har nogle klassiske positioner, han går ud fra.. De fleste er da heldigvis rigtig gode, så det er jo fint :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Connection shoot!

Facebook er kommet mig i forkøbet (sådan går det snart altid!!! :lol: ) og har "lækket" vores connection shoot som vi fik lavet med vores fotograf. Connection shootet er en fast del af hans bryllupspakke, det var ellers ikke noget vi havde tænkt os at skulle have taget, men jeg er meget glad for at det blev gjort. Det var en rigtig god oplevelse at være ude at tage billeder med Kim, der er ikke noget bedre til at finde ind til kærligheden og forelskelsen end at stå længe og kigge i sin kæreste øjne (ja, lidt pladderromantisk har man vel også lov at være :lol: ).

Anyway, jeg er rigtig glad for resultatet, jeg synes at han har tryllet nogle smukke billeder frem. Han kan altså virkelig noget med lys, vinkler og beskæring :) Jeg elsker at det er følelserne der får lov at komme i fokus. Nå, men vi fik hele 41 billeder, men her kommer lige et lille udpluk (i noget komprimeret tilstand):

Det eneste jeg tænker jeg gerne vil have lidt anderledes til bryllupsbillederne, er at jeg også gerne vil have lidt flere billeder hvor vi (eller den ene) har front mod kameraet. Jeg elsker også de andre, men langt de fleste af billederne er faktisk med os begge i profil, og selv om jeg også gerne vil have dem, vil jeg også gerne have lidt flere forfra... Og så synes jeg at det der med ikke at smile var lidt skørt (måske tolkede jeg det lidt for bogstaveligt :) ) så det tror jeg ikke jeg skal gøre så meget på bryllupsbillederne. Jeg synes jeg ser lidt mærkelig d når jeg ikke smiler (min kæreste sagde at han slet ikke er vant til at se mig ikke-smilende - what?!? :blink::lol: )

Men Kim var super fin, og sagde at vi bare skal skrive til ham med specifikke billeder vi gerne vil have til brylluppet, så det gør vi jo bare :)

Redigeret af Rialie
0

Del dette indlæg

Jeres motiv er så fint. Jeg ville gerne have haft den med hjortene vores, men ville min hubby ikke.

Jeg eeeelsker ugler, så havde det kun været mit bryllup, så havde jeres været perfekt.

Tak! Jeg var faktisk ikke til den med ugler oprindeligt, det var helt min kærestes valg :lol: jeg tænkte at vi skulle have en af dem med træer, for at holde os lidt i temaet, men det synes han så ikke... Nu er jeg dog også blevet helt solgt på de der ugler :) Jeg synes nu også jeres er virkeligt fint og klassisk (det er ugler måske ikke så meget :) )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeres motiv er så fint. Jeg ville gerne have haft den med hjortene vores, men ville min hubby ikke.

Jeg eeeelsker ugler, så havde det kun været mit bryllup, så havde jeres været perfekt.

Tak! Jeg var faktisk ikke til den med ugler oprindeligt, det var helt min kærestes valg :lol: jeg tænkte at vi skulle have en af dem med træer, for at holde os lidt i temaet, men det synes han så ikke... Nu er jeg dog også blevet helt solgt på de der ugler :) Jeg synes nu også jeres er virkeligt fint og klassisk (det er ugler måske ikke så meget :) )

Jeg tror at det er vigtigt, at de der mænder, har noget som de har bestemt helt selv. Hos os er det fx kagen, som Kasparr har valgt :)
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Utrolig smukke billeder :loveshower:

Mht. salmer, så er min yndlingssalme også "Hil dig, frelser og forsoner". Vi sang den i kirken til min konfirmation, til min storebrors bryllup og til vores datters barnedåb, så jeg forbinder den bestemt ikke med begravelser :a1221: "Dejlig er jorden" forbinder jeg kun med jul.

0

Del dette indlæg

Hvor er det blevet nogle flottede billeder. Lyset på nogle af dem er helt vildt fantastisk og virkelig meget med til at skabe en fed stemning.

Selv om profilbilleder giver et eller andet præg over at fotografen bare er tilskuer, kan jeg godt forstå du gerne vil have nogle forfra også... Det giver lidt en anden nærhed i portrættet...

0

Del dette indlæg

Jeg syntes de billeder er så smukke :) Fyldt med kærlighed.

Meget skønne billeder, og de er netop stop fyldt med kærlighed og kæresteri:-)

WOW! Rigtig rigtig smukke billeder!

Virkelig gode billeder!!! :) Vi er så glade for vires også, det er bare så dejligt at have nogle par-billede :)

Super flotte billeder af jer. Tror at I får nogle fantastiske bryllupsbilleder :)

Tak skal i have alle sammen! Jeg er også virkelig glad for dem! Det er virkelig fedt at have nogle flotte parbilleder, og nu glæder jeg mig også til bryllupsbillederne :)

Hvor er det blevet nogle flottede billeder. Lyset på nogle af dem er helt vildt fantastisk og virkelig meget med til at skabe en fed stemning.

Selv om profilbilleder giver et eller andet præg over at fotografen bare er tilskuer, kan jeg godt forstå du gerne vil have nogle forfra også... Det giver lidt en anden nærhed i portrættet...

Ja, lyset er nemlig superflot, det er vores fotograf altså god til :) Det giver en helt anden nærhed også at have nogle forfra, så det skal vi bare sørge for at få til brylluppet.

0

Del dette indlæg

Jeg tror at det er vigtigt, at de der mænder, har noget som de har bestemt helt selv. Hos os er det fx kagen, som Kasparr har valgt :)

Det har du ret i! Jeg er i hvert fald stor tilhænger af at det her bryllup skal være et fælles projekt, det skal være vores og ikke "mit" bryllup. Når det så er sagt er det tilsyneladende meget naturligt at kvinder går mere op i mange af tingene, som fx. pynt og dekoration, og så er det jo fair nok at de bruger mere tid på det. Hos os er det faktisk bryllupsrejsen som Morten vælger og som jeg ikke ved noget om :blink::biggrin: Men hold nu op, hvor jeg glæder mig!

0

Del dette indlæg

Utrolig smukke billeder :loveshower:

Mht. salmer, så er min yndlingssalme også "Hil dig, frelser og forsoner". Vi sang den i kirken til min konfirmation, til min storebrors bryllup og til vores datters barnedåb, så jeg forbinder den bestemt ikke med begravelser :a1221: "Dejlig er jorden" forbinder jeg kun med jul.

Det er bare en skøn sang, "hil dig, frelser og forsoner". Dejligt at høre, at du (som jeg) også forbinder dem med noget positivt :loveshower:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer