gybbelgobbel

De uorganiserede - Takkekort!

2,181 indlæg i dette emne

Tak alle sammen! Det varmer! Det er simpelthen så ben hårdt.

Dobbeltbrud - jeg håber din farfar holder lidt endnu! :bearhug:

Det er utroligt knusende at miste så mange på så kort tid. Sidst jeg mistede bedsteforældre var det også 3 styks på 4 mdr, man bliver simpelthen så hul og tom indeni til sidst.

Tak søde - ja jeg vil godt tro at det er hårdt at miste så mange samtidig, men du kommer igennem det - jeg kan mærke at du er varm og stærk KNUS

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min bedstefar skal begraves på lørdag. Så der er bestilt billetter til toget til på fredag. Og så skal jeg også lige forbi hos min bedstemor og se hende, og besøge den anden bedstefar (hendes mand)s grav. Min hjerne føles stadig som om den er pakket ind i vat, og alt hvad jeg sådan tager mig til kører nærmest på autopilot.

0

Del dette indlæg

Eurovision-kage aka. prøvekage nr 1

Jeg har i weekenden prøvet at bage en "bryllupskage". Den var med almindelige hjemmelavede sukkerbrødsbunde, jordbærmousse, hvid chokolade/passionsfrugt mousse og overtrukket med Nutella-smørcreme. Jeg kunne dog kun (med lidt hjælp fra BK) finde en opskrift på hvid chokolade/passionsfrugt ganache, men valgte så, da jeg havde lavet ganachen, kølet den af og pisket den op, at blande flødeskum i, for at få en mere mousseagtig konsistens. Det fungerede fint. Jeg fik puttet lidt vel meget passionsfrugt i, men det smagte godt alligevel, men ville nok putte lidt mindre i næste gang.

Generelt fik jeg også smidt for meget mousse i i forhold til tykkelsen af bundene, og så blev det lidt kvalmt til sidst selvom kagen smagte rigtig godt. Lige en note til smørcremen - brug rigtig nutella, de billige (som jeg har brugt en variant af) bliver alt for søde i en creme.

post-68857-0-38558900-1399892424_thumb.j

post-68857-0-94532000-1399892433_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mmmmm kage! Selv om det nok må hedde kagefri uge denne uge. Mit kursus sidste uge serverede kage i hver eneste pause og hvem trænger ikke til sukker når dagen er lang!!

Men wow - det ser godt ud!!

0

Del dette indlæg

Æv det er sgu hårdt. Det er faktisk ret godt beskrevet det der med at være pakket ind i vat i hovedet, for man er sgu i en mærkelig situation hvor verden lige står stille.

Men flot kage du har lavet, den har man da virkeligt lyst til at sætte tænderne i.

0

Del dette indlæg

Mmmmm kage! Selv om det nok må hedde kagefri uge denne uge. Mit kursus sidste uge serverede kage i hver eneste pause og hvem trænger ikke til sukker når dagen er lang!!

Så det er ikke dig jeg skal tilbyde at komme forbi og hente halvdelen? Vi kommer aldrig igennem den mængde kage og glemte at give Thomas' kammerat noget med hjem :smiley-eatdrink026:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Æv det er sgu hårdt. Det er faktisk ret godt beskrevet det der med at være pakket ind i vat i hovedet, for man er sgu i en mærkelig situation hvor verden lige står stille.

Men flot kage du har lavet, den har man da virkeligt lyst til at sætte tænderne i.

Ja, det er virkelig sådan det føles, det er meget uvirkeligt at verden omkring en bare fortsætter i samme tempo som altid. Det føles som den der filmeffekt hvor omgivelserne er speedet op og hovedpersonen står stille i midten.

Tak, den smager også rigtig godt - bare i små stykker, da den i større portioner bliver lidt tung og kvalm...

0

Del dette indlæg

Ja, det er virkelig sådan det føles, det er meget uvirkeligt at verden omkring en bare fortsætter i samme tempo som altid. Det føles som den der filmeffekt hvor omgivelserne er speedet op og hovedpersonen står stille i midten.

Tak, den smager også rigtig godt - bare i små stykker, da den i større portioner bliver lidt tung og kvalm...

Det er selvfølgelig meget smart kagen bliver lidt tung og kvalm, så spiser man ikke en hel kage.

Ja det er nemlig rigtigt, man fatter jo slet slet ikke verden kører videre. Hvorfor er der ikke nogle der lige stopper på den store røde stop-knap?

Jeg mistede en veninde for 8 år siden. Jeg sad dagen efter hun døde og kiggede ud af et vindue, og jeg kan bare huske jeg tænkte 'hvorfor kører bussen? Hvem skal bruge den?' Der tænkte mit hoved bare det ikke kunne være rigtigt. Så jeg kan så godt følge dig Gybbel.

0

Del dette indlæg

Det er selvfølgelig meget smart kagen bliver lidt tung og kvalm, så spiser man ikke en hel kage.

Ja det er nemlig rigtigt, man fatter jo slet slet ikke verden kører videre. Hvorfor er der ikke nogle der lige stopper på den store røde stop-knap?

Jeg mistede en veninde for 8 år siden. Jeg sad dagen efter hun døde og kiggede ud af et vindue, og jeg kan bare huske jeg tænkte 'hvorfor kører bussen? Hvem skal bruge den?' Der tænkte mit hoved bare det ikke kunne være rigtigt. Så jeg kan så godt følge dig Gybbel.

Det var nu ikke meningen at den skulle være sådan - men du har ret det er faktisk ret smart :biggrin: Så kan man nøjes med en lille kage :lol:

Puuha - det må virkelig være hårdt at miste en veninde! :( Var hun syg eller var det en ulykke (hvis du ikke kan/vil snakke om det er det selvfølgelig helt ok!) :bearhug:

Vi har jo trods alt i mere eller mindre grad været forberedte på at alt dette kunne ske, selvom vi ikke i vores levende fantasi havde overvejet at det skulle ske oven i hinanden.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var nu ikke meningen at den skulle være sådan - men du har ret det er faktisk ret smart :biggrin: Så kan man nøjes med en lille kage :lol:

Puuha - det må virkelig være hårdt at miste en veninde! :( Var hun syg eller var det en ulykke (hvis du ikke kan/vil snakke om det er det selvfølgelig helt ok!) :bearhug:

Vi har jo trods alt i mere eller mindre grad været forberedte på at alt dette kunne ske, selvom vi ikke i vores levende fantasi havde overvejet at det skulle ske oven i hinanden.

Uanset om man er forberedt eller ej, så er det bare ikke noget man er RIGTIGT forberedt på.

Men jeg er helt åben om det. Hun døde desværre i en ulykke, hun blev kørt ned af en højresvingende betonbil. Hun arbejdede på en byggeplads som praktikant og da hun kørte ud fra parkeringspladsen, kørte betonbilen hende ned (ham som lige havde leveret beton på hende byggeplads) Det er jo skrækkeligt:-(

0

Del dette indlæg

Uanset om man er forberedt eller ej, så er det bare ikke noget man er RIGTIGT forberedt på.

Men jeg er helt åben om det. Hun døde desværre i en ulykke, hun blev kørt ned af en højresvingende betonbil. Hun arbejdede på en byggeplads som praktikant og da hun kørte ud fra parkeringspladsen, kørte betonbilen hende ned (ham som lige havde leveret beton på hende byggeplads) Det er jo skrækkeligt:-(

Åh nej hvor forfærdeligt tragisk! :boohoo: Højresvingsulykker er bare så forfærdelige for alle parter! Dødsfald er forfærdelige uanset hvad, når de kommer pludseligt og uventet er det mere en "chok-effekt" end når det er længe ventet og nærmest bliver en lettelse til sidst. Men med lettelsen kommer den dårlige samvittighed over lettelsen. Ja.... :(

0

Del dette indlæg

Åh nej hvor forfærdeligt tragisk! :boohoo: Højresvingsulykker er bare så forfærdelige for alle parter! Dødsfald er forfærdelige uanset hvad, når de kommer pludseligt og uventet er det mere en "chok-effekt" end når det er længe ventet og nærmest bliver en lettelse til sidst. Men med lettelsen kommer den dårlige samvittighed over lettelsen. Ja.... :(

Forstår fuldstændig hvad du mener med både "chok-effekten" og lettelsen, fulgt af skam over lettelsen.

Men det er jo "heldigvis" fuldt ud forståeligt og "legalt" at være lettet. Det er utrolig hårdt at se en man elsker lide. Og står det på længe, så begynder man til sidst at ønske, at vedkommende må få fred. Og man får dårlig samvittighed i samme øjeblik, man har tænkt tanken.

Sorgen er ikke mindre, alt efter hvordan man en man elsker. Hvordan man bearbejder den, tror jeg dog afhænger af hvordan man har mistet.

Jeg føler med Jer, og sender et kæmpe kram.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så det er ikke dig jeg skal tilbyde at komme forbi og hente halvdelen? Vi kommer aldrig igennem den mængde kage og glemte at give Thomas' kammerat noget med hjem :smiley-eatdrink026:

Nej - det ville nok resultere i sukkerchok... :tunge:

Er tilbage på dagpengebænken efter lidt honorar arbejde og kursus, så aktivitetsniveauet er faldet igen - sukkerindtaget må følge derefter... Min H2B er også så underlig, da han ikke kan lide kage (hvem kan ikke lide kage????!!!), så han ville ikke være til nogen hjælp...

0

Del dette indlæg

Tak for rosen af kagen - den er bare endnu lækrere nu hvor den har stået lidt. Og du slipper, Signe, Jeg har aftalt med en veninde, som lige har født, og som bor lige rundt om hjørnet at jeg afleverer noget af den hos dem, så kan jeg lige hilse på deres lille datter en times tid mens de stopper sig med kage. Det kan vi begge lige overskue. Hun fødte ved akut kejsersnit og kan heller ikke overskue så meget endnu, så det er jo meget passende.

Pernille: Fedt at du har fundet kablet! Ja vi må slige snakke sammen i næste uge, om hvornår det kan blive :)

I øvrigt Signe - øv at være tilbage på dagpenge, håber der snart kommer noget din vej!!!

Og tak for alle krammere og skønne ord! Det varmer helt afsindigt!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pyh, Gybbelmus, det er hårdt at skulle tage afsked - og så oven i købet så hurtigt igen :(

Men hvor er det godt at I har hinanden!! Det er i det mindste en trøst - så der er et sted at putte sig, når man af og til pludselig bliver "ramt".

Min mor er ret pludseligt blevet begyndende dement - og det går faktisk hurtigt. Jeg kan mærke sorgen både når jeg er sammen med hende - og når hun er langt væk, hvor mine forældre bor. Jeg er tvunget til at tage afsked nu - og har bare lyst til at holde om hende, indprente mig hendes duft og mærke hendes bløde hænder.. Uden min honey havde jeg ikke klaret det - så tror jeg, at jeg var knækket midt over.

Sikke flot du er på vej med dit vægttab i øvrigt (når du nu lige skriver om kage :lol::wink: ) :kiss:

0

Del dette indlæg

Pyh, Gybbelmus, det er hårdt at skulle tage afsked - og så oven i købet så hurtigt igen :(

Men hvor er det godt at I har hinanden!! Det er i det mindste en trøst - så der er et sted at putte sig, når man af og til pludselig bliver "ramt".

Min mor er ret pludseligt blevet begyndende dement - og det går faktisk hurtigt. Jeg kan mærke sorgen både når jeg er sammen med hende - og når hun er langt væk, hvor mine forældre bor. Jeg er tvunget til at tage afsked nu - og har bare lyst til at holde om hende, indprente mig hendes duft og mærke hendes bløde hænder.. Uden min honey havde jeg ikke klaret det - så tror jeg, at jeg var knækket midt over.

Sikke flot du er på vej med dit vægttab i øvrigt (når du nu lige skriver om kage :lol::wink: ) :kiss:

Åååhh demens er simpelthen så grusom, når den er progressiv! :( Det må virkelig være hårdt oven i alt det andet I har kæmpet med!

Det er intet mindre end fantastisk at jeg har Thomas. Vi skiftes til at være stærke, så vi begge får mulighed for at knække sammen. Lige nu er han stærk for mig, så jeg kan være stærk for min mor og søster her i weekenden når Bebbe skal begraves. Det er ekstra hårdt for min mor, for min Bebbe er hendes stedfar og den eneste voksne i hendes liv der har kunnet betegnes som en god og kærlig forælder. Han blev gift med min mormor, da min mor var omtrent et år gammel og tog hende naturligt til sig, som var hun hans egen. Han har adskillige gange gennem årene sagt, at det er den bedste beslutning han nogensinde har truffet. Min mormor behandlede ikke min mor særlig godt, hun favoriserede mine onkler. Min biologiske morfar vil ikke kendes ved hende. Så jeg tror min mor har brug for at jeg er stærk og ikke kræver at hun er det, så det vil jeg forsøge at være.

Det går faktisk udmærket med vægttabet og cm tabet fortsat - kage eller ej! Jeg tager også halvdelen af den med over til min veninde i aften, så kan de hygge sig med den mens jeg dufter baby. <3

0

Del dette indlæg

:bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug:

Håber du er okay..... :hug:

Tak Britsen :kiss:

Ja det går da fremad. Jeg har en lidt pudsig "bivirkning" på al den sorg. Jeg bliver overmandet af angst for at enten Thomas, jeg selv, min lillesøster, min veninde, mor, far osv. også dør. I dag var det min lillesøster jeg fik sådan en angst-hallucination af at min mor ringede og fortalte mig at min elskede lillesøster havde været i en ulykke og var omkommet. :boohoo:

Så for at hive mig selv ud af den forestilling skrev jeg en sms til hende, som hun heldigvis svarede på omgående, og så har vi talt i telefon sammen i 1½ time her til aften.

En anden gang har jeg drømt at jeg har fået brystkræft, fordi jeg har ligget akavet på mit ene bryst og da jeg så vågner af drømmen og har ondt i brystet blev jeg da først bange...

Ved godt det er irrationelt, men følelsen er bare så virkelig selvom min hjerne samtidig aktivt siger til mig at det er fjollet. :(

Eller at jeg får en overvældende skræk for at blive kørt ned, når jeg går hjem fra stationen... Osv. osv.

Har lovet Thomas at fortælle ham om det hver gang jeg får det fra nu af, endda ringe til ham hvis jeg er alene mens det sker. "Så smider jeg alt hvad jeg har i hænderne og kommer med det samme", sagde han :heart:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer