Chris27

November Bryllup?!

20 indlæg i dette emne

Hej alle sammen,

Har brug et godt råd. Vi har egentlig planlagt vores bryllup i april 2015. Men men, nu går jeg med tankerne om at holde bryllup i november 2014.

Det skal siges at der sted vi vil holde det, har de to muligheder. Men er det for mørkt, koldt, trist i november ( min bedre halvdel og resten af familien er meget svære at overtale til november bryllup )

Nogen der har erfaringer med denne måned?

Hilsen Christina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

November er da en perfekt måned:) SMUKKE farver udendørs og oplagt til en masse levende lys gennem hele dagen, lige netop fordi det er i den mørke tid :) Hvis jeg kunne vente til næste efterår, ville jeg GERNE have et efterårsbryllup. Det er også skønt med sådan en glad fest, når det er ved at blive vinter, koldt og mørkt. Men det er bare min mening :)

0

Del dette indlæg

Hej. Vi holdte hvors bryllup den 24-11-12 og det var bare så hyggeligt vi hade en masse levende lys og flok syndes at det dejligt med et bryllup på den tid for det var der ikke mange som gøre. Vi ville viges kl 16 men der syndes præsten at det nok var for mørkt så det bliv kl 14 og det passet fint med at det er lyst nok til i kan få taget fotos ude. Så i skal da bare gøre det vis vil det i november,,

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville eeelske et efterårs-bryllup :biggrin: Der er sådan nogle skønne farver udenfor.

En praktisk fordel er også, at I ikke vil skulle konkurrere med en masse andre brudepar om location, kirke, fotograf, frisør osv. osv. da det er udenfor bryllups- (og konfirmations-) sæsonen. Derudover er der også større chance for, at jeres gæster ikke skal til et andet bryllup eller konfirmation, og jeres vil være mere specielt, da det ikke bliver endnu et bryllup i rækken som man skal til i forår/sommerperioden.

Held og lykke med overtalelsen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg er helt enig og det er fuldstændig korrekt hvad der bliver sagt. Når der bortset fra 2. halvdel af november hvor firmafesterne begynder så er februar, marts og november det vi kalder "døde måneder". Da firmafesterne typisk holdes på fredage bortset fra nogle enkelte så giver det jo gode muligheder med hensyn til valg af feststeder, og alt hvad der hedder eksterne leverandører, selvom man måtte være sent ude. Udover en enkelt uges ferie/selvvalgt pause er november måned den første måned siden foråret hvor jeg ikke er ude i weekenden, og umiddelbart kan se at der er to friweekender. før det går løs med firmafesterne.

Mange ser det jo som noget attraktivt og særligt at holde bryllup på en dag hvor solen skinner og det er varmt og jeg forstår dem da men omvendt betyder det også nemt at en fest - udover egentlige havefester - nemt bliver splittet fordi det er så varmt at mange vil opholde sig udendørs i store perioder, hvorimod folk er mere samlet når det er relativt koldt udenfor. Derudover er både november og december måned jo oplagte hvis man laver et vintertema, som det eksempelvis var tilfældet her: Billedet er for stort til at jeg vil lægge det op for det er nok den højeste bryllupskage jeg nogensinde har set. Bruden havde selv lavet den og der var fuldstændig stille i lokalet da hun satte den op. :lol:

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes 2. november - dvs om 24 dage! :o:lol:

Derfor kan jeg heller ikke fortælle om mine erfaringer endnu - men vi har valgt et efterårs bryllup, netop af den årsag at det er fantastisk hyggeligt! Farverne er så smukke og varme. Mørket udenfor og en masse stearin lys er det perfekte setup til hygge. Derudover ville jeg på ingen måde orke at have brudekjole på om sommeren - er du gal de varmer godt!!

Der udover er det som en nævner super praktisk - vi har ingen problem haft med at booke præcis det lokale, kok og fotograf vi ville have. Og jeg tror også vores venner er glade for det - én var bl.a. til tre bryllupper i august og et i september - det var altså en meget dyr måned for ham :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Hvad er deres argumenter for ikke at holde bryllup i november? Det er da netop oplagt at have en glædelig begivenhed at se frem til, når vejret bliver koldt. Og I vil fremover have jeres bryllupsdag at se frem til i den kolde tid. Ud over det er jeg enig med øvrige argumenter for hvorfor det er en god måned at holde bryllup i.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville personligt elske et efterårs/vinterbryllup!

Synes det er romantisk at kunne tænde stearinlys, putte sig i mørket og samle sig i en kold tid - jeg synes faktisk ikke der er nogen "forkerte" årstider til et bryllup! :)

Det kan lige så godt regne og være koldt om sommeren, så hvis vejret er et argument for din bedre halvdel, så ved han da noget vi andre ikke gør :lol:

Hvad er dine tanker omkring november, hvorfor vil du gerne holde det der? Det kan jo være at et godt argument, ikke er til at afvise for din kommende mand :heart:

Held og lykke med beslutningen!

0

Del dette indlæg

Kom til at tænke på her i går at jeg de sidste 3-4 år (sidste år hvor der ikke var noget undtaget) har været ude til "Hal-i-Bal" i Ledøje Smørum for 6-800 mennesker i slutningen af oktober (og skal også derud her den 26/10). Der er sat såkaldte rygetelte op udenfor men lige så mange har typisk opholdt sig udenfor teltene fordi vejret har været fint. Det er jo manden der skal overbevises. Man skal vel ikke stå til regnskab for resten af familien med hensyn til hvilken dato man vælger.

0

Del dette indlæg

Vi har valgt december måned, både fordi det er på vores 5 års dag, men også fordi jeg er total julegal.. :)

Er kuller hele december måned med julelys og nisser over det hele, og nisser kommer der også på bordet til vores bryllup...

Det bliver en dag med oplagt hygge...

Vi skal da også have klejner og pebernødder til kaffe... :) Vejret, kan man aldrig regne med...

Jeg vil også sige, og det er en beslutning dig og din H2B skal træffe, og ikke jeres familie... Vores familie vidste ikke noget får de fik invitationen...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak alle sammen.

Det har været en stor hjælp og sætter pris på jeres inputs. Og nej det er ikke familiens valg, men havde håbet de kunne overtalt min bedre halvdel hehe...

Der er nogen praktiske ting med ønske om børn snart der også gør at jeg tænker at et november bryllup kunne være skønt.

Babyer er skønne, men små børn er et stort arbejde og er ikke sikker på at jeg vil kunne nyde dagen helt på samme måde med en nyfødt i april. ( ikke at sige at det er lykkeds os til den tid. Ved godt at man ikke kan planlægge den slags )

Men gud hvor kan jeg dog godt lide at have styr på alt og kan mærke at jeg syntes det hele er lidt en stor mundfuld.

Tror jeg skal slå bremsen lidt i og nyde at jeg kan planlægge den dag som jeg har ventet på hele mit liv. :)

Tak alle sammen.

0

Del dette indlæg

Hej

Om nogen så tror jeg, at jeg ved hvad du går igennem. Min forlovede faldt på knæ d. 3 maj i år, og da jeg er altid har holdt på at den dag jeg blev forlovet skulle jeg giftes inden for et år - er det nu blevet min realitet. Planer var et lille rådhus bryllup i November måned. Men hurtigt blev det lavet om og drømmen om drømme brylluppet begynde at blive en realistisk drøm - Men hva nu med datoen??

Jeg var fast besluttet på (min forlovede var enig med mig :wink: ) at vi skulle have et vinter bryllup - Men ingen i familien delte denne begejstring... Der kunne blive snestorm, der var koldt, kjolen blev beskidt.. Ja, der var 117 grunde.. Til sidst sagde jeg - enten kan i hjælpe os med at gøre denne dag unik, uforglemmelig og en af de største dage i vores liv, eller også må i undværre at være en del af forberedelserne. Det ændrede vores venner og familiers synpunkter - For vi får et bryllup som langt de færreste vælger til...

Vores lokaler bliver pyntet med knustig sne, is kystaller, grene, og farverne hvid og sølv.. Men i alt det kolde gør vi rummene varme med levede lys og den kærlighed vi har til hinanden. vi får lov til at være lyset i mørket og hvert år har vi et lyspunkt i den mørke tid.. Men vigtigst af alt - min prinsessedrøm går i opfyldelse. Jeg får lov til at være en del af noget unikt, noget folk ikke har set før ( ihvertfald ikke ret tit )

Det almindelig klassiske bryllup er smukt og idyllisk, men drømmer du/I om et efterårs bryllup så stå ved det - de andre skal nok bakke jer op alligevel :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville også tage november - levende lys, kæder, mørke, hygge :7himmel: Og det er altså nemmere at tage mere tøj på, end af. Det må blive mere behageligt for alle tøjmæssigt tænker jeg. Ja det kan storme, men i april kan det jo altså også sne, storme og komme skybrud...

Og det giver SÅ flotte billeder når det er vinterudsmykket.

Jeg kunne godt finde på at holde vores det næste om vinteren i stedet.

0

Del dette indlæg

Jeg har samme 'problem' herhjemme. Jeg ELSKER efterår og ville elske endnu mere at blive gift i oktober/november, men min bedre halvdel er bare ikke til at rokke, så vi holder os til foråret 2015 - som jeg ind i mellem synes der er lidt for lang tid til..

Tror jeg lige vil prøve at spørge ham igen senere hæhæ :)

0

Del dette indlæg

Vi har selv valgt et novemberbryllup. Egentlig har jeg altid drømt om at blive gift om sommeren, men under al planlægningen har jeg bare nydt at det bliver om efteråret. Som flere af de andre siger så er hyggen med stearinlys så dejlig, og Idas kommentar med kjolen er jeg helt enig i (specielt efter jeg var nede og prøve den i sommers i 30 graders varme).

Jeg er da lidt nervøs for vejret på dagen, men omvendt er jeg sikker på det nok skal gå fint og så finder vi ud af noget andet med billeder.

Så vil bare sige at I skal springe ud i det.

0

Del dette indlæg

Vi overvejede faktisk et november bryllup, og synes at tanken er helt fantastisk. Vi kunne dog ikke vente!

Man kunne pynte helt fantastisk op- plus Jeres bryllup bliver anderledes end de fleste andres.

Tror også at et vinterbryllup kunne være helt fantastisk!

Ideer til temaer/pynt/farver kunne være:

Efterår- massevis af lys, rød, guld, blade, træer, efterårsfarver, grene, eventyr

Vinter- lys (igen), hvidt tema, isdronning tema, snefnug, sne, krystaller/diamanter, pels, vinter eventyr, juletema

Festen-

Kunne holdes på en kro, et slot eller en herregård (som btw er billigere i mange tilfælde i denne sæson), velkomst drink ved pejs, eventyrskaret a la askepot ved brudeparrets ankomst, man kan bruge kapper til brudens/brudepigernes kjoler, man kan have mere tilbehør til tøjet, pels ved stolene, bruge kæmpe grene som stemning og pynt indendøre, servere varm chokolade med marshmellows til dessert/dessertbord, have oceaner af levende lys/lyskæder hele dagen/aftenen... uha- mulighederne er mange! :)

Also- jeg har set de mest fantastiske billeder fra efterårs/vinterbryllupper.

Tjek bladet Brides ud (kan købes i velsorterede magasin shops og kiosker- fx Kgs. Nytorvs Magasin kiosk), de har den sæson i bladene nu... eller søg på "winter weeddings" eller "fall weddings" eller marthastewart.com eller rouffledblog

Sidst men ikke mindst, skal det vel være JER der vælger hvornår I vil have Jeres byllup :)

post-66177-0-58469900-1381746233_thumb.p

post-66177-0-05771500-1381746257_thumb.p

post-66177-0-79379900-1381746264_thumb.p

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer