roselein

F&M - 4-10-14 - Nu med gang i beretningen igen!

885 indlæg i dette emne

Hold nu op et smukt ur. Det er virkelig flot.

Tillykke med milepælen. :cheerleader3::biggrin::balloon: Det er lige om lidt jo. :balloons:

Lækker kage sammensætning. :smiley-eatdrink026:

Tusind tak :) Kan heller ikke helt fatte, at det er lige om lidt!

Glæder mig meget til at smage kagen :loveshower: Er virkelig spændt på, hvordan dagen skal gå.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frustrationer

Jeg er sikker på de fleste herinde løber ind i nogle små bump på vejen undervejs i festplanlægningen, vi er nu løbet ind i dem.

Det der ultimativt fylder allermest i mit hoved lige i øjeblikket er feststedet.

Oprindeligt var vi jo rigtig, rigtig glade for, at vi havde valgt Restaurant Herthadalen, det virkede som et super godt tilbud, og de var meget imødekommende.

Jeg har dog siden vi havde vores møde om menuen haft en dårlig mavefornemmelse (se hvad jeg skrev, da vi havde modtaget menuen). Vi fik lovning på at få menuen i løbet af en uge, da ejeren skulle på ferie derefter, den kom så efter tre uger.

Fair nok, at han ikke nåede det inden ferien, problemet er så bare, at jeg ikke helt synes det stemte overens med hvad vi havde talt om :td:

Bl.a. manglede en af mine allergier, på trods af, at jeg havde set ham skrive dem allesammen ned og den hvidvin, vi havde sagt, at vi kun ville have, hvis den ikke var dyrere end standard var sat på, på trods af, at den kostede +45 kr per couvert.

Derudover var vi ved mødet blevet spurgt om, hvorvidt ønskede 2. servering af hovedretten, det gjorde vi. Vi blev ikke oplyst om, at det kostede +50 kr per couvert, men fandt først ud der, da vi så menuen de sendte til os :unsure:

Det synes jeg bare ikke er i orden!

Da vi fik menuen hev vi naturligvis fat i dem, da der jo var flere ting der skulle ændres. Ved et tilfælde studser jeg lidt over formuleringen af menuen, da vi har udbedt os kantarelflødesauce (En af vores yndlingsretter herhjemme). Det viser sig, at jeg gjorde klogt i at studse over det, da det nemlig ikke er flødesauce! På trods af at vi var meget specifikke om det til mødet om menuen :shooter: Det lykkedes mig at få det ændret, men hende jeg snakker med insisterer på at vi skal betale 10 kr per couvert, for at få lov til at lave "ændringer" i menuen. Det synes jeg egentlig heller ikke er i orden, da det jo var det vi oprindeligt aftalte, jeg ville have!

Vi har været derude en gang eller to og spise, siden vi bookede og har i den forbindelse talt med en af tjenerene. Da jeg spørger, om de har andre lysestager, end dem der står på bordene (nogen meget små og meget enkle lysestager, der efterhånden ser ret brugte ud), får jeg at vide, at de har nogle 5-armede lysestager.

Det bliver dog ledsaget af et sigende blik og kommentaren "Ej, men.. Lad nu vær'" :blink: Nu er jeg ikke typen, der er vild med 5-armede lysestager, men tænk hvis jeg havde været det! Jeg blev mødt med samme attitude, da jeg spurgte til oppyntning :pokey: Igen ønsker jeg ikke noget vildt men en lille smule vil jeg da gerne have!

I samme omgang får jeg spurgt om, hvad det de beskriver som blomsterdekorationer egentlig dækker over. Det viser sig, at det er de samme dekorationer, de har på deres borde i restauranten. Dvs. en vase med en lille smule vilde blomster fra deres "have" i :blink: Det har jeg nu alligevel svært ved at klassificere som blomsterdekorationer, så nu har vi selv været ud at finde nogen (endnu en post på budgettet).

Jeg er begyndt at bekymre mig så meget om det, at jeg har haft svært ved at sove om natten, og får ondt i maven, når jeg tænker på det :( Det er virkelig ikke rart.

Min H2B foreslog så, at den bedste måde, at få styr på det på, ville være, hvis vi fik et møde med dem derude. Det synes jeg var en rigtig god idé! Men da han ringede for at få et møde, bliver han mødt med, at de har rigtigt travlt, og han kan da bare smide en mail, hvis vi er bekymrede! Underforstået, at de ikke har tid til at se os (og det er vi vist heller ikke vigtige nok til...).

Tror jeg bliver nød til at ringe til dem i morgen og skrue bissen på. Det har jeg bare virkelig ikke lyst til!

Vi valgte jo oprindeligt en pakkeløsning, fordi vi ikke ville bekymre os om den del. Det skal jeg da lige love for har givet bagslag!

Sådan som situationen er nu, så ville jeg bestemt ikke vælge stedet igen :( og kan heller ikke rigtig anbefale det til andre.

Jeg håber virkelig, at de overrasker positivt på dagen, men er bange for de ikke gør. Nu må vi se, hvordan det går, når jeg ringer i morgen.

Det blev vist et af de længere indlæg, men det var bare virkelig godt at få det lidt ud.

0

Del dette indlæg

Frustrationer

Jeg er sikker på de fleste herinde løber ind i nogle små bump på vejen undervejs i festplanlægningen, vi er nu løbet ind i dem.

Det der ultimativt fylder allermest i mit hoved lige i øjeblikket er feststedet.

Oprindeligt var vi jo rigtig, rigtig glade for, at vi havde valgt Restaurant Herthadalen, det virkede som et super godt tilbud, og de var meget imødekommende.

Jeg har dog siden vi havde vores møde om menuen haft en dårlig mavefornemmelse (se hvad jeg skrev, da vi havde modtaget menuen). Vi fik lovning på at få menuen i løbet af en uge, da ejeren skulle på ferie derefter, den kom så efter tre uger.

Fair nok, at han ikke nåede det inden ferien, problemet er så bare, at jeg ikke helt synes det stemte overens med hvad vi havde talt om :td:

Bl.a. manglede en af mine allergier, på trods af, at jeg havde set ham skrive dem allesammen ned og den hvidvin, vi havde sagt, at vi kun ville have, hvis den ikke var dyrere end standard var sat på, på trods af, at den kostede +45 kr per couvert.

Derudover var vi ved mødet blevet spurgt om, hvorvidt ønskede 2. servering af hovedretten, det gjorde vi. Vi blev ikke oplyst om, at det kostede +50 kr per couvert, men fandt først ud der, da vi så menuen de sendte til os :unsure:

Det synes jeg bare ikke er i orden!

Da vi fik menuen hev vi naturligvis fat i dem, da der jo var flere ting der skulle ændres. Ved et tilfælde studser jeg lidt over formuleringen af menuen, da vi har udbedt os kantarelflødesauce (En af vores yndlingsretter herhjemme). Det viser sig, at jeg gjorde klogt i at studse over det, da det nemlig ikke er flødesauce! På trods af at vi var meget specifikke om det til mødet om menuen :shooter: Det lykkedes mig at få det ændret, men hende jeg snakker med insisterer på at vi skal betale 10 kr per couvert, for at få lov til at lave "ændringer" i menuen. Det synes jeg egentlig heller ikke er i orden, da det jo var det vi oprindeligt aftalte, jeg ville have!

Vi har været derude en gang eller to og spise, siden vi bookede og har i den forbindelse talt med en af tjenerene. Da jeg spørger, om de har andre lysestager, end dem der står på bordene (nogen meget små og meget enkle lysestager, der efterhånden ser ret brugte ud), får jeg at vide, at de har nogle 5-armede lysestager.

Det bliver dog ledsaget af et sigende blik og kommentaren "Ej, men.. Lad nu vær'" :blink: Nu er jeg ikke typen, der er vild med 5-armede lysestager, men tænk hvis jeg havde været det! Jeg blev mødt med samme attitude, da jeg spurgte til oppyntning :pokey: Igen ønsker jeg ikke noget vildt men en lille smule vil jeg da gerne have!

I samme omgang får jeg spurgt om, hvad det de beskriver som blomsterdekorationer egentlig dækker over. Det viser sig, at det er de samme dekorationer, de har på deres borde i restauranten. Dvs. en vase med en lille smule vilde blomster fra deres "have" i :blink: Det har jeg nu alligevel svært ved at klassificere som blomsterdekorationer, så nu har vi selv været ud at finde nogen (endnu en post på budgettet).

Jeg er begyndt at bekymre mig så meget om det, at jeg har haft svært ved at sove om natten, og får ondt i maven, når jeg tænker på det :( Det er virkelig ikke rart.

Min H2B foreslog så, at den bedste måde, at få styr på det på, ville være, hvis vi fik et møde med dem derude. Det synes jeg var en rigtig god idé! Men da han ringede for at få et møde, bliver han mødt med, at de har rigtigt travlt, og han kan da bare smide en mail, hvis vi er bekymrede! Underforstået, at de ikke har tid til at se os (og det er vi vist heller ikke vigtige nok til...).

Tror jeg bliver nød til at ringe til dem i morgen og skrue bissen på. Det har jeg bare virkelig ikke lyst til!

Vi valgte jo oprindeligt en pakkeløsning, fordi vi ikke ville bekymre os om den del. Det skal jeg da lige love for har givet bagslag!

Sådan som situationen er nu, så ville jeg bestemt ikke vælge stedet igen :( og kan heller ikke rigtig anbefale det til andre.

Jeg håber virkelig, at de overrasker positivt på dagen, men er bange for de ikke gør. Nu må vi se, hvordan det går, når jeg ringer i morgen.

Det blev vist et af de længere indlæg, men det var bare virkelig godt at få det lidt ud.

Uuuh det lyder altså bare rigtig grimt alt det, som du beskriver her, og jeg kan virkelig godt forstå at du bekymre dig!!! :(

Jeg synes helt sikkert, at der skal rínges ud til dem og der skal tales meget tydeligt og meget klart, så de forstår helt præcis, hvad du mener.

Send dem gerne en mail inden, du ringer, så du kan henvise til, at alt står beskrevet (tydeligt) i mailen.

Jeg synes samtidig også, at det er helt på sin plads, at du udtrykker din utilfredshed over de konstante prisstigninger. Det er simpelthen bare ikke i orden og jeg synes virkelig, at restauranten lyder meget grådig :td:

Det er synd du ikke har nogle af de tidligere priser på skrift fra dem, da du så intet har at bevise.

Jeg håber virkelig at du kan få talt det hele igennem med et kompetent menneske fra restauranten i morgen, så du kan få noget ro i din sjæl, inden du skal stå smuk brud og sige ja til din skønne mand.

Op med hovedet søde - Kæmpe krammer :hug:

0

Del dette indlæg

Jeg synes dine frustrationer er helt naturlige når de optræder sådan....man ved jo godt at det er en arbejdsdag som alle andre for dem, men det er en pisse vigtig dag for brudeparret (og gæsterne) og kan man ikke forstå det så skal man holde sig fra den slags arrangementer...

Jeg har selv kæmpe problemer med den heks der styrer sognehuset hvor vi skal holde reception, ved ikke hvordan jeg ville reagere hvis vi skulle holde hele festen der

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uuuh det lyder altså bare rigtig grimt alt det, som du beskriver her, og jeg kan virkelig godt forstå at du bekymre dig!!! :(

Jeg synes helt sikkert, at der skal rínges ud til dem og der skal tales meget tydeligt og meget klart, så de forstår helt præcis, hvad du mener.

Send dem gerne en mail inden, du ringer, så du kan henvise til, at alt står beskrevet (tydeligt) i mailen.

Jeg synes samtidig også, at det er helt på sin plads, at du udtrykker din utilfredshed over de konstante prisstigninger. Det er simpelthen bare ikke i orden og jeg synes virkelig, at restauranten lyder meget grådig :td:

Det er synd du ikke har nogle af de tidligere priser på skrift fra dem, da du så intet har at bevise.

Jeg håber virkelig at du kan få talt det hele igennem med et kompetent menneske fra restauranten i morgen, så du kan få noget ro i din sjæl, inden du skal stå smuk brud og sige ja til din skønne mand.

Op med hovedet søde - Kæmpe krammer :hug:

Godt at høre, at det ikke kun er oppe i mit hoved, at det lyder lidt mystisk. Tak for krammer, det var lige hvad jeg havde brug for i går :bearhug:

Jeg synes dine frustrationer er helt naturlige når de optræder sådan....man ved jo godt at det er en arbejdsdag som alle andre for dem, men det er en pisse vigtig dag for brudeparret (og gæsterne) og kan man ikke forstå det så skal man holde sig fra den slags arrangementer...

Jeg har selv kæmpe problemer med den heks der styrer sognehuset hvor vi skal holde reception, ved ikke hvordan jeg ville reagere hvis vi skulle holde hele festen der

Jeg har godt læst om dine beretninger med heksen fra sognehuset, det synes jeg altså også lyder lidt vildt! Men rart at høre, at det ikke er mig, der er zilla.

Det er ikke ok. Feststederne ved at et bryllup er once in a liftetime for brudeparrene og burde agere derefter.

Tak for input! Det er rart at høre, at det ikke er os der er helt galt på den.

0

Del dette indlæg

Har du talt med dem?

Ja, ville have skrevet et indlæg om det, lige efter jeg havde svaret, men så skulle jeg liige have lavet mad :tunge:

Jeg ringede, og ejeren dernede sagde, at vi sagtens kunne lave et møde. Han havde bare ikke opfattet, at min kæreste havde bedt om det :huh: Han synes selvfølgelig også, at det var bedre at få renset luften. Jeg ved ikke om jeg bare er bedre til at skære igennem end min kæreste, det er bestemt muligt, men der var i hvert fald ingen ko på isen. Nu håber jeg bare at mødet går glat, der er jo stadig en del ting, vi er utilfredse med (de er jo ikke forsvundet af, at vi har fået mødet). Hader, når jeg skal skrue bissen på, men det opnår som regel resultater.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bordkort - ver. 1.0

Da jeg i dag blev færdig med det sidste kirkehæfteomslag (sh*t 100 omslag er virkelig mange!), så tænkte jeg, at jeg heller måtte skynde mig, at komme i gang med det næste projekt (så god tid har jeg jo efterhånden heller ikke...).

Derfor kastede jeg mig fluks over bordkortene. Jeg har været virkelig meget i tvivl om, hvordan jeg skulle lave dem! Jeg har været inde over noget med nogle fyrretræskogler. Men kunne ikke helt se, hvordan jeg skulle lave det, og var heller ikke helt sikker på, hvorvidt jeg synes det passede ind.

Det er endt med nedenstående resultat, men jeg er lidt i tvivl om, jeg synes de er lidt for "guldede", hvis I forstår, hvad jeg mener.

Hvad synes I?

post-69771-0-15101900-1410265086_thumb.j

post-69771-0-21346100-1410265093_thumb.j

0

Del dette indlæg

Jeg synes måske at der er for meget guld, men omvendt matcher de bare super fint ind i resten af jeres tema

Måske hvis du sætter en lilla ramme af papir under det hvide, så der ikke er så meget guld på forsiden, men kun en tynd kant?

0

Del dette indlæg

Ha ha, "guldede" :lol: Fedt ord! Tror jeg er enig med Josephine - de er meget overdådige, men de passer jo til invitationerne osv. Hvordan skal resten af bordpynten se ud? Tænker at det vil se ret fint ud, hvis resten er meget hvidt og enkelt. Men måske lidt voldsomt hvis du skal have menukort, favor æsker og lign i samme stil?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes måske at der er for meget guld, men omvendt matcher de bare super fint ind i resten af jeres tema

Måske hvis du sætter en lilla ramme af papir under det hvide, så der ikke er så meget guld på forsiden, men kun en tynd kant?

Ja, tror bare ikke, der er så meget kant at give af, desværre. Jeg synes også at de passer ind i temaet, selvom de er lidt mere guldede, vi skal jo ikke have over meget bordpynt.

Ha ha, "guldede" :lol: Fedt ord! Tror jeg er enig med Josephine - de er meget overdådige, men de passer jo til invitationerne osv. Hvordan skal resten af bordpynten se ud? Tænker at det vil se ret fint ud, hvis resten er meget hvidt og enkelt. Men måske lidt voldsomt hvis du skal have menukort, favor æsker og lign i samme stil?

Jeg tænker ikke bordpynten bliver meget voldsom. Der er selvfølgelig hvide duge, jeg har jo favours, men de er jo i glas, og ikke ret pyntede (synes jeg i hvert fald :tunge: ), og tænker, der kun skal lægge menuer ved hver anden. Der kommer til at være en blomster dekoration i midten (muligvis i et græskar, hvilket jeg synes er lidt sejt), og så nogle fyrfadslysestager i kobber rundt om. Men forestiller mig ikke det bliver meget stort.

Jeg kan desværre ikke tage æren for "guldede", det er min mors udtryk :tunge:

Jeg synes altså de er flotte :lol: Passer mega godt til resten af de ting du har lavet :) Men ja det afhænger lidt af dine tanker for bordpynten om det er for meget - eller helt perfekt :)

Tusind tak! Jeg tænker ikke umiddelbart at der skal være vildt meget bordpynt (se ovenfor).

Det er nemlig nogle rigtigt flotte bordkort :-) Og de holder jo stilen max:-)

Tusind tak! :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes altså de er flotte :lol: Passer mega godt til resten af de ting du har lavet :) Men ja det afhænger lidt af dine tanker for bordpynten om det er for meget - eller helt perfekt :)

Tusind tak! Jeg tænker ikke umiddelbart at der skal være vildt meget bordpynt (se ovenfor).

Så synes jeg bestemt at de holder :loveshower: Synes bestemt ikke der skal mindre guld på dem - ser godt ud :)

0

Del dette indlæg

Jeg fandt lige lidt inspiration til eventulle muligheder for bordkort, og ville høre, hvad I synes :) De bliver selvfølgelig lavet i lilla : wink:

il_570xN.642722771_riht.jpg

il_570xN.483683277_nb94.jpg

Jeg stemmer herre meget for den øverste :D Den er så flot!!! Den er meget mere mig og synes stadig at den passer perfekt ind i resten :)

Du kan jo så evt sætte guld på bagsiden også?

Redigeret af Josephine<3
0

Del dette indlæg

Så synes jeg bestemt at de holder :loveshower: Synes bestemt ikke der skal mindre guld på dem - ser godt ud :)

Hehe, det bliver nok også det vi ender med, H2B synes i hvert fald, at det er de fineste, og han skal jo også have lidt at sige :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg stemmer herre meget for den øverste :D Den er så flot!!! Den er meget mere mig og synes stadig at den passer perfekt ind i resten :)

Du kan jo så evt sætte guld på bagsiden også?

Jeg tror bare den bliver ret teknisk svær at lave, og H2B er solgt på den første model, så tror det bliver den.

Synes også det øverste eksempel er vildt flot! Meget elegant! Men synes begge dele ville gå, så hvad kan i bedst selv lide? :)

H2B er mest på den jeg har lavet, og jeg kan ikke rigtig overskue at kaste mig ud i de andre, så tror det bliver den første. Tror egentlig også det kommer til at se ret fint ud, op mod de hvide duge.

Super lækker inspiration! De kunne blive meget elegante :)

Tusind tak :) Men efter lidt sparring med H2B, så tror jeg, det ender med at blive den, jeg har lavet :)

0

Del dette indlæg

En lille update

H2B skal på sin polter på lørdag :) Jeg har jo vist det rimeligt længe, og har gjort mit bedste for at skjule det, men synes det til tider kan være en anelse hårdt, at holde gode miner til slet spil.

Min lillebror har jo som bekendt 25 års fødselsdag på lørdag, så vi er inviteret til brunch hos mine forældre kl 9 for at fejre ham. Hvad min kæreste ikke ved er, at der efter en 1/2-1 time inde i brunchen kommer nogen og henter ham :) Glæder mig SÅ meget til at se hans ansigtsudtryk! :cheerleader3:

Men hold nu helt fast, hvor jeg synes det er svært at holde min mund efterhånden! Jeg har ellers været ret cool, når han er begyndt at snakke om, at han slet ikke tror han får en polter, fordi, der slet ikke er nogen, der har lavet nogen aftaler med ham.

Han har prøvet at høre om de slet ikke har haft kontaktet mig, hvilket jeg jo helt ærligt har kunne sige, at det har de ikke (hørte jo om det, fordi min mor kom til at tale over sig).

I mandags ringede de igen fra Spangenberg, og sagde, at de stadig var ramt af vandskader, og om vi ikke kunne vente til næste uge. Må indrømme at jeg blev en lille bitte smule hysterisk, og sagde, at det som minimum skulle være i denne uge. Så jeg skal derind forbi i morgen, og så håber jeg alt er klar.

Jeg havde jo glædet mig til hele processen omkring det at skulle ind og prøve ca. en gang om ugen. Kan mærke at jeg er ret træt af, at der på lørdag kun er tre uger til brylluppet, og det eneste jeg har set til kjolen er en staut af overdelen! :pokey:

Jeg er på ingen måde i tvivl om, at de godt kan nå det, men jeg havde jo bare glædet mig til hele oplevelsen :(

Mht. mødet med feststedet, så føler jeg næsten, at jeg var optimistisk for hurtigt. Det har i hvert fald været svært at finde et tidspunkt hurtigt, hvor det var okay for feststedet *suk*

Men nu håber jeg bare det bliver i morgen aften (jeg venter stadig på en konfirmatorisk email). Håber virkelig at alt ordner sig til det bedste!

Pyh, det kom vist til at lyde lidt negativt, men vi glæder os virkelig! På lørdag er der kun 3 uger til! :bunny_4: Det begynder at blive lidt virkeligt!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer