Honore2B

P&M's herregårdsbryllup - sidste billeder og takkekort

525 indlæg i dette emne

Gybbel :

Det er sikkert rigtig nok.. Men kan så sige at min nu afdøde svigerfar havde udbrud af modermærkekræft hele 10 gange i sit liv og han blev 93 år uden at have sat sit ben i et solarium en eneste gang.

Tror som alt andet at nogle mennesker er ekstra disponibel over for nogle ting.. andre ikke.. min familie tæller RIGTIG mange der indenfor de sidste år har fået diabetes ... Min Mor- min moster- min morbror- min lillebror - og min morfar havde det de sidste år.

Men ikke min søster og jeg.. jeg går jævnligt til tjek og har fået at vide hvergang at jeg faktisk har "for lidt" ... ment på den måde at mine værdier ligger langt under den skala de måler indenfor.. Som lægen sagde " Du er imellem dem der trækker gennemsnitstallet ned"

Min bedstefar på 94 har også haft modermærkekræft adskillige gange, og nej han har da heller ikke gået i solarie, men til gengæld er han gammel landmand og har gået ude i solen hele dagen hver dag faktisk siden han var dreng, og det har været i ansigtet eller på armene han har fået det hver gang.

Jeg gik i solarie 1 gang ugentligt som teenager fordi det hjalp på mine bumser på ryggen, men da det blev mere alment kendt hvor skadeligt det var stoppede jeg omgående. Jeg vil ikke risikere det. Hvad andre voksne mennesker udsætter deres kroppe for bestemmer de jo selv. Det er jo bare min holdning. Er man disponibel for det, så skal der ikke mere end et par gange til, men selvfølgelig er risikoen større hvis det er noget man gør fast.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bumme lumme lum...... har lige opdaget at der er en tradition for at bruden også skal bære noget rødt. Noget med at det beskytter mod ondt og vil give lidenskab i forholdet. Det kan vi jo ikke undvære - altså lidenskaben :bunny_4:

Men hvordan søren gør jeg lige det?

0

Del dette indlæg

Bumme lumme lum...... har lige opdaget at der er en tradition for at bruden også skal bære noget rødt. Noget med at det beskytter mod ondt og vil give lidenskab i forholdet. Det kan vi jo ikke undvære - altså lidenskaben :bunny_4:

Et rødt hjerteklistermærke under skoen

Sy et lille rødt hjerte på skørtet eller på et af de underste lag af kjolen

Rød neglelak på tæerne hvis du skal have lukkede sko

Tegn et lille rødt hjerte med sprittusch eller kuglepen en ikke-synligt sted, det kan jo fjernes med lidt sprit dagen derpå

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tegn et lille rødt hjerte med sprittusch eller kuglepen en ikke-synligt sted, det kan jo fjernes med lidt sprit dagen derpå

Den med et lille rødt hjerte et ikke-synligt sted tror jeg, jeg snupper. Tak for inspirationen

0

Del dette indlæg

Den med et lille rødt hjerte et ikke-synligt sted tror jeg, jeg snupper. Tak for inspirationen

Det var da så lidt...

0

Del dette indlæg

Det opdagede jeg også lige i en anden tråd :) Jeg overvejer om der skal broderes et lille rødt hjerte på min kjole ved siden af det blå.

0

Del dette indlæg

Gybbel :

Det er sikkert rigtig nok.. Men kan så sige at min nu afdøde svigerfar havde udbrud af modermærkekræft hele 10 gange i sit liv og han blev 93 år uden at have sat sit ben i et solarium en eneste gang.

Tror som alt andet at nogle mennesker er ekstra disponibel over for nogle ting.. andre ikke.. min familie tæller RIGTIG mange der indenfor de sidste år har fået diabetes ... Min Mor- min moster- min morbror- min lillebror - og min morfar havde det de sidste år.

Men ikke min søster og jeg.. jeg går jævnligt til tjek og har fået at vide hvergang at jeg faktisk har "for lidt" ... ment på den måde at mine værdier ligger langt under den skala de måler indenfor.. Som lægen sagde " Du er imellem dem der trækker gennemsnitstallet ned"

Min bedstefar på 94 har også haft modermærkekræft adskillige gange, og nej han har da heller ikke gået i solarie, men til gengæld er han gammel landmand og har gået ude i solen hele dagen hver dag faktisk siden han var dreng, og det har været i ansigtet eller på armene han har fået det hver gang.

Jeg gik i solarie 1 gang ugentligt som teenager fordi det hjalp på mine bumser på ryggen, men da det blev mere alment kendt hvor skadeligt det var stoppede jeg omgående. Jeg vil ikke risikere det. Hvad andre voksne mennesker udsætter deres kroppe for bestemmer de jo selv. Det er jo bare min holdning. Er man disponibel for det, så skal der ikke mere end et par gange til, men selvfølgelig er risikoen større hvis det er noget man gør fast.

Jeg er HELT enig med dig. Jeg er bleg som en maddike, da jeg stort set ikke tager imod farve fra solen , ved fra da jeg var helt ung teenager, at solarie virker lidt bedre på mig, men jeg vil simpelthen heller ikke gamble på den måde. Jeg har heller ikke tænkt mig at få spraytan, bruge selvbruner osv, for det er bare overhovedet ikke mig. Og altså jeg er jo for pokker altid så bleg, det er jo ikke noget nyt, folk ville da nærmere kigge vildt underligt, hvis jeg kom total brun i huden, for så ville jeg jo ikke være mig selv.

Men jeg er jo nok lidt en hykler, for jeg ryger jo også :lol: Men så er det netop også jeg tænker, at der er ingen grund til at udfordre skæbnen endnu mere, og øge risikoen endnu mere for at få kræft af den ene eller anden form.

Men altså hvad andre gør, det er jo deres valg, at jeg så ikke kan forstå alt den forfængelighed der i forbindelse med bryllupper, det er så en heeeelt anden ting :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold op hvor kommer det tæt på nu. Om tre uger sidder jeg som en gift kvinde og spiser morgenmad sammen med MIN MAND :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Og føler virkelig, at vi er ved at have styr på det hele. Det er kun småting vi mangler

Mødes med præsten på torsdag

Lave min "Fru Honoré" t-shirt

Lave en playliste

Finde/købe en afspiller (har forelsket mig i Sonos1)

Aflevere DIY til feststedet dagen før

Designe takkekort

Er simpelthen blevet enig med mig selv om, at Nørre Vosborg, der jo her i højsæsonen har 1-2 bryllupper hver weekend, er så professionelle, at jeg trygt kan overlade alt til dem.

Har skrevet instruktioner til alt mit DIY, så der ikke burde være tvivl om, hvad jeg ønsker. Og sender så lige en mail afsted til dem, med de sidste detaljer.

Så jeg er nået til det punkt, hvor jeg er overbevist om, at jeg på dagen kan læne mig tilbage og nyde det :a1221:(min "lille" indre kontrolfreak sidder lige nu og ryster på hovedet med et "lad-dog-barnet" udtryk i ansigtet, mens hun hvisker "As if...")

Redigeret af Honore2B
0

Del dette indlæg

Familien tog fuldstændig r..... på os igår.

Svigermor havde for nogle måneder siden, under påskud af, at hun skulle opereres for gråstær torsdag, bedt os om at komme ned til hende lørdag d. 3. maj, så vi ligge kunne se hvordan operationen var gået.

Fredag eftermiddag får vi så en sms om, at det er flyttet til Århus, til min svoger og hans kæreste, da de ikke kunne komme til Horsens fordi de skulle passe hendes søsters kat :blink: vores umiddelbare tanke var "kan den da ikke være alene hjemme i de få timer?" - men fred være med det, vi tog da gerne til Århus i stedet. Måske var katten syg eller noget.

Fredag aften får vi så en sms om, at tage varmt tøj med :blink: Hmmm.....måske ville hun tage os med i Den Gamle By??

Lørdag formiddag tropper vi så op hos min svoger, som står klar med madkurve. Og så steg vi ellers ind i tre biler, og kørte i karavane igennem Århus by. Vi, altså Michael og jeg, sidder og taler om, at det nok er Den Gamle By, da vi begynder at nærme os. Men niks, vi kører forbi. Så nærmer vi os Aros, men også der kører vi forbi. Forvirringen breder sig, mens de to store drenge sidder på bagsædet om kommer med kryptiske bemærkningen.

Pludselig kører vi ind på banegårdens parkeringsplads, og Nanna, den ældste af "vores", stiger ud og løber ind på banegården. På nuværende punkt, sidder Michael og jeg og ligner to tumper.

"Hvor skal Nanna hen?" spørger jeg, og Kasper (den ældste af drengene) svarer "Hun skal lige hente en", "Hvem?"....."Det ved jeg ikke" og to sekunder senere kommer min mor løbende og sætter sig skraldgrinende ind i bilen foran os. Mit "Hvad fanden...... hvem passer så hunden?" får drengene til at skrige af grin. Vi må virkelig have set sjove ud.

Så fortsætter karavanturen ellers igennem Århus....

Det viste sig så at de i lang tid havde planlagt en polterabend for os....og vi havde ikke tænkt i de baner overhovedet :biggrin:

Vi spiste en lækker frokost på Flammen i Århus. Derefter blev i delt op i et pigehold og et drengehold.

Pigeholdet tog ud til et glasværksted, hvor vi skulle lave et glasfad.

Drengeholdet tog ud til Segworld, hvor de skulle køre på segways.

En rigtig hyggelig polterabend, med en pragtfuld familie. :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Familien tog fuldstændig r..... på os igår.

Svigermor havde for nogle måneder siden, under påskud af, at hun skulle opereres for gråstær torsdag, bedt os om at komme ned til hende lørdag d. 3. maj, så vi ligge kunne se hvordan operationen var gået.

Fredag eftermiddag får vi så en sms om, at det er flyttet til Århus, til min svoger og hans kæreste, da de ikke kunne komme til Horsens fordi de skulle passe hendes søsters kat :blink: vores umiddelbare tanke var "kan den da ikke være alene hjemme i de få timer?" - men fred være med det, vi tog da gerne til Århus i stedet. Måske var katten syg eller noget.

Fredag aften får vi så en sms om, at tage varmt tøj med :blink: Hmmm.....måske ville hun tage os med i Den Gamle By??

Lørdag formiddag tropper vi så op hos min svoger, som står klar med madkurve. Og så steg vi ellers ind i tre biler, og kørte i karavane igennem Århus by. Vi, altså Michael og jeg, sidder og taler om, at det nok er Den Gamle By, da vi begynder at nærme os. Men niks, vi kører forbi. Så nærmer vi os Aros, men også der kører vi forbi. Forvirringen breder sig, mens de to store drenge sidder på bagsædet om kommer med kryptiske bemærkningen.

Pludselig kører vi ind på banegårdens parkeringsplads, og Nanna, den ældste af "vores", stiger ud og løber ind på banegården. På nuværende punkt, sidder Michael og jeg og ligner to tumper.

"Hvor skal Nanna hen?" spørger jeg, og Kasper (den ældste af drengene) svarer "Hun skal lige hente en", "Hvem?"....."Det ved jeg ikke" og to sekunder senere kommer min mor løbende og sætter sig skraldgrinende ind i bilen foran os. Mit "Hvad fanden...... hvem passer så hunden?" får drengene til at skrige af grin. Vi må virkelig have set sjove ud.

Så fortsætter karavanturen ellers igennem Århus....

Det viste sig så at de i lang tid havde planlagt en polterabend for os....og vi havde ikke tænkt i de baner overhovedet :biggrin:

Vi spiste en lækker frokost på Flammen i Århus. Derefter blev i delt op i et pigehold og et drengehold.

Pigeholdet tog ud til et glasværksted, hvor vi skulle lave et glasfad.

Drengeholdet tog ud til Segworld, hvor de skulle køre på segways.

En rigtig hyggelig polterabend, med en pragtfuld familie. :biggrin:

:lol: hvor godt de tog (y) på jer ..... dejligt at i havde en skøn dag

0

Del dette indlæg

Okay, der er 13 dage til ..... jeg har de sidste uger passet SÅ godt på mine negle på arbejde, for at der ikke skulle ske noget med dem.

Og så knækker der f....... pludselig et stykke af, mens jeg laver mad. Det ene øjeblik er neglen hel, næste øjeblik mangler der en kæmpe flig :blush:

Så jeg har måttet klippe neglen til..... og nu er den blevet alt for kort i forhold til de andre :(

post-67849-0-27014800-1399203637_thumb.jpost-67849-0-66850500-1399203646_thumb.j

Arrrggghhhhhh ........ :shooter::shooter::shooter::shooter:

Hvor hurtigt vokser sådan noget skidt?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Surt :(

Har selv passet på mine.. har ellers altid helt korte negle.. får spat hvis de bare er 5-10 mm.. :angry:

Men da jeg altid har haft korte negle viste det sig at når neglen på ringfingeren på højre hånd når en vis længde begynder den at bukke nedad.. :o

Hvad sker der lige for det? :angry:

Og det er jo faktisk den finger alle vil kigge på..

så jeg har droppet helt lange negle og holder dem i den længde hvor jeg undgår det "buk"

Jeg kan ikke lade være med at tænke hvor er det stykke du mangler.. Du skriver det var under madlavning.. :floejt:

0

Del dette indlæg

Haha her fik jeg igen bevist at jeg bare ikke er særlig detaljeorienteret , som mange af jer andre brude. for jeg sad og stirrede på det der billede i laaaang tid og tænkte: Hvor pokker er der en kort negl :tunge:

Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg simpelthen ikke det er noget folk bider mærke i, så jeg ville tage det helt roligt :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Surt :(

Har selv passet på mine.. har ellers altid helt korte negle.. får spat hvis de bare er 5-10 mm.. :angry:

Men da jeg altid har haft korte negle viste det sig at når neglen på ringfingeren på højre hånd når en vis længde begynder den at bukke nedad.. :o

Hvad sker der lige for det? :angry:

Og det er jo faktisk den finger alle vil kigge på..

så jeg har droppet helt lange negle og holder dem i den længde hvor jeg undgår det "buk"

Jeg kan ikke lade være med at tænke hvor er det stykke du mangler.. Du skriver det var under madlavning.. :floejt:

Jeg havde også samme tanke - er bare fuldstændig hysterisk med sådan noget. En "arbejdsskade" fra at have arbejdet 7 år på laboratorium. Ved hvad der kan gemme sig på en negl.

Heldigvis havde jeg ikke fået lavet ret meget - og det røg ud.

0

Del dette indlæg

Jeg ville klippe de andre til så de passede sammen, men jeg synes så også korte, let afrundede negle er flottest. :)

Jeg ville klippe de andre til så de passede sammen, men jeg synes så også korte, let afrundede negle er flottest. :)

Me too! :)

Jeg ville, ligesom Gybbel, klippe de andre i samme længde som den korte. Så kort er den jo heller ikke, og de har heldigvis 14 dage at vokse i endnu :)

Har fulgt Jeres råd. Og det ser faktisk okay ud.

Fuldstændig fjollet at man kan blive så sur over noget så simpelt som en knækket negl.

Det må være bryllupsnerverne der for alvor er ved at indfinde sig - i en grufuld kombination med PMS :blink: må vist hellere advare Michael :floejt:

0

Del dette indlæg

Me too! :)

Jeg ville, ligesom Gybbel, klippe de andre i samme længde som den korte. Så kort er den jo heller ikke, og de har heldigvis 14 dage at vokse i endnu :)

Har fulgt Jeres råd. Og det ser faktisk okay ud.

Fuldstændig fjollet at man kan blive så sur over noget så simpelt som en knækket negl.

Det må være bryllupsnerverne der for alvor er ved at indfinde sig - i en grufuld kombination med PMS :blink: må vist hellere advare Michael :floejt:

Det vil nok være en god ide :wink:

0

Del dette indlæg

Hmmm... Jeg synes ellers at du har flotte negle i forhold til mine negle.... Under anstregelserne i onsdags da jeg skulle hente de sidste drikkevarer i Tyskland røg der to negle :( Jeg ville være ovenud lykkelig hvis jeg bare havde dine smukke negle på dagen :) Og ja, som de andre skriver, så er der alligevel ingen der lægger mærke til det - jeg skulle kigge efter en ekstra gang for overhovedet at finde fejlen på dine negle.

0

Del dette indlæg

10 dage tilbage :a1221: det er simpelthen ikke til at fatte.

Er desværre mega-presset på arbejdet i øjeblikket. Står med 3 nye kollegaer, der skal oplæres på én gang, og i stedet for at have de nødvendige 4 måneder som absolut minimum til oplæringen, har jeg fået 1½ måned :shooter: er fuldstændig bombet når jeg kommer hjem. Falder i søvn så snart jeg sætter mig på sofaen.

Kan mærke at stressen ligger og ulmer under overfladen. En af mine advarselssignaler, da jeg var sygemeldt med stress sidste år, var en kriblende hovedpine. Og den er kommet tilbage :(

Flere af mine kollegaer har idag sagt, at jeg ikke ser ud til at have det godt, og at jeg skal passe på mig selv.

Har simpelthen for meget i mit lille hoved lige nu.

Og det er jo ikke fordi vi ikke er klar. Mangler jo kun småting.

Hente kjolen på mandag og få den og alt det andet udstyr om til mine forældre.

Lave en Fru Honoré t-shirt til brunch som søndagen.

Finde en lille gave til junior fordi han er vores ringbærer.

Klippe Michael.

Aflevere DIY dagen før.

That´s it.

Så lige nu er jeg bare ekstra glad for, at jeg har besluttet at tage fri både mandag og torsdag i næste uge. Håber virkelig, at jeg får mulighed for at slappe fuldstændig bare en af dagene. Skulle jo nødig ligne en hængt kat på dagen.

Øv øv - havde lige brug for at lette mit hjerte. Har ikke turdet nævne for Michael, hvordan jeg har det. Vil ikke bekymre ham.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer