JannieLH

Gæster til bryllup ?

15 posts in this topic

Har lige brug for jeres holdning nu!

Jeg er studerende og har fundet 2 piger jeg virkelig klinger godt med, derfor ønsker jeg de skal med til vores bryllup.

Jeg nævner for mine forældre forleden dag at jeg gerne vil have dem med. Så ser de helt forvirrende ud og siger jeg ikke kan invitere dem uden jeres kærester skal med! Jeg vil egentlig bare gerne have dem med, jeg kender jo ikke deres kærester.

Hvad mener I om det?

0

Annonce ♥

Hmm ja den er synes jeg selv var svær. Jeg er selv studerende og har også to piger som skal med til mit bryllup. Den ene af pigernes børn har jeg passet i børnehaven og kender kun faren den vej igennem. Den anden har jeg mødt et par gange og var vidne til deres hemmelige bryllup.

Men det jeg lige tænker er hvordan du selv ville have haft det med det, ellers prøv at høre dem ad? :) håber det hjælper lidt

0

Vi har været kolde og kyniske og sagt, at hvis vi ikke har mødt og været sammen med kæresterne (altså ikke bare sagt hej til dem på gaden), bliver de ikke inviteret med. Jeg kan overhovedet ikke forestille mig et bryllup, hvor jeg ikke kender de mennesker, der er med.

Det er heldigvis blevet pænt modtaget af de tre, som det (pt.) kommer til at gælde for, og den ene har da også præsenteret sin kæreste for os efterfølgende :wink: De to andre regner vi med at møde i løbet af foråret, for vi vil naturligvis helst, at de har deres kærester med, men altså ikke, hvis vi ikke kender dem.

Min storebror syntes dog ikke, at vi kunne tillade os det, og at det da bestemt måtte være en Nordjyllandsting, at man gjorde så'en, men nu kan han jo egentlig også være ret ligeglad, eftersom han har en kone, som vi naturligvis har mødt :tunge:

0

Jeg har det på samme måde som sle85. Vi inviterer kun dem vi har mødt. På grund af pladsmangel har vi fravalgt min mødregruppe, men var de blevet inviteret, så var deres mænd ikke blevet inviteret med, da vi ikke kender dem.

0

Annonce ♥

Ja den er så svær :blush: ..

Men jeg er nok lidt mere af den "gamle" skole.. Jeg synes ikke man kan invitere enkeltvis.. Det virker forkert at "dele" et par op.

0

Jeg må altså indrømme af jeg ikke kan se problemet i, at man ikke inviterer kæresten. Hvis det var meningen man skulle have parmiddage og parbiografture, så VAR det jo nok sket. Det betyder I MIN VERDEN at din veninders kærester ikke er interesseret i at deltage i jeres pige kreds. Og det er fair nok. Så skal man bare heller ikke regne med at komme med til brylluppet.

0

Jeg synes det er helt fint at I vælger ikke at inviterer deres kæreste når I aldrig har mødt dem.

Til vores bryllup har vi (pt.) ikke nogen par hvor vi ikke kender begge gæster godt, men jeg har to barndomsveninder, som jeg stadig er meget tæt med, som begge er single.

Hvis de, inden vores bryllup i september 2015, får kærester, så vil kæresterne blive inviteret med uanset hvor godt vi kender dem/hvor mange gange vi har mødt dem - Med mindre at det ikke er en 'kæreste' men nærmere bare en 'date' som de kun har set en enkelt gang og ikke har større planer med, skal blive hængende ;)

Grunden er, at vi er 5 barndomsveninder som stadig holder sammen (fra børnehaven/børnehaveklassen!) og jeg synes de skal have den bedste dag mulig til mit bryllup, og hvis det betyder at de får deres kæreste med - so be it :)

Jeg synes I skal gøre fuldstændig som I har lyst mht. dine veninders kærester, tag evt. en snak med dem og forhør dig om deres holdning til det inden hvis det gør dig mere tryg ved beslutningen :)

0

Mine to bedste veninder kommer med som de eneste veninder. Den ene har fast kæreste og jeg kender ham udmærket, men han bliver ikke inviteret med. Det skyldes både at min tilkommende kun har mødt ham én gang og at jeg ikke vil invitere min venindes kæreste med fremfor en anden veninde.

Jeg har talt med ham om det og han er super cool og nede på jorden og kunne sagtens forstå det, så det var intet problem.

Hvis penge ikke var problemet og 'temaet' var kæmpebryllup, ville vi invitere ham og andre med, men han vil ærlig talt være helt malplaceret.

0

Annonce ♥

Vi stod i samme dilemma, H2B har en kammerat hvis kæreste ingen af os har mødt, og jeg har en veninde hvis kæreste vi ikke har mødt...

Men vi har valgt at tage det ud fra seriøsitet, idet jeg har en anden veninde hvis kæreste, min H2B ikke har mødt.. Så vi har valgt ud fra hvor seriøst deres forhold er, og i alle 3 tilfælde bor parrene sammen. Derimod hvis min singleveninde eller min fætter får en kæreste inden brylluppet, kommer de derimod ikke med :wink:

0

Jeg er en del af en venindegruppe på 7, og har været det gennem hele min uddannelse. De 5 af os har kærester, men min H2B har kun mødt den ene af kæresterne. Så vi har valgt, at ingen af mine veninder skal have deres kærester med.

Dette er blevet mødt af stor modstand fra mine forældre og svigerforældre - "det kan man da ikke!" :pokey:

Det har gjort mig meget ked af det, og har faktisk gjort, at jeg har taget snakken med mine veninder om det. De fortæller, at de var lidt skuffet i starten, da deres mænd ikke skulle med. Men de siger nu, at de faktisk glæder sig til at feste og have det sjovt - ligesom vi plejer. Og at de heller ikke skal tænke på deres mænd, som højst sandsynligt ville komme til at sidde og hænge til festen, fordi de ikke kender nogle.

- Det har derfor hjulpet mig med, at acceptere vores beslutning vedr. gæsterne.

Håber dette kan hjælpe dig lidt? :)

0

Til vores bryllup har vi også inviteret nogen uden kærester da vi aldrig har set dem, og det syns jeg fandme er okay, da det er vires bryllup :-). Og så syns jeg ikke dine forældre skal blande sig i JERS gæstelisten :-)

Edited by 14-06-2013
0

Vi havde også inviteret venner uden kærester hvor vi ikke kender kæresten. Hvilket har gjort at alle på nær en ven har spurgt om deres kæreste ikke lige måtte komme med. Øv hvor er folk trælse at sætte en i den situation. Når men de mennesker vi nu engang er kan min mand og jeg ikke sige nej, så vi har lige fået føjet 10 ekstra gæster til listen her en måned før tid - argh bordplanspanik. Jeg forstår godt at man gerne vil have sin kæreste med til et bryllup, men jeg er nu ret træt af der kommer folk til mit bryllup som jeg ikke kender.

Jeg synes I skal gøre som I føler for, og håber jeres gæster har lidt mere pli end vores åbenbart har, eller at I kan holde fast i jeres valg modsat os.

0

Annonce ♥

Vi gør det, at hvis vennerene ikke er bedre venner end at vi ikke har mødt deres kærester/folovede/samboende, så bliver de kun inviteret til receptionen.

Vi er begge studerende og har det lid stramt med økonomien, især da H2B kommer fra en "lykkelig skilsmissefamilie" der tæller 4 forældre, dertilhørende bedsteforældre, mostre, fastre, onkler... kort sagt, en kæmpe cirkus!

Derfor holder vi en relativ stor reception med kransekage og champagne for hele banden, også de nærmeste venner + kærester. Til fester bliver der så skåret ind til benet på gæstelisten.

0

en af vores venner har lige fået en ny kæreste, og vi har inviteret hende med, men også kun fordi at vi har mødt hende, og vi håber at det holder :)

0

Tak for alle jeres skønne svar.
Tror jeg vil holde fast i min holdning til det, ligesom flere af jer skriver. Og så vil jeg snakke med veninderne om det :)

0