Fru.Frøken

Er jeg bagud før jeg er begyndt?

32 indlæg i dette emne

Min kæreste friede d. 24 december, og vi vil gerne giftes d. 24 maj i år. Datoen er valgt udfra de tilfældigheder, at han friede d. 24, i år har vi kendt hinanden i 24 år (vi startede i børnehaveklasse samtidig) og så er det da meget sjovt at vi bliver gift d. 24. Det passer også ind i at vi så lige kan nå det før min bedste veninde er meget meget høj gravid eller lige har født, hvilket er den grund, der vægter højest.

Men men så fandt jeg frem til jer og alle mulige andre tråde og debatter omkring bryllup, og fandt ud af hvor langt bagud, vi er, allerede før vi rigtig er begyndt... :huh: Så nu er jeg virkelig i tvivl om dato, det er også vigtigt det bliver sjovt at planlægge det hele, for det har jeg jo glædet mig til :)

Selv brudekjole skal man begynde at kigge på 5 mdr. Arhmen...

Kan I berolige mig? Eller skal vi mon vælge en anden dato?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan tage lang tid med planlægningen, men det kan godt lade sig gøre at planlægge ens drømmebryllup på 4-5 måneder. Det er jo hvad man selv gør det til, sødeste ven.

Dog skal i jo nok være forberedte på at maj, juni, juli og august er højsæson for bryllupper, så allerede nu skal i bestemme jer for kirke og sted og håbe.

Jeg krydser fingre for jeres dato kan blive jeg bryllupsdag. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for så hurtige svar, min puls er roligere nu :biggrin:

Hvor lang tid før skal man begynde og se på brudekjoler? Jeg vil nemlig gerne vente lidt endnu, og så fokusere på kirke og festplanlægning først.

0

Del dette indlæg

Hvis du er smart, så skynder du dig at bestille tid hos Kennedys. Der er pt udsalg frem til 01.02.14 og der er helt op til 80% på udvalgte kjoler.... Og det kan godt betale sig at kigge...

Men kig allerede nu... på kjolesiden skal du ikke nøjes pga tidspres!

0

Del dette indlæg

Helt enig... Få styr på det grundlæggende først - og så prøv med kjolen... Som sagt så skal du ikke nøjes... Jeg skal selv ud og kigge her den 30.. Et halvt års tid i forvejen... men det er fordi der kun er en brudebutik her på Bornholm... Såe.. Skal over hvis der ikke er her... Og med en mor i kørestol så er det godt med planlægning - god planlægning...

0

Del dette indlæg

Men altså, den butik hvor kjolen købes kan vel godt nå at rette kjolen til og gøre ved, hvis man finder kjolen en 2-3 mdr. i forvejen? Jeg synes det lyder lidt vildt, at man gerne skal have fundet kjolen 4 mdr. før brylluppet. Det er særligt det med kjolen, der stresser mig - og virkelig får mig til at overveje at flytte datoen. Vi kan nok først komme ud og kigge i februar-Marts.

Hvis det skal være under udsalget hos Kennedy, så tilbyder de ikke tilretning af kjolen, så vidt jeg kan læse mig frem til? http://www.kennedys.dk/default.asp?id=288 Nogle der ved det? Er en time nok hvis man gerne vil gøre det til en stille og rolig mor-datter tur også?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

min mand friede på en rejse den 11/5 -2013 og vi blev gift 7/9-13 ... det gav os 4 måneder til at planlægge og det var intet problem, dog var der udfordringer men hensyn til stedet da det jo var en dato mange havde valgt....

kjolen endte jeg med at købe på nettet da jeg blev træt af at høre i butikkerne at jeg var sent ude og de måske ikke kunne nå det hvis jeg ikke bestemte mig med det samme, jeg gad ikke vælge kjole under pres...

Stedet var vi lidt heldig med, der kom et afbud og så slog vi til.... Vi hold festen ude og stedet leverede servietter, lys og blomster efter vores ønske, vi kom så med bordkort og lidt ekstra til bordet..

Kagen lavede min veninde som også sørgede for at leverede den til stedet.

kørsel sørgede min fætter for, og det var hans gave til os

så, ingen grund til panik... du kan sagtens nå det hele..

Redigeret af denmodne
0

Del dette indlæg

Ang brudekjole, så vil jeg mene, at du sagtens kan nå at få en smuk kjole inden maj.

Jeg var i overdrevet god tid, da jeg købte min kjole i november, 8 måneder før brylluppet i Luxux i Nordjylland. Her fik jeg en god snak med indehaveren, som fortalte, at den kjole jeg havde valgt faktisk først var kommet hjem dagen forinden. Derfor var jeg den første til at prøve den, og derfor var der jo ingen grund til at bestille en ny kjole hjem til mig. Men hun fortalte også, at en af de andre kjoler jeg havde prøvet havde op mod 6 måneders leveringstid når de skulle bestilles hjem!

Går dog ud fra at en god sælger kun vil vise dig de kjoler du rent faktisk kan nå at få hjem :-).

Synes forresten at 1 time til at prøve brudekjole lyder som ret kort tid. Jeg brugte tre timer i butikken, heraf næsten en time træffe den endelige beslutning, da jeg først havde fundet kjolen. Men det var den første butik jeg prøvede, så ved ikke hvor lang tid man plejer at have.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vedr brudekjoler så vil jeg kigge hurtigt da der flere steder er udsalg pt og dermed mange penge at spare. Stedet kan sikkert sagtens nå at rette den til men du skal være obs på at det flere steder tager 4-5 måneder at få hjem fra producenten især på denne tid af året. Vedr planlægning så kan du sagtens nå det men det afhænger selvfølgelig også af hvor meget/lidt du selv vil lave

0

Del dette indlæg

Der kan ligge en udfordring med hensyn til at få valgt det rigtige feststed/lokaler og at få tid i kirken. Maj er en stor konfirmationsmåned men de fleste konfirmationer holdes ikke på lørdage. Der holdes også en del bryllupper i maj men ikke lige så mange som i juli/august. Hvis I ikke er kræsne i forhold til ovenstående valg og ikke har lagt jer fast på at det skal være i en bestemt by så bør det kunne lade sig gøre. Var med i udsendelserne 4 bryllupper og Hvad bruden ikke ved og der havde de betydeligt kortere tidshorisont.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen datosøster, og er helt sikker på at du kan nå det. Jeg begyndte at lede efter kjole i august og købte den første gang jeg var af sted, men den jeg købte var i butikken, så det var min med det samme, så alt er relativt :wink:

Og selvfølgelig bliver der sol og blå himmel, det er prins Joachim og prinsesse Maries bryllupsdag :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men altså, den butik hvor kjolen købes kan vel godt nå at rette kjolen til og gøre ved, hvis man finder kjolen en 2-3 mdr. i forvejen? Jeg synes det lyder lidt vildt, at man gerne skal have fundet kjolen 4 mdr. før brylluppet. Det er særligt det med kjolen, der stresser mig - og virkelig får mig til at overveje at flytte datoen. Vi kan nok først komme ud og kigge i februar-Marts.

Hvis det skal være under udsalget hos Kennedy, så tilbyder de ikke tilretning af kjolen, så vidt jeg kan læse mig frem til? http://www.kennedys.dk/default.asp?id=288 Nogle der ved det? Er en time nok hvis man gerne vil gøre det til en stille og rolig mor-datter tur også?

Hvis du bare kan købe kjolen i butikken er det jo fint, men ret ofte skal de bestilles hjem, hvilket kan tage op til 4 måneder afhængig af hvor den kommer fra. Så du begrænser dig selv jo længere du venter. Jeg har købt kjole hos Kennedy og har i hvert fald ikke hørt at de ikke laver tilretninger. Jeg vil sige 1½-2 timer. Især hvis det er første gang du kigger og ikke helt ved hvad du går efter. Held og lykke med det og tillykke med brylluppet!! :) Og så er vi jo også datosøstre!!

0

Del dette indlæg

Jeg har også købt hos Kennedys, og jo de laver selv tilretninger, så hvis du finder en på tilbud er det helt fjong. Jeg kan ikke huske priser på tilretning, men det lød helt fornuftigt synes jeg. Der er så vidt jeg forstod faste priser på i hvert fald standard ting såsom oplægning. Synes i øvrigt, at det var en super dag med prøvning hos Kennedys, jeg følte mig rigtig godt tilpas og fik god rådgivning! Og ikke mindst DRØMMEKJOLEN ;-) Rigtig god fornøjelse med planlægningen, og selvfølgelig når du det hele! Der er jo fordele og ulemper ved mere eller mindre ventetid. Vi sat dato 8 måneder ud i fremtiden, hvilket planlægningsmæssigt er helt fint. Vi havde bestemt også nåed det på kortere tid. Mere tid er i hvert fald ikke nødvendigt, så skal man også have MERE tålmodighed! ;-)

0

Del dette indlæg

En af mine gode veninder blev forlovet i november og skal giftes i marts - det kan sagtens lade sig gøre. I sær med kjolen er det jo netop muligt nu, da der er tilbud at finde og de tilbud ofte er kjoler man kan tage med, med det samme. Ved ikke lige hvor i landet I skal holde det, men det eneste problem kunne være stedet I vil holde festen, der kan være optaget, men man kan altså sagtens nå det på 5 måneder :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer