DrMalene

Et års forlovelse <3, BRYLLUPSBILLEDER og takkekort-design

371 indlæg i dette emne

Jeg kan godt forstå du føler dig snydt. 10-15 minutter er godt nok ikke særligt lang tid at blive fotograferet i, og slet ikke som du skriver, når man lige skal vænne sig til det - det er jo lidt anderledes med den slags billeder. Selvfølgelig er det en deal der er billig, men fotografen må jo også have lyst til at give sine kunder en god oplevelse, ellers nytter det jo ikke noget.

Jeg håber du er glad nok for dem trods alt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

KJOLE-BESØG <3

I går var jeg oppe i Luxux og besøge min kjole, som jeg købte i November. Havde glædet mig helt vildt til at mærke den på - havde glemt hvordan den føltes, og var blevet usikker på hvor "blød" den var i det.

Den var heldigvis endnu bedre end jeg huskede! Og falder dejlig blødt nede i bunden :-). Og følte mig så smuk i den og dansede rundt!

MEN! Den er godt nok stor på mig. Nok to numre for stor. Ups!

Efter jeg købte den tog jeg en del på hen over julen, og har jo så tabt mig en del siden januar, så jeg nu vejer 2-3kg mindre end da jeg købte den. Men fik besked på at der altså er plads til mere end 5kg ekstra i kjolen, så styrketræningen har jo nok båret frugt... Skrædderen kan dog godt sy den ind, så jeg behøver ikke at gå på kage-kur. Men må IKKE komme længere ned i vægt nu, for så bliver det svært at hole kjolens linjer. På en måde er det jo vildt fedt at jeg er blevet mindre, men er også lidt irriteret over at jeg ikke fik købt kjolen i den rigtige størrelse, så jeg havde slippet for en masse skrædderarbejde.

Jaja, i det mindste er der ingen fare i at tage lidt på i eksamensperioden nu her...

Tænker, at I nok kommer til at tigge om et billede, så må hellere give jer lidt, haha ;-). Håber I kan se forbi at den sidder ret løst og den dertil hørende side-boob...

(Ærmestykket er klippet af, da det skal sættes på igen når overdelen er syet ind.)

attachicon.gifimage.jpg

Glæder mig til st høre hvad I synes!

smuk kjole - er selv vild med blonder.

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt forstå du føler dig snydt. 10-15 minutter er godt nok ikke særligt lang tid at blive fotograferet i, og slet ikke som du skriver, når man lige skal vænne sig til det - det er jo lidt anderledes med den slags billeder. Selvfølgelig er det en deal der er billig, men fotografen må jo også have lyst til at give sine kunder en god oplevelse, ellers nytter det jo ikke noget.

Jeg håber du er glad nok for dem trods alt.

Prøver lidt at lægge den dårlig oplevelse bag mig, så jeg bare kan fokusere på at det blev nogle gode billeder. Men nej, det er sku ikke godt nok med så kort fotografering!
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

"Brudepige"kjole

Jeg skal ikke have brudepiger, i hvert fald ikke i den amerikanske forstand hvor de har ens kjoler på og går op af kirkegulvet.
Men min bedste veninde skal være hos mig natten før, og være med til at gøre mig klar om morgenen. Hun er det roligste menneske, og bliver ikke kørt op over "småting som bryllupper", super dejligt! (Der ud over skal hun nok hjælpe lig på toilettet og andre lækre opgaver til festen, hæ!)

Og i dag tror jeg vi fandt hendes kjole! Nøj, hvor har vi ledt meget de sidste måneder, efter den perfekte bedste-veninde-kkole. Men i dag viste hun mig denne skønhed fra Samsøe&Samsøe, og neg ved bare at hun ville være så smuk i den. Er den ikke bare flot?!post-70428-0-60452200-1400879968_thumb.jpost-70428-0-43847800-1400879979_thumb.j

Redigeret af DrMalene
0

Del dette indlæg

Headpiece fra SoBridelicious - lucky me!

Jeg stod tidligt op i morges for at læse til eksamen, inden turen senere går ind i Mannequin-shoppen i København, hvor svigermor, svigerinder og nogle af svigermors veninder skal finde kjoler til brylluppet. Det skal nok blive hyggeligt - men først skal der lige memoreres en masse detaljer om smertestillende medicin (skal have styr på 55 præparater i dag... Puh, godt man snart er halvvejs læge!)

Nå, men før jeg gik igang med læsningen skullge jeg liiiige forbi BK - og så så jeg at SoBridelicious-Lena havde startet sit sample sale. Jeg skyndte mig ind, og så var dét headpiece jeg havde gået og drømt om der - til 220kr! Dejlig start på dagen. Og godt jeg stod tidligt op for at være flittig!

Glæder mig til at modtage det :loveshower:

Her er det billede Lena har sendt mig:

post-70428-0-53080100-1400916485_thumb.j

Redigeret af DrMalene
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fotograf, der ikke svarer!

Hmmmm.... Vores fotograf (som er fotografstuderende) har nu ikke svaret på mail i over 2 uger. Har sendt ham tre mails til to forskellige adresser. Det er lige til at få ondt i maven over. Hvor længe skal man lige give ham?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Æv! Hvor irriterende med ham fotografen. Jeg kan godt forstå du får dårlige nerver, men har du forsøgt at ringe til ham?

Kæresten er sat på sagen. Han er verdens roligste menneske, så han overtog fotograf-kontakten da jeg blev stresset.
0

Del dette indlæg

It's here ❤️!

Er lige kommet ind af døren efter en lang hård dag, og var helt udkørt. Men så lå der en pakke fra SoBridelicious med mit headpiece i - nu er humøret højt igen. Det er helt vildt flot!!!

Ved ikke endnu hvordan det skal sidde, men kan allerede nu se mange muligheder. Her bare sat i sammen med den hestehale jeg lige havde i dag:

post-70428-0-37205700-1401214407_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:a1221: Den er godt nok smuk! :a1221:

Godt du har sat kæresten på den opgave med fotografen:-)

Det er godt nok fint dit headpiecce, meget smukt til dig:-)

Yay, tak! Nu har jeg lavet en half-up-half-down hvor den ligger hen over elastikken. Det blev seriøst så godt at kæresten lige spurgte om jeg ikke skulle overveje at droppe frisør på dagen, haha. (Men nej ;-)...)
0

Del dette indlæg

NY KOK

Kan ikke huske om jeg nogensinde gav en update på det med kokken. Vores oprindelige kok sprang jo fra, og så har vi brugt en del tid på at finde en ny - og især en der både var ledig 26/7 OG kunne klare budgettet på 250kr pr kuvert. Det var noget af en udfordring!

1. Maj faldt vi i snak med Mette Reissman (hende fra Luksusfælden, som nu sidder i Folketinget), som anbefalede den kok hendes familie altid bruger. Han svarede super hurtigt, og i tirsdags holdt vi møde med ham. Han viste sig at være rigtig hyggeligt, lyttende og med mange spændende ideer - og total no-bullshittype.

Og nu har han lige sendt sit forslag, som lyder ret godt!

Hvad synes I?

Bryllupsmenu 230kr pr kuvert

Forret, anrettet:

Torsk fra egen fangst

Bakskuld, ærter a la francaise og sprød maltbrød.

Hovedret som buffet:

Langtidsstegt okseculotte

Braiseret svinekæber, med rabarber og citron.

Nye kartofler med smør og krydderurter

Timian sky

Cous cous, artiskok, semi dried tomat, grillet aubergine.

Salat med asparges, jordbær, og græskarkerner

Bagt piment med ruccola og ristede mandler

Fransk vinaigrette, harissa creme, honning/citron timian vinaigrette

Dessert

Ducassekage (mandelmakron, praline, lys og mørk chokolade i lag)

Bær, sorbet, passionsfrugt, og creme med brunet smør.

Brød af Dalarhvede.

Redigeret af DrMalene
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han hedder Tue Mattson, og arbejder hos Meyers. Har totalt optur over at han kan lave dén menu til de penge. Tror det især hænger sammen med at han bruger årstidens råvarer, og at vi selv fanger torsken til forretten (kæresten er nemlig ivrig lystfisker, og har for et par må eder siden købt sin første båd).

0

Del dette indlæg

Lyder sørme godt med menu'en - fedt at det lykkedes.

Og SÅ flot et headpiece - tror også jeg ender med det fremfor slør - meeen må hellere finde en kjole først ;)

I øvrigt flot kjole til din veninde også. Elsker grøn! (lyder i øvrigt rigtig hyggeligt at hun kommer dagen før - tror jeg bliver en dejlig oplevelse - især når hun er sådan en som ikke liiiiige stresser over alt det bryllupshalløj) :wink:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer