Frulauridsen

bryllup

319 posts in this topic

Annonce ♥

Fedt feststed i har booket, vi bar til fest der i efteråret. Virkelig et FLOT sted! Men advar luge gæsterne inden de bliver fulde om at sporene lige uden for vinduet faktisk bliver benyttet af rigtige toge!! ;)

Rigtig fine favourboxes! Jeg har puttet samme bolcher i vores, de er jo perfekte til et bryllup!!

Jeg synes den brudekjole du har på selv er virkelig flot til dig!! Men jeg kan godt forstå hvorfor du er forelsket i den anden. Der er bare noget med blonder.... Selv ville jeg nok ikke turde bestille en så vigtig del fra nettet? Men der er da en del andre BK brude der har gjort det med succes, så det er nok bare mig der er over-forsigtig (og det er jeg nok bare).

Tillykke med det kommende bryllup :)

0

Annonce ♥

Wow den er jo helt anderledes end din net-forelskelse! Blonder op i halsen på den måde er altså også svært... Det er ikke mange der kan iklæde sig den slags og ligne en million. Men det er bare rigtig flot på dem der kan.

Din valgte kjole fremhæver din talje flot, og champagne skær lyder rigtig lækkert! Det er jo ingen hemmelighed her på forum at jeg foretrækker hjerteudskæring, så sad og tænkte at det ville klæde den, men det er måske lige så meget det er fordi den er 1 nummer for stor.

Og sikke nogle fine broderier der kommer på! Men kan også godt lide den uden, de der folder henover taljen er rigtig fine nemlig. :)

0

Annonce ♥

Wow den er jo helt anderledes end din net-forelskelse! Blonder op i halsen på den måde er altså også svært... Det er ikke mange der kan iklæde sig den slags og ligne en million. Men det er bare rigtig flot på dem der kan.

Din valgte kjole fremhæver din talje flot, og champagne skær lyder rigtig lækkert! Det er jo ingen hemmelighed her på forum at jeg foretrækker hjerteudskæring, så sad og tænkte at det ville klæde den, men det er måske lige så meget det er fordi den er 1 nummer for stor.

Og sikke nogle fine broderier der kommer på! Men kan også godt lide den uden, de der folder henover taljen er rigtig fine nemlig. :)

Det er den nemlig... Ja, og når jeg ikke ville kunne komme til at prøve den var det jo noget af et sats.... Men er glad for jeg prøvede en med blonder op i halsen idag, så jeg kunne se at det nok ikke ville gå....

Ja hjerteudskæring er rigtig flot... Men prøvede en lignende kjole i min str. med samme top og så bare tyl skørt, og den sad helt perfekt i toppen... Vildt så stor forskel der er ved bare en enkelt str!!

Ja ville ønske jeg havde et ordenligt billede af broderierne... der er champagnefarvede perler på, så det passer bare perfekt til kjolen uden at se billigt ud... ;)

Helt enig, kan også lide kjolen som den er.. MEN er bare også til LIDT bling på kjolen, så den ikke bliver for kedelig, og de broderier var lige prikken over i'et for mig! :D

En str gør bare så stor forskel, så glæder mig til at se dig i den rigtige størrelse og med broderier på. Du bliver smuk!

0

Wow din kjole er smuk :) glæder mig til at se resultatet når perlerne kommer på! Synes de favour æsker er såå søde, jeg vil prøve om jeg dur til at skabe noget lignende :) EEELSKER bryllupsforberedelse, og at følge med i alle jeres herinde og få en masse ideer....der er jo laaang tid til jeg selv skal stå i kirken :D

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Altså I bestemmer jo selv og lige om lidt får nok du 100 af kommentarer om, at det kan du godt fordi det er JERES dag..

Men helt ærligt, så synes jeg ikke man kan. Hvis folk bor sammen eller har været kærester længe, så bør de komme med. Sådan har vi gjort det... Jeg synes at hvis man ikke ønsker den faste kæreste med, så kan vennen ikke være så vigtigt igen.

Men jeg kan sagtens se jeres dilemma! Vi havde valgt at bruge reception efter middagen, som fest, til at så at få alle vennerne (+ partner) med :) ... Men nytter ikke noget at folk er sure eller I er sure.. Har I sendt invitationer?

EDIT: Det har I vidst gjort? I så fald er det jo mærkeligt at lave om. I må jo snakke med dem. Hvad med at invitere deres kærester til efter maden?? Det er ikke optimalt, men så har I vist lidt god vilje..

Gid man bare havde ubegrænsede midler :rolleyes: Vi har også måttet skære og har ikke engang være særlig gode til det.. Så vi er virkelig på spare-alt-hvor-vi-kan..

Edited by Rose90
0

Ja og det gør det jo bare svært.. Men med mindre de lige er blevet kærester lige før eller efter I har sendt invitationerne, så er det en dum situation... Især når det er venner... Familiekærester kan man måske nok godt forvente lidt mere af.. I min verden i vært fald :rolleyes: Men kun lidt..

Kan godt forstå du synes det er svært. Men har I overvejet om I skulle have middag for de nærmeste familie og venner (spise tidligt) og invitere resten af vennerne til kl. 22.00 til bryllupskage og fest? Det gjorde mine forældre i sin tid og det fungerede rigtig godt for dem :) Vi har så godt nok valgt ikke at gøre det fordi vi begge mest er til hyggedelen - når det kommer til stykket :rolleyes: Så det ærgerligt at skulle hurtigere gennem maden...

Hvor mange flere er der tale om, når I regner kæresterne med? Man kan jo også spare sig ud af meget, hvis man er klar på at ligge lidt ekstra kræfter i selv... :rolleyes:

TILFØJET: Og ift. den jalou kæreste, så er det helt sikkert mega nederen... Men kan jo være hun falder lidt ned, hvis hun ser dig blive gift med en der ikke er hendes kæreste :wink::tunge: Altså.. Folk er skøre.. :rolleyes:

Edited by Rose90
0

Annonce ♥

Nooo så slettede jeg lige mit indlæg... Suk... På den igen...

Ja det kan jeg godt se er lidt noget skidt... Men på den anden side rejser folk længere for en nat i byen, og der må et bryllup da vægte højere... Skulle man da mene :huh: Kunne være et problem, hvis det er bandmedlemmerne I vil invitere senere så - kan virke utaknemmeligt hvis de skal optræde... Men kan I lide den mulighed, så skal I da foreslå det for dem og sige, sådan kan I få kæresterne med...

10 mennesker er en del, men det kunne være værre... Har I set på om I kan spare jer til det beløb ekstra de koster?

I skal i vært fald tænke over, om I er villige til at gå på kompromi med jeres oprindelige ønsker, for at gøre alle jeres venner glade... Måske skal I tænke over hvor vigtige de her venner er... Er det venner for livet, så bør I nok kunne invitere deres "vedhæng".. Men hvis ikke og hvis I ikke vil gå på kompromi, så er det jo bare at holde fast og forklare vennerne hvorfor I gør som I gør.. I skal bare være forberedt på at selv hvis vennerne forstår, så vil der være nogle kærester som meget muligt vil føle sig ekskluderede ...

Shiiit med hende pigen, men kender godt typen :td: ... Hun skal da til at falde ned ellers hun nok ikke en holdbar kæreste.. Det der jo ingen som orker i længden... :blink:

0

HJÆÆÆÆLP!! :(:help:

Jeg sidder og er lidt frustreret og ked af det lige nu.... :(

Til vores er der ialt 60 mennesker inviteret med... Alle der er inviteret med til festen er fordi vi virkelig gerne vil have dem med til vores store dag (OG som selv ville FORVENTE at blive inviteret!!)

Problemet er bare at vores lille budget simpelthen IKKE rummer flere folk end 60 mennesker.... Derfor har vi været nødt til at skære ind til benet, og vælge at NOGLE af vennerne, som kommer i "grupper" (læs: bandet og den lille gruppe venner fra min skole) - Ikke får lov at tage partnere med... Mine skolevenner er helt forstående overfor dette og mener selv at det sikkert bliver sjovere når de kommer som den gruppe...

Men nogle stykker fra bandet, er ikke helt så forstående overfor det faktum at deres kærester ikke kan komme med, på trods af at de alligevel skal op og spille musik senere, og at vi i bandet ALDRIG har gjort i det at mødes med alle kærester... De har ikke rigtig forståelse for at vores valgmuligheder var få:

1. invitere KUN dem, og dermed få al familie med

2. invitere dem og deres kærester og skære familie væk (NEJ!!)

3. ikke invitere dem....

Ved godt man normalt invitere med partnere, men dette var ikke en mulighed for os.... Samtidig er en af kæresterne en pige jeg har mødt 2 gange, som hader mig pga. sygelig jalousi (Hun tror hendes kæreste er forelsket i mig fordi han synger med på nogle af mine sange :huh: )... ved ikke hvordan jeg ville have det med at invitere en pige med til mit bryllup der hader mig... :wink:

ARRRGGG!!! Sorryy... :( Synes bare det er et issue for mig hvis nogle gæster føler sig trådte på... ! :blink: (*Piiv*)

HVAD SYNES I?? kan man tillade sig at lade være med at invitere venners partnere??

(Skrevet i frustration - så stavefejl forekommer)

Ikke et ord om, at det er JERES fest, MEN jeg kan faktisk godt forstå jer! OG jeg ville have gjort det samme som jer.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg faktisk, at dem der forlanger at få deres kærester med lidt er nogle forkælede møgunger, der ikke har foståelse for, at der findes et budget til sådan et bryllup. Hvis der i blandt kæresterne er mennesker i reelt ikke vil have med til jeres bryllup (ud fra beskrivelsen kan jeg godt forstå, hvis det er tilfældet), så synes jeg sådan set i har gjort det rigtige.

For lige at følge op med en personlig erfaring, så var min H2B ikke inviteret med til min bedste venindes bryllup, på trods af at vi på det tidspunkt boede sammen. Hun havde prioriteret, at det skulle være primært en familiefest, og det skulle være en forholdsvis lille fest (ca. 30 mennesker). Derudover havde hun en anden rigtig god veninde, hvis kæreste hun ikke kan udstå, og som hun bestemt ikke ville have med til sit bryllup. Ved at gøre det lige for alle, så var der ikke den store diskussion der.

Sådan som jeg læser det, så er det eneste alternativ ikke at invitere dem, hvis de bliver ved med at brokke sig. Hvis det var mig, så tror jeg, at jeg ville tage den helt ærlige snak med dem og sige, at der simpelthen ikke er råd, og at det eneste reelle alternativ er at begge ikke bliver inviteret. Ved godt det lyder lidt hårdt, men det er jo formentenlig realiteten. Jeg synes også at det ville være åndssvagt at give efter, og så skulle bruge penge i ikke har, på mennesker som (lad os være ærlige) ikke betyder ret meget for jer.

Når det så er sagt, så skal I selvfølgelig gøre det I finder rigtigt :wink:

0

HJÆÆÆÆLP!! :(:help:

Jeg sidder og er lidt frustreret og ked af det lige nu.... :(

Til vores er der ialt 60 mennesker inviteret med... Alle der er inviteret med til festen er fordi vi virkelig gerne vil have dem med til vores store dag (OG som selv ville FORVENTE at blive inviteret!!)

Problemet er bare at vores lille budget simpelthen IKKE rummer flere folk end 60 mennesker.... Derfor har vi været nødt til at skære ind til benet, og vælge at NOGLE af vennerne, som kommer i "grupper" (læs: bandet og den lille gruppe venner fra min skole) - Ikke får lov at tage partnere med... Mine skolevenner er helt forstående overfor dette og mener selv at det sikkert bliver sjovere når de kommer som den gruppe...

Men nogle stykker fra bandet, er ikke helt så forstående overfor det faktum at deres kærester ikke kan komme med, på trods af at de alligevel skal op og spille musik senere, og at vi i bandet ALDRIG har gjort i det at mødes med alle kærester... De har ikke rigtig forståelse for at vores valgmuligheder var få:

1. invitere KUN dem, og dermed få al familie med

2. invitere dem og deres kærester og skære familie væk (NEJ!!)

3. ikke invitere dem....

Ved godt man normalt invitere med partnere, men dette var ikke en mulighed for os.... Samtidig er en af kæresterne en pige jeg har mødt 2 gange, som hader mig pga. sygelig jalousi (Hun tror hendes kæreste er forelsket i mig fordi han synger med på nogle af mine sange :huh: )... ved ikke hvordan jeg ville have det med at invitere en pige med til mit bryllup der hader mig... :wink:

ARRRGGG!!! Sorryy... :( Synes bare det er et issue for mig hvis nogle gæster føler sig trådte på... ! :blink: (*Piiv*)

HVAD SYNES I?? kan man tillade sig at lade være med at invitere venners partnere??

(Skrevet i frustration - så stavefejl forekommer)

Ikke et ord om, at det er JERES fest, MEN jeg kan faktisk godt forstå jer! OG jeg ville have gjort det samme som jer.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg faktisk, at dem der forlanger at få deres kærester med lidt er nogle forkælede møgunger, der ikke har foståelse for, at der findes et budget til sådan et bryllup....

:wink::wink::wink:

Nå men jeg vil give dig helt ret i at det er ret forkælet at brokker sig! Én ting er om det er forkert at undlade at invitere kærester til gode venner, men ligefrem at brokke sig... Det er lidt skrapt...

0

Puha, den er svær. Vi har selv diskuterer meget frem og tilbage! Egentlig synes vi, det mest "rigtige" er at invitere i par, omvendt er der også kærester vi aldrig har mødt og egentlig heller ikke forventer at møde. Og så synes vi også lige pludselig gæstelisten tog overhånd. Hos os er det også ca 10 personer, vi er i tvivl om, og det er altså mange mennesker/penge!! Jeg vil selv meget gerne have min kæreste med til et bryllup, og ville synes det ville være meget mærkeligt at blive inviteret alene til en nær vens bryllup (hvis altså det ikke er som ovenfor beskrevet med meget få mennesker), så er jo nok lidt dobbelt moralsk;) Hvis det ikke var en nær ven/veninde ville jeg dog slet ikke forvente at blive inviteret og har selv været meget overrasket over folk i min omgangskreds/bekendte som regner med de skal med, når jeg slet ikke føler, vi har et forhold.

Nå, konklusionen er vel, at det er rigtig rigtig svært!! Vi ved allerede nu, at vi kommer til at invitere nogle af pligt, for det vil vi hellere end at skabe splid i familien og gå og have ondt i maven over det. Så det er vel en opvejning i hver enkel case: pligt >< det drama det evt vil give. Hvad kan man bedst leve med?

Det lyder som om, at dem fra (dit?) band skal underholde til festen senere? Og det gør de måske gratis? Hvis det er tilfældet, vil det jo også blive rigtig dyrt for jer at finde et andet band, hvis de springer fra. På den måde kunne man måske godt sige, at kæresterne kom med som en slags "tusinde tak for jeres tid, det værdsætter vi virkelig". I hvert fald ville jeg selv være mere obs på at gøre folk glade, som jeg føler gør en kæmpe tjeneste for mig.

Det er dårlig stil at brokke sig, og ting kan siges på mange måder. Men hellere at de siger noget, end at det hober sig op og eskalerer så du pludselig bliver uvenner med hele bandet og de ikke kommer og du måske ikke føler dig velkommen i bandet fremover?:) Det er måske lidt dramatisk, men man har jo før set én fjer blive til 5 høns:)

0