Trut83

Hvornår får I rettet kjolen til?

16 indlæg i dette emne

Kære Zillaer

Er begyndt at kunne mærke på kalenderen at dagen nærmer sig, og synes vi har rigtig mange ting der skal nås inden. En ting jeg er i tvivl om er hvornår det er bedst at få rettet kjolen til? Den venter hos skrædderen, og egentlig er der fint at vente, da jeg så er mere sikker på hvordan min krop er til brylluppet (er startet intensiv træning). Men kan også stresse lidt over at det med kjole ikke er helt på plads.

Hvad har I gjort?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Find ud af hvem der skal rette kjolen til for dig og spørg hvor lang tid det tager, og hvornår vedkommende vil foreslå at tilretningen bliver gjort i forhold til både bryllupsdato og din træning, og lav så en aftale allerede nu. Så er datoen for det på plads selvom det er ude i fremtiden. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var inde ved Strauss i Aarhus i dag, og der sagde de, at jeg bare kunne komme ind med den, og så ville de tilrette den med det samme. Fordi jeg også er i gang med et vægttab spurgte jeg, om det var for sent at komme ind med den ca. 14 dage før, og det mente hun bestemt ikke :)

Redigeret af Camils
0

Del dette indlæg

Jeg får tilrettet kjole en måned før brylluppet - og fik allerede aftalen i hus for et par måneder siden (dvs 5 mdr før tilretning!), så min fornemmelse er, at skræddere gerne planlægger den slags ud i fremtiden :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej! Jeg har købt min kjole ved Marianne Carøe i Århus sidste efterår - da der var udsalg. Når man har købt kjolen, får man udleveret en kvittering, hvorpå det står, at der ikke er mulighed for "fitting" fra 1. maj- 1.sep på udsalgsvarer...

Altså skal man, hvis man skal giftes i august, være færdig "fittet" inden 1. maj - :unsure:

Jeg gik sådan set lidt i panik, ved tanken om, at den bare ikke sad, når vi når frem til august og gik derfor igang med at undersøge muligheden for en tur til skrædder andetsteds - og umiddelbart er det ikke et problem, at få det ordnet med relativ kort varsel. (Pyh ha!) :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer