Hoptimisten

Hvor meget giver man for til bryllup?

55 indlæg i dette emne

Interessant tråd og hold da op sikke en forskel!

Jeg håber vores gæster holder gavebeløbet på et fornuftigt niveau. Jeg synes personligt, at det gaveræs er skruet alt for højt op. Jeg elsker at modtage og give gaver, men jeg vil altså ikke spinke og spare for at kunne give for 2000 kr til et bryllup - ikke engang til søskende eller nære venner. Jøses det er hele vores madbudget :) Jeg tænker også at nogle gæster måske ligefrem ville fravælge at deltage i et bryllup, hvis det var kotume at give meget dyre gaver. Det ville jeg have det rigtig skidt med. Jeg vil hellere modtage en gave, der er blevet kredset om og som jeg ved giveren har gjort sig umage med at udvælge end en dyr og upersonlig gave. Dertil kommer at gæsterne sikkert også har udgifter til polter, nyt tøj og måske også en barnepige. I sidste ende kan en invitation til et bryllup godt løbe op til at blive en dyr fornøjelse.

Vi plejer at give for 4-500 kr. pr par og singler giver for det halve til fx bryllup, runde fødselsdage osv. i familien. Til venner og alm. fødselsdage giver vi ca for 250-300 kr.

Vi plejer ca. at give for det samme til fødselsdage. Har kun været til et bryllup, hvor jeg selv skulle sørge for gave, og der gav jeg for ca. 500.- Til min lillebrors konfirmation gav jeg 1000.- Jeg syntes man skal give det man har lyst til, men på mange punkter er jeg også enig med dig i at gaver er skruet op, det gælder også til f.eks jul. Men jeg er også bare opvokset med at gaver ikke behøves koste meget, for at de er super gode. Og det er ikke normalt i min familie, at man f.eks bruger nærmest en hel månedsløn på julegaver, som jeg efterhånden har oplevet mange gør.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville godt nok gerne være veninde med mange af jer :wink:

Til min storebrors bryllup gav jeg for 1000 kroner, og til min venindes bryllup gav vi for 650 kroner.

Til sammenligning kan jeg sige, at vi til familien giver for 2-300 til fødselsdag og jul, og veninderne får for 100 kroner.

0

Del dette indlæg

Mener ikke prisen på gaven er det vigtigste. En af de bedste gaver vi fik til vores bryllup har måske max kostet 5kr. (Et stykke papir og nogle blyantsteger :) ) Men der er lagt så meget kærlighed bag at jeg ikke ville bytte den for en "død" ting til 500 eller 1000kr.

Dette var fra nogle af vores rigtig gode venner med en meget stram økonomi - og har den dybeste respekt for måden at håndtere det på

Så prisen er ikke altid afgørende 😀

0

Del dette indlæg

For os er det helt vildt vigtigt at gavernes pris ikke er en årsag til at vores kære fravælger at deltage i vores arrangementer. Så der er ALTID gaveønsker på vores ønskeseddel til omkring 30 kr. og op til 5-7000 kr. Det er så op til gavegiveren at vælge.

:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil også lige være med her...

I vores familie giver vi for omkring 200-300 i gave ved jul og føsdage. Det er ligesom en uskreven regel der bare er kommet med årene. Dog ved jeg ikke hvad man giver ellers. Jeg har ikke været til mange bryllupper som gæst, men ville give for omkring 500 kr til vennepar/veninder og den slags til store ting (runde føsdag, bryllupper og konfirmationer) dog ville jeg vælge at give mere til mine søskende. Der ville jeg nok give omkring 1000 kr. Det er dog som par. Jeg har længe prøvet at være single og skulle til nogle runde føsdage hvor jeg kun gav for 200 da jeg var studerende og senere arbejdsløs.

Men det er vel op til en selv, hvad man vil give for.

Vi gør som badefeen. Nemlig at give gaveønsker som alle kan være med på og op efter... Så længe gaven kommer fra hjertet, så kan det være ligemeget hvad den har kostet. Den varmer, netop fordi den er lavet med hjertet. :loveshower:

0

Del dette indlæg

I vores familie er der aftalt at man til store begivenheder samt runde fødselsdage giver for 200 kr 'pr. næse'. :)

0

Del dette indlæg

Vi giver lige præcis for det beløb, som den gave vi gerne vil give, koster :) Jeg bruger generelt for mange penge på gaver, men jeg elsker at købe gaver. Jeg bruger meget tid og tanke på det, så jeg vil ikke lade mig begrænse af et bestemt beløb jeg føler jeg bør give ud fra.

Jeg er kæmpe modstander er den generelle gavementalitet der findes rundt omkring - hvor ønskelister bliver til indkøbslister og gaver skal koster et forudbestemt beløb. Af samme grund indeholder vores ønskelister altid gaver i alle prisklasser, samt et punkt hvor der står "- og hvad I ellers kan finde på" ell. lign. :)

Men når vi engang er færdige med at studere kommer vi helt sikkert til at bruge ++800 på alle bryllupsgaver. Bare fordi det har jeg lyst til (også H2B, men han er lidt mere tilbageholdende end mig :rolleyes:).

0

Del dette indlæg

Vi giver lige præcis for det beløb, som den gave vi gerne vil give, koster :) Jeg bruger generelt for mange penge på gaver, men jeg elsker at købe gaver. Jeg bruger meget tid og tanke på det, så jeg vil ikke lade mig begrænse af et bestemt beløb jeg føler jeg bør give ud fra.

Jeg er kæmpe modstander er den generelle gavementalitet der findes rundt omkring - hvor ønskelister bliver til indkøbslister og gaver skal koster et forudbestemt beløb. Af samme grund indeholder vores ønskelister altid gaver i alle prisklasser, samt et punkt hvor der står "- og hvad I ellers kan finde på" ell. lign. :)

Men når vi engang er færdige med at studere kommer vi helt sikkert til at bruge ++800 på alle bryllupsgaver. Bare fordi det har jeg lyst til (også H2B, men han er lidt mere tilbageholdende end mig :rolleyes:).

Ååh hvor jeg kender det!! Jeg elsker også at købe gaver, om det så er til bryllup, fødselsdage, jul eller noget helt fjerde.. Den der følelse af at have fundet den HELT rigtige ting, som man bare slet ikke kan vente med at give til modtageren fordi man ved at de bare bliver så glade! Det er bare en skøn følelse :) :)

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ååh hvor jeg kender det!! Jeg elsker også at købe gaver, om det så er til bryllup, fødselsdage, jul eller noget helt fjerde.. Den der følelse af at have fundet den HELT rigtige ting, som man bare slet ikke kan vente med at give til modtageren fordi man ved at de bare bliver så glade! Det er bare en skøn følelse :) :)

JA PRÆCIS!!! :lol: :lol: :lol: Det er bare så dejligt! Elsker juletid ekstra meget af samme grund - der er MANGE gaver som skal købes :lol: Jeg er som et lille barn og næsten ikke holde ud at skulle vente med at give folk deres gaver :lol: Hihi det er godt at læse fra en som har det på samme måde :heart:

0

Del dette indlæg

JA PRÆCIS!!! :lol: :lol: :lol: Det er bare så dejligt! Elsker juletid ekstra meget af samme grund - der er MANGE gaver som skal købes :lol: Jeg er som et lille barn og næsten ikke holde ud at skulle vente med at give folk deres gaver :lol: Hihi det er godt at læse fra en som har det på samme måde :heart:

Haha jamen jeg ved præcis hvad du mener! Jeg begynder altid med et fornuftigt budget men julegaverne tager altid overhånd fordi så finder jeg liiiige en lille ting mere som bare er helt rigtig til hende eller ham.. Og så er der jo også hele glæden ved at pakke gaverne ind! Det elsker jeg mindst lige så meget!! At gøre den fine of flotte og finde smukke gavepapirer osv :D

1

Del dette indlæg

Haha jamen jeg ved præcis hvad du mener! Jeg begynder altid med et fornuftigt budget men julegaverne tager altid overhånd fordi så finder jeg liiiige en lille ting mere som bare er helt rigtig til hende eller ham.. Og så er der jo også hele glæden ved at pakke gaverne ind! Det elsker jeg mindst lige så meget!! At gøre den fine of flotte og finde smukke gavepapirer osv :D

Hahaha ja!!! Og alle gaver skal pakkes ind enkelvis - også selvom det betyder at over 30 gaver skal pakkes ind :lol: Det er ren win-win :lol: H2B skulle lige vænne sig til det i starten, men nu har han accepteret det og tror bestemt min gaveglæde er smittet af på ham :lol::tunge:

0

Del dette indlæg

Lige for at vende tilbage til den med kuvert-prisen: jeg er sådan set meget enig i, at det kan bruges som tommelfinger-regel. Og kun som det! Dvs. man kan afvige i forhold til relation til brudeparret, sin egen økonomi osv. Jeg synes også det fx skal tælle med, om man har deltaget i polterabend eller ej, som jo også er en gave til brudeparret. Ligesom hjælp op til brylluppet også er en gave.

Hvorfor man kan bruge kuvertprisen som tommelfinger-regel? Fordi vi holder forskellige typer fester! Det er 100% fair at man har et lavt budget og derfor holder havefest med frikadeller og kartoffelsalat - men netop når man ikke bruger mange penge på festen, synes jeg heller ikke man kan forvente at gæsterne købe kæmpe gaver. Hvis man derimod har et stort bryllupbudget, og der bliver kræset om gæsterne med super lækker mad, god vin, god musik osv, bør man måske give lidt mere, som en slags tak for den lækre mad/vin.

Jeg ville som vært faktisk blive en smule flov over at få rigtig dyre gaver, hvis jeg kun har givet dem lavbudget mad. Jeg ville føle, at min fest slet ikke stod mål med gaven. Omvendt er jeg enig i, at man på ingen måde er forpligtet til at give meget dyre gaver blot fordi værtsparret vælger en meget dyr gourmet-middag - alle skal kunne være med!

Uanset hvad, så synes jeg en bryllupsfest er større end fx rund fødselsdag, og er der bryllup i familien, kører vi med dobbelt sats af, hvad vi ville give til fødselsdag. Jeg ville aldrig dukke op til et bryllup med en gave af mindre værdi end 300 kr.

Men pyh, der er mange holdninger, meninger og traditioner omkring sådan noget :)

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

PS. Kommer lige til at tænke på en veninde fra studentertiden, som blev gift for 2. gang: hun nævnte kort tid efter brylluppet, at hun altså var noget skuffet over gaven fra hendes forældre - de havde kun fået 25.000 kr. - og skuffelsen var mest, at da hun var blevet gift første gang, fik de 50.000.... Ak ja, folk har virkelig store problemer, hva?

0

Del dette indlæg

PS. Kommer lige til at tænke på en veninde fra studentertiden, som blev gift for 2. gang: hun nævnte kort tid efter brylluppet, at hun altså var noget skuffet over gaven fra hendes forældre - de havde kun fået 25.000 kr. - og skuffelsen var mest, at da hun var blevet gift første gang, fik de 50.000.... Ak ja, folk har virkelig store problemer, hva?

Hahahaha ja det må sku have været en skuffelse...

0

Del dette indlæg

Lige for at vende tilbage til den med kuvert-prisen: jeg er sådan set meget enig i, at det kan bruges som tommelfinger-regel. Og kun som det! Dvs. man kan afvige i forhold til relation til brudeparret, sin egen økonomi osv. Jeg synes også det fx skal tælle med, om man har deltaget i polterabend eller ej, som jo også er en gave til brudeparret. Ligesom hjælp op til brylluppet også er en gave.

Hvorfor man kan bruge kuvertprisen som tommelfinger-regel? Fordi vi holder forskellige typer fester! Det er 100% fair at man har et lavt budget og derfor holder havefest med frikadeller og kartoffelsalat - men netop når man ikke bruger mange penge på festen, synes jeg heller ikke man kan forvente at gæsterne købe kæmpe gaver. Hvis man derimod har et stort bryllupbudget, og der bliver kræset om gæsterne med super lækker mad, god vin, god musik osv, bør man måske give lidt mere, som en slags tak for den lækre mad/vin.

Jeg ville som vært faktisk blive en smule flov over at få rigtig dyre gaver, hvis jeg kun har givet dem lavbudget mad. Jeg ville føle, at min fest slet ikke stod mål med gaven. Omvendt er jeg enig i, at man på ingen måde er forpligtet til at give meget dyre gaver blot fordi værtsparret vælger en meget dyr gourmet-middag - alle skal kunne være med!

Uanset hvad, så synes jeg en bryllupsfest er større end fx rund fødselsdag, og er der bryllup i familien, kører vi med dobbelt sats af, hvad vi ville give til fødselsdag. Jeg ville aldrig dukke op til et bryllup med en gave af mindre værdi end 300 kr.

Men pyh, der er mange holdninger, meninger og traditioner omkring sådan noget :)

Men så kan man igen vende den om og spørge, hvorfor skal gæsterne "betale/bøde" for at et brudepar vælger at fyre f.eks 100.000 af på et bryllup? Det er jo et valg man som brudepar vælger. Jeg personligt skelner aldrig til hvad prisleje en fest ligger i, netop fordi det altså er folk eget valg at bruge så mange penge på en fest. Ligesom jeg jo heller ikke selv tænker, at nu skal vi altså have gaver for x antal kroner, for ligesom at udligne hvad vi selv har brugt. For det er igen vores valg at blive gift, og bruge de penge :)

0

Del dette indlæg

Hahahaha ja det må sku have været en skuffelse...

Præcis! Godt vi andre ikke har sådan nogle nærige forældre :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan tilføje til debatten at jeg gør mere ud af gave/underholdning til en fest hvor jeg føler at værtsfamilien har gjort noget ud af det - det har ikke noget med penge at gøre, vi har ikke det store økonomiske overskud og får derfor også en moderat kuvertpris ved alle de fester vi holder - til gengæld lægger vi rigtig mange kræfter i at forkæle vores gæster på andre måder.

Når vi er inviteret til en fest hvor værten/værterne ikke rigtig har gjort noget ekstra selv, så lægger vi heller ikke en masse kræfter i gaven og eventuelle indslag - beløbet er måske nok det samme, men somme tider gør jeg ekstra ud af "indpakningen" eksempelvis med pengegaver når det er hos nogen der sætter pris på det og selv gør en masse ud af det.

Til vores bryllup ønsker vi os mest penge/gavekort til ting vi ikke har råd til ellers. Dermed kan folk give præcis det beløb de ønsker, for der er ingen øvre eller nedre grænse når man giver et tilskud til en dyrere gave, men det jeg så ville blive rigtig glad for, er hvis vores gæster er kreative med måden de overleverer penge/gavekort på eksempelvis pengetræer eller lignende.

Pointen - jeg synes man skal se på hvor tæt man er med værtsparret og hvad man har råd til at give og så finde sin egen balance - det gør vi i hvert fald :)

0

Del dette indlæg

Jeg kan tilføje til debatten at jeg gør mere ud af gave/underholdning til en fest hvor jeg føler at værtsfamilien har gjort noget ud af det - det har ikke noget med penge at gøre, vi har ikke det store økonomiske overskud og får derfor også en moderat kuvertpris ved alle de fester vi holder - til gengæld lægger vi rigtig mange kræfter i at forkæle vores gæster på andre måder.

Når vi er inviteret til en fest hvor værten/værterne ikke rigtig har gjort noget ekstra selv, så lægger vi heller ikke en masse kræfter i gaven og eventuelle indslag - beløbet er måske nok det samme, men somme tider gør jeg ekstra ud af "indpakningen" eksempelvis med pengegaver når det er hos nogen der sætter pris på det og selv gør en masse ud af det.

Til vores bryllup ønsker vi os mest penge/gavekort til ting vi ikke har råd til ellers. Dermed kan folk give præcis det beløb de ønsker, for der er ingen øvre eller nedre grænse når man giver et tilskud til en dyrere gave, men det jeg så ville blive rigtig glad for, er hvis vores gæster er kreative med måden de overleverer penge/gavekort på eksempelvis pengetræer eller lignende.

Pointen - jeg synes man skal se på hvor tæt man er med værtsparret og hvad man har råd til at give og så finde sin egen balance - det gør vi i hvert fald :)

Det er jeg simpelt hen super enig i! Det handler et eller andet sted om hvor meget man som gæst får igen - og det er her jeg mener at man ofte kan bruge kuvertprisen som en TOMMELFINGER-REGEL (fordi pris og kvalitet i sidste ende hænger sammen i hvert fald et stykke af vejen). Men du beskriver fint hvordan dette kan afvige. Værtsparret kan nemt vælge fx at spare penge ved fx at lave maden selv, og det kan stadig være rigtig lækker mad og en super fest hvor gæsterne virkelig bliver forkælet. Og omvendt vælger nogen også at varme de billigste frikadeller fra nettos fryser + den billigste kartoffelsalat man kan opdrive - og her kan man som gæst godt tillade sig at give lidt mindre.

Så helt enig - hvis værtsparret gør noget ud af festen, fortjener de også anerkendelse heraf - enten i form af "hard-core" gaver eller næsten bedre personlige hilsner, som betyder noget for parret.

0

Del dette indlæg

Det er jeg simpelt hen super enig i! Det handler et eller andet sted om hvor meget man som gæst får igen - og det er her jeg mener at man ofte kan bruge kuvertprisen som en TOMMELFINGER-REGEL (fordi pris og kvalitet i sidste ende hænger sammen i hvert fald et stykke af vejen). Men du beskriver fint hvordan dette kan afvige. Værtsparret kan nemt vælge fx at spare penge ved fx at lave maden selv, og det kan stadig være rigtig lækker mad og en super fest hvor gæsterne virkelig bliver forkælet. Og omvendt vælger nogen også at varme de billigste frikadeller fra nettos fryser + den billigste kartoffelsalat man kan opdrive - og her kan man som gæst godt tillade sig at give lidt mindre.

Så helt enig - hvis værtsparret gør noget ud af festen, fortjener de også anerkendelse heraf - enten i form af "hard-core" gaver eller næsten bedre personlige hilsner, som betyder noget for parret.

Jeg forstår altså stadig ikke det med kuvertprisen. Ser ikke gaven som en "pris" for at komme til en fest men gaven som et tilskud til en god start på ægteskabet.

Desuden så aner man jo ofte ikke hvad kuvertprisen er. Folk sparer jo forskellige steder (hvis de sparer). Vi holder festen i nogle billige lokaler og prøver at sparer på rigtig meget, men mad og drikke er der ikke sparet på og vi får en rigtig dygtig kok ud og lave noget lækkert til os. Går desuden rigtig meget op i DIY projecter og håber (tror på) at jeg kan få gjort de lidt kedelige lokaler rigtig smukke hvis jeg er kreativ.

Min kusine holdte et fantastisk bryllup på et gods, men er overbevist om vores kok er ligeså god (hvis ikke bedre) og jeg ved at jeg bruger mere tid og energi på vores bryllup end hun gjorde da hendes var en total-løsning mens vi ordner alt selv.

Håber da ikke at folk i min familie tænker at de skal give en mindre gave til os end til hende(+eksmand) fordi festen jo bare er på en skole.

0

Del dette indlæg

Jeg forstår altså stadig ikke det med kuvertprisen. Ser ikke gaven som en "pris" for at komme til en fest men gaven som et tilskud til en god start på ægteskabet.

Desuden så aner man jo ofte ikke hvad kuvertprisen er. Folk sparer jo forskellige steder (hvis de sparer). Vi holder festen i nogle billige lokaler og prøver at sparer på rigtig meget, men mad og drikke er der ikke sparet på og vi får en rigtig dygtig kok ud og lave noget lækkert til os. Går desuden rigtig meget op i DIY projecter og håber (tror på) at jeg kan få gjort de lidt kedelige lokaler rigtig smukke hvis jeg er kreativ.

Min kusine holdte et fantastisk bryllup på et gods, men er overbevist om vores kok er ligeså god (hvis ikke bedre) og jeg ved at jeg bruger mere tid og energi på vores bryllup end hun gjorde da hendes var en total-løsning mens vi ordner alt selv.

Håber da ikke at folk i min familie tænker at de skal give en mindre gave til os end til hende(+eksmand) fordi festen jo bare er på en skole.

Jeg er enig med dig Kiranha , for selvom man jo i invitationen skriver hvor festen skal holdes, så ved gæsterne jo ikke hvad der ellers sker på dagen, hvilken mad man skal have, hvordan der er pyntet osv. Et bryllup holdt i et billigt lokale, kan i sidste ende jo sagtens koste det samme som et slotsbryllup. Det handler jo om hvad man bruger penge på, og hvor mange penge man bruger, men det aner gæsterne jo ikke.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kunne aldrig finde på at skele til, hvor mange penge eller hvor meget tid værtparret har brugt på festen? Den tankegang forstår jeg slet overhovedet ikke :rolleyes: Ligesom jeg heller ikke regner med at nogen inviterer folk ud fra, hvor store gave de giver....

Man bliver inviteret fordi værtsparret ønsker at dele deres store dag med en og man giver en gave for at vise dem, at man holder af dem og ønsker at gøre dem glade. Jeg ønsker ikke at gøre dem mindre glade, fordi de har brugt mindre tid eller penge på festen :huh: Det gælder både ift. prisen på gaven og den tid jeg ligger i den :)

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg

Jeg kunne aldrig finde på at skele til, hvor mange penge eller hvor meget tid værtparret har brugt på festen? Den tankegang forstår jeg slet overhovedet ikke :rolleyes: Ligesom jeg heller ikke regner med at nogen inviterer folk ud fra, hvor store gave de giver....

Man bliver inviteret fordi værtsparret ønsker at dele deres store dag med en og man giver en gave for at vise dem, at man holder af dem og ønsker at gøre dem glade. Jeg ønsker ikke at gøre dem mindre glade, fordi de har brugt mindre tid eller penge på festen :huh: Det gælder både ift. prisen på gaven og den tid jeg ligger i den :)

Jeg er helt enig. Tror du virkelig at der er nogen som invitere folk, bare fordi de ved de giver store gaver? Jeg har det sådan at vi vælger jo altså ikke at blive gift for at få gaver, så for mig er alt vi nu end må få en ekstra bonus. Vi forventer ikke at vores gæster køber for x-antal kroner, og har også ønsker i flere prisklasser. Kan heller ikke helt forstå den der tankegang med at man skal inkassere gaver, som så svare til hvad festen ar kostet, det er jo en selv der vælger at blive gift, og dermed bruge de penge.

0

Del dette indlæg

Jeg er helt enig. Tror du virkelig at der er nogen som invitere folk, bare fordi de ved de giver store gaver? Jeg har det sådan at vi vælger jo altså ikke at blive gift for at få gaver, så for mig er alt vi nu end må få en ekstra bonus. Vi forventer ikke at vores gæster køber for x-antal kroner, og har også ønsker i flere prisklasser. Kan heller ikke helt forstå den der tankegang med at man skal inkassere gaver, som så svare til hvad festen ar kostet, det er jo en selv der vælger at blive gift, og dermed bruge de penge.

Hehe nej det tror jeg ikke - det var netop at jeg synes det ville være lige så absurd :) Men ja lige præcis :)

0

Del dette indlæg

Det svinger lidt. Vi har givet omkring 500 kr. til vores nærmeste venner og 300 kr. til bekendte.

Flere af vores venner, der var til samme bryllup, hvor vi gav 500 kr., ville dog kune give 100 kr. pr. person. Er stadig lidt i chok over det, men det må de jo om. Det synes jeg i hvert fald er meget, meget lavt, når der er tale om folk med arbejde og tætte venner.

Jeg har nogle venner hvor jeg ikke vil blive overrasket hvis de "kun" giver for omkring 100 kr (og det er par), da jeg ved det er nogle som ikke har særlig mange penge, altid sparer og aldrig giver særlig store gaver og dette gælder også til deres nærmeste.

f.eks. har jeg en veninde som tit giver gave til omkring 30 kr-50 kr til fødselsdag og også til hendes forældre, søskende og søskendes børn. Ofte prøver hun at være kreativ på anden vis f.eks. med hjemmelavet gaver. Jeg ved at på trods af at hendes gaver ikke koster særlig meget så har hun ofte flere tanker og kærlighed bag end de fleste. Hende forventer jeg en billig gave fra men forventer dog at den vil være god alligevel.

Jeg har selv gjort det samme flere gange og været imod det her med, at man skal give for et bestemt beløb, bare fordi "sådan gør man".

I det her tilfælde var der dog tale om, at 10 venner gik sammen om at købe vinglas til brudeparret for i alt 1000 kr. Hver person lagde 100 kr. og 2/3 af dem har altså alm. arbejde og mangler ikke penge. Det handler, for mig, om at de er for dovne til at gøre noget særligt ud af det og samtidig for umodne til at overveje, at der er tale om et bryllup og ikke bare en alm. fest eller fødselsdag. Havde de nu gået sammen og lavet noget særligt for dem, så var prisen jo ligegyldig, men det var ikke noget særligt - hverken i pris eller gave.

Er spændt på. hvad de mon finder på til vores.

0

Del dette indlæg

For mig er prisen ligegyldig!

Både på bryllup og på gaver! Jeg ligger ikke mindre kræfter i at finde en gave afhængig af festen størrelse eller pris - jeg ligger mine kræfter i i forhold til mine relationer og kendskab til dem der fejres.

Jeg giver den gave jeg har lyst til og hvis det kræver, at jeg spenderer lidt ekstra/mindre i forhold til, hvad jeg først havde tænkt mig fordi jeg finder det rigtige, så gør jeg det! Totalt cliché - men det er tanken der tæller....

Jeg forsøger altid at tænke over mine gaver og jeg vil hellere have en gave fra folk, som de har tænkt over (uanset pris), end noget ligegyldigt jeg havde skrevet på min ønskeseddel fordi jeg egentlig ikke mangler noget...

1

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥