29 indlæg i dette emne

Vil I dejlige Zilla'er ikke lige hjælpe lidt. :help:

Jeg sidder og laver Play lister til festen.. Har lavet en med stille musik som skal kører imens vi spiser.

Og en med "Dansemusik" krydret med drikkeviser og " op-af-stolen musik" som boogiWoogi og osv.

Men er simpelthen kørt fast nu.

Og for ikke at det hele skal gå op i Volbeat.. Ac/Dc og D-A-D :floejt: vil jeg gerne have lidt hjælp af jer.

Kan I ikke nævne 1 sang som med garanti får jer op af stolen og gang i dansefutterne :bunny_4:

og 1 sang I syntes er perfekt til at kører under spisning.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville elske noget Norah Jones under middagen, det har jeg selv planer om at vi bla. skal have.

Dansemusik kan jeg ikke svare på, for jeg danser ALDRIG: Men min opfattelse er at gamle danske numre ofte sætter fut i folk, altså med gamle mener jeg f.eks 80èr hits. Selvom jeg ikke kan fordrage bamses venner, så regner jeg også med at det skal med til vores bryllup, for man bliver jo ligesom nød til at ramme bredt, og ikke bare gå efter egen musiksmag, og det syntes jeg også plejer at få folk op af stolene, i hvert fald den ældre generation. Hvis vi kun skulle køre efter egen smag, så ville de fleste af gæsterne nok holde sig for ørene, i hvert fald hvis det var kærestens musiksmag :lol:

0

Del dette indlæg

Nu er jeg til lidt nyere musik og kunstnere :)

Men under middagen ville jeg gerne høre, og sætter den nok os på vores spille liste, Maroon 5 og Sunday Morning... Elsker den sang :)

Som danse musik ville jeg nok vælge noget som Last Friday Night med Katy Perry eller Timber med Pitbull og Kesha..

Men for at der skal være noget for alle vil jeg nok os vælge noget dansk som Danser med drenge, Tøsedrengene og sådan noget... Og all time klassikeren Vi maler byen rød med Birthe Kjær (vi har en indforstået joke i familien med den sang :) )

Redigeret af Chm1234
0

Del dette indlæg

Har en del med Bamses venner.. Kim Larsen.. Lars Lilholt .. Poul Krebs osv.

og selvfølgelig en helt masse 80'er musik.. ( fra min glade ungdom :wink:)

Men da der er ret mange der er yngre end mig med til festen er jeg lidt bange for der ikke er så meget i deres smag.. og har indtrykket af der er mange "unge" brude herinde altså fra 25- 30 år.. :blush:

så vil jo også gerne hører hvad de syntes er god dansemusik...

Vil lige som oplysning sige at jeg IKKE under nogen som helst omstændigheder vil hører Rasmus Seebach.. Medina ell Burhan G til festen.. Kan ikke hører den slags tudemusik uden mine ører begynder at bløde.. :shooter:

og ved at størstedelen af selskabet har det på samme måde.. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Louise G:

Bryan Adams er med .. med flere sange og ABBA skal der jo til :)

Chm : Dem har jeg også.. Ikke lige Birte Kjær.. men skal da lige søge lidt på hende.. Tak.. :)

Vi har så : Drengene fra Angora m/ Hun har en P.. i klubben .. :floejt::blush:

og Danseorkestret M/ Kom tilbage til mig i Familien

0

Del dette indlæg

Hmmmm hvis det ikke må være Volbeat, AC/DC og D:A:D..... Hmmmmm... Metallica måske? :tunge:

JO! Nirvana "In Bloom" får mig stensikkert til at stå og skråle med! :tunge:

Hvad med noget Edith Piaf under middagen? Milord, f.eks. :wink:

Prøv også at tjekke Camera 2 med "You are my favorite secret" ud. Og bandet "The Mountains" har en der hedder "they're too many" og "the mountain" som jeg godt kan lide.

Vi skal helt sikkert høre en Birthe Kjær til vores bryllup - Min nyligt afdøde bedstefar ELSKEDE Birthe Kjær - så meget at de engang har meldt afbud til min fødselsdag fordi hun skulle spille til Bramming Byfest samme dag. :a1221:

Jeg skal bare lige komme i tanke om hvilken af hendes sange var hans yndling, jeg kan sgutte huske det lige nu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En sang vi HELT sikkert også skal have til vores bryllup er Eric Clapton - Cocaine , det er simpelthen SÅ fedt et nummer. Ja selvom jeg er ung, så erkender jeg gerne at jeg ikke høre super meget nyt musik, og jeg følger overhovedet ikke med i hvad der kommer frem af nyt , kun hvis det er kunstnere jeg i forvejen høre :tunge:

Så der kommer nok ikke til at være særlig meget nyt musik til vores bryllup, hvis der overhovedet kommer noget. Vi regner nemlig med bare at køre med cdèr, min svigerfar har en KÆMPE musiksamling, så vi låner fra ham, og så har vi selv nogle cdèr vi også tager med. Og så bliver der spillet en hel cd af gangen. Det bliver så cdèr med blandede artister på , pånær under maden der bliver der altså sat en hel Norah Jones cd på.

Et nummer jeg også gerne vil have med på dagen , er pretty maids - Little drops of heaven. Overvejer at få forloveren til at synge/spille den for os til festen :)

0

Del dette indlæg

Jeg er jo fra 83 og H2B er fra 84 så vores playliste er fyldt med musik fra vores ungdom i 90'erne: R.E.M., Michael Learns to rock, take that, Robbie Williams, Madonna, Michael Jackson, DAD, østkyst hustlers (det er H2Bs valg), diva osv.

0

Del dette indlæg

Uhh Tak for alle input.. :cheerleader3:

Jeg grifler ned til den store guldmedalje..

Gybbel :

Metallica er også godt repræsenteret.. både min H2B og jeg er mest til den slags musik..

Til spisningen er den er favoritten Over the Rainbow m/ Israel " IZ" Kamakawiwo .. :7himmel::boohoo: man bliver totalt blød indeni af hans stemme.. :heart:

Redigeret af Fr.Thomsen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en del med Bamses venner.. Kim Larsen.. Lars Lilholt .. Poul Krebs osv.

og selvfølgelig en helt masse 80'er musik.. ( fra min glade ungdom :wink:)

Men da der er ret mange der er yngre end mig med til festen er jeg lidt bange for der ikke er så meget i deres smag.. og har indtrykket af der er mange "unge" brude herinde altså fra 25- 30 år.. :blush:

så vil jo også gerne hører hvad de syntes er god dansemusik...

Vil lige som oplysning sige at jeg IKKE under nogen som helst omstændigheder vil hører Rasmus Seebach.. Medina ell Burhan G til festen.. Kan ikke hører den slags tudemusik uden mine ører begynder at bløde.. :shooter:

og ved at størstedelen af selskabet har det på samme måde.. :)

Ja Rasmus Seebach er heller ikke inviteret til vores fest, men det er Medina og Burhan G derimod :)

Hvad med nogle Grand Prix hits? Det plejer at være et hit uanset alder. Derudover har vi en del Aqua, Sash, me & my osv som var fremme dengang i slut 90'erne da mine veninder og jeg turrede rundt og gjorde dansegulvene usikre i det Østjyske :)

Af nyere musik har vi Murio og Mario, Shaka loveles, Nephew, Svenstrup og Vendelbo osv.

Til middagen har vi bl.a. Westlife, Michael learns tomrock, dansevisen (den er bare så smuk...), Rchard Marx osv.

0

Del dette indlæg

Her kommer lige en liste med noget blandet musik:

Mads Langer - Elephant

Mads Langer - Overgi'r Mig Langsomt

Gigi D'Agostino - L'Amour Toujours

Zididada - Prinsesse

Nephew - Hospital

Nephew - The Danish Way To Rock

Bruno Mars - Marry You

Bruno Mars - Just The Way You Are

Robbie Williams - Old Before I Die

Smash Mouth - All Star

Smash Mouth - I'm A Believer

Bryan Adams Everything I Do

George Thorogood - Bad To The Bone

One Two - Den Bedste Tid

Wafande - Gi' Mig Et Smil

Avicii - Wake Me Up

Pink - Glitter In The Air

One Direction - What Makes You Beautiful

Kelly Clarkson - My Life Would Suck Without You

The Baseballs - Umbrella

Snow Patrol - Chasing Cars

Kesha - Timber

DAD - Evil Twin

The Pussycat Dolls - Stickwitu

Trine Dyrholm - Avenuen

Ed Sheraan - I See Fire

American Authors - Best Day Of My Life

Innocent Blood - Den Første Gang

Med lidt hjælp fra min playliste på Spotify fik jeg vist dækket næsten alle genrer der! Håber du kan bruge noget af det ;)

Redigeret af Glitter
0

Del dette indlæg

Uhh Tak for alle input.. :cheerleader3:

Jeg grifler ned til den store guldmedalje..

Gybbel :

Metallica er også godt repræsenteret.. både min H2B og jeg er mest til den slags musik..

Til spisningen er den er favoritten Over the Rainbow m/ Israel " IZ" Kamakawiwo .. :7himmel::boohoo: man bliver totalt blød indeni af hans stemme.. :heart:

Åååååh ja den gode Israel! Hans stemme elsker jeg også bare!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kigger lidt med herinde, da vi også er igang med at lave nogle playlister!

Nogle numre fra vores danse-playliste:

Lidt "oldies":

1. Wild Cherry - Play That Funky Music

2. Kenny Loggins - Footloose

3. Rocky Horror Picture Show - Time Warp

4. The Contours - Do You Love Me

Lidt "nyere":

1. Daft Punk - Get Lucky

2. Stromae - Tous Les Memes

3. Dizzee Rascal feat. Robbie William - Goin' Crazy

4. Duck Sauce - Barbra Streisand

5. RUN-DMC feat. Jason Nevins - It's Like That (okay, den er ikke ligefrem ny, hehe)

EDIT: Nå ja, og hvis du også leder efter lidt stemningsmusik til reception/middag, så er jeg lige faldet over en gruppe, der hedder RJD2 på Spotify. De kommer i hvert fald helt sikkert på vores playliste. Jeg er især vild med det nummer, der hedder Ghostwriter.

Redigeret af Juko
0

Del dette indlæg

Nu ved jeg ikke hvor du er fra og om det kun er her i Sønderjylland, men VLTJ med Tørfisk, hvor man banker i bordet med albuer og knyttede hænder, syntes altid at være hit her omkring, når der skal sættes lidt sjov og ballade i det hele.

0

Del dette indlæg

Det er ikke kun i Sønderjylland og i Jylland generelt. Den bruges også en del herovre (til nogle fester). Ikke mindst fordi der jo ofte deltager jyder til festerne herovre . :)

Ovre i den lidt hårde genre er min erfaring at det der holder bedst er Twisted Sisters, AC DC, Volbeat og visse Metallica numre. Men ellers vil jeg sige at det vigtigste er at få lavet en bred, alsidig palette af musik. Så går man aldrig galt i byen. Det er også helt fint at man kan farve musikken i forhold til hvad man selv og ens gæster er til. Det er lidt det samme vi gør når vi taler med folk om musik. Man ved det skal være alsidigt men det er mere et spørgsmål om vægtning og hvad der er no go + hvad der fænger hos brudeparret/gæsterne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må ærligt erkende at jeg har nedlagt veto mod VLTJ, jeg kan simpelthen ikke tåle den sang og jeg skal jo giftes med en jyde så den er bare altid med til fester når vi er i Århus....

Jeg kendte den ikke, så gik lige på youtube..... Den kommer i hvert fald IKKE på listen her.... -HAHA-

0

Del dette indlæg

Jeg må ærligt erkende at jeg har nedlagt veto mod VLTJ, jeg kan simpelthen ikke tåle den sang og jeg skal jo giftes med en jyde så den er bare altid med til fester når vi er i Århus....

Jeg kendte den ikke, så gik lige på youtube..... Den kommer i hvert fald IKKE på listen her.... -HAHA-

Den er sååååå skrækkelig, det er forlover der står for at lave playlister og jeg har truet med at fratage ham æren hvis den er at finde noget sted

0

Del dette indlæg

Ha ha. Heller ikke mit favoritnummer og spiller den kun hvis den bliver ønsket (og jeg kan fornemme det er ok med brudeparret) eller hvis parret har nævnt at den hører sig til inden. Men når det så er sagt så kan det - på rette sted og med måde - være godt til at få folk med og lave noget fælles andet end at danse. Jeg spiller så en del i Jylland og det er egentlig ikke fordi VLTJ er mere efterspurgt derovre end her på fastlandet . :) Syntes egentlig jeg hører om flere som har aversioner mod Birthe Kjær, Kandis og Lars Lilholt end mod VLTJ (og Himmelhunden). Men sådan er folk jo så forskellige

0

Del dette indlæg

Min H2B elsker dansktop så det slipper jeg nok ikke for.... Han har en virkelig sær musiksmag for en mand på 30 idet den er en blanding af dansktop, country og boybands fra 90'erne.....meget mærkelig kombi...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer