Bellabum

Tidsplan om morgenen (Bryllups morgenen)

32 posts in this topic

Hej.

Hvordan ser jeres tidsplan ud om morgen før kirken?

Jeg prøver lige at finde ud af hvad der egentlig skal ske om morgenen før kirken, så vil meget gerne se jeres tidsplaner.

f.eks.

Hvor længe tager det at sætte hår/frisør?

Make-up?

Tage kjole på?

Hvad ellers skal I nå?

0

Annonce ♥

Jeg har tænkt følgende (skal vies kl. 13):

Kl. 9 spiser jeg morgenmad med mine forældre og nogle veninder

Kl. 9.30 kommer min frisør og make-up artist - hun er færdig kl. 11.30-12

Kl. 12 skal jeg i kjolen og lige ha' taget lidt billeder, inden fotografen smutter mod kirken for at få gæsternes ankomst

Kl. 12.45/50 kører min far, mor og jeg mod kirken

:)

0

Hej :)

Er ikke selv nået så lang i vores planlægning, omkring selve morgenen.

Men jeg fik lov til at sætte hår og lægge make-up på min kusine til hendes bryllup i december.

De skulle også vies kl 13, og var ved hende mellem 9.30-10.00, hun var klar lidt før kl 12, da havde vi lagt make up og sat hår, og hun var hoppet i kjolen.

Synes bare det var rart at man ikke skulle stresse, og tænkte at sådan vil jeg også føle det på min dag.

0

Annonce ♥

Med 1,5 måned tilbage ser planen nogenlunde sådan ud:

7:30 vækkeuret ringer (ingen tror på at jeg kan sove så længe)

8:30 morgenmad (jeg skal sove sammen med min mor på hotellet)

9:30 frisøren kommer og sætter hår og make-up

12:00 i kjolen og de sidste ting rettes til

12:30 min mor går hen og tjekker at pigerne har styr på alting til receptionen og så hen i kirken

12:55 min onkel og jeg tager hen til kirken når forlover skriver at alle er på plads (hotellet ligger 5 min fra kirken)

13:00 bruden ankommer til kirken

0

Er ikke nået så langt, men det kommer ikke til at tage så lang tid for mig.... Her er et bud:

Kl. 9 op, morgenmad og tjekke bordene (Jeg skal sove i hytten sammen med min mor, søs, min søn Adrian og en veninde)

kl. 10 Gåtur til havet med min søn og søs, hente sand til blondeglaslysestagerne

kl.11.30 Modtage kagen og hilse på køkkenpersonalet

kl. 13 Bad, make up og hår. Min søster klarer det

kl. 14.30 Få Adrian gjort klar

kl. 14.50 Smykker og kjole på, bestemme om jeg vil have sko eller bare tæer

kl. 15 AKTION! :tunge:

0

Er ikke nået så langt, men det kommer ikke til at tage så lang tid for mig.... Her er et bud:

Kl. 9 op, morgenmad og tjekke bordene (Jeg skal sove i hytten sammen med min mor, søs, min søn Adrian og en veninde)

kl. 10 Gåtur til havet med min søn og søs, hente sand til blondeglaslysestagerne

kl.11.30 Modtage kagen og hilse på køkkenpersonalet

kl. 13 Bad, make up og hår. Min søster klarer det

kl. 14.30 Få Adrian gjort klar

kl. 14.50 Smykker og kjole på, bestemme om jeg vil have sko eller bare tæer

kl. 15 AKTION! :tunge:

Er der lynlås i din kjole? For ellers lyder 10 minutter som meget kort tid. Jeg sætter½ time af til at komme i kjolen, fordi den er med snøre, og det jo ikke lige er noget min moster er vant til, dem i kjolebutikken er jo vant til at snøre mange gang om dagen.

0

Jep, og jeg skal have en elfenbensfarvet selskabskjole på og ikke brudekjole. Har HADET et prøve kjoler og er så glad for, at den del er overstået. En af mine præmisser for kjolen var, at jeg skulle kunne danse på bordene med den på :tunge:

0

Annonce ♥

Min plan ser således ud:

Kl. 07.00: stå op og spise morgenmad sammen med mine forældre (vi sover hver for sig)

Kl. 08.00: Få make-up lagt hos kosmetolog (på den anden side af gaden)

Kl. 09.00: Mobil frisør kommer og sætter hår (det tager ca. 1½ time)

Kl. 11.00: Tage undertøj, selvsiddende strømper og brudekjole på

Kl. 11.30: Køre hjemmefra mod kirken (transporttid 1 time og 15 min.)

Vielse starter kl,. 13.00 :cheerleader3:

0

Vi skal først vies kl. 15.30, men synes nu alligevel dagen er godt booket op indtil kirken. Min plan ser foreløbig sådan ud:

Kl. 07.00: Stå op og gå i bad

Kl. 08.00: Morgenmad med mine forældre

Kl. 08.45: Afgang mod frisøren

Kl. 09.00: Opsætning af hår

Kl. 11.30: Videre til kosmetologen

Kl. 11.45: Få lagt makeup

Kl. 13.00: Frokost med mine forældre

Kl. 14.00: Få vores søn i tøjet

Kl. 14.15: Min søster kommer og hjælper mig i kjolen og får sat sløret på

Kl. 14.50: Mor, søs og vores søn kører til kirken

Kl. 15.15: Afgang mod kirken sammen med far

Kl. 15.28: Ankomst til kirken og herefter vielse :)

0

Kan godt se jeg ikke er helt så organiseret som jer andre, men jeg er typen der får stress af lister , faste tider osv. Så jeg tager det sådan lidt hen ad vejen. Selvfølgelig vil jeg have planlagt nogle ting, men andet tager jeg altså bare som det kommer.

Vi skal vies kl. 15, og skal køre herfra ca. 14.20. Jeg skal lige have testet hvor lang tid det tager for mig at sætte hår og lægge make-up, men vil tro det kommer til at tage en times tid, så jeg går nok over i lokalet ved 11 tiden og begynder, og så kommer min moster ved 12 tiden, hvor vi spiser lidt frokost, og hun hjælper mig i kjolen. Og skal nok også lige nå at ryge 20 smøger derover :tunge:

0

Vi skal også først vies kl. 15.30, så jeg føler jeg har gigant god tid på dagen. (Jeg bliver nok klogere :floejt: )

kl. 07.45: Stå op og spise morgenmad med mine forældre, søskende og min veninde

kl. 09.00: Skovtur med hundene

kl. 10.30: Gå i bad

kl. 11.30: Frokost med min familie

kl. 12.00: Frisøren kommer og ordner mit hår og make up - hun skal også ordne min mors hår.

kl. 14.45: Mine søstre og veninde hjælper mig i kjolen - og frisøren sætter mit slør i.

kl. 15.10: Min mor og søskende kører til kirken

kl. 15.20: Afgang mod kirken sammen med min pops

kl. 15.29: Ankomst til kirken

Sådan tænker jeg dagen lige nu.. jeg vil egentlig bare gerne tage dagen som den kommer. Det eneste jeg bare VIL nå er skovturen med hundene - det er min måde at stresse af på. Egentlig er lørdag min løbedag, men H2B har forbudt mig at løbe den dag. (Jeg er lidt en klumremikkel, og jeg kommer altid galt afsted når det er mest ubelejligt :floejt: Han er sikker på jeg ender på skadestuen, hvis jeg tager løbetøjet på den dag :rolleyes: ) Så jeg nøjes med en uskyldig gåtur hed hundene :lol:

0

Annonce ♥

Vi skal giftes på Rådhuset og er helt alene om morgenen, så det bliver ret afslappet.

Kl. 7.00: Bad

Kl. 7.30: Morgenmad

Kl. 8.00: hår + make up

Kl. 10.00: Bruden + gommen klar parat!

Kl. 10.15: Bilen ankommer

Kl. 10.30: Af sted til rådhuset

Edited by D+T
0

Min plan så således ud (vielse kl 13.30)

Stod op kl 8 og spiste morgenmad (sov hos min søster sammen med vores forældre)

Kl 9 skulle jeg være ved frisøren, hvor jeg fik ordnet hår og makeup - det samme gjorde både min mor og svigermor.

Kl 12 var vi igen hjemme hos min søster (vi hentede lige brudebuketten undervejs også)

Så var der god tid til lidt frokost inden jeg kom i kjolen omkring kl 13 og så afsted til kirken kl 13.15. Vi parkerede udenfor kirken kl 13.29 - perfekt timing :)

0

Hmm.

Cirka sådan her:

6.00: Min søster har 'truet' med at troppe op og blæse i trompet! (Det er nemlig også min fødselsdag, og sådan vækkede hun mig altid, da vi var børn)

7.00: Bad

7.30: Morgenmad med MASSER af kaffe

8.30: Ned i kirken (2 minutters gang fra hvor mine forældre bor) og pynte med lidt blomster

9.30: Hår og makeup

11.30: Frokost

12.00: Kjole, slør, smykker

12.55: Afgang til kirken

13.00: Så går det løs

Skal så nok huske at sætte tid af til at rende forvirret rundt og stresse over, om jeg nu har husket det hele :tunge:

Edited by Ansbjerg80
0

Vi skal også først vies kl. 15.30, så jeg føler jeg har gigant god tid på dagen. (Jeg bliver nok klogere :floejt: )

kl. 12.00: Frisøren kommer og ordner mit hår og make up - hun skal også ordne min mors hår.

kl. 14.45: Mine søstre og veninde hjælper mig i kjolen - og frisøren sætter mit slør i.

Sådan tænker jeg dagen lige nu.. jeg vil egentlig bare gerne tage dagen som den kommer. Det eneste jeg bare VIL nå er skovturen med hundene - det er min måde at stresse af på. Egentlig er lørdag min løbedag, men H2B har forbudt mig at løbe den dag. (Jeg er lidt en klumremikkel, og jeg kommer altid galt afsted når det er mest ubelejligt :floejt: Han er sikker på jeg ender på skadestuen, hvis jeg tager løbetøjet på den dag :rolleyes: ) Så jeg nøjes med en uskyldig gåtur hed hundene :lol:

Altså som crazy dog woman, kan jeg se 500 scenarier for mig, der kan ende galt med hundetur i skoven :lol: Her får kæresten lov til at lufte hunde, jeg skal sove så længe som muligt :tunge:

0

Annonce ♥

Vi skal giftes kl. 13.00 og kirken ligger tæt på, så min plan er:

• Sover max. til kl. 8.00
  • Kl. 8.30 : spiser morgenmad med mine døtre, søn og svigersønner
  • Kl. 10.00 i bad (jeg har fået spraytanning 2 dage før, så det er vigtigt at blive smurt ind i lotion)
  • Kl. 11.00: min døtre hjælper mig med makeup og håropsætning og slørpåsætning m.v.
  • Kl. 12.00: jeg kommer i kjolen, som har snøre, så derfor skal der afsættes god tid hertil.
  • Kl. 12.50: Brudebilen ankommer, så mine døtre, søn og jeg kører afsted til kirken. De skal følge mig op af gulvet.
  • Kl. 12.55: Ankomst til kirken

:7himmel:

0

Jeg skal giftes i kirke allerede kl 11, så min tidsplan bliver nok nogenlunde sådan:

Kl 6.30: stå op, bure mig inde på badeværelset. Skrubbe, skure, rense, smøre osv. Lægger min makeup.

Kl 7.30: en god smoothie, havregrød med frugt eller anden god lille bund i maven.

Kl 7.45: afgang til frisøren.

Kl 8-9.30: frisør

Kl. 10.20: undertøj, strømpebånd, kjole, sko og smykker på.

Kl 10.55: afgang til kirken med min far

Kl 11: Ser jeg min udkårne i kirken <3

0

Jeg planlægger ALT! og jeg kunne ikke klare at min mand havde overraskelser for mig på dagen få fik ham til at spytte ud, da jeg altid er klar til ting 2 timer før tid og det skal bare ikke ændre sig på den dag så jeg kommer for sent ;)
Men jeg regner med min plan ser nogenlunde sådan her ud:

07:00 bad
07:30 Morgenmad og hygge med brudepiger og nære
08:30 køre ind mod herning

09:00 Frisør og få lagt makeup

10:30 Køre mod sunds igen

11:00 Hygge med mennesker igen

12:15: få kjolen på og ordne de sidste småting
12:55 Kom op til kirken og sørge for jeg ikke bliver set af gommen der først kommer i kirken kl 12:57

0

Altså som crazy dog woman, kan jeg se 500 scenarier for mig, der kan ende galt med hundetur i skoven :lol: Her får kæresten lov til at lufte hunde, jeg skal sove så længe som muligt :tunge:

Haha du har ret... men chancerne for at komme til skade er større i motionsøjemed, for mit vedkommende :lol: Jeg ved bare jeg har brug for frisk luft og ro omkring mig, for ikke at stresse fuldstændig :) Men må nok hellere holde mig til de anlagte stier lige den dag :floejt::tunge:

0

Annonce ♥

Haha du har ret... men chancerne for at komme til skade er større i motionsøjemed, for mit vedkommende :lol: Jeg ved bare jeg har brug for frisk luft og ro omkring mig, for ikke at stresse fuldstændig :) Men må nok hellere holde mig til de anlagte stier lige den dag :floejt::tunge:

Og INGEN flexiliner, ellers ender du sikker med både brandmærker, og blive rullet total ind, og dermed vælte :tunge: Jaja, jeg prøver lige at se de værste scenarier for mig, ahahahahaha. Ej mon ikke du nok skal klare den, det er jeg helt sikker på :)

0

Jeg planlægger ALT! og jeg kunne ikke klare at min mand havde overraskelser for mig på dagen få fik ham til at spytte ud, da jeg altid er klar til ting 2 timer før tid og det skal bare ikke ændre sig på den dag så jeg kommer for sent ;)

12:55 Kom op til kirken og sørge for jeg ikke bliver set af gommen der først kommer i kirken kl 12:57

Er der en speciel grund til, at gommen kommer så sent? Oftest står gommen jo og tager imod gæsterne.

0

Er der en speciel grund til, at gommen kommer så sent? Oftest står gommen jo og tager imod gæsterne.

Der er vist noget med en happening med nogen betjente og noget hvis jeg ikke husker galt.... Men husk at have nogen til at tage imod gæsterne, jeres toastmaster, gommens forældre, forlover eller lign så folk føler sig godt taget imod, det synes jeg ihvertfald selv er rart

0

Min plan bliver som følger(vielse kl. 13.00):

kl. 07.00 vækkeuret ringer (er dårlig til at sove længe, så er nok oppe). Et solid morgenmåltid skal indtages

kl. 08.10 Afgang til make up

kl. 08.30 Make up

kl. 09.45 Frisør

kl. 11.00-12.00 frokost

kl. 12.00 i kjolen

kl. 12.30 afgang til kirken (har ca. 20 minutter til kirken i bil)

0

Ja, gommen skal slæbes op af alteret af to uniformerede fængselsbetjente, så det bliver hans stedfar/toastmarster der tager imod gæsterne

0