misw

betale eller ikke for at lære brudevalsen

15 posts in this topic

Vi er ret usikre på om vi skal betale for at lære brudevalsen, eller om vi skal finde noget på youtube eller låne en CD, på biblioteket og lære den?

hvad har i andre af planer eller gjorde??

0

Annonce ♥

Vi regner bare med at finde en video på nettet eller biblioteket og lære det derigennem. Men for os behøver dansen heller ikke være helt perfekt. Hvis man går meget op i det eller bare har lyst til at gøre det som en paraktivitet ville jeg nok betale for noget undervisning :)

0

Vi øvede faktisk ikke en eneste gang.... Manden min har lært at danse da han i sin tid var på efterskole og jeg blev jo ført ;-)

0

Vi har fundet en vejledning og musik på nettet. Jeg brugte 5-10 min alene med ipad'en og vejledningen og så kunne jeg det.

Så man behøver ikke betale i dyre domme. Når det så er sagt så tror jeg da at det kan være vildt hyggeligt at få et par timers undervisning :-) Men altså ikke nødvendigt. Vi har to børn så vi har ikke rigtigt tiden til det...

1

Annonce ♥

Jeg sad faktisk og overvejede det samme den anden dag! :)

Men det er nu også fordi manden ikke kan danse, men jeg ELSKER det! Så det er mere for at han lære det, så vi kan danse sammen når vi er ude. Altså ikke diskoteks dans, selvom jeg nu godt gad se ham twerke :lol: Ej, men bare sådan lidt normal pardans.

Det ville nok blive vores hemmelighed, fordi jeg godt kan se det ikke giver det største streetcred :P

men ja, har ikke snakket med ham om det endnu, og tror det er lidt peberet :)

0

Vi kender nogen i den nærliggende landsby, som har en lille beskeden danseskole. De skulle have 200 kr. for at lære os at danse, og så måtte vi komme så mange aftener, vi havde lyst til. Min mand syntes faktisk, det var rigtig sjovt at lære, og vi blev ærligt talt branddygtige! Tror, vores gæster blev rigtigt overraskede, da vi fejede hen over gulvet :-) Toastmaster havde annonceret, at der lige skulle holdes "sikkerhedsafstand", og det var selvfølgelig fordi vi gerne ville vise, hvad vi havde lært.

Det er op til jer, hvad I ønsker - men efter at have været til en del bryllupper, hvor brudeparrene bare tramper lidt fra side til side og akavet rundt i en firkant, så havde jeg lyst til - rigtig romantisk - at blive ført smukt rundt med sus i skørtet af min gom. Og det blev jeg :-) Det var det fedeste, og virkelig noget, vi så frem til at imponere gæsterne med, for vi havde selvfølgelig ikke sagt til en sjæl, at vi havde øvet os.

post-65672-0-90628800-1420223146_thumb.j

Edited by Soon2bemrsH
1

Vi kender nogen i den nærliggende landsby, som har en lille beskeden danseskole. De skulle have 200 kr. for at lære os at danse, og så måtte vi komme så mange aftener, vi havde lyst til. Min mand syntes faktisk, det var rigtig sjovt at lære, og vi blev ærligt talt branddygtige! Tror, vores gæster blev rigtigt overraskede, da vi fejede hen over gulvet :-) Toastmaster havde annonceret, at der lige skulle holdes "sikkerhedsafstand", og det var selvfølgelig fordi vi gerne ville vise, hvad vi havde lært.

Det er op til jer, hvad I ønsker - men efter at have været til en del bryllupper, hvor brudeparrene bare tramper lidt fra side til side og akavet rundt i en firkant, så havde jeg lyst til - rigtig romantisk - at blive ført smukt rundt med sus i skørtet af min gom. Og det blev jeg :-) Det var det fedeste, og virkelig noget, vi så frem til at imponere gæsterne med, for vi havde selvfølgelig ikke sagt til en sjæl, at vi havde øvet os.

Hvor fedt :-) Vi er også enige om at den bare skal sidde på rygraden. For ingen af os bryder os om den opmærksomhed det er at være i centrum på den måde - men en del af oplevelsen vi ikke vil gå glip af. Selvom vi har været sammen i over 6 år har vi faktisk vores dans sammen til gode ;-) Så vi skal snart i gang med at øve om aftenen når børnene sover så vi kan føle os 100% sikre den dag og ikke skal bekymre os om trinene :-)

0

Vi fik undervisning - i alt muligt også. Det var rigtig sjovt, og vi var gode til det.

Men jeg vil sige, at det kommer an på hvor meget man går op i det... Hvis man er ligeglad, spild af penge. Vil man gerne kunne det, og se elegant ud på billederne, så skal i lærer det rigtigt.

0

Annonce ♥

Ej hvor er det bare for cool... Og det er lige præcis sådan min H2B og jeg også gerne vil gøre det... bare imponere vores gæster, især da jeg vitterligt IKKE kan danse... jeg har to venstrefødder og ben der vil i hver retning samtidig :lol:

Jeg tror også vi bare kigger på nettet efter video og musik og så svinger vi os rundt i stuen i de få weekender hvor vi ikke har datteren min. :loveboard:

0

Vi regner med at betale os fra det. Ingen af os er specielt skrappe til at danse, og jeg vil også gerne have den oplevelse hvor det bare fungerer og ser skide godt ud på dagen. De steder jeg har kigget har det ikke været voldsomt dyrt, så de penge vil jeg gerne ofre på det. :wink:

0

Vi har snakket om at tage en lektion, men indtil videre er vi kun nået til snakken om det da vi har masser af tid endnu

0

Hvad koster sådan en lektion da?... :blink:

0

Annonce ♥

Hvad koster sådan en lektion da?... :blink:

synes det er forskelligt i priserne , det kommer også an på hvor i landet man befinder sig

0

Det er meget forskelligt hvad folk gør. Nogle gør meget ud af det og har bestemte ønsker til hastighed. Noget vi typisk klarer ved at brudeparret selv kommer med deres "egen brudevals" eller ved at vi diskret trimmer hastigheden i fællesskab i en pause under middagen. Andre går ikke så meget op i det og danser om de nu kan. Det man skal holde sig for øje er at brudevalsen ikke varer meget mere end 2,5 minut og typisk får man ikke lov til at danse den til ende. Vi taler måske om 1 1/2 minuts effektiv dans inden parret er omringet af gæster og gommen er kapret. Men derfor kan man jo godt gøre noget ud af det og min fornemmelse er at de fleste som kaster sig ud i egentlige lektioner eller træning også har det rigtig sjovt med det. Man kan måske endda tale om en slags rituale som man vil kunne kigge tilbage på i mange år fremover.

0

Vi er så heldige at hele tre i omgangskrasen har danset på ret højt plan så vi får undervisning af dem. Vi er gået i trænings lejer for flere måneder siden og skal først giftes til juni :) for mig er det en vigtig dans som skal være ordenlig så havde vi ikke kendt nogen havde vi betalt os fra det.

0