Akoesterby

Augustdrøm i gult - 9 måneder efter bryllup kommer ....

825 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Gulvstøbningen er ikke foretaget endnu, men vi er godt igang med at rydde ud i laden og få gjort klart til det.

I dag har Lea og jeg bagt 8 store valnøddebrød, der skal bruges til receptionen. Har uddelegeret en del af brødbagningen, så gode venner og familie, der er dygtige bagere, får lov at lavet noget af det. Lea og jeg har også testet smage til bryllupskagen - vi bagte en bund, plukkede jordbær og ordnede hyldesaft, og så lavede vi 3 mousser med hhv. mynte, hyldeblomst og basilikum. Vi spiste det sammen med mine forældre til dessert, og vi fandt ud af, at det bedste er en kombination af hyldeblomst og basilikum. Mynte smager godt, men også ret meget af mojito. Det er ikke dårligt; det er bare ikke det jeg synes vi går efter ;) Basilikum smagte lidt for meget af det salte køkken i sig selv, og hyldeblomsten smagte godt og kraftigt, men jeg synes det er lidt for kedeligt et valg, og så synes jeg desuden det bliver lidt vammelt i længden. Så nu skal der kombineres - på skeen fungerede det brandhamrende godt ;)

Der er massevis af projekter igang. Mor og far fyldte bagagerummet med blomster på vej hjem i dag, vi klipper cirkler til backdrops, jeg har lige bestilt en fantastisk dessertvin fra Katharina Wechsler som vi fik da vi var på Pondus og spise. Vi har tappet 50 flasker øl yderligere. Jeg har snakket med slagteren og konstateret, at det simpelthen er for dyrt til at jeg vil bestille det hele der - og så videre. Der sker en masse :)

Redigeret af Akoesterby
0

Del dette indlæg

Uuhhmmm... det lyder som nogle lækre brød I der har bagt JEr.. Og også alt det andet I har forsøgt Jer med. Sejt med alle Jeres projekter - jeg synes ikke jeg kommer så langt for tiden, MEN om 3,5 time, går jeg hjem til ferie og tager i sommerhus her torsdag-søndag og SÅ sker der forhåbentligt lidt igen efterfølgende.. *S*

Den der dessertvin - er det en meget dyr en?

Redigeret af Muldebeerg
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op hvor er der gang i dig.

Hmmm Valnøddebrød.. MUMS.. :a1221:

Jeres mousser lyder super lækre og fedt at du giver så detaljeret beskrivelse af dem sådan at vi andre der evt skulle være fristet af at prøve, ved hvilke smage vi går ind til. :cheerleader3: Synes nu også hyldeblomst-mousse lyder for vildt lækkert, men kunne godt forstille mig at den måske bliver for vammel i længden.

Jamen gulvstøbningen venter jeg så spændt på at se :wink:

0

Del dette indlæg

Uuhhmmm... det lyder som nogle lækre brød I der har bagt JEr.. Og også alt det andet I har forsøgt Jer med. Sejt med alle Jeres projekter - jeg synes ikke jeg kommer så langt for tiden, MEN om 3,5 time, går jeg hjem til ferie og tager i sommerhus her torsdag-søndag og SÅ sker der forhåbentligt lidt igen efterfølgende.. *S*

Den der dessertvin - er det en meget dyr en?

Vinen kostede 149 kr flasken, så det er ikke helt urimeligt, men er stadig dyrt, når man skal have til en hel fest :) Jeg er dog glad for beslutningen!

0

Del dette indlæg

Update

Her sker en masse og jeg får ikke taget mange billeder og vil egentlig også hellere holde ferie og gøre klar til bryllup end at sidde ved computeren. Så det her er bare lige en hurtig update til jer.

Vi er godt igang med at ordne laden. Den er gammel og stor, og der er ikke blevet gjort stort ved den siden den blev opført for omkring 80 (?) år siden. Vi har banket gammel puds af væggene og er nu igang med at gennemskue hvordan gulvet skal støbes og udjævnes og sådan. Det er mest min far, der får lov at gennemskue der - vi bærer, banker og ordner imens ;)

Jeg har bagt mere brød til receptionen. 14 store flutes og 15 ciabatta-brød, begge ala Meyer, har vi fået mast ned i fryseren. I morgen er det bundene til bryllupskagen, der skal bages. Derudover har jeg i dag lavet 300 nuggets med oregano-crunch til natmadens teambox. Det er også røget i fryseren. De får ligeledes imorgen selskab afHæk en stor portion chilicheesetops.

Hækken er blvet klippet, kanterne rettet af, potterne plantes om og alt det andet, der skal til for at en have er smuk, er så småt ved at falde på plads. Det tager også en del tid, men jeg hygger mig med at være hjemme ved mine forældre og lave det med dem. S arbejdede herhjemmefra i dag, men måtte tage tilbage til Aarhus i aften for at være på kontoret resten af ugen. Øv, det synes jeg er træls! Jeg savner ham :a1221:

Jeg har vasket og ordnet 70 syltetøjsglas og gjort lågene pæne. Har boret huller med et metalbord, ordnet kanter, afrenset med acetone og spraymalet dem ivory. Det er planen at de også skal have et lag gul, men de er nu faktisk meget pæne som de er nu :)

Vi havde besøg af D i går, som er noget af en mesterskabshej udi vals og dans i det hele taget, og han lærte os lidt grundprincipper for brudevals. Det er meget simpelt, men det er alligevel meget rart at have fået sat lidt ord på noget af det simple. Jeg ville aldrig have brugt penge på en danselærer, men når man nu har en prof i omgangskredsen, der gerne ville drikke en kop kaffe en søndag eftermiddag, så siger jeg Ja Tak! Det er romantisk og skønt at danse, synes jeg, og S er så sød.

Der er bryllupssnak og bryllupstanker alle steder. Gad vide hvad vi dog skal give os til bagefter.

Redigeret af Akoesterby
0

Del dette indlæg

Endnu en update

Har i dag bagt bundene til bryllupskagen. Jeg har brugt lidt tid på at regne ud hvor meget der skal bruges, men er nok endt cirka samme sted som jeg var før jeg regnede, men nu føler jeg mig tryg ved at der er nok. Har bagt 16 portioner dej, fordelt på hhv 5 bunde a 30cm i diamter, 5 bunde på 23 cm og 2 bunde på 15 cm. Det betyder at der i alt kommer til at være cirka 42.000 cm3 kage, og dermed er der cirka 220 ml/cm3 kage pr. person. Jeg fandt et undervisningsmateriale fra en konditorskole, der sagde at man skal beregne cirka 150 ml/pr person, men det synes jeg er i underkanten, når kagen skal serveres om eftermiddagen. Endte med at bage de lyse drømmekagebunde med vanilje, jeg tidligere har delt her. De smager godt og kan skubbes i alle retninger, alt afhængig af hvilken mousse vi vælger. Jeg tror vi vælger hyldeblomst/basilikum og så masser af friske bær til at stå imod de lyse bunde og den søde, hvide chokoladesmørcreme. Mums, jeg glæder mig!

Jeg har også lavet chilicheesetops til natmaden i dag. Det blev til cirka 240 stk, hvilket betyder 2 per person. Det er utroligt simpelt at lave dem! I stedet for at dobbeltpanere med rasp, som diverse blogs foreslår, så lavede jeg en bignetdej på øl og lage fra jalapenos, som jeg dybbede de stærke ostekugler i, inden de blev vendt i rasp. Det blev super godt! Har før lavet dem på den først omtalte måde, og der blev paneringen alt for tyk og smagsløs, og den havde svært ved at holde formen. Far satte sit seje båludstyr + gasblus op udenfor, så jeg kunne undgå de store mængde rengøring, sådan en gylden brønd gerne efterlader behov for. Det gjorde det ekstra effektivt, for der var hurtigt god varme på og jeg skulle ikke tænke så meget på at spilde på jorden ;)

Jeg har fået en ny tid til kjoletilretning, så nu er det i morgen eftermiddag i stedet for næste tirsdag. Det er så godt! Min søster kunne ikke næste tirsdag, og da hun gerne skal hjælpe mig med at få kjolen på, er det ret essentielt. De er heldigvis færdige med kjolen, så det er herligt! Det betyder at jeg lige tager nogle dage til Aarhus igen og syr blonde på sammen med E.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det skønt at læse at I er ved at være klar! Selv uden billeder er jeg slet ikke i tvivl om at der er styr på ALT !

Jeg får heller ikke selv skrevet sååå meget om hvad der sker hos os (mest bare vist billeder af mit DIY) men håber på at kunne skrevet lidt en af de kommende dage.. Der sker jo bare så mange ting når man er så tæt på brylluppet - og jer endnu mere end os!! Jeg tør slet ikke tænke på hvordan sommerfuglene i maven mon har det når man kun har 3 - 2 - 1 uge til brylluppet :a1221:

Super dejligt for dig at du fik rykket tiden hos Kennedys så du kan få din kjole hjem! Håber at fittingen i går gik som en drøm og at kjolen nu hænger trygt derhjemme.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber din fitting gik godt og at kjolen nu bare hænger og venter på den store dag.

Synes godt nok at det lyder til at der er godt styr på alt hvad i har gang i af projekter. Og selvom du ikke har billederne med, så får man alligevel en god fornemmelse af de ting du har gang i. Og jeg blev helt lækkersulten af tanken om nuggets og chilicheesetops.

0

Del dette indlæg

Wau hvor er det vildt - det er jo lige om lidt du skal giftes.. Pyha, jeg tænkte at der var et par uger til endnu... Mon I er ved at være helt klar? Det er I garanteret... Du virker til at have mega meget styr på det hele hele vejen igennem..

Hvis jeg nu ikke lige kommer herind forbi, så skynder jeg mig lige allerede nu at ønske Jer et kæmpe stort tillykke med brylluppet. Jeg håber, I får den skønneste og mest fantastiske dag, med minder I aldrig glemmer... OG så er jeg sikker på, at alt bare klapper og bliver det smukkeste gule bryllup, der nogensinde er set.. :)

Mange hilsner fra Mulde

0

Del dette indlæg

Kæmpe stort tillykke med brylluppet i morgen. Jeg håber i får en helt igennem fantastisk dag. Dejligt vejr det lader til at blive. Og jeg glæder mig helt sindssygt til at se billeder og læse beretning bagefter.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære AK!

I ønskes et stort og hjerteligt tillykke med brylluppet.. Håber I får den skønneste, gule bryllupsdag overhovedet og glæder mig meget til måske at se lidt billeder og høre beretning senere... *S* ;)

Mange hilsner fra Mulde

0

Del dette indlæg

Sødeste AK! Jeg håber at du og S får en helt igennem uforglemmelig og mindeværdig dag! Stort tillykke!! Jeg glæder mig ubeskriveligt meget til at se billeder af jer, alle detaljerne og helheden - er sikker på at det bliver gudeskønt!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så kom dagen endelig!!! Kæmpestort tillykke med jeres store dag i dag. Håber den bliver helt igennem fantastisk og uforglemmelig, sikke nogle heldige gæster I har som får lov til at dele dagen med jer og nyde godt af alle de mange krafter I lagt i at få det hele inklusiv alle de små, fine og gule detaljer. Stort tillykke! Glæder mig så meget til at se billeder fra dagen.

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: STORT tillykke med jeres dag i dag :loveshower: , Sødeste AK. Håber den bliver ligeså fantastisk som i håber på og mere til. Må livets gang bringe jer kærlighed og lykke. :a1221:

(Og er jo ligesom ingen hemmelighed at vi alle glæder os til beretning og billeder)

Redigeret af WeddingAddict
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer