Akoesterby

Augustdrøm i gult - 9 måneder efter bryllup kommer ....

825 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Drikkevareindkøb

Puh.. Vi løber virkelig med 100 km/t for tiden, men fra på mandag skulle der gerne komme lidt ro på igen :) Så håber jeg også at der bliver tid til at få fingrene i lidt brylllupsprojekter og især i kameraet, så jeg kan vise jer hvordan det skrider fremad!

Vi tager til Tyskland på fredag og bidrager til grænsehandelsproblemet. Jeg har forudbestilt alt sodavand, øl og danskvand samt sprut og likør, så det står klar til at vi kan læsse det ved Fleggaard. Vi har endnu ikke fundet ud af hvad for noget vin vi gerne vil have, så det må vi beslutte i butikken - ellers var det også blevet forudbestilt. Det synes jeg virkelig er en fed service! Som inspiration får I lige den endelige bestillingsliste; måske nogen kan bruge den. I får selvfølgelig også et screendump af mit fantastiske excel-ark, der er brugt til at beregne. Det har jeg vist ikke vist før :)

De 24 rammer sodavand er blevet til

6 rm Coca Cola

3 rm Pepsi Twist

2 rm Coca Cola Zero

2 rm Faxe Kondi

2 rm Faxe Kondi Free

2 rm Nikoline Appelsin

2 rm Nikoline Hyldeblomst

2 rm Nikoline Citrus Lime

1 rm Nikoline Exotic

1 rm Schweppes Tonic

(opdager lige i skrivende stund at jeg "kun" har bestilt 23 rammer - det går nok alligevel :tunge: )

Derudover er der 6 rammer danskvand med smag. Vi køber neutral danskvand herhjemme.

2 rm Egekilde Hindbær & Rabarber

2 rm Egekilde Lime-Mynte

1 rm Egekilde Tranebær

1 rm Egekilde Æble & Kiwi

Øllen er blevet

3 rm Royal Export

3 rm Royal Classic

3 rm Royal Red

3 rm Royal English Ale

4 rm Royal Økologisk Pilsner

2 rm Ale nr 16

2 rm Royal Shandy

- og så 2 rm Somersby med Pomegranate og Æble til de få cider-veninder, vi har :)

Ud over dette, har jeg bestilt en del sprut til hhv. Chipper og Drikkelse, drinksbar og likører til kaffen:

4 fl Finsbury Gin

2 fl Hansen Golden Rom

2 fl Barcardi Lys rom

2 fl Jelzin Vodka

1 fl Famous Grousse Whiskey (og vi køber nok også en Jameson, når vi er dernede)

2 fl Baileys

2 fl Monteiro Port

1 fl Tequila

1 fl Contreau

3 fl lys slave-rom, der skal laves kaffelikør af

Vi skal lige have tjekket drinksopskrifter inden vi kører sydover, for at se om der er noget sprut, vi mangler. Vi har stadig 6 flasker mere vi kan shoppe løs i, i følge budgettet ;)

Når vi skal til Tyskland, skal vi også shoppe slik, og I kan stole trygt på at vi glæder os som små børn til at putte 30 kg slik i vognen ;)

Hej håber at det er okay jeg kommer med en kommentar til dette :)

Ved blot at mange der kun drikker ligth sodavand foretrækker Pepsi Max, så måske i skulle snige en enkelt ramme af dem med? :)

0

Del dette indlæg

Hej håber at det er okay jeg kommer med en kommentar til dette :)

Ved blot at mange der kun drikker ligth sodavand foretrækker Pepsi Max, så måske i skulle snige en enkelt ramme af dem med? :)

Tak for tanken - det kan godt være at der lige ryger lidt pepsi max i kurven også :) Vi er også kommet i tanke om at vi skal have noget gingerale og noget grapesodavand, for udover at være det lækreste sodavand i verden, er det også essentielt i de fleste drinks ;)

0

Del dette indlæg

Billedspam - endelig!

Så er der lidt opdateringer på billedfronten. Beklager at jeg er lidt en langsomskid for tiden ;)

Først et hovedløst billede af min lækre mand. Han har valgt et Bertoni jakkesæt i en lækker kvalitet. Skoene er fra ecco, og han er head over heals over hvor lækre de er at have på. Butterflyen er fra Etsy, og den er den lækreste kvalitet. Indenunder er der også seler, men de kom ikke lige på billedet. Han var ikke i humør til at pose, så derfor er hovedet skåret af ;)

Dernæst et billede af den første portion diamanter. Vi fik lavet den første beton lige våd nok, så der er lidt luftbobler i toppen, men jeg synes det er ok alligevel. Der komme en meget større portion til verden snart.

Til sidst er der billeder af teamboxen. Jeg synes det er en fed ting at få styr på! På det nederste kan man også spotte butterflyen og den asti, vi drikker i aften for at fejre at det er torsdag :)

14jyl3t.jpg

md15eb.jpg

2v1lno4.jpg

5my249.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Og jeg følger skam også med i din absolut IKKE kedelige beretning.. *Ss* Desværre kan jeg ikke se billederne, men måske når jeg kommer hjem til pc'en - og forhåbentligt får tid til at læse lidt mere på BK i løbet af weekenden... *S*

0

Del dette indlæg

Megalækkert!! din kæreste er så fin - butterfly'en er superflot! elsker teksturen der er i stoffet.. Vil du måske dele et link til den? Vil gerne kigge på sælgers andre farver. I :loveboard: Billedspam

Forhandleren er lige her: APRILLOOK. Der er virkeligt mange fede farver, og kvaliteten synes jeg lever op til alle forventninger. Jeg har sådan lyst til at shoppe ham mange flere ;) Vær opmærksom på at (vistnok) alle deres butterflyes er reversable, så der er en farve på hver side. Det giver lige lidt ekstra anvendelighed. Man ser det stort set ikke når den er på, men sommetider titter den anden nuance frem, og det ser ret fedt ud ;)

så lækkert det hele.

Følger stadig med

Jeg er så glad for at du stadig er her!

Og jeg følger skam også med i din absolut IKKE kedelige beretning.. *Ss* Desværre kan jeg ikke se billederne, men måske når jeg kommer hjem til pc'en - og forhåbentligt får tid til at læse lidt mere på BK i løbet af weekenden... *S*

Håber det lykkes - en weekend med BK lyder ikke helt ringe ;)

Wow! Hvor er det bare fedt! De små diamanter er meganuttede :loveshower:

Ja ikke?! Synes også de er vildt cute ;) Vi lavede en portion diamanter mere i går aftes, og der lavede jeg også en masse af de små bitte igen ;)

0

Del dette indlæg

Jeg er helt pjattet med hans butterfly og gik straks ind og fandt sælger! Sørme om hun ikke har en smuk mintfarvet en :a1221: Den skal jeg vist liiiige have vist T i aften! Den ser super lækker ud fordi den også er sådan lidt groftvævet?

Udover det er det virkelig et fint sæt tøj din S skal have på! Jeg er glad for at se at vi bestemt ikke er de eneste der synes at brune sko kan gå sammen med mange forskellige farver jakkesæt :wink: (min mor synes det er helt tosset nemlig)

Betondiamanterne er bare SÅ flotte - jeg synes egentligt at det er ret fint at der er lidt luftbobler som bryder den ellers glatte overflade.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er helt pjattet med hans butterfly og gik straks ind og fandt sælger! Sørme om hun ikke har en smuk mintfarvet en :a1221: Den skal jeg vist liiiige have vist T i aften! Den ser super lækker ud fordi den også er sådan lidt groftvævet?

Udover det er det virkelig et fint sæt tøj din S skal have på! Jeg er glad for at se at vi bestemt ikke er de eneste der synes at brune sko kan gå sammen med mange forskellige farver jakkesæt :wink: (min mor synes det er helt tosset nemlig)

Betondiamanterne er bare SÅ flotte - jeg synes egentligt at det er ret fint at der er lidt luftbobler som bryder den ellers glatte overflade.

Ja, jeg så godt lige den mintfarvede og tænkte på dig ;) Ja, den er lidt groftvævet, men ikke på den "dårlig kvalitet"-agtige måde, tvært imod. Synes virkelig den er lækker! S synes den er lidt svær at folde, men øvelse gør mester ;)

Selvfølgelig kan det dét - brune sko er pæne til suverænt det meste, hvis du spørger mig.

Ja, du har ret i at luftboblerne ikke nødvendigvis er dårlige. I den portion vi lavede i går, lod vi være med at banke dem så hårdt, og lavede en tykkere betonmasse, så der har vi fået en mere jævn fordeling af bobler over hele diamanten. Det virker faktisk ret godt!

0

Del dette indlæg

Ja, jeg så godt lige den mintfarvede og tænkte på dig ;) Ja, den er lidt groftvævet, men ikke på den "dårlig kvalitet"-agtige måde, tvært imod. Synes virkelig den er lækker! S synes den er lidt svær at folde, men øvelse gør mester ;)

Selvfølgelig kan det dét - brune sko er pæne til suverænt det meste, hvis du spørger mig.

Ja, du har ret i at luftboblerne ikke nødvendigvis er dårlige. I den portion vi lavede i går, lod vi være med at banke dem så hårdt, og lavede en tykkere betonmasse, så der har vi fået en mere jævn fordeling af bobler over hele diamanten. Det virker faktisk ret godt!

Hvor længe var butterflyen om at dukke op med posten?

jamen vi er helt enige! T skal også have brunt bælte på og jeg kan slet ikke forstå hvordan farvekombinationen mørkeblå og brun kan være forkert :rolleyes: Den holdning må vist stå for min mors egen regning - vi er vilde med det ihvertfald!

0

Del dette indlæg

Hvor længe var butterflyen om at dukke op med posten?

jamen vi er helt enige! T skal også have brunt bælte på og jeg kan slet ikke forstå hvordan farvekombinationen mørkeblå og brun kan være forkert :rolleyes: Den holdning må vist stå for min mors egen regning - vi er vilde med det ihvertfald!

Hm. Jeg tror kun der gik en uge eller måske to - men det er S der har bestilt den og hentet den, så jeg ved det faktisk helt ærligt ikke :)

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Måske endda nogen der får kvalme..

Jeg grinede forøvrigt min røv i laser, da jeg forleden aften sov hos en ven i København efter et møde. Hun havde et Alt om Bryllup-Alt for Damerne-magasin liggende, og der var en klassisk bryllupstest: Bridezilla eller Brelax - og jeg blev "den forelskede brud". Sjovest er sætningen i svaret: "Der vil måske være nogle gæster, der bliver misundelige. Måske endda nogen der får kvalme" - jeg er helt sikker på at der sommetider er nogen der får kvalme over mængden af bryllupsdims, der kan sætte sig på min nethinde, så det er dejligt at jeg kan dele det med jer her på BK; så kan det være at mængden af kvalme blandt gæsterne bliver en smule reduceret ;) Vi har desuden sørget for en god stak singlemænd :tunge:

11655132_10206866608765013_13141489_n.jp

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stofservietter

Vi er endt med at købe stofservietter. Jeg havde forestillet mig at jeg skulle sy dem af gamle duge, men som konsekvens af at der ikke ville være en stor besparelse at hente, at det ville tage meget lang tid med de 100 servietter, at jeg ikke kan nænne at klippe dugene i stykker og at gamle jaquardvævede duge med blomstrede mønstre ikke passer ind i vores gule/grafiske elementer er det altså blevet de købte. Og jeg er så glad for beslutningen! Vi har købt dem på eBay af en tysk forhandler, der ikke sender til DK som standard, men som straks godkendte det da jeg skrev og spurgte. Det er samme forhandler som Mus84 også har brugt. Der var også en dyrere udgave, som har en lidt højere vægt, men jeg er glad for den kvalitet, vi har fået. Jeg synes faktisk ikke de må være tykkere :) Den helt vilde bonusinfo er, at jeg bestilte dem i onsdags - og de er lige kommet ind af døren. 48 timer om at komme til DK, og med sølle 11€ i porto. Jamen altså :) Prisen pr. serviet ender altså med at være 7,34 kr. Det er dyrere end papirserveitter, men tilgengæld kan de bruges mange gange. Min mor skal holde stor 50 års fødselsdag til efteråret, og mine forældre har sølvbryllup næste sommer, så allerede nu er der 3 begivenheder, de kan bruges til. Så er det hurtigt en god forretning.

Bordkortet bliver lavet som et bånd om servietten af pap med masser af S-grafik-magi. Ned i denne regner jeg med at der skal stikkes et menukort og en lille gren timian eller rosmarin - men det er ikke fast besluttet endnu :)

$_12.JPG2f3da72a1f8269551441ac2d8da1725c.jpg

a6f93a28aafadccb00168b368d63a44d.jpg

0

Del dette indlæg

Hvor er det fedt med servietterne - god ide. Det er ikke sådan med alle de ekstra deltaljer, når man selv står for det hele. Hvor fedt, at de kom så hurtigt, så er de også krydset af :)

Vores bordkort og serviet inspiration ligner jeres meget - så :super: Synes det er så super fedt at gå noget natur ind på den måde.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stofservietter

Vi er endt med at købe stofservietter. Jeg havde forestillet mig at jeg skulle sy dem af gamle duge, men som konsekvens af at der ikke ville være en stor besparelse at hente, at det ville tage meget lang tid med de 100 servietter, at jeg ikke kan nænne at klippe dugene i stykker og at gamle jaquardvævede duge med blomstrede mønstre ikke passer ind i vores gule/grafiske elementer er det altså blevet de købte. Og jeg er så glad for beslutningen! Vi har købt dem på eBay af en tysk forhandler, der ikke sender til DK som standard, men som straks godkendte det da jeg skrev og spurgte. Det er samme forhandler som Mus84 også har brugt. Der var også en dyrere udgave, som har en lidt højere vægt, men jeg er glad for den kvalitet, vi har fået. Jeg synes faktisk ikke de må være tykkere :) Den helt vilde bonusinfo er, at jeg bestilte dem i onsdags - og de er lige kommet ind af døren. 48 timer om at komme til DK, og med sølle 11€ i porto. Jamen altså :) Prisen pr. serviet ender altså med at være 7,34 kr. Det er dyrere end papirserveitter, men tilgengæld kan de bruges mange gange. Min mor skal holde stor 50 års fødselsdag til efteråret, og mine forældre har sølvbryllup næste sommer, så allerede nu er der 3 begivenheder, de kan bruges til. Så er det hurtigt en god forretning.

Bordkortet bliver lavet som et bånd om servietten af pap med masser af S-grafik-magi. Ned i denne regner jeg med at der skal stikkes et menukort og en lille gren timian eller rosmarin - men det er ikke fast besluttet endnu :)

Der går lidt tid mellem mine besøg, sådan føles det i hvert fald, for du har nået mange ting siden sidst jeg kiggede. Det hele er simpelthen så fint - og jeg ELSKER de brune sko til din H2B!

Mht dine servietter, er de tykke eller tynde i stoffet? Altså vil de fx kunne stå oprejst som det første billede? :)

0

Del dette indlæg

Stofservietter

Vi er endt med at købe stofservietter. Jeg havde forestillet mig at jeg skulle sy dem af gamle duge, men som konsekvens af at der ikke ville være en stor besparelse at hente, at det ville tage meget lang tid med de 100 servietter, at jeg ikke kan nænne at klippe dugene i stykker og at gamle jaquardvævede duge med blomstrede mønstre ikke passer ind i vores gule/grafiske elementer er det altså blevet de købte. Og jeg er så glad for beslutningen! Vi har købt dem på eBay af en tysk forhandler, der ikke sender til DK som standard, men som straks godkendte det da jeg skrev og spurgte. Det er samme forhandler som Mus84 også har brugt. Der var også en dyrere udgave, som har en lidt højere vægt, men jeg er glad for den kvalitet, vi har fået. Jeg synes faktisk ikke de må være tykkere :) Den helt vilde bonusinfo er, at jeg bestilte dem i onsdags - og de er lige kommet ind af døren. 48 timer om at komme til DK, og med sølle 11 i porto. Jamen altså :) Prisen pr. serviet ender altså med at være 7,34 kr. Det er dyrere end papirserveitter, men tilgengæld kan de bruges mange gange. Min mor skal holde stor 50 års fødselsdag til efteråret, og mine forældre har sølvbryllup næste sommer, så allerede nu er der 3 begivenheder, de kan bruges til. Så er det hurtigt en god forretning.

Der går lidt tid mellem mine besøg, sådan føles det i hvert fald, for du har nået mange ting siden sidst jeg kiggede. Det hele er simpelthen så fint - og jeg ELSKER de brune sko til din H2B!

Mht dine servietter, er de tykke eller tynde i stoffet? Altså vil de fx kunne stå oprejst som det første billede? :)

Tillader mig lige at svare. Servietterne kan godt foldes. Tror sagtens de kan foldes som på billedet. Har taget et par billeder som ligger i min tråd under et indlæg fra 24. Januar som måske kan give et indtryk.

0

Del dette indlæg

Hvor er det fedt med servietterne - god ide. Det er ikke sådan med alle de ekstra deltaljer, når man selv står for det hele. Hvor fedt, at de kom så hurtigt, så er de også krydset af :)

Vores bordkort og serviet inspiration ligner jeres meget - så :super: Synes det er så super fedt at gå noget natur ind på den måde.

I just loooove dit billedespam :loveshower::loveshower: fedt med servietterne

Det bliver super godt, og skøn ide med en grøn Kvist!

Tak! Jeg er også ret glad for det natur, det bringer ind.

Tak! Jeg er også ret vild med de sko, og hans egen begejstring vil ingen ende tage ;)

Tillader mig lige at svare. Servietterne kan godt foldes. Tror sagtens de kan foldes som på billedet. Har taget et par billeder som ligger i min tråd under et indlæg fra 24. Januar som måske kan give et indtryk.

Tak for det Mus - jeg er helt enig, jeg synes sagtens de kan foldes. Jeg ville nok vælge at folde dem som lys, hvis de skulle op og stå, bare fordi jeg ville være bekymret for om stivheden ville gå af dem. Men det tror jeg nu ikke. Efter de er vasket kan jeg ikke garantere for - der tror jeg de er mindre stive i det, med mindre man stiver dem igen.

-

I skal lige se et herligt billede af S, min dejlige far og mig fra min seje fætters bryllup i lørdags. Jeg er vild med det billede!

10632529_717928194996480_665926650_n.jpg

0

Del dette indlæg

I just loooove dit billedespam :loveshower::loveshower: fedt med servietterne

Det bliver super godt, og skøn ide med en grøn Kvist!

Tak! Jeg er også ret glad for det natur, det bringer ind.

Tak! Jeg er også ret vild med de sko, og hans egen begejstring vil ingen ende tage ;)

Tak for det Mus - jeg er helt enig, jeg synes sagtens de kan foldes. Jeg ville nok vælge at folde dem som lys, hvis de skulle op og stå, bare fordi jeg ville være bekymret for om stivheden ville gå af dem. Men det tror jeg nu ikke. Efter de er vasket kan jeg ikke garantere for - der tror jeg de er mindre stive i det, med mindre man stiver dem igen.

-

I skal lige se et herligt billede af S, min dejlige far og mig fra min seje fætters bryllup i lørdags. Jeg er vild med det billede!

10632529_717928194996480_665926650_n.jpg

Dejligt billede, hvor ser I glade ud.

Har haft vasket servietterne efter brylluppet og de er stadig lidt stive, men tror også at de skal stives hvis de skal foldes på mere avancerede måder.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer