Akoesterby

Augustdrøm i gult - 9 måneder efter bryllup kommer ....

825 indlæg i dette emne

Dejligt billede, hvor ser I glade ud.

Har haft vasket servietterne efter brylluppet og de er stadig lidt stive, men tror også at de skal stives hvis de skal foldes på mere avancerede måder.

I er sådan et sødt par!

God erfaring at have med Mus84! Vaskede I dem egentlig inden I brugte dem? Jeg er tilbøjelig til at lade være..

Tak begge I to søde kvinder :a1221:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjoleprøvning i dag - jeg glæder mig og er ret spændt! Er virkelig bekymret for om jeg nu kan passe den. Jeg er ikke sådan en der vejer og måler mig, så jeg har reelt ikke nogen viden om det, men min gode og sunde fornemmelse siger, at jeg er præcis samme størrelse, som da jeg købte den - men frygten sidder alligevel i mig! Også fordi det jo er dem, der har besluttet hvilken størrelse den skulle købes i - de havde den kun hjemme i en 34, og det er alligevel lidt for småt til mig. Så håber vi bare at 36 er godt! Jeg tager min søde veninde A med, hun har ikke set den endnu, så jeg håber hun kan begejstres :)

0

Del dette indlæg

Kjoleprøvning i dag - jeg glæder mig og er ret spændt! Er virkelig bekymret for om jeg nu kan passe den. Jeg er ikke sådan en der vejer og måler mig, så jeg har reelt ikke nogen viden om det, men min gode og sunde fornemmelse siger, at jeg er præcis samme størrelse, som da jeg købte den - men frygten sidder alligevel i mig! Også fordi det jo er dem, der har besluttet hvilken størrelse den skulle købes i - de havde den kun hjemme i en 34, og det er alligevel lidt for småt til mig. Så håber vi bare at 36 er godt! Jeg tager min søde veninde A med, hun har ikke set den endnu, så jeg håber hun kan begejstres :)

Åh god fornøjelse!! Jeg er sikker på at du nok skal komme derfra en fantastisk følelse i kroppen og at den sidder lige som den skal, omend jeg sagtens kan følge dine bange anelser! Jeg panikker mildest talt over min prøvning om 14 dage :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså.. Skrædderen viste ikke et gram af bekymring til mig - men kjolen sad faktisk ret stramt over hofterne... Jeg er sådan en med brede ridelår og smal talje. Det gør det altid ret besværligt at købe bukser - og det betyder også at kjolen var stor i taljen og noget for lille over hofterne. Normalt har jeg det fint med min kropsfigur, men lige i dag er det lidt træls. Kjolen kan lægges en del ud, og hun mente virkelig at det var den mindste opgave at få den til at passe perfekt. Så jeg slår lige koldt vand i blodet og stoler på hende. Jeg må indrømme, at jeg har mit første mindre zilla-moment nu ;) Jeg tror også lige snacklysten bliver begrænset lidt fremover - så vidt som muligt :)

0

Del dette indlæg

Altså.. Skrædderen viste ikke et gram af bekymring til mig - men kjolen sad faktisk ret stramt over hofterne... Jeg er sådan en med brede ridelår og smal talje. Det gør det altid ret besværligt at købe bukser - og det betyder også at kjolen var stor i taljen og noget for lille over hofterne. Normalt har jeg det fint med min kropsfigur, men lige i dag er det lidt træls. Kjolen kan lægges en del ud, og hun mente virkelig at det var den mindste opgave at få den til at passe perfekt. Så jeg slår lige koldt vand i blodet og stoler på hende. Jeg må indrømme, at jeg har mit første mindre zilla-moment nu ;) Jeg tror også lige snacklysten bliver begrænset lidt fremover - så vidt som muligt :)

Hvis skrædderen mente at det var let at klare så ville jeg bestemt stole på hende! Når det så er sagt så kan jeg godt forstå at du lige føler zilla'en komme snigende.. Hvornår skal du til fitting igen?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er sikker på at kjolen nok skal komme til at passe. Hvis skrædderen ikke er bekymret ville jeg heller ikke være det. Min veninde købte en kollektionsprøve på et tidspunkt der gabte 8-10 cm ved knapperne på ryggen. Den kom da til at passe perfekt.

Men kan godt forstå du er spændt. Hvornår skal du prøve igen?

Ang. Servietter. Jeg vaskede dem ikke inden. Kunne ikke lige overskue hvornår jeg skulle få dem strøget. Plejer ellers at være hys med at alt skal vaskes inden brug, men gjorde en undtagelse.

0

Del dette indlæg

De kan vist ret meget magi med sådan nogle kjoler. Tror ikke du skal være nervøs, den skal nok blive fin, hvis hun ikke virkede bekymret ville jeg ikke være det

Du har ret - tak! Det er godt med beroligende ord ;)

Hvis skrædderen mente at det var let at klare så ville jeg bestemt stole på hende! Når det så er sagt så kan jeg godt forstå at du lige føler zilla'en komme snigende.. Hvornår skal du til fitting igen?

Tak for forståelsen - og du har ret, selvfølgelig kan jeg stole på dem. De er jo skidedygtige :) Jeg skal derud igen den 28.

Er sikker på at kjolen nok skal komme til at passe. Hvis skrædderen ikke er bekymret ville jeg heller ikke være det. Min veninde købte en kollektionsprøve på et tidspunkt der gabte 8-10 cm ved knapperne på ryggen. Den kom da til at passe perfekt.

Men kan godt forstå du er spændt. Hvornår skal du prøve igen?

Ang. Servietter. Jeg vaskede dem ikke inden. Kunne ikke lige overskue hvornår jeg skulle få dem strøget. Plejer ellers at være hys med at alt skal vaskes inden brug, men gjorde en undtagelse.

FEDT! Hvor er det godt at høre en stor succeshistorie, det er en lettelse at høre at det er sket for andre før mig ;)

Ja, jeg plejer også at være lidt hys på det område, men godt at høre at jeg ikke er den eneste der overvejer at droppe det. Strygningen ville være et helvede!

0

Del dette indlæg

Ammehjørne

Der kommer 2 børn, der bliver ammet til brylluppet, og jeg vil gerne gøre det lidt rart og behageligt for mødrene. De er begge ret large og kan sagtens amme hvorend de er, men jeg vil gerne give dem mulighed for at kunne trække sig tilbage og være for dem selv, hvis det andet er for bøvlet. Derfor tænker jeg at stille en lænestol, en kurv med stofbleer, et tæppe, lidt drikkevarer og et par blade frem i det rum, hvor bordene plejer at stå, og som derfor er tomt når festen foregår. Måske er det også der nogen vil lægge deres børn til at sove - der kommer 8 børn under 2 år i alt. Alternativt kommer ammestolen op ude i entreen sammen med et puslebord, lige udenfor toiletterne, og så kan rummet med bordene være et lidt mere roligt sted at sove. Hvad vil ellers være godt at have i sådan et ammehjørne?

0

Del dette indlæg

Synes ideen med et ammehjørne er rigtig fin, men tror ikke du skal gøre for meget ud af det. Selvom man ammer vil man jo helst være med til festen, så man er jo kun i rummet hvis det ikke dur at amme inde til festen. Tror ikke evt blade vil blive læst og som regel har man selv stofbleer osv med.

En god stol og lidt isvand vil være rigeligt for mig.

Ville derimod elske et soverum hvor baby kan puttes uden for meget larm og musik.

Ideen er rigtig sød og hvis du selv synes det er dejligt at have så gør det, men ellers brug energien et andet sted vil være mit råd 😊

Vi havde selv et amme/soverum til de to babyer der var med. Det blev kun brugt til at sove i af den ene baby (den anden sov inde til festen). Jeg havde inden festen sendt en mail til forældrene om at det var ammerum, men at babyerne meget gerne måtte spise og sove hvor det passede bedst. Det var for at sikre at de ikke følte sig forvist. Har selv været til et bryllup hvor vi på forhånd fik at vide, at baby (der var 8 uger) slet ikke måtte være ved bordet, og det ville jeg være sikker på, at de ikke troede galt til vores fest.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu ved jeg fra da jeg selv ammede, at man har tasken fyldt med alt det man behøver, så har du sørget for en dejlig stol at sidde i, og som du siger lidt forfriskninger, så bliver de glade. Mødre har som regel alt med selv, og jeg kunne ikke lige forestille mig at man mangler noget. Ved puslebordet kunne du til gengæld forsøge at gøre det lidt hjælpsomt ved at sætte noget til børnene op at se på, evt sætte bleer, vådservietter eller engangsklude, en spand til bleer, evt legetøj eller andre ting som man bruger omkring puslebordet. Men som sagt har de fleste mødre jo alt med hjemmefra, i hvert fald hvis man som jeg forbereder sig på lidt af hvert.

Men stolen er en mega god ide, såvel som sove rummet.

0

Del dette indlæg

De der skræddere, de kan altså lidt af hvert, så hvis du føler dig godt tilpas med hende I har valgt, så er jeg sikker på at din kjole også kommer til at sidde perfekt. *SS*

Jeg må altså ha' åbnet pc'en derhjemme, så jeg kan se de sidste billeder, du har smidt ind - bliver jo mega nysgerrig, når jeg kan læse hvad andre synes, men ikke selv kan komme med min mening.. *ggg* Mht. amme/soverummet.. Jeg giver de andre ret - det er en supersød tanke af dig med alle tingene, men man har oftest det meste med selv. En flaske med koldt vand og en god stol, så er man godt kørende.. Men at stedet også er et sted hvor de små kan puttes uden for megen larm - det er superfedt af dig at tænke på... *ss* Det ville jeg elske, hvis jeg skulle ha' et lille pus med..

0

Del dette indlæg

Input fra en som lige har ammet to børn i streg. For mig ville det være super rart med et rum hvor man kan trække sig tilbage om amme, pusle mv på en dag hvor der er enormt mange indtryk for en baby. Jeg ville i hvert fald nyde at kunne give mit barn lidt ro i løbet af dagen. En lænestol (og gerne en stol til at sætte fødderne op på) ville for mig være luksus. Gerne også et bord hvor man kan rulle pusleunderlaget fra pusletasken ud så man kan skifte ble i fred og ro.

Til gengæld ville en plads ved vinduet være at foretrække så man kan have barnevognen stående og stadig se til sin baby (selvom man har babyalarm på) mens man er til festen. Så overvej gerne hvilke vinduer man kan have en barnevogn stående ved uden at der kommer alt for mange gæster forbi som kan vække baby.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Superfedt med alle jeres tanker om ammehjørnet! Vi har ikke selv børn endnu, så jeg har ikke så mange erfaringer selv at trække på.

Jeg har lige lidt flere spørgsmål, nu hvor jeg har jer eksperter :) Kan ammehjørnet og rummet, hvor man putter, være det samme sted? Vil man putte sine børn det samme sted, eller vil man typisk som forældre forsøge at finde et sted hvor der ikke sover andre?

Det var den ene af mine ammende veninder, der fortalte at hun havde været til en fest, hvor der var ingen muligheder overhovedet for at trække sig væk, og det havde hun haft det lidt stramt med. Så foreslog jeg at stille en lænestol og lidt op, og så blev hun slemt glad. Men jeg vil helt sikkert være opmærksom på at det ikke skal ligne, at vi ikke vil have dem med til festen! ;)

0

Del dette indlæg

Indkøb

Faldt over mange gode sager i Søstrene Grene og Tiger i går. Søstrene er suverænt en af mine yndlingsbutikker, jeg elsker at finde herlige ting til billige penge (men ikke så billige som Kina, husk det ;) )
Der var en del af de ting, som jeg har købt for længe siden i udlandet. Man kan godt ærgre sig en lille snært over at det, man troede var hamrende originalt, er dødsens ordinært; men hey, jeg synes jo stadig træbestik, drinksdispensere og beton er flot :)

Jeg har købt en stak store, klare balloner, der skal fyldes med det konfetti, der også er i invitationerne. Det skal bruges som pynt til receptionen på gården. Lidt skilte, der kan bruges til at stikke i maden (de er egentlig lavet til haven), lidt slik til buffetten og et skægt havespil i gul og en kam, der skal i toiletkurven, mest fordi den er sej.

2gu9ibq.jpg

2091tlt.jpg

4trmn6.jpg

2u4ok01.jpg

Redigeret af Akoesterby
0

Del dette indlæg

Jeg har desuden lavet en salgstråd. Jeg havde svoret, at jeg ikke skulle købe noget, vi ikke skulle bruge, men da vi gik fra at grøn skulle stå sammen med det gule, og i retning af grå og naturmaterialer, er der alligevel faldet lidt fejlkøb i kurven. Desuden laver vi ikke fingeraftrykstræet alligevel, da søde svoger og svigerinde havde det, og de skal have lov at have det for dem selv :) Jeg håber at tingene kan skabe glæde hos nogen af jer!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Superfedt med alle jeres tanker om ammehjørnet! Vi har ikke selv børn endnu, så jeg har ikke så mange erfaringer selv at trække på.

Jeg har lige lidt flere spørgsmål, nu hvor jeg har jer eksperter :) Kan ammehjørnet og rummet, hvor man putter, være det samme sted? Vil man putte sine børn det samme sted, eller vil man typisk som forældre forsøge at finde et sted hvor der ikke sover andre?

Det var den ene af mine ammende veninder, der fortalte at hun havde været til en fest, hvor der var ingen muligheder overhovedet for at trække sig væk, og det havde hun haft det lidt stramt med. Så foreslog jeg at stille en lænestol og lidt op, og så blev hun slemt glad. Men jeg vil helt sikkert være opmærksom på at det ikke skal ligne, at vi ikke vil have dem med til festen! ;)

Jeg ville ikke have noget imod at det er det samme rum som der skal sove nogle børn, for man har alligevel brug for ro hvis muligt til at amme. Jeg synes din ide om at sætte stolen i rummet er den bedste. Det er til meget offentlig skue lige udenfor toilettet. Jeg har været ret upåvirket af hvor jeg har ammet, men der er ofte kvinder som jo helst ikke vil vise det til alle.

0

Del dette indlæg

Ihhh hvor er der bare sket så mange ting....

jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte med at kommentere....

Jeres diamanter.... hvor er de bare blevet fede!!! Mega cool :cheerleader3:

Synes det er en sød ide med ammehjørne. Min søster har også en lille nyfødt på omkring 1 måned med og vi har også taget hensyn til den slags. Det synes jeg nemlig er vigtigt.

Hmm.. det med kjolen.. tjah.. jeg tror også det er svært at skulle overlade det på den måde til en skrædder. For selvom de siger de godt kan redde den der detalje og sagtens kan lægges ud eller op eller hen eller ned... eller hvad der nu skal ske, så frygter man jo alligevel at det vil ændre noget på kjolen. Eller at de har lovet noget som de ikke kan overholde alligevel. Så jeg forstår godt din bekymring, men det skal nok blive godt. Du bliver GUDESMUK!!! I just know it'! :loveshower:

Sættet til din Hubby er da bare for nice. Den gule farve er da super til og jeg elsker den der stil i har gang i.

Servietterne - eller inspirationen til dem.. WOW.. det ser mega fedt ud. Og den der lille kvist af noget timian eller rosmarin vil bare være en gennemført detalje til jeres tema.

I har bare det store overblik på jeres drikkevarer indkøb og det er da bare for nice. Her mangler vi stadig at finde en rødvin jeg kan holde ud at drikke (jeg er ret kræsen) Vi kommer også til at bedrage til det store grænseproblem... og sådan er det bare :lol:

Øhmmm... tror vist det var det hele... som altid elsker jeg din tråd og savner den helt når jeg ikke har tid til at komme herind... og når jeg så kommer sidder jeg gerne i flere timer og læser... LOVING IT :loveboard:

0

Del dette indlæg

Ihhh hvor er der bare sket så mange ting....

jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte med at kommentere....

Jeres diamanter.... hvor er de bare blevet fede!!! Mega cool :cheerleader3:

Synes det er en sød ide med ammehjørne. Min søster har også en lille nyfødt på omkring 1 måned med og vi har også taget hensyn til den slags. Det synes jeg nemlig er vigtigt.

Hmm.. det med kjolen.. tjah.. jeg tror også det er svært at skulle overlade det på den måde til en skrædder. For selvom de siger de godt kan redde den der detalje og sagtens kan lægges ud eller op eller hen eller ned... eller hvad der nu skal ske, så frygter man jo alligevel at det vil ændre noget på kjolen. Eller at de har lovet noget som de ikke kan overholde alligevel. Så jeg forstår godt din bekymring, men det skal nok blive godt. Du bliver GUDESMUK!!! I just know it'! :loveshower:

Sættet til din Hubby er da bare for nice. Den gule farve er da super til og jeg elsker den der stil i har gang i.

Servietterne - eller inspirationen til dem.. WOW.. det ser mega fedt ud. Og den der lille kvist af noget timian eller rosmarin vil bare være en gennemført detalje til jeres tema.

I har bare det store overblik på jeres drikkevarer indkøb og det er da bare for nice. Her mangler vi stadig at finde en rødvin jeg kan holde ud at drikke (jeg er ret kræsen) Vi kommer også til at bedrage til det store grænseproblem... og sådan er det bare :lol:

Øhmmm... tror vist det var det hele... som altid elsker jeg din tråd og savner den helt når jeg ikke har tid til at komme herind... og når jeg så kommer sidder jeg gerne i flere timer og læser... LOVING IT :loveboard:

Hvor er du bare sød! Tusind tak for alle dine søde ord - det er så dejligt at du vil læse med, og at du er til at begejstre. Tak, you just made my day :)

0

Del dette indlæg

Ahh.. Så er vi hjemme fra en superfed uge med spejderkursus. S og jeg har sammen med en flok gode spejdervenner lavet kursus for 38 seje unge mennesker på 12-16 år, og jeg er høj på oplevelsen. Det er fantastisk at få lov at give unge mennesker en fed oplevelse og nye kompetencer til at tage ansvar i deres eget liv. Ja, jantelov får ikke lov at herske lige nu :)

Nu er jeg mere end klar til at komme igang med bryllupsforberedelserne igen. Jeg kan godt mærke at det begynder at komme tæt på nu! I næste uge tager jeg hjem til mine forældre sammen med min søde veninde Lea, der kommer for at give en hånd med. Vi skal ordne laden og forhåbentlig støbe gulv der, så vi har et overdækket sted at holde receptionen. Nej, jeg havde ikke tænkt at der lige skulle støbes et gulv for at vi kunne holde bryllupsfest der, men det er en fed ting at kunne gøre sammen, og mine forældre kommer til at være rigtigt glade for det nye gulv fremover :) I dag vil jeg strikke på trøjen, få overblik over opgaverne og hygge på sofaen.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer