hkw

Ekstra kjole?

13 posts in this topic

Hej,

Min drømmekjole hænger i skabet og venter på d. 8. august :-)

Men jeg fik en tanke; hvad nu hvis jeg spilder på den på dagen eller den går i stykker..... skal jeg købe en 'back up kjole' - her tænker jeg en pæn/sød kort hvid kjole - just in case???

Hvad gør I andre?

0

Annonce ♥

Hejsa!

Jeg har ikke købt nogen ekstra kjole, må jeg indrømme.. Tanken har strejfet mig, efter jeg har set de søde kjoler, andre har købt herinde, men jeg er kommet frem til, at brudekjolen har kostet så meget og er så fin at jeg VIL have den på hele natten lang.. (det er ikke sikkert det forbliver praktisk, men det må jeg jo lade komme an på en prøve, ha ha ha)...

0

Hej,

jeg overvejede også om jeg skulle have en ekstra kjole. jeg er lidt klodset og kunne nemt komme til at spilde rødvin eller noget ud over mig selv - som jeg plejer.

Men Jeg havde kjolen på HELE dagen og natten (måtte tage kjolen på før frisøren kom da da skulle over hovedet.

Og jeg spildte overhovedet ikke. I dag er jeg virkelig glad for at jeg havde den på hele dagen og natten, for nu kommer den jo aldrig på mere....

Og der var faktisk heller ikke tid til at gå ind og skifte på noget tidspunkt......

0

Hejsa

Jeg håber bestemt også, at min kjole bliver på hele natten, men jeg må indrømme, at jeg har købt en sød, billig kjole, så hvis jeg er ved at gå ud af mit gode skind over brudekjolen, eller der er noget, der irriterer, så kan jeg skifte. Jeg er normalt heller ikke en kjolepige, så jeg har aldrig haft sådan en rigtig lang kjole på før. Ellers har jeg bare en fin sommerkjole til en anden lejlighed ;-)

0

Annonce ♥

Jeg havde - da jeg begyndte planlægning - aldrig troet, at jeg ville købe en ekstra kjole. Men efter jeg havde læst lidt herinde.. og så faldt over en virkelig sød en, som jeg også kunne se mig selv bruge ellers, så besluttede jeg mig for at købe en.

Den primære grund er, at jeg elsker at danse, og gør mine venner også, så ved vi kommer til at danse natten lang til vores fede band.. og der er jeg virkelig bange for, at det ikke bliver hverken nemt eller yndefuldt i en stor lang kjole især når der bliver blandet alkohol ind i det og andre fulde mennesker.

Det kan godt være, at det slet ikke bliver aktuelt, men er egentlig rart at have muligheden synes jeg.

Men håber jeg beholder brudekjolen på hele aftenen og natten.

0

I bund og grund er det jo op til dig selv om du mener du vil have brug for en ekstra kjole. :wink:

Jeg personligt ville være ked af at bruge så mange penge på en kjole, for så at skifte til en anden senere. Det er jo once in a lifetime (for nogle) at man har sådan en kjole på.

Men hvis du mener der er et behov for det, så kunne man jo købe sig en pæn kjole, som man evt kunne bruge bagefter også, så der ligesom er mere brug af den ekstra kjole. Som TulleNF skriver, så gør hun det pga hun elsker at danse og mener at hendes kjole måske ikke lige egner sig. Og der er jeg nok enig, for har man købt en stor flot balkjole eller en fin lille nips, så er det måske ikke helt kjolen at "ryste røven i". (y)

0

Jeg har en backup som egentlig bare er en gammel en som jeg dog ikke har brugt så meget. Jeg regner med at beholde brudekjolen på, og tænker at det ikke bliver noget problem selvom den er en stor og upraktisk sag, men jeg har haft præcis samme tanke som dig om at der *kunne* jo ske et eller andet med den. Hvis jeg selv eller andre skulle komme til at hælde en halv liter rødvin ud over den eller en af syningerne i korsettet går op så er det altså rart at have en anden pæn kjole liggende i en taske ude i garderoben, og hvis alt går fint så bliver backup'en jo bare liggende hvor den er.

0

Jeg har også en ekstrakjole, som jeg regner med at skifte til efter midnat. Den er kort og derved mere dansevenlig, og jeg tror den bliver rigtig skøn at skifte til fra den lange kjole med slæb.

Begge min kjoler har været meget billige med en samlet pris på 2200 så derfor er det nemt forsvarligt for mig.

0

Annonce ♥

Jeg var så meget i tvivl om jeg skulle have en dansekjole. Jeg endte med at have to sommer/festkjoler i lyse farver med i en taske i garderoben. Det var rart at have den sikkerhed at jeg ikke var nødt til at forlade min egen fest hvis der skete noget med kjolen eller jeg ikke kunne holde den ud.

Men jeg overvejede slet ikke at skifte. Elskede hvert minut i kjolen.

0

Tusind tak for alle jeres søde svar.

Den primære årsag til at jeg spørger er ikke, at jeg har planer om at skifte til en anden kjole i løbet af dagen/aftenen. Jeg VIL have min brudekjole på hele dagen og aftenen, også når der skal danses. Jeg ryster bare bagdelen ekstra godt i det store skrud ;-)

Det er ment som en back-up, hvis nu onkel Åge spilder rødvin udover mig eller tante Oda træder i slæbet og river den i stykker eller den skrider i syningen....

I har alle givet mig mange forskellige svar, og som WeddingAddict skriver, så er det jo op til mig selv. Jeg har bare brug for at vejre stemningen lidt, sådan lidt, 'hvad gør I andre-agtigt'.....

Jeg er stadig i tvivl og med under tre uger til brylluppet har jeg stadig ikke besluttet mig.... suk

0

Jeg købe en danse kjole, som jeg kunne skifte til hvis jeg syntes min rigtige kjole ville blive for stor at danse i. Min mand tabte et glas rødvin ud over min kjole under "kage kampen" men den klarede 1½ liter danskvand :tunge: Men efter midnat og der kom gang i festen, var min kjole simpelhen for stor til at have det sjovt i og derfor skiftede jeg. Jeg elskede min kjole og gør det stadig efter 3 år. Jeg havde ikke lyst til at tage den af, men så ville jeg ikke kunne danse uden at brække både arme og ben. Jeg var glad for min back up kjole. :c166:

0

Jeg købte en beige blondekjole som backup, og det var jeg MEGET glad for. Jeg skiftede ca. 00.30, da underkjolen kradsede, stiverne var ved at stikke mig til blods, og jeg ikke kunne danse i den.

0

Annonce ♥

Hvis det bare er som en ren backup kjole i tilfælde af at nogen spilder eller tramper den i stykker - så ville jeg ikke gøre det.

Jeg har været til 8-10 bryllupper efterhånden incl mit eget og har aldrig oplevet, at der er spildt så meget på en brudekjole, at det ville have været nødvendigt at skifte den.

0