Dkchelle

CM bryllup 24.06.2017 - Beretning og leverandørliste

345 indlæg i dette emne

Annonce ♥

On 4/17/2017 at 6:51 PM, enkenoguniformen said:

Hvor er det et fint sæt med ur og manchetknapper :) Heldig mand!

20 hours ago, Nannas said:

Rigtig fint sæt :) Pæne sko også og dejlig detalje at I matcher :) 

Mange tak i to :)

Glæder mig rigtig meget til at se sættet med jakkesættet vi finder på Lørdag :)

0

Del dette indlæg

Puha - jeg sveder. Har nemlig været ude at løbe ca. 4,3km og efterfølgende video 1 af 30 Day Shred (på youtube med Jillian) - kan bare mærke stresset af at komme i så god form som muligt. Jeg har dog kun et par dage tilbage før den første opmåling ved skrædderen. Heldigvis er blondeboleroen lavet i stræk blonde, så jeg tror ikke at det giver problemer. Og kjolen passede også sidst - jeg vil bare undgå den lille delle på ryggen ovenover kjolen. Så jeg håber at kunne få det væk. 

Jeg har også bestilt tid hos fotografen til boudior billeder den 1. juni - så jeg vil jo også gerne se rimelig ok ud til billederne :)

"Sweating for the wedding" :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gommens Tøj

Så har min H2B købt sit tøj! Dejligt at få det streget på listen! :)

Bukserne skal bare lige lægges lidt op, men ellers er det helt perfekt. Skjorten fik han i øvrigt gratis! 

Samme dag var jeg forbi skrædderen og hun fik sat nål i så kjolen så den kan blive lagt op foran, syet ind ved brystet og sættes op når vi skal danse :) Så - næste tid er den 27. Maj hvor kjolen skal hentes! :cheerleader3:

20b1j02.jpg

Det ser blåt ud på billedet, men hans jakkesæt er sort med et flot mønster. 

0

Del dette indlæg

Lysestager

Jeg havde en idé om at male guld prikker på disse fyrfadslyseholdere fra IKEA. Meeen det virker ikke som jeg havde regnet med. Derfor brugte jeg en pensel, og prøvede et par andre designs. Hvad synes i kunne være flot? Eller skal jeg bare lad dem være klar og evt. prøve at finde hvid/guld sand/sten til at komme i bunden? hmmm

2laep80.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

14 hours ago, Dkchelle said:

Lysestager

Jeg havde en idé om at male guld prikker på disse fyrfadslyseholdere fra IKEA. Meeen det virker ikke som jeg havde regnet med. Derfor brugte jeg en pensel, og prøvede et par andre designs. Hvad synes i kunne være flot? Eller skal jeg bare lad dem være klar og evt. prøve at finde hvid/guld sand/sten til at komme i bunden? hmmm

2laep80.jpg

Jeg kan bedst lide nr 2 :)

0

Del dette indlæg

Bryllupskage

Saa har vi endelig fundet bageren af vores bryllupskage, og den er nu bestilt! Vi var afsted i dag til smagsproevning, og det gik ud over alle forventninger :)

Lea var saa soed, hun bagte 3 proevekager med forskellige fyld og vi hyggede os med at smage, og derefter snakkede vi design af kagen. Hun var velforberedt, og havde allerede tegnet et par forslag op selv, hun havde bryllupskage blade med til inspiration osv. Hun havde ogsaa eksempler med af hendes sukkerblomster.

Og kagerne smagte fantastisk! Det var svaert at vaelge...men valget faldt paa hendes "Lime" kage: 

LIME 
Vanilje Bourbon kage forfrisket med hjemmelavet LIME LIKØR,
hvid chokolade mousse af belgisk Callebaut,
frisk lime mousse med frisk revet limeskal og limesaft tilsat vaniljestang.

Vores kriteria var noget laekkert, let, frisk, ikke toer og en kage hvor vi hver isaer taenker - ja, jeg kunne godt have et styk mere. Og saadan havde vi det med denne smagskombination! 

Samtidigt bestilte vi en foedselsdagskage til vores yngste der fylder 1 aar den 16. maj. Det bliver bare en helt anden smag - nemlig Cookie Dough :) Glaeder mig til at se og smage den ogsaa!

I skal ikke snydes for et billede :)

Venstre: HINDBÆR - CHAMAPGNE Vanilje Bourbon kage forfrisket med et strejf af Asti champagne, hvid chokolademousse med Asti champagne gele bomber, hindbærmousse tilsat vaniljestang.

Midten: LIME

Hoejre: SOMMER Vanilje Bourbon kage med friskrevet skal og saft af citron, koldskåls-/citronmousse med frisk citronskal og saft tilsat vaniljestang, let og luftig jordbærmousse tilsat vaniljestang og frisk citronsaft.

eq1quq.jpg
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min h2b er stor familiemenneske. Han ønskede sig altid børn og vi har nu to sammen <3 

Da jeg overvejede en gave til ham, kom jeg til at tænke på at nu har vi bygget vores familie og snart skal have samme efternavn - så jeg har nu bestilt et skilt til hoveddøren/huset med vores navne på, og samme billede af Lübeck og Chicago som vi har på vores indbydelser osv. Lübeck er hvor han kommer fra, Jeg kommer fra Chicago og vi mødte hinanden i Chicago. Så det betyder meget for os :):loveboard:

Det er glas og så skruet på med fire (tror jeg) skruer med metal cover. 

https://www.online-tuerschilder.de/Haustuerschilder-mit-Beschriftung/Haustuerschilder-Bremen-Glas-Edelstahl-100x150mm-2H-Tuerschilder.html 

Door sign.jpg

0

Del dette indlæg

On 26/4/2017 at 11:44 PM, Dkchelle said:

Bryllupskage

Saa har vi endelig fundet bageren af vores bryllupskage, og den er nu bestilt! Vi var afsted i dag til smagsproevning, og det gik ud over alle forventninger :)

Lea var saa soed, hun bagte 3 proevekager med forskellige fyld og vi hyggede os med at smage, og derefter snakkede vi design af kagen. Hun var velforberedt, og havde allerede tegnet et par forslag op selv, hun havde bryllupskage blade med til inspiration osv. Hun havde ogsaa eksempler med af hendes sukkerblomster.

Og kagerne smagte fantastisk! Det var svaert at vaelge...men valget faldt paa hendes "Lime" kage: 

LIME 
Vanilje Bourbon kage forfrisket med hjemmelavet LIME LIKØR,
hvid chokolade mousse af belgisk Callebaut,
frisk lime mousse med frisk revet limeskal og limesaft tilsat vaniljestang.

Vores kriteria var noget laekkert, let, frisk, ikke toer og en kage hvor vi hver isaer taenker - ja, jeg kunne godt have et styk mere. Og saadan havde vi det med denne smagskombination! 

Samtidigt bestilte vi en foedselsdagskage til vores yngste der fylder 1 aar den 16. maj. Det bliver bare en helt anden smag - nemlig Cookie Dough :) Glaeder mig til at se og smage den ogsaa!

I skal ikke snydes for et billede :)

Venstre: HINDBÆR - CHAMAPGNE Vanilje Bourbon kage forfrisket med et strejf af Asti champagne, hvid chokolademousse med Asti champagne gele bomber, hindbærmousse tilsat vaniljestang.

Midten: LIME

Hoejre: SOMMER Vanilje Bourbon kage med friskrevet skal og saft af citron, koldskåls-/citronmousse med frisk citronskal og saft tilsat vaniljestang, let og luftig jordbærmousse tilsat vaniljestang og frisk citronsaft.

eq1quq.jpg

Hvor ser de kager lækre ud!!! :thumbsupsmileyanim: Det lyder som en rigtig lækker og dejlig frisk variant I har valgt, det skal helt sikkert nok blive godt! :) 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjole til dagen efter brylluppet

Mange af vores gæster og os selv selvfølgelig, skal overnatte på feststedet/hotellet. Derfor kunne jeg godt tænke mig en ny kjole jeg kan have på om Søndagen til brunch og resten af dagen. I Lørdags fandt jeg denne kjole, som jeg er helt vildt med, jeg kunne passe og var sat meget ned i pris! 

Men - jeg synes næsten at det er mere formel (arbejds-agtig) end så afslappet som dagen efter et bryllup skulle være. Så nu er jeg lidt på jagt igen. 

Kriterierne:

1. Skal sidde tæt på kroppen (korte A-line nederdele får bare mine hofter til at se store ud!)

2. Let/behagelig at have på (gerne stretch jersey)

3. Skal kunne bruges med mine blå, bryllups stilletter - så de kan rigtig ses :)

4. Kjolen må gerne gå til knæt, og gerne med 3/4 ærmer - dog ikke et krav. Lange kjoler duer ikke til mig da jeg er kun 160cm. 

Hmmm gad vide om jeg vil kunne finde noget :)

i_247491707_01_20160609.jpg

Redigeret af Dkchelle
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hold nu op hvor er du kreativ! er vild med det :) 

Er sindsygt misundelig på dit fine LOVE skilt, synes ikke det skal have glimmer (sagt fra en seriøs glimmerpige!!), og så passer det jo perfekt med lysestage nummer 2, den er virkeligt fin :thumbsupsmileyanim: og hvor er det fantastisk med den røde tråd igennem alt grafisk og farver osv. lækkert!

0

Del dette indlæg

On 5/1/2017 at 2:53 PM, Dkchelle said:

Kjole til dagen efter brylluppet

Mange af vores gæster og os selv selvfølgelig, skal overnatte på feststedet/hotellet. Derfor kunne jeg godt tænke mig en ny kjole jeg kan have på om Søndagen til brunch og resten af dagen. I Lørdags fandt jeg denne kjole, som jeg er helt vildt med, jeg kunne passe og var sat meget ned i pris! 

Men - jeg synes næsten at det er mere formel (arbejds-agtig) end så afslappet som dagen efter et bryllup skulle være. Så nu er jeg lidt på jagt igen. 

Kriterierne:

1. Skal sidde tæt på kroppen (korte A-line nederdele får bare mine hofter til at se store ud!)

2. Let/behagelig at have på (gerne stretch jersey)

3. Skal kunne bruges med mine blå, bryllups stilletter - så de kan rigtig ses :)

4. Kjolen må gerne gå til knæt, og gerne med 3/4 ærmer - dog ikke et krav. Lange kjoler duer ikke til mig da jeg er kun 160cm. 

Hmmm gad vide om jeg vil kunne finde noget :)

Jeg har nu købt en ny kjole. Jeg synes den virker lidt mere afslappet, i dejlig jersey med stretch. Det er denne kjole bestilt med 15% rabat på Zalando. 

r0s2f7.jpg

Hvad synes i? 

0

Del dette indlæg

Brudevals

Vi har længe snakket om at gå til dans. Min h2b gik til standard dans undervisning i mange år, så han er faktisk rimelig god. Jeg kan godt lide at danse, men har aldrig prøvet at gå til noget selv. Vi har derfor overvejet at få lidt hjælp til brudevalsen og så et par andre festdanse hvor min h2b måske har glemt et par trin osv. Det var dog først da en på Facebook spurgte om andre kunne være interesseret her i Sønderjylland, at jeg endelig tog mig sammen til at ringe til danseskolen StepbyStep i Aabenraa. Min datter gik der nemlig engang. Vi blev 7 par til én times brudevals undervisning Fredag den 2. juni! Så vi får det endda lidt billigere end normalt! Derefter, bliver min h2b og jeg, og så får vi eneundervisning i de andre danse - cha cha cha, slow fox, rumba, hustle og hvad de nu hedder :) Instruktøren sagde faktisk at han kan blive lige så længe vi har lyst da han har ingen andre aftaler den aften - så vi kan bare se om det er nok med en time eller flere :) Babysitteren er nu booket til aftenen, og vi glæder os!

Redigeret af Dkchelle
update
0

Del dette indlæg

Morgengave - Boudoir billeder!

I næste uge har jeg en tid til fotografering til netop boudior billeder! Jeg glæder mig sindsygt, men samtidig er lidt nervøs. Kommer jeg til at se tyk og grim ud i stedet for flot, og sexet? Og alle de andre tanker man kan have. Jeg har også været igang med at træne i længere tid, men jeg synes desværre ikke der sker så meget med vægten - det er virkelig irriterende! Men jeg presser på. Jeg har købt dvd'en "7 Day Shred" med Jillian Michaels da jeg har gode erfaringer med hendes 30 day shred. Så nu tager jeg en intensiv 7 dages træningspas og ser hvor meget jeg kan nå indtil fotograferingen næste Torsdag! 

I sidste uge var jeg også ved frisøren og fik farvet hår. Hun lavede en balayage, men ren afblegning giver kun lyst/gult hår - så derfor fik jeg en toner i som skulle være chokolade brun/rød. Det blev så meget rød - som også var flot, men nu hvor jeg har vasket hår 2 gange kun, er det falmet en del og nogen steder ser det mere orange ud.... jeg synes ikke det er særlig pænt faktisk, og er ærgerlig over at have brugt så mange penge på det. Jeg overvejer nu at få det lavet om, eller ihvertfalt fjerne noget af det rødlig, så det bliver mere brunlig som jeg egentlig ønskede..... men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre og stadig se pænt ud. Og så ved jeg heller ikke om jeg skal gøre det nu inden fotograferingen af boudior billederne, eller ej? Jeg har først min tid til prøveopsætning den 7. Juni med min frisør, og hun er på ferie i denne uge. Hvad ville i gøre? 

0

Del dette indlæg

Ja, man kan godt blive overrasket over, hvor meget sådan en rød farve tager fat... i julen 2015 blev jeg farvet dyb sort-rød, og jeg fik mildest talt et chok.... Jeg vaskede håret 2 gange om dagen i den første ugd- det hjælp lidt, men i dag kæmper jeg stadig med at få det sidste røde skær ud (frisøren har så ikke været ind over). Prøv at vaske håret ofte, og se om det hjælper lidt, ellers ville jeg nok få lavet det om- du skal jo se på de billeder resten af dit liv.

Når det så er sagt, så gik jeg taget boudoirbilleder før mit første bryllup, og dem er jeg glad for at have i dag. Selve fotograferingen foregik stille og roligt, og det faldt egentlig ret naturligt at stå nøgen. En god idé er at have set på nogle billeder hjemmefra, så du har en idé om hvilken stil du kan lide, og hvilke stillinger du skal fotograferes i. Held og lykke. 

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer