Dkchelle

CM bryllup 24.06.2017 - Beretning og leverandørliste

345 indlæg i dette emne

On 3/22/2017 at 1:29 AM, Nannas said:

Hvor har du fået købt mange gode ting! Glæder mig til at se dig færdiggøre de små projekter :) og se det hele færdigt. Det bliver så spændende :biggrin:

Synes helt klart rammerne skal males guld. Menukortet og bordnr. synes jeg skal være en-sidet :) 

Du har lagt meget arbejde i dine designs, så de skal vises :thumbsupsmileyanim:
Labels til vandflaskerne er blevet SÅ gode. Fedt med den røde tråd hele vejen igennem. 

Mht. Velkomstskiltet synes jeg du skal bruge den første og erstatte "Now let's party" med jeres dato, som på den nederste.. Jeg synes personligt det virker så "mættet" (intet negativt) når der står så meget, samtidig med de forskellige skrifttyper. Det stjæler lidt fokus fra den røde tråd. 

Også vil jeg lige sige, det er noget super fint tøj drengene skal have på! Glæder mig da for vildt til at se et billede af dem med det på! :a1221:

Mange tak for dit feedback! Det var lige sådan noget jeg skulle høre, da man kører også selv lidt træt i det og har efterhånden svært ved at se om det er for meget, eller for lidt osv. :) 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Møde med Fotografen

I Tirsdags havde vi møde med vores fotograf. Han har et spørgeskema vi skulle udfylde når detaljerne er mere eller mindre på plads, så det har jeg gjort, og det er udefra det at vi talte sammen. Vi mødtes på en café i Flensborg, rigtig hyggelig. Han er dansker, men er gift med en tysker og de bor lige over grænsen. Han virker super flink og lydhør, men er også bevidst om sin egen stil og hvordan han gør ting, så det er super fint. Jeg glæder mig rigtig meget til dagen og efterfølgende at se billederne :)

Prøvelsesattest

I dag har vi også modtaget prøvelsesattesten i e-boks! SÅ er det virkelig virkeligt! Jeg har allerede videresendt den til præsten, så det skulle være i orden. 

Prøvemiddag

I dag kørte jeg forbi feststedet for at bestille tid til prøvemiddagen, hvor vi hovedsagligt vil prøve vin menuen. Lige nu er det bare husets vine, men det kan være vi vil ændre det til noget der falder mere i vores smag. Vi har samtidigt inviteret toastmasteren og hendes mand til middagen, så vi også kan vise dem rundt på feststedet. Hun vil være kontaktpersonen på dagen, så vi tænkte at det måske var rart at hun ser stedet engang inden bryllupsdagen. Det bliver en hyggelig aften, tror jeg :)

0

Del dette indlæg

Vielse

Så er der også kommet en mail fra præsten :) Kirkens organist har desværre ferie i slutningen af Juni, men derfor får vi præstens kone som vikar. Hun er normalt organist i en anden kirke her i området. 

Indgangs- og udgangsmusik er også godkendt, samt salmerne. 

Præludium: Clarke, Prince of Danmarks March

1. Sang: Danke (vi skriver vores egen tekst til det :) )

2. Sang: Flammerne er mange (DDS 335 / EG 268)

3. Sang: Dig vil jeg elske (DDS 681 / EG 400)

Postludium: Mouret, Rondeau

Navn og addresse er også sendt om vidnerne, og prøvelsesattesten videresendt til kirkekontoret. Så der skulle være styr på det!

Nå ja, så mangler vi kun vores "trauspruch" - et citat fra biblen som skal representere os, kærligheden eller hvad vi nu vil lægge vægt på. Det bliver brugt i talen til os og kommer til at stå på vielsesattesten. Det er den tyske tradition, og vi har gjort det samme ved begge børnenes dåb. 

0

Del dette indlæg

On Thursday, March 30, 2017 at 6:54 PM, Dkchelle said:

Vielse

Så er der også kommet en mail fra præsten :) Kirkens organist har desværre ferie i slutningen af Juni, men derfor får vi præstens kone som vikar. Hun er normalt organist i en anden kirke her i området. 

Indgangs- og udgangsmusik er også godkendt, samt salmerne. 

Præludium: Clarke, Prince of Danmarks March

1. Sang: Danke (vi skriver vores egen tekst til det :) )

2. Sang: Flammerne er mange (DDS 335 / EG 268)

3. Sang: Dig vil jeg elske (DDS 681 / EG 400)

Postludium: Mouret, Rondeau

Navn og addresse er også sendt om vidnerne, og prøvelsesattesten videresendt til kirkekontoret. Så der skulle være styr på det!

Nå ja, så mangler vi kun vores "trauspruch" - et citat fra biblen som skal representere os, kærligheden eller hvad vi nu vil lægge vægt på. Det bliver brugt i talen til os og kommer til at stå på vielsesattesten. Det er den tyske tradition, og vi har gjort det samme ved begge børnenes dåb. 

NØJ, hvor er der sket meget hos jer! Det begynder at komme tæt på nu, når prøvelsesattesten er videresendt.  Det lyder meget smukt med trauspruch. Det er lidt ligesom ved en dansk konfirmation. Der vælger man jo også en tekstpassage som bliver læst højt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

On 4/2/2017 at 6:41 AM, enkenoguniformen said:

NØJ, hvor er der sket meget hos jer! Det begynder at komme tæt på nu, når prøvelsesattesten er videresendt.  Det lyder meget smukt med trauspruch. Det er lidt ligesom ved en dansk konfirmation. Der vælger man jo også en tekstpassage som bliver læst højt.

Ja, det er rigtigt. VI valgte også en tekstpassage til begge børnenes dåb. Synes det er smukt at undersøge passager og finde de ord der passer til os. Det bliver så flettet ind i præstens tale til os :)

Tiden flyver jo afsted....der er snart kun 2 måneder tilbage, så jeg må virkelig få gang i de DIY projekter jeg ellers har i tankerne. 

I dag købte jeg nogle kasser til "First Aid Kit"  på badeværelserne. Jeg har næsten alt indhold - men synes jeg mangler noget i mændenes. Jeg er ikke vild med ideen om tandbørster, børste eller lignende - så jeg ved ikke hvad jeg mangler? Lige nu har jeg Mentos tyggegummi, deo, parfume prøver, håndcreme, fnugruller, kleenex og tandtråd.

I damernes kasse er der hårlak, deo, parfume prøver, håndcreme, fnugrulle, kleenex, plaster (til omme fødder og vabler), sykit, Mentos tyggegummi og tandtråd. Jeg mangler lige en klar neglelak. 

0

Del dette indlæg

3 hours ago, enkenoguniformen said:

Hvad med hårvoks?

God idé. Jeg har faktisk en bøtte ID Hair som vi aldrig bruger. Den kan jeg godt komme i. 

Jeg ved ikke om jeg burde komme hovedpine piller i kasserne. Indtil videre tænker jeg nej, da vi har ca. 12 børn med til fest - så de skal ikke bare tro det er noget andet. Måske burde jeg også lige få fat i en lille æske plaster til mændene også. Det kan de også have brug for. 

0

Del dette indlæg

• Salmerne er nu oversat og sammensat af os, og sendt videre til præsten til godkendelse. 
  • 6 velkomsttasker er blevet malet i dag - så jeg mangler kun 12 mere. 
  • Jeg har malet vores "Love" skilte guld i dag. Det ser rigtig fint ud - og er en metallisk guld, så jeg er ikke sikker på om den skal have guldglimmer på eller ej. Jeg prøver at tage et billede lidt senere og lægge op
  • Jeg er også begyndt på skilte til diverse ting som gavebord, toiletkurve, photobooth, gæstebog osv. 

Nå ja - og vores idé til at bruge firmabil til kørsel kan desværre ikke lade sig gøre, så nu er vi ude i enten at spørge en ven der har en pæn bil - jeg ved dog ikke hvem, eller at leje en bil. Indtil videre har jeg fået et tilbud på 3500kr inkl. pynt og champagne, men jeg ved ikke om det er det værd i så få timer. 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fedt love skiltene blev fine :) Glæder mig til at se det hele. Du når sørme meget lige for tiden, det er fedt

at komme ind og se hvor langt du nu er nået haha :thumbsupsmileyanim:

Mht. First Aid Kit tænker jeg at sikkerhedsnåle måske også er meget gode? Og et lille sy sæt måske :) 

0

Del dette indlæg

4 hours ago, Dkchelle said:

• Jeg har malet vores "Love" skilte guld i dag. Det ser rigtig fint ud - og er en metallisk guld, så jeg er ikke sikker på om den skal have guldglimmer på eller ej. Jeg prøver at tage et billede lidt senere og lægge op
  • Jeg er også begyndt på skilte til diverse ting som gavebord, toiletkurve, photobooth, gæstebog osv. 

Wow du har nået mange ting! Så spændende! Hvad er det for nogle velkomsttasker? Og tag endelig også gerne billeder af dkiltene:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

14 hours ago, Dkchelle said:
  • Salmerne er nu oversat og sammensat af os, og sendt videre til præsten til godkendelse. 

Nå ja - og vores idé til at bruge firmabil til kørsel kan desværre ikke lade sig gøre, så nu er vi ude i enten at spørge en ven der har en pæn bil - jeg ved dog ikke hvem, eller at leje en bil. Indtil videre har jeg fået et tilbud på 3500kr inkl. pynt og champagne, men jeg ved ikke om det er det værd i så få timer. 

Vi gider simpelthen ikke bruge penge på bilen - vi låner en fra nærmeste familie, og så må det bare være det! :biggrin:

0

Del dette indlæg

2 hours ago, enkenoguniformen said:

Vi gider simpelthen ikke bruge penge på bilen - vi låner en fra nærmeste familie, og så må det bare være det! :biggrin:

Vi har det på samme måde...

Vi havde aftalt med min mands moster at hun ville køre os i sin fine ny-restaurerede  årgangsvogn, men ak - den er brændt. Og forsikringen dækker ikke fordi, der ikke var kommet nummerplader på endnu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Badeværelses "Kits" 

Her er billeder. Til damerne mangler jeg lige tamponer/trusseindlæg og små pakker pletfjerner. Til mændene mangler jeg hårvoks. Jeg har tilføjet en lille rejsesæt til at polere sko til mændenes æske (Danfoss posen) :) Og skiltene er nu færdige. Hvad synes i? er det ok sådan her - på almindelig papir, eller burde jeg printe det på karton eller bare laminere papiret? 

346rue0.jpg

2uopdso.jpg

Sådan ser de ud når de er lukket. De er købt i Søstrene Grene, og jeg er sikker på at vi kan bruge dem efter brylluppet også :)

0

Del dette indlæg

2 hours ago, Dkchelle said:

Aktivitetsbøger til Børnene

Så er designet også færdig på aktivitetsbøgerne - de skal nu bare trykkes :)

15gwai8.jpg

s4cqw0.jpg

Bare lige en undren: er børnene gamle nok til at læse og forstå engelsk eller regner de bare selv ud hvad de skal? :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

23 hours ago, madloteilime said:

Bare lige en undren: er børnene gamle nok til at læse og forstå engelsk eller regner de bare selv ud hvad de skal? :-)

Ja, det er de. Der er ikke små børn med. Den yngste er 5 men han kan slet ikke læse endnu uanset sprog. Resten kan engelsk også. :)

0

Del dette indlæg

21 hours ago, enkenoguniformen said:

MEGA sejt med den activity-book altså, det er SÅ gennemført! Og elsker jeres first aid-kits. Awsome! Jeg synes helt bestemt skiltene er fine som de er.  :thumbsupsmileyanim:

Tak :) Ja, da de kom på, synes jeg også de var helt fint :)

Jeg har også sendt resten af filerne til tryk - de skal bare lige sættes op til print og det bliver gjort efter Påskeferien. Som grafikeren sagde, har jeg allerede lavet alt det grafisk arbejde, så han skal bare rette det til med de rigtige filer osv. og så printe bordnummer, menukort, dørhængere, takkekort, velkommen skilt og aktivitetsbogen. Kirkehæften skal jeg lige have klar her i Påskeferien da vi mangler en bibel vers og en oversættelse af den. Så kan jeg også sende det afsted. Præsten har nemlig godkendt vores version af salmerne som bliver en blanding af engelsk og tysk (vers 1 på tysk, vers 2 på engelsk osv.). 

0

Del dette indlæg

På grund af et godt tip herindefra - har jeg nu købt 26 små Pringles dåser på tilbud i Føtex til 4,kr stykket! Så de er klar til at komme i gæsternes velkomsttasker på hotel værelserne :) 

I Tyskland købte jeg også to poser Haribo, hvor der er de små poser i - og det kommer jeg i aktivitetsposerne til børnene :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

On 6/4/2017 at 2:17 PM, Dkchelle said:

Her er den færdigmalede Love-lys skilt. Jeg synes det blev rigtig flot - det var grå før. Lige nu synes jeg ikke at der er brug for guld glimmer på det også...men måske lidt? Hvad synes i? 

fv90yt.jpg

Hvor har du købt det henne? :-)

0

Del dette indlæg

Lidt mere shopping :) 

I weekenden overraskede jeg min h2b med et sæt manchetknapper med "R" graveret i dem. Det kom som et sæt med et ur også, så en rigtig fin lille gave. 

Vi var også ude at shoppe lidt - og jeg købt liiidt mere i Ikea. Denne gang bloklys, 4 lanterner og 2 lys holdere. Jeg fandt også klare plastposer til gæsternes velkomstposer i Real,- og kan snart pakke dem med saltstænger, lakrids eller hvad jeg nu finder på :) 

Min h2b har endelig fået købt sig et par sko! De er så fine, og anderledes end dem han plejer at bruge på arbejde :) Og så har de blå snørrebånd og en blå streg på siden af sålen, så de matcher også mine sko :) 

230544_norm.jpg

2017-04-17 14_33_14-Pierre Cardin.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer