Missfynbo

D&K, 05.08.17 - Ringene er bestilt <3

50 indlæg i dette emne

Annonce ♥

18 hours ago, DianeSussi said:

<3 FRIERIET <3

31/07-16: Nej det er ikke sket endnu! Men dog skal det have et opslag, for der sker en lille smule. Som jeg ikke ved, hvad er :biggrin: så det bliver meget kort indtil videre. 

Som bekendt har vi taget det lidt i omvendt rækkefølge. Men forleden dag fik jeg besked på, at jeg på ingen måde må kigge i min kæreste mail. Vi har adgang til hinandens mails, fordi vi indimellem skal bruge noget hos hinanden, alt efter hvem der lige har fået hvad tilsendt. Men nu er jeg altså forment adgang til mailen, fordi der ligger noget, som jeg ikke må se. "Nogle aftaler der ikke er helt på plads". Det hele er lidt svævende. Og jeg har IKKE kigget, selvom jeg er frygtelig nysgerrig :rolleyes: men så er det jo ikke sjovt for mig. 

To be continued ...

Øj, jeg ville have svært ved IKKE at kigge :)

0

Del dette indlæg

On 1/8/2016 at 3:33 PM, MiaLuise said:

Øj, jeg ville have svært ved IKKE at kigge :)

Haha jeg har også overvejet det. Men jeg vil hellere overraskes, så må vist bare vente og se, hvad der sker :floejt:

Troede faktisk, at han måske ville fri her, da vi var på smukfest, men det gjorde han ikke, så nu er jeg lidt på bar bund :pokey: 

Men jeg finder jo nok ud af det :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

FOTOGRAF

16. august 2016

Ja sådan en skal vi jo også. Har haft kontakt til et par stykker, kigget i mange gallerier, overvejet hvad vi skulle have med, og hvad vi ville gå på kompromis med :)

Jeg vil vildt gerne have en heldagsfotograf, da jeg tror, det er penge, der er givet rigtig godt ud. Og så er der ikke nogen af vores gæster, der skal stå og lege fotograf. Vi skal alle sammen bare have en dejlig dag og  nyde det hele og være med i nuet. Eller det er i hvert fald tanken og nogle af mine argumenter for en heldagsfotograf. Har også kigget lidt i en del tråde her i forummet og synes at kunne læse mig til, at det er de bedste penge givet ud i budgettet, og mange, der ikke gjorde det, fortrød det lidt :floejt: Tja det har jeg ikke lyst til, og det har jeg også fortalt min H2B. 

Nå. Anyhow. Vi har haft et par stykker i kikkerten, men pengene er ikke de største lige nu, og vi har derfor ikke mulighed for at ligge et evt depositum, som nogle fotografer gerne vil have - forståeligt nok :) men så fik jeg lige kigget på hjemmesiden hos den fotograf, der tog billeder af mine søskende, mine børn og jeg til julegave til bedsteforældrene. De tilbyder også bryllupsfotografering, og endda til en ok pris (hvis man spørger mig :thumbsupsmileyanim:), og de var knaldgode til vores portrætfotografering. Jeg ved selvfølgelig godt, at portrætfotografering og bryllupsfotografering er to forskellige ting, men har da kigget i deres galleri og deres blog, og det ser nu rigtig fint ud.

Vi skal mødes med dem en dag i uge 36, hvor de kommer hjem til os - super fedt når nu man har små børn og ikke bare lige kan tage afsted.

KnudsenFoto hedder de forresten. Glæder mig til at møde dem igen og se deres bryllupsmappe. Så kan de lige overtale min kæreste til den heldagsfotografering. Det tror jeg nu allerede, han er, men tror, det bliver godt at se, hvad de kan og gør <3

Og nu er der under et år til! Damn tiden flyver jo - og venter stadig på frieri :iloveyou:

19. september 2016

Så skete der lidt nyt på den front! Og jeg fik det lige, som jeg vil have det <3()()

Det bliver en heldagsfotografering fra brud og goms forberedelse til brudevalsen. Uh jeg tror, det bliver så godt. De laver også videoer åbenbart, som er med i den store pakke, som vi har valgt. De viste os en video, som de havde lavet, og det var altså bare så fint! :cheerleader3:Har sendt dem den underskrevne kontrakt i forgårs, så nu venter vi bare lige på, at de bekræfter, men det skal de jo nok nå. De har i hvert fald reserveret datoen til os, så der er helt styr på det. Er så glad for at kunne trykke endnu en ting af på listen, selvom vi selvfølgelig skal snakke sammen, når vi kommer meget tættere på brylluppet. Men der er jo stadig 10 måneder til. Tiden går godt nok stærkt! :pokey: Så mangler vi bare musikken og maden. Når de to er på plads, begynder det virkelig at ligne noget :thumbsupsmileyanim: selvom der selvfølgelig også er en masse småting, der skal ordnes. Det kommer hen af vejen.

De hedder forresten KnudsenFoto og holder til i Odense :) De har lige været ude og fotografere i noget, der hedder Sanderumgaards romantiske have eller sådan noget. Overvejer, om det er køreturen vejr, for hold nu op nogle omgivelser at få taget billeder i. 

For nuværende er planen vores lille staudehave bag kirken, hvor vi kan få taget billeder sammen med børnene, og måske gæsterne, hvorefter vi vil køre hen i den skov, der ligger små 7 km væk. Men lad os nu se. Det bliver under alle omstændigheder fantastisk :loveflag:

To be continued - om noget tid!

Redigeret af DianeSussi
0

Del dette indlæg

Det bliver da sjovt når det sker og du så kan vise ham en komplet plan for brylluppet, festen m.v.  hvor alt er tilrettelagt og klart :):):) Kan så godt se at sådan forholder det sig ikke for ellers var der næppe sat et fotograf møde i stand. Det med frieriet er nok mere en slags "rituale" eller "spil" mellem jer.  Har før hørt om noget lignende hvor gommen så, efter aftale med bruden, pænt lige er blevet bedt om at fri lige inden brudevalsen (selvom de var blevet gift nogle timer forleden).   

0

Del dette indlæg

On 16/8/2016 at 5:36 PM, diskobil said:

Det bliver da sjovt når det sker og du så kan vise ham en komplet plan for brylluppet, festen m.v.  hvor alt er tilrettelagt og klart :):):) Kan så godt se at sådan forholder det sig ikke for ellers var der næppe sat et fotograf møde i stand. Det med frieriet er nok mere en slags "rituale" eller "spil" mellem jer.  Har før hørt om noget lignende hvor gommen så, efter aftale med bruden, pænt lige er blevet bedt om at fri lige inden brudevalsen (selvom de var blevet gift nogle timer forleden).   

Haha nej, sådan forholder det sig ikke :biggrin: men jeg fremstår nok lidt som en bridezilla, hahahaha :shooter::floejt: de fleste ting, der er skrevet om her, vender jeg også med ham. Men han har sagt, at han godt ved, at jeg har det sidste ord i mange ting, men at han selvfølgelig er med på råd :lol:

Ja jeg ved sgu ikke rigtig. Min kæreste er ret romantisk anlagt, så jeg tror, det bliver med hele pibetøjet, når det sker :cheerleader3::loveflag: og jeg ved, han er den type, der gør noget særligt ud af den slags, så jeg er virkelig spændt på, hvad han nu finder på :) indtil videre ved jeg kun, at jeg ikke må kigge i hans mail, da der er et par ting, jeg ikke lige skal se.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var lidt kontrolfreak med det der fotografering, så jeg medbragte billeder af brudepar der poserede på en måde jeg godt kunne lide eller en vinkel eller detaljer som sko og ringe. Så lavede vi sammen med fotografen, en liste over steder og ting vi gerne ville have fotograferet. Som fx et billede med min side af familien og et billede af vores søskende og den slags. Gjorde mig meget tryg ved at vi nok skulle få hvad vi ønskede os :)

0

Del dette indlæg

7 hours ago, Sunspirit said:

Jeg var lidt kontrolfreak med det der fotografering, så jeg medbragte billeder af brudepar der poserede på en måde jeg godt kunne lide eller en vinkel eller detaljer som sko og ringe. Så lavede vi sammen med fotografen, en liste over steder og ting vi gerne ville have fotograferet. Som fx et billede med min side af familien og et billede af vores søskende og den slags. Gjorde mig meget tryg ved at vi nok skulle få hvad vi ønskede os :)

Ej det var da en rigtig god ide. Det må jeg lige få gjort inden vores møde. Havde tænkt, vi lige skulle gøre os nogle tanker om, hvad vi ville have, men det gør det jo meget nemmere rent faktisk at have noget konkret at vise. Både for os og for dem. Jeg har heller ikke lyst til at sidde tilbage med en følelse af, at det ikke bliver helt rigtigt, når det nu kun er den ene gang, jeg/vi skal giftes! (Forhåbentligt :floejt::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

BRUDEVALSEN

20. august 2016

Ja det er lige lidt tidligt at tænke på den slags, men ja, når man skal giftes, har man jo alt muligt i hovedet hele tiden og bliver inspireret af diverse opslag, man falder over. Både her på siden, youtube og pinterest :cheerleader3:Jeg tror, jeg var ved at søge på musik den anden dag, hvor jeg så af omveje kom ind på brudevalse og ideer, folk havde til det. Det var faktisk slet ikke faldet mig ind, at man kunne gøre noget andet end det sædvanlige :lol: og det er da noget af det fedeste, jeg længe har set med alternative brudevalse. Altså vi er ret traditionelle, og det er vores familier også, så vi SKAL have brudevalsen - ikke for vores familiers skyld vil jeg lige understrege, men for vores egen. (Jeg har læst diverse tråde - andre emner godt nok - hvor folk er gået væk fra det, de egentlig gerne vil, fordi nogle i familien har udtrykt deres mishag ved brudeparrets måde at gøre tingene på. Tja, jeg har tænkt mig at holde min dag, sådan som JEG(vi) vil have den, og så må familien sluge den kamel, de måtte være ved at få galt i halsen! :pokey::tunge:)

Nå det var lige et lille sidespor. Jeg kunne vildt godt tænke mig at have en brudevals med et break, hvor vi lige skifter musik og skejer lidt ud til noget velvalgt musik med nogle gode moves, og så slår tilbage til den traditionelle, så min H2B kan få klippet sine strømper og jeg mit slør. Det hører sig jo til! :tunge:Så jeg er begyndt at gå i tanker omkring hvilket nummer, det skal være, hvilke moves min kæreste uden rytmesans kan (og vil) klare, hvor længe vi skal have det her break - kommer vel an på moves - og hvor længe vi skal have den indledende del inden breaket. Det ville være ret nitten, hvis de "overfalder" os inden, så vi ikke når det. Men tror vi skal danse måske 20 sekunder, og så skifter vi. 

Min mor og svigermor kommer sikkert til at skeje helt ud. Især svigermor. Men det hele går jo på plads, når vi går tilbage igen. Som sagt er vi ret traditionsbundne i vores familier, men at lege lidt med det kan vi jo godt :thumbsupsmileyanim:

Jeg har allieret mig med min lillebror. Han skal bl.a. filme det. Der er jo ikke noget usædvanligt i, at en filmer. Det bliver da også et fedt minde at have med. Men udover det så skal han hjælpe os med at koreografere dansen i breaket. Han kan nogle ret fede - dog ikke hmm ja bryllupsvenlige - moves, når han får lidt at drikke, så tror, han kunne bidrage med nogle ideer, som dog forhåbentligt er lidt mere selskabsmindede. Ved ikke lige hvornår vi går i gang med projektet. Med to små børn er der jo ikke tid til at øve hele tiden, og det skal altså bare klappe, så vi må jo nok hellere starte i god tid. Men på den anden side: når dansen først er bestemt og forholdsvis indøvet, kan vi jo sagtens gøre det hjemme i stuen, når ungerne sover. 

Musikken har jeg allerede tænkt lidt over. Ikke at vi har besluttet os. Det skal være noget, der afspejler os, og som betyder noget for os. Jeg er stor fan af den amerikanske musicalserie Glee og vil meget gerne have et nummer herfra, da jeg elsker deres musik. Min H2B er ikke afvisende. Det skal være noget, han også kan relatere til. Vi så de første tre sæsoner sammen, så mon ikke vi kan finde noget, vi begge kan lide og se os selv i. Nu fandt jeg jo så lige nogle links til et par alternative brudevalse. Man kunne jo sagtens vælge flere numre, men det ved jeg nu ikke, om vi vil. Synes faktisk meget godt om kun at vælge en ... men nu må vi se ... 

Links:

Alternativ brudevals 1      Alternativ brudevals 2      Alternativ brudevals 3

Bum bum, ja så var der vist ikke mere i dette emne. For nu.

To be continued ... 

Redigeret af DianeSussi
0

Del dette indlæg

Først og fremmest, det er min erfaring at selv hvis folk er traditionelle så bliver de som regel overvundet når de ser det alternative på dagen, fordi de synes det jo passer godt med det de kender til brudeparret. Vi har været konstant utraditionelle, og der var lidt kamp i familien om det, men da de så det hele på dagen synes alle at det gav god mening. Så gør endelig det der passer jer!

For det andet er alternative brudevalse helt vildt sjove og gæsterne bliver så overraskede. Og det behøver jo ikke være så svære moves. :D der er en masse sjove eksempler på youtube. Man skal nok vælge hvor seriøst man vil tage den der alternative dans. Tror at hvis i selv bare synes det er skidesjovt, så får alle en fest med det. Man kan jo fyre alle de skøre platte dansemoves af man gider. Eller gøre det super stylet og overraske folk med hvor godt man kan danse. Men som du siger afhænger det også af hvor meget tid man kan stjæle til at øve sig når ungerne er puttet. 

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Både og. Der er mange måder at lave alternative brudevalse på. Der er dem som vælger en bestemt sang som alternativ (i lørdags var det Aerosmith - I dont wanna miss a thing) og der fornemmer man at folk, eller i hvert fald de nærmeste, godt ved det på forhånd. Men når jeg er ude og lave egentlige alternative brudevalse, hvor der startes op og sluttes med brudevalsen er det som regel kun brudeparret og mig selv som ved det.  

En ting jeg ofte undrer mig over når jeg ser de alternative brudevalse folk lægger ud på Youtube m.v. er at der helt sikkert er brugt lang tid på forberedelserne men der tænkes ikke i lyssætning. Hvis man kigger på de tre links kan man se at de kører med samme lys hele vejen igennem. Min gode kollega Mikkel (link 1) kører faktisk  discolys på allerede inden de går i gang (formentlig fordi han kører ren musikstyring af lyset og ikke kan styre det).

Der er ingen opskrift der siger at en brudevals skal afvikles på den og den måde men jeg har altid haft det klare princip at man ikke bruger discolys eller flerfarvet lys under selve brudevalsen. Der skal være fokus på brudeparret og deres dans. At man først sætter "det rigtige lys" på lige efter brudevalsen er også med til at give "åbne ballet effekten". Det samme gælder alternative brudevalse hvor man forstærker den overraskende effekt når man sætter "fuldt bål" på lyset når brudevalsen brydes og tilbage igen når der gås over i den almindelige vals. Det illustreres meget godt her som er et link vores kunde selv lagde ud. Her havde vi mixet brudevalsen til dem som de så fik i god tid og kunne øve sig til. Det skal siges at videoen som er optaget af en af gæsterne er meget mørk.   

0

Del dette indlæg

18 hours ago, Malene91 said:

super fin tråd, følger lige, vi skal giftes samme dato :)
hvordan har du lavet link til dine forskellige emner i din øveste tekt hvor du skriver 'se det her', med link til den tråd? :)

Ej spændende. Så kan vi jo følges lidt ad :) Har du fået lavet en planlægningstråd - hvis du da skal have en. Jeg er virkelig glad for min.

Når du har lavet et indlæg til din tråd, er der oppe i højre hjørne et lille ikon, du kan trykke på, hvor der så popper en lille boks op med et link, som du skal kopiere.

Når du så redigerer hovedteksten (du ved øverst i tråden, hvor jeg fx linker til alle mine indslag), så er der et lille ikon oppe i værktøjslinjen. Det hedder link, når du holder musen hen over. Der trykker du, og så kan du indsætte linket, samt skrive det ord, der skal vises i teksten :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HJEMMESIDEN

15. september 2016

Sidste nyt lige nu. Vi (jeg) har fået gang i den hjemmeside, som vi har tænkt skal være en del af vores kommunikation omkring brylluppet til vores gæster og lignende. Jeg arbejder stadig meget i designet, og hvordan den skal sættes op, men synes, jeg er ved at få godt gang i det nu. Jeg vil bare gerne gøre det rigtigt fra start, så det kommer til at virke så godt som muligt. Men synes nu alligevel, det er lidt svært at finde de rigtige farver til den osv. Havde først valgt et grønt, men det blev simpelthen FOR grønt. Synes de fleste farver man kan vælge er meget pangfarver. Nu har jeg valgt et støvet lilla/lyserødt tema, men ville gerne have haft noget grønt med, da vores farver for brylluppet er grøn, lilla og hvid. Men hvad, man kan ikke få alting :pokey:

Jeg synes, der er mange overvejelser om, hvilke ting der skal med ift, hvad man fortæller gæster og lignende, men heldigvis kan jeg jo slette og tilføje, som det passer mig, og det gør jeg meget flittigt :tunge:

Link til hjemmesiden: eulert-bresson <3

To be continued ... 

Redigeret af DianeSussi
0

Del dette indlæg

Ej hvor godt :D tillykke med frieriet, hvis man kan sige det. Vi der har planlagt bryllup før frieri er lidt i en anden båd synes jeg, så det er lidt svært at vide om man skal sige tillykke :P Det lyder som en hel fantastisk aften, ppuuuh, læste den lige højt for min kæreste, og i og med vi bor i Odense tror jeg et par enkelte ting inspirerede ham :P 

Men dejligt, det nu kan "streges" af listen :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

RINGENE

13. februar 2017:

Ringene er hermed købt <3:cheerleader3: Jeg har desværre ikke noget billede af dem, da vi helt glemte at få taget billeder :td::floejt: Men pyt det var de helt rigtige alligevel. Vi havde fået svigermor til at komme og se efter ungerne, så vi kunne komme ind og se på ringe i ro og mag. Og så lige se, hvad byens butikker havde at byde på af valentinshalløj til brylluppet, man kunne bruge. Det blev dog ikke til så meget. Lidt stearinlys og et golfsæt til et udendørsområde, vi skal lave. Men vi fik da også købt sytråd til mit slør, og nåja, men måtte med et hjerte på til at ligge ved døren ()()

Nå, men anyhow, så finder vi til sidst ned til butikken, vi vil ind i. Vi var på messe i Odense for nogle uger siden, hvor vi kiggede på lidt forskelligt og fik taget billeder. Vi havde 3 par, vi fandt, som vi ville tænke over og komme ind og se igen. Men da vi så kommer ind, viser det sig, at ringene er fra samme kollektion - som så åbenbart kun befinder sig i Vejle... Det var sgu lidt træls. Ekspedienten spurgte, om vi ikke kunne komme en anden dag, for så ville de gerne hente dem. Men altså, helt ærligt. Det er ikke så nemt lige at komme afsted med to små unger i huset, og vi ville ikke have dem med ind, for så ville vi ikke kunne koncentrere os ordentligt om ringkøbet. Men vi sagde så, at vi gerne ville se, hvad de ellers havde. (Da vi var på messe, talte vi med ekspedienten der omkring, hvilken karat vi skulle vælge. Hun fortalte os bl.a., at 8 karat skifter farve efter en årrække, og det irriterede mig en del. Kunne godt se, at Kasper tænkte mere på prisen end det, men altså. Lige ringene er ikke et sted, jeg ville spare. Men vi indgik så et kompromis. Vi tager 14 karat, men til gengæld venter vi med at sætte sten i til fx 1. bryllupsdag. Det giver os en mindre besparelse. Selvom vi stadig kom over budget :oops:

Men vi kigger så på riiiigtig mange ringe :shooter:og nogle bliver hurtigere pakket væk end andre. Vi havde desværre ikke den bedste ekspedient den dag, som hende på messen fx. Hun sagde sin mening på den gode måde og havde en del input og forslag. Hende i butikken var bare stille. Sagde virkelig ikke ret meget. Det var lidt træls. Men så var det godt, vi allerede havde en idé om, hvad vi ville. Jeg var mest til det glatte (troede jeg), men vi nåede frem, at det børstede lidt mere rustikke look lidt mere var os :iloveyou:

Vi endte faktisk med en ring fra hver vores sæt. Men det er samme stil, så hvis man ikke ved det, er det ikke sikkert, man vil gætte, at de ikke er samme sæt. Det er hvidguld og guld, men skrå streger på: Der er så færre streger på min end hans og den guldkant, der indrammer hvidguldet, er bredere på min, så man bedre kan se den. Det var faktisk derfor, jeg valgte den, fordi jeg syntes, det var så ærgerligt ikke at have mere af guldet synligt. Jeg havde faktisk ikke regnet med, jeg ville have hvidguld, men lige de ringe der tiltalte mig rigtig meget <3

Så nu er den post ude af billedet, med 2.420 over budget :super: Vi  mangler dog at bestemme, hvad der skal graveres i dem. Vi overvejer vores navne i hinandens ringe, og så evt Smukfest' logo plus datoen. Men vi er stadig lidt usikre. M.n vi skal på bryllupsrejse på SMUKFEST, så vi tænker, det ville være passende :7himmel: nu det betyder en del for os.

0

Del dette indlæg

Tillykke med ringene. :a1221: 

Når nu Smukfest betyder meget for jer, så er det da en sjov idé at indgravere logoet sammen med jeres navne.

Det gør dem i hvert fald helt unikke.

Mvh, Stine. 

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer